
Užíváte si sníh za volantem?
Jak jste na tom vy, vyrazili jste dneska autem abyste si to užili, museli jste, nebo jste radši zůstali doma?
Já se vydal směr prázdné parkoviště, vyjezdil jsem čtvrt nádrže bokem auta napřed a moc jsem si to užil. Přidali se i kamarádi a postupně ještě další 3 cizí auta. Občasné sněhové radovánky na odlehlých místech už se mi vyplatily, cestou zpátky mi v 70 uletěl zadek na mokrém asfaltu bez sněhu a myslím si, že kdybych neměl natrénováno, skončil jsem mimo asfalt.
jízda sněhem u mně OK, bohužel moje současné auto už má jednak elektronické hebly (ESP apod.), dále nožní ručku (prostě 4. pedál a uvolňovací madlo, se kterým se blbiny dělají přece jen trochu hůř) a konečně taky docela vysokou hmotnost skoro 1,75 tuny, se kterou se váže další podstatná věc, a to je sjíždění zimních gum, které pro daný hmotnostní a rychlostní koeficient ("V") a velikost ráfků (225/50/R17) už stojí v sadě asi dvacku
Co mám ale strašně rád, je jízda noční krajinou po sněhobílé cestě..
Proto jsem rád za svoje auto (na fotce), na tohle je opravdu geniální. Váží pár kilo přes tunu, nemá ani ABS. Blbnu jenom na sněhu, ale i kdyby na asfaltu, tak na to seženu pneumatiky v každé prodejně.
Sneh mam rad, jazdim uz 22 rokov a ked mozem rad sa vyblaznim na rucnej aj na ceste, ked je prazdna.
Ale aj po rokoch sa moze stat chybicka...asi 2 roky dozadu som siel klasicky do 90 stupnovej zakruty na rucnej ako uz mnohokrat predtym na tom istom mieste. Neviem, ci bol pod snehom lad, alebo som zle odhadol rychlost (skor to druhe), zotrvacnost mi nedovolila vyrovnat auto vcas a buchol som kolesami do obrubnika. Vysledok? 2 disky v prdeli (jazdit sa na nich dalo, ale furt na mna trubil niekto, ze mi vypadavaju kolesa;o))) a nove som zohnal jedine v autorizovanom servise a pri plateni za ne trpko zaplakal.
Jo a kamos sa pred rokmi na prazdnom parkovisku prevratil na strechu;o).
Neužívám. U nás sníh není (za celou zimu nasněžily asi dva milimetry).
A kdyby byly cesty bílé, tak (pokud bych vyloženě nutně nemusel) nevyjedu. Favoritovi je lépe doma v teple :)
Furt nesněží. Ale funí jak hovado.
Naštěstí!!
Synek by si rád uplácal huhulá a sáňky jsou nasraný, že si letos zase nevrznou. Koupil jsem mladýmu krásnou novou dětskou lopatu na sníh (ohrňák) a zatím jsem s tím neodklidil ani z balkonu.
No jó, to je fakt. Když chci sníh, tak si vyjedu za Prahu někam do kopců a tam sníh je a tam mi nevadí. Ale ve městě mě tedy pěkně sere; ometat auto, odhrnovat sníh před barákem, brodit se tím cestou na tram/bus/kamkoli...
Huhuláci to maj letos nahnutý.
No jo, ja dostala k vanocum protiskluzovy navleky na boty (dobry prave do ujezdenyho snehu, na led a tak - hodi se u nas "na horach" (pouhych 400 m n. m., ale kdyz poradne nasnezi, tak je to tam husty
). No a uz o tech vanocich jsme si delali legraci, jestli to letosni zimu vubec budu mit prilezitost vyzkouset.
S tím svým už neblbnu. Zaprvé se o ibizku bojím a za druhé už má všechny možné vychtávky jako je ABS či protismyk atd... Do smyku už se tomu moc nechce. Jak to začne klouzat, tak si to každé kolo začne rovnat jinak a takřka se do pořádnýho smyku nedá dostat. Pak ti tam pořád blikaj nějaký kontrolky a na to nemám nervy
.
Ale letos jsem od kamaráda odkoupil za pár šupů jeho starou mazdu 323 r.v. 1998, 65kW a s tím se panečku blbne, jelikož se o to nebojím, tak za to klidně pořádně vezmu a pak to v tom sněhu vážně lítá. Letos bych ji ještě alespoň jednou vytáhl někam do hor a pořádně ji projel. Tady už nám ten sníh leze zase dolů... Což jsem rád, aspoň ibizku tolik nežere ta hnusná sůl co na ty silnice sypou
.
To mi připomíná, nedávno jsem potkal jednoho z mladých řidičů (také mezi ně patřím) ve škarpě na střeše. Když jsem zastavil abych pomohl taky povídal, že na sněhu zkoušel co to umí. Ten jeho čtyřkovej golf z toho neměl zrovna radost.. No nic jde se spát.
Dobrou...
Dneska jsem byl v Brdech, objímat stromy, nadýchat se čerstvého vzduchu (samozřejmě bylo třeba ho okořenit značkou Winston BLUE), rozhýbat zatuhlé koleno (15 km pěšky) a užít sníh. Cestou tam, v Příbrami, bylo hnusně, šedý dekl, špinavý sníh, zkrátka jsem si říkal, že jsem se na to nevys... a nezůstal doma. Pak se ale udělalo pěkně, v kopcích (650 - 800 m n. m.) bylo sněhu přiměřeně, asi 15 čísel, dalo se normálně jít. Na silnici nic moc, většinou suché, případně mokré s kamínky z posypu...
![[173-wp-20140201-14-22-11-pro-jpg]](http://debaty.net/files/173-wp-20140201-14-22-11-pro-jpg)
U nás z těch 15 milimetrů zůstala už jen ta sůl na cestách (a na autech).
Však u nás v Praze je to taky na houby, jen břečka, louže a šutříky z posypů všude a šedivá auta. Ale stačilo vyjet 80 km jihozápadně a bylo to jiné.
zase pořád lepší, než kdyby bylo náledí.
pamatuju kdysi jsme bydleli na laurovce. nevím jestli to tam znáš, dole je obratiště tramvaje a baráky jsou v kopci. no, kopci, krpál jako blázen. čistím si mordu a za oknem vidím, jak baba po prdeli valí za ukrutnýho řevu na zastávku. říkám si: ta je ale blbá, ani chodit neumí. za chvilku valí chlap. no nic jdu do práce. hned za dveřma kopyta ve vzduchu a valím na tu zastávku po prdeli taky. dole se celá laurovka zberchávala na zastávce na nohy. on jim totiž v noc prasknul vodovodní řad a do rána to stačilo zmrznout.
zase to posílilo sousedské vztahy, všichni svorně nadávali na vodaře.
Jojo, vím kde to je
To obratiště (místo smyčky dokola tam byl vratný trojúhelník) tam již není...
ani nevím, jestli bylo podobné obratiště na couvačku někde jinde v praze- nikde jsem ho neviděl. teď je to protažený až na radlickou na smyčku a je to nuda. a nikdy jsem netušil, že tr3 může couvat s kostkou ovládání v ruce. však laurovka čekala až vždycky zacouve.
edit// a už jsem zase chytřejší: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%A9_obrati%C5%A1t%C4%9B
Ještě existuje takovéto obratiště "Zvonařka" na Praze 2, kousek od I. P. Pavlova. Toto je však využíváno jen při výlukách, jinak pravidelná linka zde žádná ukončena není.
Tak u nás náledí (teď) je. Pořádné. Po sněhu nikde ani stopa.
Já si ráno dobruslil do práce. Poprvé v životě jsem škrábal auto jen na tankistu, což jinak z duše nenávidím a obvykle častuji kolemjedoucí tankisty verbálními druhojakostmi. V životě jsem neměl na sklech tak tlustou a houževnatou krustu, jak dneska ráno.
To já jsem to odrbal důkladně, nastartoval a ohřál sklo. Ale boční okýnka, to byla výzva - zatlačil jsem na škrabku a odklouzal jsem o 30 čísel dozadu.
A já zjistil, že mi nefunguje vyhřívání zadního skla. Kontrolka se tváří, že to hřeje, pojistky jsou taky dobrý, akorát ta sviňa nerozmrzla ani za půl hodiny jízdy.
Na starým Golfu mi hřály jen tři linky z deseti a to ještě ne vedle sebe. Na oktávce mi vyhřívání fungovalo, ale zase zdechnul stěrač. No a na novým Pikaču (Picasso) mi naštěstí jede všechno. Je to krása, když to všechno funguje. Alespoň jednou za život mít plně funkční auto. Musím si to užít, kdo ví, jaký sračky budoucnost přinese.
Mrkni se, jestli nemáš přerušenej kabel, pokud máš pátý dveře. Při otvírání se ty káble přece jen namáhají.
v takovém počasí, když už je krusta tlustá jako omeleta, je vhodné si sebou rovnou vzít z domu láhev s teplou vodou (ne horkou) a trochu tomu pomoci. Navíc to co zateče, tak odpoledne rozmrzne.
Důležité ale je necintat na dveře a hlavně na těsnění
Když už musím, tak poleju okno dávkou vody do ostřikovačů, tuším, že je to do -60, stačí přesunout obsah z lahve na sklo a za 3 minuty bez námahy odsunu led. Naštěstí mám takovou smůlu dvakrát do roka, jinak stojí auto ve vyhřáté garáží. Teplou vodu bych radši moc neriskoval.
edit: Co doporučuju je takový "jelení lůj" na těsnění. Na podzim tím přejedu všechny gumičky a potom k sobě téměř nepřimrzají, nestalo se mi, že bych musel za dveře zabrat výrazně větší silou.