
Řidič musí minout cyklistu ve vzdálenosti 1,5m
Což o to, návrh to není špatný. Jen by, když už je řečeno A mělo být řečeno i B, tzn. že cyklista pojede po kraji vozovky a ne jako prase uprostřed, protože na úzké cestě pak pojedu v příkopě v protisměru.
Jsem moc zvědav, jak se to bude kontrolovat.
Tipuju, že úplně stejně, jako dvoumetrové rozestupy které platí kvůli pandemii (opravdu je asi těžké odhadnout 3 kroky, soudě podle toho, jak se to dodržuje) a spousta dalších kravin. Prostě se na to zapomene a sem tam se někdy někde udělá zátah.
To by museli mít figuranty, tedy agenty provokatéry a nějaký certifikovaný měřidlo k tomu. Bude se jezdit stejně, jako doposud.
Zas na kraji vozovky mas kolikrat vymoly, takze pro jednostopa vozidla jako je kolo to moc nejde.
Obavam se, ze ne vsechno jde nalinkovat jednoduchym zakonem, ze zrovna v tomto pripade to bez oboustranne tolerance nejde. Cyklista ma sledovat, co se okolo nej deje a pokud to lze, tak uhnout, aby ho auto mohlo jednoduse predjet a ridic auta zase ma predjizdet opatrne, aby cyklistu nesejmul.
Na kraji výmoly, potom kanály a cyklista musí jet veprostřed nebo ještě dál. To je bohužel realita. Ovšem pokud za sebou slyším auto, nemám problém zajet ke kraji (což znamená ale trochu zpomalit), aby mě mohlo klidně předjet. Ohleduplnost je důležitá oběma směry.
Je to jenom o vzájemném respektu, o ničem jiném.
Minule ked som šiel na dedinu, jeden drzy cyklista (oblečený závodne) si išiel možno 20 a stredom, nedalo sa ho predbehnut. Co by ste robili v takom prípade. Ocividne to robil schválne. Nie netrubili sme, max. zlahka raz lebo som si nechcel kazit den.
Onehdy jsem se takto (jako spolujezdec v autě) plazil za autem, které jelo po státovce třicítkou. Prostě to jsou naschválníčci. S tím se rozumně nedá dělat nic.
Svině a idioty najdeš všude.
Dnes u snídaně jsem poslouchal kolem toho reportáž na ČT24 s někým od BESIPu. Dodržovat tohle ve městě s hustým provozem prý bude… zajímavé.
A nějak mi z toho rozhovoru vyplynulo(?), že tu plnou čáru při předjíždění cyklisty se opravdu přejet nesmí.
edit: Tak prý ano.
https://nazory.aktualne.cz/komentare/ceske-sci-fi-poslanci-prijali-odstup-1-5-metru-od-cyklisty/r~6ca43d3c9dc211ebb9860cc47ab5f122/
Obývám se, že ta legalizace přijíždění plné čáry bude v důsledku znamenat více havárek. V protisměru pojede cyklista, za ním odhodlaný kamióňák… no, nebude to žádná výhra jet naproti jim.
A co takhle spoléhat se na zdravý rozum pumpičkářů? Třeba že budou mít na kolech zpětné zrcátko a přehled o provozu i za sebou?
A není to málo, Antone Pavloviči? Co takhle nárazníky, ABS a bezpečnostní pásy?
Cyklisti patří k nejohroženějším účastníkům silničního provozu. Měli by si to uvědomit a dělat něco pro svou bezpečnost i když to třeba není v předpisech a nařízeních.
Napadlo mne přirovnání:
Je na mně, jestli se půjdu procházet ven jen v kraťasech, tričku s krátkými rukávy a sandálech (samozřejmě bez fuseklí, aby to neuráželo estetické cítění nějakého krasoducha) ve dvacetistupňovém mrazu a půlmetrových závějích.
Ale je to rozumné?
Jen pro info: kolik máš tak cca najeto za posledních deset let na kole?
