Naftové motory- dnes a dříve- názory, zkušenosti-kultovní vozy doby
Zdravím,
napadlo mne otevřít diskuzi o pohonných jednotkách našich vozítek, především tedy dieselových, rád bych udělal takové srovnání jaké jsou diesely ale i celkově auta-jejich kvalita, zpracování, spolehlivost, údržba.. dnes a jak tomu bylo dejme tomu před 20-30 lety. Rád bych o tom podebatoval s ostatními můžete se podělit o nějaké zkušenosti případně přidat obrázek nějakého kultovního vozidla 80.-90. let ale samozřejmě i nová auta, poté můžeme srovnat starý model s tím dnešním moderním a to z více stran. Bavit se můžeme i o zážehových jednotkách. Průběžně budu reagovat na odezvy a též se podělím o nějaké zkušenosti.
Správně má být vznětový motor použit jako na obrázku.
Pozn.: Ono je to jako se vším. "Costování" a k tomu evropský ekoterorismus, jehož následkem je mimo jiné i nadbytečná elektronika. Čím více komponent, tím více možností podělání a nefunkčnosti.
Přesně tak. Proto byl můj nejoblíbenější Pažout 205 1.8 . 43kW na autíčko v pohodě stačilo S bráchou jsme tyhle motory dali už do UAZe i traktoru. Skoro nesmrtelný, jak jsou jednoduchý.
Přesně tak čím méně složitostí tím to je samozřejmě lepší, dnešní motory typu TDI, TDCI, HDI, D, CDI a jiné to jsou záležitosti v průměru tak 200tk a pak nějaká rozsáhlejší investice, za mě je největší držák a bezúdržbový motor toto: fotka konkrétního motoru mi nejde nahrát, který mám v autě najeto 780 000 km nejspíš poctivé, ráno příjdu nažhavím, otočím, nechám chvíli klapat a jedu, nic to nepotřebuje je to jednoduchý že si na tom doma udělám co chci, na dnešní dobu je to primitiv.. za to dnes s každým nesmyslem do servisu a na diagnostiku..
Medvěd? 300D?
Tak tak klasický před komory bez turba, je jedno jestli R4,R5,R6 tohle nic nepotřebuje a vydrží hodně přes milion..
Vypadá to na W124, to mělo 69 kW, ne? To jsou nesmrtelné motory...
Přesně tak stará dobrá W124, mám aktuálně dvě jednu právě 250D 69KW do roku 89 tuším byla i 66KW verze bez eko ventilu a a pak má kluk 250D 20V 83KW a to už jede trochu obstojněji a je to kultivovanější, spolehlivost na podobné úrovni má to taky skoro půl míče ale ten motor nemá chybu, zdravý zvuk, nekouří, táhne hezky.. Transit mám taky 2.5TD- taky pul milion ale už začíná občasně zlobit elektronika..
Sice se na to rádo nadává, ale v práci jsme měli Transita s motorem 2,2 TDCi (103 kW), který měl nalítáno 450 tisíc. Jenže - není to 450 tisíc nějakého strejdy, co jezdil akorát po autobahn a servisoval to ve značkovém servisu. Byl to služebák, na kterém se vystřídal kdekdo a jako se služebákem se s tím zacházelo.
Párkrát jsem s tím jel, prázdné to jelo jak hovado, výkon byl znát. Motor a celé auto šlapalo jak Švýcary.
Může mi někdo říct, jak je možné, že když tuto debatu zahajoval proslulý Outlast83O, že je tady teď nahoře nějaký Alab? A když tady někdo smaže v tématu nějaké odpověďi, tak by bylo "normální" o tom zanechat alespoň zmínku?
Nestačím toho zmrda mazat, spamuje jak urvaný (ban bez efektu - další vykurvenec vyblitý z prašivé matky a syfilitického fotra, který si libuje v anonymizéru). Když odmáznu příspěvek, vezme to s sebou i podvlákna (odpovědi), takže se ti za ten obrázek trolla omlouvám. Ber to jako zmínku. Anebo si to zkus sám... (mif)
No to beru. Já jenom, že zůstal původní název debaty a to mě zmátlo.
Trolla mám zálohovanýho!
Ten blb, co to tu zasvinil například obrázečky šlapacího autíčka? Nevidím v jeho debilních příspěvcích nějaký přínos a vůbec mi nechybí.
pokud diesel, tak jednoznačně dvanáctiválec Tatra!
Ten zvuk vzduchem chlazeného motoru, to je prostě masakr. Nehledě na to, že to je motor, který funguje a funguje a funguje..