Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Boj s námrazou na automobilových sklech

Ahojte,
teploty sestupují k nule a my, majitelé negarážovaných vozů, se chystáme na pravidelná ranní škrábání oken.

Jaké používáte zbraně a co se vám osvědčilo nejlíp?

Já zkoušel jakousi trojúhelníkovou škrabku - propagační předmět. Letěla do koše. Pak jakýsi "rozmrazovač oken" ve flašce. Nepozoroval jsem rozdíl, aspoň že nepřimrznul.

Od loňské zimy používám jakési kombo škrabky, gumové stěrky a smetáčku:
[129-skrabka-jpg]

Nějak ta okna vždycky ožužlám, ale... nic moc. Nemáte někdo nějaký skrytý tip na zázračnou škrabku, případně nějaké ošetření skel, aby z nich šla námraza snadněji sundat?

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Já mám v ostřikovači směs do -40°. Uvolním přimrzlé stěrače, párkrát ostříknu sklo (pokud bych měl s…
Yarda 05.11.2013 22:25
Yarda
Ten keramický topný ventilátor je naprosto na hovno. Na rozehřátí okna má malý výkon - možná tak kol…
Rce. 06.11.2013 00:33
Rce.
mno nevim.. http://www.auto.cz/elektricka-skrabka-na-okna-kazdoranni-rotovani-72552 poslední
icepower32 24.11.2013 10:22
icepower32
Tak jelikož bydlím v RD a vlastním dvoje klíče, tak můj recept je jednoduchý, nastartuju 10 - 15m př…
Roker 06.11.2013 08:44
Roker
Moderní auta se mají zahřívat opatrnou jízdou, ne točením na volnoběh. Dáváš motoru docela na prdel…
Rce. 07.11.2013 01:35
Rce.
Souhlas.
touchwood 07.11.2013 16:38
touchwood
Co konkrétně těm motorům vadí?
Zarniwúp 07.11.2013 18:50
Zarniwúp
Obecně zkráceně. U Dieslu nic, u benzínu hlavně sytič/velké obohacení směsi u startu, většina aut má…
M-Pol 07.11.2013 19:09
M-Pol
moment - sytic u auta s vstrikovanim? OK, jednotka tam napali na nastartovani o trochu vic, ale proc…
bahno 07.11.2013 20:10
bahno
Najdi si něco o chudě - bohaté směsi a jejich schopnost zážehu. (sytič nemusí znamenat jenom sytič =…
M-Pol 07.11.2013 20:18
M-Pol
Ja tak trochu tusim, jak co funguje. Auta me zivi. Jenze proc by to ta ridici jednotka delala? Napal…
bahno 07.11.2013 21:54
bahno
Prostě studený start u benzínu je problém vzhledem na mnoho proměnných - venkovní teplota, vlhkost l… nový
M-Pol 08.11.2013 05:04
M-Pol
Vzpomínám jak nás jako děcka budilo startování warbeců,embéček,tisícovek atd.To byly chrchlance a pa… nový
tuta 12.11.2013 01:23
tuta

Já mám v ostřikovači směs do -40°. Uvolním přimrzlé stěrače, párkrát ostříknu sklo (pokud bych měl směs na menší mrazy, tak se smíchá s rozpuštěnou námrazou a zase zmrzne) a nechám setřít. Na rozjezd než začne hřát ofukování předního skla to obvykle stačí.
Pokud bych měl potřebu odmrazovat sklo častěji, asi bych si pořídil něco takového (ale většinou mám auto v garáži tak to tak moc neřeším):
http://www.conrad.cz/keramicky-topny-ventilator-do-auta.k841650

Ten keramický topný ventilátor je naprosto na hovno. Na rozehřátí okna má malý výkon - možná tak kolem nuly, při větších mrazech si ani neškrtne. Mám ten krám, zdarma ho někomu za trest daruji. Vycucne to baterku a prd ohřeje. Nemám ho sice od Conrada, ale někde z Globusu, leč z toho leze snad větší kosa než dovnitř.

Spíš jsou zajímavější elektrické škarbky !

Tak jelikož bydlím v RD a vlastním dvoje klíče, tak můj recept je jednoduchý, nastartuju 10 - 15m před odjezdem a zapnu topení. Má to hned několik pozitivních efektů. Sedám do vytopeného auta, mám rozmrazené skla a co si budem povídat, i pro ten motor je lepší když vyjíždí zahřátý než když po celé noci v -15 nastartuju a jedu. Ale chápu, že to není pro každého, v paneláku bych si to nelajznul...

Obecně zkráceně.
U Dieslu nic, u benzínu hlavně sytič/velké obohacení směsi u startu, většina aut má automaticky řízený, s blbě probíhající křivkou.
To má za následek, že směs je příliš bohatá (vše se nespálí) delší čas a smývá se olej.film na válcích, pokud zvýšíš volnoběh/otáčky jízdou tak se rychleji sytič vypíná.
(bývaly ruční sytiče a po startu se přidal "plyn" a sytič se ručně vypnul)

Ja tak trochu tusim, jak co funguje. Auta me zivi. Jenze proc by to ta ridici jednotka delala? Napali tomu bohatou, vrn vrn, nastaruje a zacne ubirat na bohatosti, pac uz taky leze neco z lambdasondy a tak. Ty ECU nejsou uplne blby a nevim, proc by nekolik minut bezicimu motoru davkovalo zbytecne bohatou smes.

Prostě studený start u benzínu je problém vzhledem na mnoho proměnných - venkovní teplota, vlhkost luftu, tlak, opotřebovanost motoru .... takže žádná řídící jednotka to neumí nastavit v daném okamžiku ideálně. V laboratorních stálých podmínkách ano, v reálu v proměnných ne.
Takže jde vždy o kompromis který zaručuje start vždy a to na úkor ideálu.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru