
Čínské auto míří do Evropy
http://auto.idnes.cz/crashtest-cinske-auto-qoros-d17-/automoto.aspx?c=A130926_093046_automoto_fdv
Jelikož je tady první vlaštovka, která prošla crash testy s dosti dobrým výsledkem, nicméně dle popisu se na jeho vývoji podíleli odborníci převážně z Evropy, tak mě to zas až tak nepřekvapuje. Nicméně dát tolik peněz za auto z Číny, nevím, nevím... Většina z nás má Čínu spojenou se sice levným, ale dosti nekvalitním zbožím. Nicméně je tady obrovský rozdíl svěřit svůj život do něčeho vyrobeného v Číně a do něčeho vyrobeného v Evropě. Osobně bych si už raději koupil Dacii než ten čínský Qoros. Nemám důvěru ani v korejské automobilky jako je Hyundai nebo Kia, i když za design se stydět rozhodně nemusí. Ale čínské auto bude novinkou i pro vyznavače těchto značek. Pro případné zájemce nezbude nic jiného než doufat, že při sériové výrobě dalších kusů nezačnou šetřit na materiálu a kvalitě práce, jak mají v oblibě u všeho
Jenom čekám, kdy Čína začne vyrábět stavební materiál a na vše dávat své oblíbené CE, což je pro ně zkratka China Export
Neviděl bych to tak tragicky, nikdo nikoho nenutí to kupovat. Před dvaceti lety měla stejnou pověst korejská auta a nyní? Pěkně dýchají evropským automobilkám na záda...
Na tom něco bude, já bych si před dvanácti lety taky korejce nekoupil a dnes o tom vcelku vážně uvažuju. Hyundai se dnes nemá za co stydět.
Nebud blazen, udelali za posledni roky velkej krok kupredu, ale jeste mnoho kroku je ceka, nez dozenou Evropskej standard.
Rikam to proto, ze Korejcomilove mam v praci dva a jeden uz nikdy vice a druhej uvazuje o necem jinym.
Kia Picanto se ten zazrak jmenuje, kterej si koupil. Na servisnich opravach za prvni 3 roky tam nechal majland a kdykoliv s tim neco bylo, cekal mesice na nahradni dily !!
V 21. stoleti je to celkem ulet ne ?
To ze vyrabej sracky me potvrdil, kdyz s tim vloni hupnul do prikopa v zime. Tomu autu na prvni pohled nic nebylo, naraznik, svetlo, praskla pneu...bylo to v 50ti a fakt jen zklouznul do skarpy... jenze ta sracka se cela zkroutila, musela na stolici a jeste mu to ty inzenyri z KIA odborne strikli tak, ze rozdil je patrnej na 20 m
Ted se mu na palubce rozsvitila porucha motoru a ty dementi v KIA si s tim nevedi rady, oprava : Ma jezdit pomalu

Nee fakt neblbni, naprosto souhlasim s M-Polem, novyho Korejce a max po 3 letech pryc s tim..
Ten druhej je zase Hnůjdajofil, ma Elantru a Getze. Ty Elantra je 2005, ja mam Octu 2001, ale reknu ti, ze proti ty Korejsky ... je to super kara, Tady se musej kurevsky ucit, kurevsky.
Apropos, Octavia nebyla a snad i dnes neni Stredni trida ( oni ji prirovnavaj podle velikosti, ale to nejde )
Korejci naji predrazenej a nedostupnej servis a porad vyrabeji hrachivinu.
já znám zase zoufalce s Oktávkou, který kempuje v servisu Škoda.
Z toho plyne jediný závěr: zmetek vyrobí čas od času ve všech automobilkách.
Dýchají, ovšem jako po astmatickém záchvatu.
(je to podobné jako česnek z Číny- "levný" nákup - pintlich spočítaná životnost)
Kolikrát si v nějakém Hjondé jel? Že to nevydrží? Ale kdeže... Dnes jsou auta stejný šunt všechna, je jedno, jestli Evropa nebo Korea (stejně jsou ta auta vyráběná v Evropě).
A Škodovka? Že má auru něčeho lepšího? Velké hovno, jedno velké naleštěné nic. Úroveň to má, ale nikterak to neční nad srovnatelnou produkci ostatních automobilek. Ty ceny jsou úplně mimo.
1. nikde jsem nepsal, že to nevydrží
2. jel a opravoval je velký rozdíl
3. skládat/montovat a vyvíjet/navrhovat/vyrábět - komponenty je opět velký rozdíl
4. nemá žádnou cenu se dohadovat s někým, kdo je jen běžný uživatel a "pod kapotu nevidí"
No, ono je to v podstate jedno. Všechno to jsou strepy.
Mam k dispozici 2 vozidla - Hyundai Accent (1,4, 2008, 65 000) a Skoda Octavia II (1,6MPi, 2007, 102 000).
Pohodli v Octavii je bezesporu lepsi, neni potreba se v ni prat s volantem na nasich cestach.
Opravy:
Accent: prohnil chladic klimaticace, vlnovec je na odchodu.
Octavia:
1) od zacatku problemy s topenim. Behem zaruky furt prehravali SW, ale po 14 dnech to proste v zime topilo na heslo, ktere bylo tajne. Nespolehlive dodnes (narozdil od korejce). Vsechny komponenty v testech i rucnim mereni byly v poradku (na par dalsich tydnu, kdy pak zase vse fungovalo...)
2) prohnil chladic a zacal vytekat - to ze S 120L neznam za celou zivotnost vozidla.
3) když je vlhko jede na 3 valce dokud se neohreje motor. Zrejme se dostala voda do civek (nezmeritelna zavada bez specialniho vybaveni, kor kdyz blok civek obsahuje elektroniku). Palubni pocitac nebyl schopen zaregistrovat, ze jede na 3 valce. Uz vim jake je to jezdit v traktoru, ale co bude s katalyzatorem netusim, kdyz ve vyfukovych plynech sel citit benzin.
Toliko ke spolehlivosti. Neopravuji auta, obcas se staram jen o diagnostiky. Pokud je to nove, je to dobre. Nezalezi na vyrobci. Pozdeji je to jen otazkou casu, kdy bude potreba neco opravit. Hlavne u novych modelu, ktere maji cim dal vice "kurvitek". Proste v jednoduchosti je sila (treba Octavia v prvni generaci s minimem elektroniky). Lituji toho, kdo si koupi III. verzi Octavie. Dokud to pošlape, bude v pohode, ale pak... A to je se vsema vyrobcema.
PS: vymena svicek v Octavii II z duvodu skvele pristupnosti zabere asi hodinu. O vymene prednich zarovek bez vhodnych nastroju ani nemluvim... Alespon nema plastove "zapekaci" svetlomety jako Mazda.
Octavia první generace, motor 74kW - výměna svíček též na hodinu, nebo už to nechávám na servisu, bo kvůli svíčkám se musí sundat celý parohy na sání, jinak se k nim nedostaneš. Když jsem to dělal naposledy sám, začal blbnout chod motoru. V servisu pak zjistili, že jsem asi zmáčknul jedno těsnění a profukoval tam falešnej luft. Přístup ke svíčkám jak k penězům.
Ohledně elektroniky v autech - dost na oblibě Dacií i v Německu má podíl to, že jsou to jednoduchý auta s minimem elektroniky, tudíž je mnohem menší šance, že se to posere.
Octavia II je už poněkud problémová. Mám již několik let Octavii I Combi 2.0 s faceliftem a v LPG a max. spokojenost. Za tu dobu jsem měnil akorát brzdové obložení a kotouče u všech 4 kol. Denně je v provozu. Kamarád má II a furt nějaký problém. Cipatý přístup k žárovkám u předních světlometů je záměr více automobilek, aby lidé jezdili více do servisu. Ale u Octavia I to jde s trochou šikovnosti vyměnit i bez nutnosti sundávat přední masku.
Přední žárovky v Octavii I nejsou problém, místa vcelku dost. Ale pro jistotu vozím v autě svítilnu (drátová, do zásuvky zapalovače s 20W žárovkou), protože jak na sviňu tu žárovku musím měnit zrovna ve chvíli, kdy je venku tma.
V zivote si z automobiloveho prumyslu nekoupim nic jineho nez Skodovku. At si to ty cinani nechaj pro sebe. Co maj vubec za drzost cpat to sem k nam??
to je nějaké postižení?
Ne to je vlastenectví a nes*r
Ne nadarmo se říká, že Škodovky mají v ceně zahrnutou daň z patriotismu. Za hranicema by za to ty prachy nedali.
Horší je, že ta daň se přenáší i na ojetiny.
Bohužel, proto zvažuji, že pokud bych někdy kupoval jiné auto, šel bych už raději do Opel Insignia.
Taky nemusej, v zahraničí jí prodávaj podstatně levnějc. Před časem někde bylo srovnání. Nejdražší Škodovky v Evropě - u nás.
Ale můžu mít alespon pocit že sedív v kdysi české značce.
dobrý pocit: k NEZAPLACENÍ!
Přesně tak, děkuju.