
Řidič musí minout cyklistu ve vzdálenosti 1,5m
Což o to, návrh to není špatný. Jen by, když už je řečeno A mělo být řečeno i B, tzn. že cyklista pojede po kraji vozovky a ne jako prase uprostřed, protože na úzké cestě pak pojedu v příkopě v protisměru.
Chlapec má odvahu - Nadávky i palce nahoru. Otestovali jsme povinný odstup od cyklistů:
Význam toho zákona snad je, aby auta zachovávala od cyklistů takový boční odstup, že do cyklisty nevrazí (asi ani pokud cyklista zrovna najede do rigolu nebo ho sfoukne poryv větru...). Pokud si pumpičkář přišroubuje ke kolu takovouhle ceduli - může být z paundeklu a při kolizi se ohne, ale nic se nestane, ale to řidič za volantem nemusí vědět - měla by být braná jako součást kola a auto by pak mělo mít ten nařízený boční odstup od špičky té cedule.
Chceš říct, že si na auto můžeš jen tak "připevnit" součást, která bude o 1,5 metru přesahovat obrys auta, pokud mluvíme o obdobě u kola?
Jestli smí, to by měli řešit ti co mají pomáhat a chránit. Ale když takového řízka potkám na silnici, tak mi nepřísluší to řešit tím, že se pokusím mu tu ceduli urazit u samé prdele.
Ten řízek měl ten rozměry přesahující náklad označit červeným hadrem.
Navrhuji doplnit zákon ještě o odstavec: před zahájením, po celou dobu předjížděcího manévru a ještě 10sec po jeho dokončení je řidič povinen dávat zvukové výstražné znamení
Myslíš s namontovanou lodní sirénou? Pak by ale zase cyklisté museli nosit hnědé elasťáky![]:)](https://static.poradna.net/images/smiley/evilsmile.gif)
Proč, plíny nosí už teď
Podle mě, pokud neni cyklista hluchej, tak auto za sebou slyší (přinejhorším ťuknout na klakson by stačilo). A pokud je hluchej, tak je na nic i lodní siréna.
Zvuková znamení u nás nejsou tak běžná, všimnul jsem si ale třeba v itálii, že nejdůležitějším vybavením je klakson. Třeba troubení před zatáčkou (zvlášť poku jde o serpentiny na pobřeží) má svůj smysl.
Čím víc o tom přemýšlím, přijde mi to jako nesmysl, takové nařízení. Ovšem někde jsem četl, že v německu mají nařízené dva metry. A tím nastává několik dalších otázek: Pokud je to pravda, jaktože v německu doprava nekolabuje (a že je v německu cyklistů dost jsem viděl na vlastní oči a nevšimul jsem si, že by je auta objížděla obloukem). A když jsme u toho německa, jak to řeší jiné země, určitě nějaká nařízení na ochranu cyklistů budou mít také. A proč v tomto případě nefunguje konvergence tedy sbližování předpisů; proč zase vymýšlíme něco specificky českého a nekoordinuje se to minimálně na úrovni EU a spřátelených států (aby mohla fungovat evropa bez hranic, jak to mělo v programu české předsednictí EU před mnoha lety spolu s popularizací kostkového cukru (kampaň "evropě to osladíme")).
Pokud si myslíš, že tě cyklista vždy slyší tak seš na velkém omylu. Pokud jede proti náklaďák tak ani náhodou. Hybrid či elektromobil či některé benzíňáky také ne.
a nemá v uších sluchátka s hlasitou muzikou!

Až polovina lidí prý nechápe ironii (a to jsem tam dal smajlíka)...
Az budou muset mit papiry na kolo, tak je zacnu respektovat. Do te doby to je skodna. A to na kole jezdim rad a casto, ale ne v lese, v prirode ne mezi vyfuky jako naprosty potrat.
Zákon se může otočit i proti cyklistům
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/446657-zakaz-vjezdu-cyklistum-do-lesa-nekteri-majitele-lesu-o-tom-premysleji
Je to nesmysl:
Cesta, ikdyz prochazi pres tvuj pozemek, je bremeno, ktere nemuzes ani odstranit ani na nem vykonavat jine vlastnicke pravo, je to proste cesta.