Pro info. Ani metr. Nepokládám za rozumné motat se v současném provozu na kole mezi auty. Pár kilometrů na motorce, ale už taky nic moc, zvykl jsem si mít kolem sebe plech, cítím se bezpečněji.
https://zivot.poradna.net/questions/2667501-tak-jsem-malem-volal-rychlovku
Super, tak takhle: není to na kole tak hrozné, jak to někdy vypadá - pokud si člověk vybírá trasy s nižším provozem, nebojí se na každé vyjížďce o život. Samozřejmě, ve městě je těch nástrah trochu víc, na druhou stranu třeba minulý rok mi do cesty vjel z pole traktor s vlekem a to bylo fakt na presdržku, už proto, že jsem si jist tím, že mě musel vidět.
Čili pokud člověk trochu uvažuje a snaží se předvídat (to je zvyk z auta, na druhou stranu chování některých exotů by tě fakt nenapadlo), stačí mu zvonek, ruka na brzdě a helma.
Jako autař si člověk všímá hlavně idiotů, co jezdí přes chodník na přechod, neukazují a jezdí bez blikaček, to je jasný.
Jako cyklista zase vidíš blbý pejskaře, co venčí kundolízky přivázaný na neviditelný niti na cyklostezce (zpravidla napříč), nepřizpůsobivý řidiče nákladních aut, co tě musí za každou cenu předjet a lesní cesty rozbitý od lesáků.
Jako koloběžkař a bruslař vidíš zase jiný problémy, ale o tom až jindy.
Jo zvonek, to by si pumpičkáři měli povinně namontovat všichni. Kolikrát vidím idioty, co nejsou schopni otevřít hubu, protože nemají zvonek a div pak někoho nesrazí, protože nejsou slyšet. Tuhle jsem viděl jednoho debila, co předjížděl malýho kluka na kole na úzké cestě a klučinu vytlačil i s kolem do potoka vedle. Protože ten kretén neměl zvonek a byl dostatečně asociální, aby kluka hubou upozornil, že by ho chtěl předjet.
Pro info - já zvonek na kole mám a děckám jsem ho taky namontoval. Stojí 30 korun. Udělat "cink pink" není tak složitý a lidi rádi zavčas uhnou.
Na riditkach mam blikacku, tachometr, gpsku, nic vic uz se tam nevejde. Ikdyz ano, nekterym cyklistum by se zvonek mohl hodit, nutnost to rozhodne neni. Prvne jak pises, pokud si umi clovek zarvat, tak nepotrebuje zvonek a pak je to o tom, kde jezdis. Kdyz budes jezdit v mestskym parku, tak pro tebe bude pravdepodobne zvonek dulezitejsi nez blikacka, kdyz budes jezdit na silnici, tak uprednostnis tu blikacku, abys byl videt.
No jasně, výmluvy se najdou. GPS, tachometr, neskutečně důležitý věci na kole. Hotovej elektrokrám na kolečkách.
Borec nema 3 centimetry mista na rodlech.
Osobne tam nemam ani centimetr mista.
Jinak jak psal Prasak, ze GPSka je min dulezita, jak zvonek, tak jak jsem psal, pro nekoho muze byt zvonek dulezity, ja si nepamatuju, ze bych ho nekdy potreboval, za to uz se mi stalo kolikrat, ze jsem se nekde ztratil a bez GPS bych treba uz ani cestu nenasel a nekde zemrel zapomenut hluboko v lesich.
Tak znova: lžeš. Tohle sis prostě vymyslel.
Jdu se psem.
Z kopečka za mnou po úzké lesní asfaltce jede cyklista, který není slyšet.
Když se ozve, uhnu a chytím psa, nemusí brzdit.
Když se mihne kolem, můžu ho sundat, protože se zrovna vyhýbám čemusi na cestě a udělám krok stranou, nebo po něm vyjede pes.
Zvonek stojí pár šupů.
Za mne, může třeba zapískat nebo hlasitě prdět, ale zvukový signál pro odvrácení nebezpečí je vhodný.
Nerikam nikde, ze se nekteremu cyklistovi nemuze zvonek hodit. Ja si nepamatuju, ze bych ho potreboval. Jeste na starem favoritovi jsem ho mel a fakt si nevzpomenu, kdy bych ho vyuzil. Jak jsem psal, nemam kam ten zvonek umistit, proste se na riditka neco nevleze a pokud si mam vybrat mezi GPS, tachometrem, blikackou a zvonkem, tak proste nejmene potrebny je pro me zvonek.
Na cyklostezce zvonek nebo hlasité řvaní potřebuješ.
Spousta lidí má sluchátka a neslyší, co se děje kolem. Holky vedle sebe, roztazene pres cekou stezku.
Ja pouzivam tohle
https://a.aliexpress.com/_mqWjnHt
Ten je pěknej.
Jo, netyka se silnicniho kola, ale na horaku, kdyz jsem v situaci, ze je nekdo prede mnou a nevi o me a uz kvuli tomu cloveku prede mnou, aby se me nelekl, ho chci upozornit, ze je nekdo za nim, tak staci rychle castecne sepnout a pustit brzdu, ono to udela takovy duty zvuk, ktery je slyset a je to min lekave, nez zazvonit zvonkem. Jinak nemam problem si pribrzdit a zavolat na cloveka, ktery by mi v ceste prekazel "halo" nebo neco podobneho nebo se da proste pozdravit, fakt neni treba hledat problem, kde neni.
Dá se to lehce vyřešit. Na dráty dát "řehtačku" a máš polozávodní kolo jako v Obecné škole a seš slyšet.
Myslíš tu špachtli z nanuku?
https://janprazak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=769149
bezpecny-odstup-od-cyklisty-neumime-zmerit-reaguje-sef-dopravaku-na-novelu-podle-poslance-ale-nejde.A210416_162951_ln_domov_sed
Názor, jestli se smí nebo nesmí cyklista předjíždět přes plnou čáru je diskutabilní. IMHO by plné čáry měly být jen tam, kde jejich přejetí by bylo skutečně nebezpečné, například v nepřehledné zatáčce.
A ne tam, kde je dobrý rozhled a řidič se může sám rozhodnout, jestli přejetí do protisměru je vzhledem k dopravní situaci bezpečné.
https://goo.gl/maps/bJuB2zdkasdqGysb7
Ještě jsem si vzpomněl - nedávno jsem přecházel po tomhle přechodu

https://goo.gl/maps/42Dxcs6DSAoXZq98A
zprava doleva - v opačném směru na ten přechod není z kruháku vidět, tak se tomu vyhýbám. Když jsem byl už skoro na chodníku, od kruháku se vynořila skupina pumpičkářů, asi nějaký cyklistický oddíl, jeli v pelotonu, raději jsem na chodník popoběhl. Nechci uvažovat, co by se stalo, kdybych byl akorát na vozovce. Ti přední by možná zabrzdili, ti co jeli za nimi, asi těžko. Že by soudruzi sportovci měli v normálním provozu jet hezky za sebou asi ve sportovním řádu měli začerněné.
A teď si představ, že by jeli v autech...
Jen mne tak napadlo, jak si asi s novým nařízením poradí samořídicí auta.
https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/diskuze/pri-nehode-tesly-zemreli-dva-lide-za-volantem-nikdo-nesedel-40357422
Chlapec má odvahu - Nadávky i palce nahoru. Otestovali jsme povinný odstup od cyklistů:
Pekny, jinak jsem koukal i na odkaz na hlasovani a je to tezky, kdyz polovina poslancu do prace zjevne nechodi a skoro ctvrtina se jich k te pitomine nedokazala vyjadrit. Jak jiz jsem psal, po 30 letech demokracie jsme to dotahli do situace, ze chodit k volbam nema smysl, protoze stejne nic zmenit nemuzeme a poslanci si bez ohledu na nase zadani delaji, co chteji oni a ani neexistuje zadna opozice. Tenhle zakon to dobre vystihuje.
Tak, doufam ze mu daji pokutu, kdyz se takhle hezky i s fotodokumentaci priznava k prestupku. Ta cedule je zjevne spatne oznacenej naklad, presahuje obrys o vice nez 400mm a nema na ni cervenej praporek, navic je tak ucineno vedomne, tak 2kKc aby ho to preslo.
Význam toho zákona snad je, aby auta zachovávala od cyklistů takový boční odstup, že do cyklisty nevrazí (asi ani pokud cyklista zrovna najede do rigolu nebo ho sfoukne poryv větru...). Pokud si pumpičkář přišroubuje ke kolu takovouhle ceduli - může být z paundeklu a při kolizi se ohne, ale nic se nestane, ale to řidič za volantem nemusí vědět - měla by být braná jako součást kola a auto by pak mělo mít ten nařízený boční odstup od špičky té cedule.
Chceš říct, že si na auto můžeš jen tak "připevnit" součást, která bude o 1,5 metru přesahovat obrys auta, pokud mluvíme o obdobě u kola?
Jestli smí, to by měli řešit ti co mají pomáhat a chránit. Ale když takového řízka potkám na silnici, tak mi nepřísluší to řešit tím, že se pokusím mu tu ceduli urazit u samé prdele.
Ten řízek měl ten rozměry přesahující náklad označit červeným hadrem.
Takze se resi 30 slovy tricet dopravnich nehod pri nekolika milionech cyklistu za rok. Fakt ty poslance nakopat do prdele.
Navrhuji doplnit zákon ještě o odstavec: před zahájením, po celou dobu předjížděcího manévru a ještě 10sec po jeho dokončení je řidič povinen dávat zvukové výstražné znamení
Myslíš s namontovanou lodní sirénou? Pak by ale zase cyklisté museli nosit hnědé elasťáky![]:)](https://static.poradna.net/images/smiley/evilsmile.gif)
Proč, plíny nosí už teď
Podle mě, pokud neni cyklista hluchej, tak auto za sebou slyší (přinejhorším ťuknout na klakson by stačilo). A pokud je hluchej, tak je na nic i lodní siréna.
Zvuková znamení u nás nejsou tak běžná, všimnul jsem si ale třeba v itálii, že nejdůležitějším vybavením je klakson. Třeba troubení před zatáčkou (zvlášť poku jde o serpentiny na pobřeží) má svůj smysl.
Čím víc o tom přemýšlím, přijde mi to jako nesmysl, takové nařízení. Ovšem někde jsem četl, že v německu mají nařízené dva metry. A tím nastává několik dalších otázek: Pokud je to pravda, jaktože v německu doprava nekolabuje (a že je v německu cyklistů dost jsem viděl na vlastní oči a nevšimul jsem si, že by je auta objížděla obloukem). A když jsme u toho německa, jak to řeší jiné země, určitě nějaká nařízení na ochranu cyklistů budou mít také. A proč v tomto případě nefunguje konvergence tedy sbližování předpisů; proč zase vymýšlíme něco specificky českého a nekoordinuje se to minimálně na úrovni EU a spřátelených států (aby mohla fungovat evropa bez hranic, jak to mělo v programu české předsednictí EU před mnoha lety spolu s popularizací kostkového cukru (kampaň "evropě to osladíme")).
Pokud si myslíš, že tě cyklista vždy slyší tak seš na velkém omylu. Pokud jede proti náklaďák tak ani náhodou. Hybrid či elektromobil či některé benzíňáky také ne.
a nemá v uších sluchátka s hlasitou muzikou!

Až polovina lidí prý nechápe ironii (a to jsem tam dal smajlíka)...
Az budou muset mit papiry na kolo, tak je zacnu respektovat. Do te doby to je skodna. A to na kole jezdim rad a casto, ale ne v lese, v prirode ne mezi vyfuky jako naprosty potrat.
Zákon se může otočit i proti cyklistům
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/446657-zakaz-vjezdu-cyklistum-do-lesa-nekteri-majitele-lesu-o-tom-premysleji
Je to nesmysl:
Cesta, ikdyz prochazi pres tvuj pozemek, je bremeno, ktere nemuzes ani odstranit ani na nem vykonavat jine vlastnicke pravo, je to proste cesta.