
Boj s námrazou na automobilových sklech
Ahojte,
teploty sestupují k nule a my, majitelé negarážovaných vozů, se chystáme na pravidelná ranní škrábání oken.
Jaké používáte zbraně a co se vám osvědčilo nejlíp?
Já zkoušel jakousi trojúhelníkovou škrabku - propagační předmět. Letěla do koše. Pak jakýsi "rozmrazovač oken" ve flašce. Nepozoroval jsem rozdíl, aspoň že nepřimrznul.
Od loňské zimy používám jakési kombo škrabky, gumové stěrky a smetáčku:
Nějak ta okna vždycky ožužlám, ale... nic moc. Nemáte někdo nějaký skrytý tip na zázračnou škrabku, případně nějaké ošetření skel, aby z nich šla námraza snadněji sundat?
Já mám v ostřikovači směs do -40°. Uvolním přimrzlé stěrače, párkrát ostříknu sklo (pokud bych měl směs na menší mrazy, tak se smíchá s rozpuštěnou námrazou a zase zmrzne) a nechám setřít. Na rozjezd než začne hřát ofukování předního skla to obvykle stačí.
Pokud bych měl potřebu odmrazovat sklo častěji, asi bych si pořídil něco takového (ale většinou mám auto v garáži tak to tak moc neřeším):
http://www.conrad.cz/keramicky-topny-ventilator-do-auta.k841650
Ten keramický topný ventilátor je naprosto na hovno. Na rozehřátí okna má malý výkon - možná tak kolem nuly, při větších mrazech si ani neškrtne. Mám ten krám, zdarma ho někomu za trest daruji. Vycucne to baterku a prd ohřeje. Nemám ho sice od Conrada, ale někde z Globusu, leč z toho leze snad větší kosa než dovnitř.
Spíš jsou zajímavější elektrické škarbky !
mno nevim.. http://www.auto.cz/elektricka-skrabka-na-okna-kazdoranni-rotovani-72552
Tak jelikož bydlím v RD a vlastním dvoje klíče, tak můj recept je jednoduchý, nastartuju 10 - 15m před odjezdem a zapnu topení. Má to hned několik pozitivních efektů. Sedám do vytopeného auta, mám rozmrazené skla a co si budem povídat, i pro ten motor je lepší když vyjíždí zahřátý než když po celé noci v -15 nastartuju a jedu. Ale chápu, že to není pro každého, v paneláku bych si to nelajznul...
Moderní auta se mají zahřívat opatrnou jízdou, ne točením na volnoběh. Dáváš motoru docela na prdel
.
Souhlas.
Co konkrétně těm motorům vadí?
Obecně zkráceně.
U Dieslu nic, u benzínu hlavně sytič/velké obohacení směsi u startu, většina aut má automaticky řízený, s blbě probíhající křivkou.
To má za následek, že směs je příliš bohatá (vše se nespálí) delší čas a smývá se olej.film na válcích, pokud zvýšíš volnoběh/otáčky jízdou tak se rychleji sytič vypíná.
(bývaly ruční sytiče a po startu se přidal "plyn" a sytič se ručně vypnul)
moment - sytic u auta s vstrikovanim? OK, jednotka tam napali na nastartovani o trochu vic, ale proc by to davalo vic.
Najdi si něco o chudě - bohaté směsi a jejich schopnost zážehu.
(sytič nemusí znamenat jenom sytič = ale poměr vzduch benzínu)
Ja tak trochu tusim, jak co funguje. Auta me zivi. Jenze proc by to ta ridici jednotka delala? Napali tomu bohatou, vrn vrn, nastaruje a zacne ubirat na bohatosti, pac uz taky leze neco z lambdasondy a tak. Ty ECU nejsou uplne blby a nevim, proc by nekolik minut bezicimu motoru davkovalo zbytecne bohatou smes.
Prostě studený start u benzínu je problém vzhledem na mnoho proměnných - venkovní teplota, vlhkost luftu, tlak, opotřebovanost motoru .... takže žádná řídící jednotka to neumí nastavit v daném okamžiku ideálně. V laboratorních stálých podmínkách ano, v reálu v proměnných ne.
Takže jde vždy o kompromis který zaručuje start vždy a to na úkor ideálu.
Vzpomínám jak nás jako děcka budilo startování warbeců,embéček,tisícovek atd.To byly chrchlance a pak tůrování....
Asi si pořídím tu plachtu na skla. Sice to zabere večer čas, ale ráno to bude o poznání rychleji sklizené, než kdybych měl škrábat (patřím k těm, co nevyjedou, dokud nemají pečlivě oškrábán kažý rožek každého skla).
Jen mi uniká fyzikální princip toho, proč to sklo pod "obyčejnou hadrou" nebo i obyčejným kartonem vlastně nezamrzne.
Bo se na něm nesráží vzdušná vlhkost, ale pochytí ji hadra.
A jak to udělat, aby okno nenamrzalo i zevnitř? Zvenku mi to nevadí, to oškrábu, ale zvnitřku je sklo vydutý a klasická škrabka je k ničemu. Sice jsem si vyrobil speciální zahnutou škrabku, ale stejně to jde blbě a navíc to udělá na palubní desce pěknej bordel.
je potřeba auto zevnitř odvhlčit. Ideální je kombinace chemického přípravku a klimatizace.
Je mi docela proti srsti jezdit s klimačkou v zimě. Co máš na mysli tím chemickým sajrajtem? Měl bych někde sbírat takový ty kuličky proti vhlkosti a vždy, když opustím auto, otevřít krabičku s těma kuličkama a položit to na palubní desku?
Strč do auta Ceresit a pucuj si boty od sněhu.
Já si boty od sněhu čístím, ale někteří spolucestující jsou dobytek
A můžu jim to říkat furt dokola. Luštěnina na cihly.
jo, přesně něco jako ten ceresit. Důležité je vaničku dobře fixovat a hlavně často vylévat
Jinak klima v zimě se ve škodovkách samočinně vypíná při tuším při teplotách pod 5°C.. Ale při plískanicích to fakt pomáhá. A hlavně je IMHO vlhko v autě dost kontraproduktivní - plísně etc. v kabině.
Jo, taky jsem už jel za vlhkýho počasí s klimou, sklo se jinak furt mlžilo.
Vypínání klimy ve škodovkách - tak možná u novějších, u těch starých o tom pochybuju. Navíc se škodovky do dvou týdnů zbavím.
ta moje z roku 2002 to tak měla. Starší škodárnu s klimou jsem jezdil už jen Feldu 1.6
Jo ten můj vehikl je o 4 roky starší.