Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Slovenské létající auto má oficiálně povolení létat!

Slovenské létající auto má oficiálně povolení létat!

Skláním se k obdivu a tiše zírám; dotáhli to do úspěšnýho konce.

Nemožné se stává skutečností, zbožné přání se přerodilo v realitu a vize se zhmotnila. Ať už to nazvete jakkoliv, je tomu opravdu tak – slovenský projekt létajícího vozu AirCar dostal od úřadů oficiální povolení k létání. Bylo k tomu zapotřebí tisíců hodin strávených kalkulacemi, náčrty a analýzami, stovky vzletů a přistání a desítky letových hodin.

Ano, já vím, pořád jsou technický a finanční překážky k masovýmu použití, ale ruku na srdce, kdo z nás nechtěl lítací auto, kterým lítal Fantomas? A je to tady, je to tady! :-)

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Masove pouziti? Vzdyt je to letadylko s extra pixlou aby to vypadalo trochu jako auto. Predpokladam… nový
Dwane Dibbley 05.02.2022 12:27
Dwane Dibbley
V podstate si trafil hlavičku klinca na kladivo :-D. A) Na cestách potrebuješ vodičák - to až taký p… nový
yYy 05.02.2022 12:42
yYy
Ale zase ta krása - volný pád až na zem! To jinde nemají. :-) nový
IQ37 05.02.2022 13:19
IQ37
S tím využitím jsi my připomněl jednu příhodu. Mám známého který měl ultralehké letadlo pro dvě osob… nový
nerady 05.02.2022 13:34
nerady
Me se to teda vubec nelibi. Zajimavejsi jsou uz i Auto-drony ktere byly predstaveny v Geneve, vsechn… nový
HPET 05.02.2022 15:35
HPET
Furt je to na Bernauliho principu. Letadla, vrtulníky, jiné šity. To je špatně. Létající auto by měl… poslední
mif 05.02.2022 17:28
mif

Masove pouziti? Vzdyt je to letadylko s extra pixlou aby to vypadalo trochu jako auto. Predpokladam ze k tomu bude potreba pilotni prukaz, povoleni ke vzletu a spoustu restrikci kde tim nelze letat, takze to nakonec bude jen pro lidi, kteri uz litaji nejake ultralighty a jsou navic dost bohaty.

V podstate si trafil hlavičku klinca na kladivo :-D.
A) Na cestách potrebuješ vodičák - to až taký problém nie je. Ak ťa zastaví policajt - dohovoríš sa hoci aj rukami-nohami :-).
B) Vo vzduchu však potrebuješ pilotný preukaz aspoň na malé lietadlá. Dohovoríš sa jedine anglicky, pretože vo vzduchu platia pravidlá letovej prevádzky, pravidelné spojenie s ATC. Tam ťa síce policajti nezastavia, ale po pristáti môže to byť omnoho vážnejšie.
C) Pre bežného občana bude nanič - napcháš tam dve osoby a cca 60kg batožiny. Takže sa hodí rôznym biznismanom, ktorí potrebujú prekonať veľkú vzdialenosť za relatívne krátky čas. tam, kde by si po zemi musel ísť 500km (cik-cak po kľukatých cestách) 5-6 hodín, v letovom režime preletíš 300km za 3 hodiny (max. rýchlosť je zatiaľ 130km/h). To je tá jediná výhoda. Ale nemôžeš pristať kdekoľvek, jedine na letiskách - buď medzinárodných, lokálnych, alebo miestnych - na vozovke pristať nesmieš (a ani vzlietnuť).

Ale i tak - niekto to predsa dokázal - spojiť pozemné vozidlo s lietajúcim dopravným prostriedkom. Fantomas už nie je jediný :-D:-D:-D

S tím využitím jsi my připomněl jednu příhodu. Mám známého který měl ultralehké letadlo pro dvě osoby. Ptal jsem se ho kde létal v sobotu a on že byl v Luhačovicích. Ptám se co tam dělal. On - letěl jsem tam pro kufry. Ty máš nákladní letadlo? On - Ne v lázních tam byl kamarád tak ho kolega vzal do svého letadýlka a já mu vezl kufry. Poučení: Na jednoho pasažéra jsou potřeba dvě letadýlka.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru