Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Boj s námrazou na automobilových sklech

Ahojte,
teploty sestupují k nule a my, majitelé negarážovaných vozů, se chystáme na pravidelná ranní škrábání oken.

Jaké používáte zbraně a co se vám osvědčilo nejlíp?

Já zkoušel jakousi trojúhelníkovou škrabku - propagační předmět. Letěla do koše. Pak jakýsi "rozmrazovač oken" ve flašce. Nepozoroval jsem rozdíl, aspoň že nepřimrznul.

Od loňské zimy používám jakési kombo škrabky, gumové stěrky a smetáčku:
[129-skrabka-jpg]

Nějak ta okna vždycky ožužlám, ale... nic moc. Nemáte někdo nějaký skrytý tip na zázračnou škrabku, případně nějaké ošetření skel, aby z nich šla námraza snadněji sundat?

Předmět Autor Datum
Od loňska používám tu nejobyčejnější plachu proti námraze čelního okna. Funguje to překvapivě dobře.
Zarniwúp 05.11.2013 11:38
Zarniwúp
Na čelní sklo používám hliníkovou clonu co jsem dostal k zimním pneumatikám, na zbytek mám propagačn…
manas 05.11.2013 12:18
manas
Věčně dávat na sklo nějakou plachtu by mě nebavilo, to nedělám ani v létě, aby v autě nebylo takové…
Craft 05.11.2013 12:40
Craft
Plachtu používám hlavně v práci. Firmu máme v údolí na úrovni řeky, takže námrazu bych měl od konce…
Zarniwúp 05.11.2013 18:26
Zarniwúp
Otec mi kdysi udělal škrabku z kusu plexiskla, rozměr asi 10x15 cm, tloušťka asi 5mm. Na jedné kratš…
Prasak 05.11.2013 17:12
Prasak
Nejvíce se mi osvědčila taková stará s mosazným břitem. Trojúhelníkovou potkal stejný osud jako u př…
jirka44 05.11.2013 17:59
jirka44
Ja mám na mojom aute vyhrievané predné sklo (niečo ako zadné) - zapnem na pár sekúnd - max 1 minúta…
pme 05.11.2013 18:59
pme
Já mám v ostřikovači směs do -40°. Uvolním přimrzlé stěrače, párkrát ostříknu sklo (pokud bych měl s…
Yarda 05.11.2013 22:25
Yarda
Ten keramický topný ventilátor je naprosto na hovno. Na rozehřátí okna má malý výkon - možná tak kol…
Rce. 06.11.2013 00:33
Rce.
mno nevim.. http://www.auto.cz/elektricka-skrabka-na-okna-kazdoranni-rotovani-72552 poslední
icepower32 24.11.2013 10:22
icepower32
Normální plastová škrabka. Tou oškrábu boční okénka, zatímco přední a zadní se mi odmrazí pomocí vyh…
Dale Cooper 05.11.2013 22:27
Dale Cooper
Momentálně je v Lidlu zase v prodeji směs do ostřikovačů, 5 litrů asi za 120 kč, do minus 60st. Mám…
Zerozero 06.11.2013 00:42
Zerozero
Tak jelikož bydlím v RD a vlastním dvoje klíče, tak můj recept je jednoduchý, nastartuju 10 - 15m př…
Roker 06.11.2013 08:44
Roker
Moderní auta se mají zahřívat opatrnou jízdou, ne točením na volnoběh. Dáváš motoru docela na prdel…
Rce. 07.11.2013 01:35
Rce.
Souhlas.
touchwood 07.11.2013 16:38
touchwood
Co konkrétně těm motorům vadí?
Zarniwúp 07.11.2013 18:50
Zarniwúp
Obecně zkráceně. U Dieslu nic, u benzínu hlavně sytič/velké obohacení směsi u startu, většina aut má…
M-Pol 07.11.2013 19:09
M-Pol
Dík za konkretizaci. Dnes to moc neřeším, hlavně taky proto, že zahřát na volnoběh diesel je skoro n…
Zarniwúp 07.11.2013 19:28
Zarniwúp
On je tam ještě jeden problém a to rozvodový řemen, pokud po startu prudce přidáš, tak je to "šupa"…
M-Pol 07.11.2013 19:45
M-Pol
moment - sytic u auta s vstrikovanim? OK, jednotka tam napali na nastartovani o trochu vic, ale proc…
bahno 07.11.2013 20:10
bahno
Najdi si něco o chudě - bohaté směsi a jejich schopnost zážehu. (sytič nemusí znamenat jenom sytič =…
M-Pol 07.11.2013 20:18
M-Pol
Ja tak trochu tusim, jak co funguje. Auta me zivi. Jenze proc by to ta ridici jednotka delala? Napal…
bahno 07.11.2013 21:54
bahno
Prostě studený start u benzínu je problém vzhledem na mnoho proměnných - venkovní teplota, vlhkost l…
M-Pol 08.11.2013 05:04
M-Pol
Vzpomínám jak nás jako děcka budilo startování warbeců,embéček,tisícovek atd.To byly chrchlance a pa…
tuta 12.11.2013 01:23
tuta
Normálně garážuju, ale když jsem mimo dům, tak pustím rozmrazování čelního skla :-) a drobek se o se…
touchwood 06.11.2013 10:30
touchwood
Uvažoval jsem nad domontováním "bufíka", ale když jsem viděl tu palbu, tak to do mého "pašíka" z r.…
Roker 06.11.2013 11:28
Roker
Asi si pořídím tu plachtu na skla. Sice to zabere večer čas, ale ráno to bude o poznání rychleji skl…
Moas 06.11.2013 12:48
Moas
Bo se na něm nesráží vzdušná vlhkost, ale pochytí ji hadra.
Roker 06.11.2013 14:35
Roker
A jak to udělat, aby okno nenamrzalo i zevnitř? Zvenku mi to nevadí, to oškrábu, ale zvnitřku je skl…
Prasak 06.11.2013 15:10
Prasak
je potřeba auto zevnitř odvhlčit. Ideální je kombinace chemického přípravku a klimatizace.
touchwood 06.11.2013 15:20
touchwood
Je mi docela proti srsti jezdit s klimačkou v zimě. Co máš na mysli tím chemickým sajrajtem? Měl byc…
Prasak 06.11.2013 15:44
Prasak
Strč do auta Ceresit a pucuj si boty od sněhu.
Zarniwúp 06.11.2013 18:34
Zarniwúp
Já si boty od sněhu čístím, ale někteří spolucestující jsou dobytek :-( A můžu jim to říkat furt dok…
Prasak 06.11.2013 19:27
Prasak
jo, přesně něco jako ten ceresit. Důležité je vaničku dobře fixovat a hlavně často vylévat :-) Jina…
touchwood 07.11.2013 16:37
touchwood
Jo, taky jsem už jel za vlhkýho počasí s klimou, sklo se jinak furt mlžilo. Vypínání klimy ve škodov…
Prasak 07.11.2013 16:51
Prasak
ta moje z roku 2002 to tak měla. Starší škodárnu s klimou jsem jezdil už jen Feldu 1.6
touchwood 07.11.2013 20:28
touchwood
Jo ten můj vehikl je o 4 roky starší.
Prasak 07.11.2013 21:42
Prasak
Dávám hadr přes okno a v autě mám škrabku s mosazným břitem koupenou na benzínce.
joseff 06.11.2013 17:22
joseff
Ten zázračný břit bude asi mosaz, co? http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051400060000001RYW
Moas 06.11.2013 21:21
Moas

Na čelní sklo používám hliníkovou clonu co jsem dostal k zimním pneumatikám, na zbytek mám propagační škrabku s rukavicí od Jägermeisteru a na ometení auta mám obyčejné košťátko. Pokud je možnost tak auto nastartuji 10-15 min před plánovaným odjezdem, to taky ulehčí dost práce. Jinak doma parkuju v garáži.

Věčně dávat na sklo nějakou plachtu by mě nebavilo, to nedělám ani v létě, aby v autě nebylo takové horko. Nicméně pokud si na to někdo zvykne, tak to určitě funguje. Já používám klasickou škrabku a nebo nějaký lihový roztok s rozprašovačem a stačí pak chvilku počkat a pak to jen setřít stěračema. Ovšem pokud mrzne fest, je to nic moc a pak už pouze klasická škrabka. Škrabku co sem tam používám, tak pouze tu samostatnou, protože na těch smetáčcích je na dvě věci. Nejlepší jsou takové ty staré klasiky ve tvaru trojúhelníku, ale v zimě zase z toho studí ruce, pokud se nepoužívají rukavice, ale zase je to dobře skladné :-) Koukám, dle tvého popisu, že už i nově vyráběné stojí za prd.

Plachtu používám hlavně v práci. Firmu máme v údolí na úrovni řeky, takže námrazu bych měl od konce října až do jara na okně pokaždé. Nasazení plachty je práce na dvě minuty, když po šichtě odjíždím, jen ji sundám (případný sníh oklepu) a hodím do kufru. Proti škrábání nulová činnost, nulová čekací doba. Taky jsem si ze začátku s tou plachtou připadal jak blázen, ale skutečně lepší, než se drásat s námrazou.
U baráku na parkovišti ji nepoužívám. Už jsme o něco výš a námrazu na okně mám tak dvakrát do roka. To oškrábu, ale většinou stejně nastartuju a nechám chvíli ofukovat. Pak to jde celkem rychle. Spíš ale ometám sníh. :-)

Otec mi kdysi udělal škrabku z kusu plexiskla, rozměr asi 10x15 cm, tloušťka asi 5mm. Na jedné kratší hraně udělal do toho plexiskla drážku tvaru V, takže tam jsou dva ostrý břity - no neměl jsem v ruce lepší škrabku.
Kvůli zmrzlým rukám vozím v autě pracovní rukavice, mám je furt v kapse dveří.

Já mám v ostřikovači směs do -40°. Uvolním přimrzlé stěrače, párkrát ostříknu sklo (pokud bych měl směs na menší mrazy, tak se smíchá s rozpuštěnou námrazou a zase zmrzne) a nechám setřít. Na rozjezd než začne hřát ofukování předního skla to obvykle stačí.
Pokud bych měl potřebu odmrazovat sklo častěji, asi bych si pořídil něco takového (ale většinou mám auto v garáži tak to tak moc neřeším):
http://www.conrad.cz/keramicky-topny-ventilator-do-auta.k841650

Ten keramický topný ventilátor je naprosto na hovno. Na rozehřátí okna má malý výkon - možná tak kolem nuly, při větších mrazech si ani neškrtne. Mám ten krám, zdarma ho někomu za trest daruji. Vycucne to baterku a prd ohřeje. Nemám ho sice od Conrada, ale někde z Globusu, leč z toho leze snad větší kosa než dovnitř.

Spíš jsou zajímavější elektrické škarbky !

Momentálně je v Lidlu zase v prodeji směs do ostřikovačů, 5 litrů asi za 120 kč, do minus 60st.
Mám to nalitý do rozprašovače od nějakého čistidla, nenaředěné. Funguje to mnohem líp, než rozmrazovače prodávané k tomuto účelu. Je to díky tomu, že směs obsahuje glykol, tím se hned neodpaří jako samotný líh, který je v jiných rozmrazovačích.
Jinak mám letitou plastovou škrabku ve tvaru I, kde jedna strana je plastový břit a druhá strana gumová stěrka na vodu. Když nechci aby mi mrzla ruka tak mám ještě smetáček s tuhými štětinami na sníh, který má zpředu škrabku na led.

Tak jelikož bydlím v RD a vlastním dvoje klíče, tak můj recept je jednoduchý, nastartuju 10 - 15m před odjezdem a zapnu topení. Má to hned několik pozitivních efektů. Sedám do vytopeného auta, mám rozmrazené skla a co si budem povídat, i pro ten motor je lepší když vyjíždí zahřátý než když po celé noci v -15 nastartuju a jedu. Ale chápu, že to není pro každého, v paneláku bych si to nelajznul...

Obecně zkráceně.
U Dieslu nic, u benzínu hlavně sytič/velké obohacení směsi u startu, většina aut má automaticky řízený, s blbě probíhající křivkou.
To má za následek, že směs je příliš bohatá (vše se nespálí) delší čas a smývá se olej.film na válcích, pokud zvýšíš volnoběh/otáčky jízdou tak se rychleji sytič vypíná.
(bývaly ruční sytiče a po startu se přidal "plyn" a sytič se ručně vypnul)

Dík za konkretizaci. Dnes to moc neřeším, hlavně taky proto, že zahřát na volnoběh diesel je skoro nemožné. :-)
Když jsem měl Opel Vectra 1,6 16V, nechal jsem to vždycky chvilku (asi tak pět - deset vteřin) na volnoběh. U něj mi to naopak doporučili, aby se olej dostal až na vahadla ventilů (nebo tak nějak mi to zdůvodnili). No - taky mi důrazně zakázali hrabat se při startu po plynu.
Manuální sytič pamatuju - moje první auto byla Škoda 100.

On je tam ještě jeden problém a to rozvodový řemen, pokud po startu prudce přidáš, tak je to "šupa" pro řemen, vrch OHC motor - vačka, ventily u prochladlého/zmrzlého motorů jsou pro řemen velký odpor a může nastat přeskočení přes zuby rozvodového kola.
(to se násobí pokud jsou vačky dvě)

Ja tak trochu tusim, jak co funguje. Auta me zivi. Jenze proc by to ta ridici jednotka delala? Napali tomu bohatou, vrn vrn, nastaruje a zacne ubirat na bohatosti, pac uz taky leze neco z lambdasondy a tak. Ty ECU nejsou uplne blby a nevim, proc by nekolik minut bezicimu motoru davkovalo zbytecne bohatou smes.

Prostě studený start u benzínu je problém vzhledem na mnoho proměnných - venkovní teplota, vlhkost luftu, tlak, opotřebovanost motoru .... takže žádná řídící jednotka to neumí nastavit v daném okamžiku ideálně. V laboratorních stálých podmínkách ano, v reálu v proměnných ne.
Takže jde vždy o kompromis který zaručuje start vždy a to na úkor ideálu.

Asi si pořídím tu plachtu na skla. Sice to zabere večer čas, ale ráno to bude o poznání rychleji sklizené, než kdybych měl škrábat (patřím k těm, co nevyjedou, dokud nemají pečlivě oškrábán kažý rožek každého skla).
Jen mi uniká fyzikální princip toho, proč to sklo pod "obyčejnou hadrou" nebo i obyčejným kartonem vlastně nezamrzne.

A jak to udělat, aby okno nenamrzalo i zevnitř? Zvenku mi to nevadí, to oškrábu, ale zvnitřku je sklo vydutý a klasická škrabka je k ničemu. Sice jsem si vyrobil speciální zahnutou škrabku, ale stejně to jde blbě a navíc to udělá na palubní desce pěknej bordel.

jo, přesně něco jako ten ceresit. Důležité je vaničku dobře fixovat a hlavně často vylévat :-)

Jinak klima v zimě se ve škodovkách samočinně vypíná při tuším při teplotách pod 5°C.. Ale při plískanicích to fakt pomáhá. A hlavně je IMHO vlhko v autě dost kontraproduktivní - plísně etc. v kabině.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru