
PPL
Tak jsem si něco objednal v GM. Protože toho bylo víc, tak nevím dopředu, kdy to dají dohromady (minule jsme čekali čtrnáct dní, než všechno naskladnili), takže ani nevím, kdy to přibližně pošlou. Dělám v nepřetržitém provozu, takže ani obecně nevím, kdy zrovna budu doma. Takže prostě termín a místo dodání dopředu neřeším a nedokážu upřesnit.
Asi po dvou dnech večer přišla SMS, že balík je předán přepravci. No a druhý den kolem osmý přišla SMS, že balík doručí mezi 13:00-15:00. Fajn, samozřejmě jsem v práci, zavolám na číslo uvedené v SMS pro změnu času doručení (je to tam výslovně uvedeno).
Volám poprvé, vyzvání, vyzvání a vyzvání a tak to po chvíli vzdám. Za půl hoďky to zkusím znovu, se stejným výsledkem. No a asi za hodinku to zkusím znovu (to už je skoro před polednem), nechám to vyzvánět ještě dýl a skončí to výsledkem "volaný nepřijímá hovory".
No tak si naser, nemám čas furt volat.
Asi tak ve 14:45 volá chlapík z PPL, že mi přivezl ten balík, že stojí před barákem. Fajn, v ulici XXX? Já jsem ale v práci, potřeboval bych to do ulice YYY.
Jé, tam už ale nejedu..
No tak mi to přivezte až v pátek (to budu doma a na ten balík nespěchám), ale volal jsem vám celý dopoledne, abych to změnil. Nebral jste telefon.
No to jsem asi telefonoval.
?? Určitě? Já poznám rozdíl mezi vyzváněcím a obsazovacím tónem..
Nechal mi nakonec balík ve městě v jednom krámě, kde mají "úložné místo", což mi nedělá problém, stejně tam v pátek pojedu.
Co mě ale fascinovalo, byla ta naprosto profesionální a pohodová lež ohledně telefonu. A to už naprosto vynechávám, že když už ten telefon nevezme, tak ani nemá tendenci třeba zavolat zpátky. Nic, vůbec nic, nulová aktivita. Na druhou stranu s ním jinak byl hovor normální, pohodový (je fakt, že jsem nebyl nijak vytočený, bylo mi to celkem jedno a i řešení nakonec vyhovovalo).
Někdo mi před časem říkal, že balíkáři z pošty hromadně kvůli penězům odcházeli z Pošty do PPL. Tohle by tomu celkem odpovídalo. Mrtvý telefon - ekvivalent lístku ve schránce o nedoručeném balíku stran nepřítomnosti adresáta "doma" (i když celej den načuhuje z okna, kdy ta pošta přijede).
Jinak nic, to je tak všechno.
Kvůli času doručování raději preferuji poštu. Buď mi to donesou dom, nebo to nechají na poště a mám jistotu, že to tam najdu, narozdíl od PPL, UPS a takových dalších.
Já mám s poštou u nás vcelku pozitivní zkušenosti. Balíky donesou i do třetího patra, když manželka kvůli děckám dolů nemůže a já nésu doma. A obvykle bez reptání, narozdíl od nervózních PPL řidičů, kteří jsou věčně ve skluzu a hlavně jezdí v době, kdy nikdo není doma.
Upozorňovací SMS pošta posílá taky.
Hm, když mi přijde z pošty SMS, dá se tam zavolat - nejsem doma, hoďte mi to na druhý konec města? Samozřejmě v rozumném předstihu. Ne že by to zrovna v tomhle případě zafungovalo...
Asi záleží jakého města. Jestli město jezdí jeden balíkář, tak určitě nebude problém. V Praze (Brně, Ostravě, Plzni, Olomouci, Liberci...), kde jezdí X doručovatelů a třeba dvě depa (třeba Prahu jezdí čtyři depa) to problém bude. Ale stačí pak zavolat na poštu, kam to uloží a přepošle se to.
Dobré je se zeptat na své poště na číslo na balíkáře a mít k ho k ruce; když je potřeba něco.
Ty SMS z počty neposílá živý člověk, generuje je systém na základě evidovaných pohybů balíku v centrálním systému.
Já na DPD nedám dopustit, PPL už je trochu horší, ale taky dobrý. Ale je to jako všude - o lidech. Zažil jsem tam už několik řidičů a většinou spokojenost. Do práce nám pořád chodí nějaké balíky - několikrát týdně a tak když mezi tím mám nějaký soukromý balík, tak vše probíhá v pohodě. Jednoho řidiče jsem si vycvičil tak, že volá několik minut předem a pak když je před vraty, tak jen prozvoní - já jsem spokojen a on také, že mě nemusí nikde nahánět a čekat.
Ze začátku také PPL řidič posílal SMS, což jsem ze začátku vítal, bylo to něco neznámého.
Taky se mi u PPL líbí ty jejich partnerský místa - u nás třeba prodejna tabáku a novin a nebo také mountfield.
Ale občas co prohodíme pár slov, tak s penězma na tom moc dobře nejsou. Všechno mají navíc hlídané přes terminál, takže vedení ví v kolik balík předali atd.
Nejvíc mě naštvala pošta, od té nám přišlo několikrát něco a vždy problém- v baráku ani nebyli, nebo se nesnažili nás najít. Schránku sice nemáme, ale u schránek jsou zvonky a tam naše firma je. Nikdo nikdy nezvonil a já musel jet večer na poštu a balíku se domáhat.
Je to všechno o lidech, ne o firmě. Jak se pohybuji po více poštách, tak poznám různé lidi.
Příklad: Stejný okrsek, podobné období v roce (ne letní prázdniny vs. Vánoce, ale odstup třeba dvou týdnů)
balíkář A - průměrně ukládá 40-60 nedoručených balíků z 160, lidi řvou jak prokopnutí (právem) a podobně
balíkář B - průměrně ukládá max. 25 nedoručených balíků z podobného množství, klid.
Bohužel, toho A lze sice vyhodit, ale nejspíš místo něj přijde podobný "pracant" a jsme tam, kde jsme byli. Taktéž není možnost onoho B ohodnotit výrazně lépe, než pracanty typu A. To je ale na jinou debatu.