Čínské auto míří do Evropy
http://auto.idnes.cz/crashtest-cinske-auto-qoros-d17-/automoto.aspx?c=A130926_093046_automoto_fdv
Jelikož je tady první vlaštovka, která prošla crash testy s dosti dobrým výsledkem, nicméně dle popisu se na jeho vývoji podíleli odborníci převážně z Evropy, tak mě to zas až tak nepřekvapuje. Nicméně dát tolik peněz za auto z Číny, nevím, nevím... Většina z nás má Čínu spojenou se sice levným, ale dosti nekvalitním zbožím. Nicméně je tady obrovský rozdíl svěřit svůj život do něčeho vyrobeného v Číně a do něčeho vyrobeného v Evropě. Osobně bych si už raději koupil Dacii než ten čínský Qoros. Nemám důvěru ani v korejské automobilky jako je Hyundai nebo Kia, i když za design se stydět rozhodně nemusí. Ale čínské auto bude novinkou i pro vyznavače těchto značek. Pro případné zájemce nezbude nic jiného než doufat, že při sériové výrobě dalších kusů nezačnou šetřit na materiálu a kvalitě práce, jak mají v oblibě u všeho
Jenom čekám, kdy Čína začne vyrábět stavební materiál a na vše dávat své oblíbené CE, což je pro ně zkratka China Export
Nevidím jediný důvod kupovat "čínskou" splácaninu, když je na trhu dost zavedených slušných značek ve stejné/podobné cenové relaci.
Neviděl bych to tak tragicky, nikdo nikoho nenutí to kupovat. Před dvaceti lety měla stejnou pověst korejská auta a nyní? Pěkně dýchají evropským automobilkám na záda...
Na tom něco bude, já bych si před dvanácti lety taky korejce nekoupil a dnes o tom vcelku vážně uvažuju. Hyundai se dnes nemá za co stydět.
Nebud blazen, udelali za posledni roky velkej krok kupredu, ale jeste mnoho kroku je ceka, nez dozenou Evropskej standard.
Rikam to proto, ze Korejcomilove mam v praci dva a jeden uz nikdy vice a druhej uvazuje o necem jinym.
Kia Picanto se ten zazrak jmenuje, kterej si koupil. Na servisnich opravach za prvni 3 roky tam nechal majland a kdykoliv s tim neco bylo, cekal mesice na nahradni dily !! V 21. stoleti je to celkem ulet ne ?
To ze vyrabej sracky me potvrdil, kdyz s tim vloni hupnul do prikopa v zime. Tomu autu na prvni pohled nic nebylo, naraznik, svetlo, praskla pneu...bylo to v 50ti a fakt jen zklouznul do skarpy... jenze ta sracka se cela zkroutila, musela na stolici a jeste mu to ty inzenyri z KIA odborne strikli tak, ze rozdil je patrnej na 20 m
Ted se mu na palubce rozsvitila porucha motoru a ty dementi v KIA si s tim nevedi rady, oprava : Ma jezdit pomalu
Nee fakt neblbni, naprosto souhlasim s M-Polem, novyho Korejce a max po 3 letech pryc s tim..
Ten druhej je zase Hnůjdajofil, ma Elantru a Getze. Ty Elantra je 2005, ja mam Octu 2001, ale reknu ti, ze proti ty Korejsky ... je to super kara, Tady se musej kurevsky ucit, kurevsky.
Apropos, Octavia nebyla a snad i dnes neni Stredni trida ( oni ji prirovnavaj podle velikosti, ale to nejde )
Korejci naji predrazenej a nedostupnej servis a porad vyrabeji hrachivinu.
Octavia je zařazena jako nižší střední třída, trojková řada už je střední, když vklínili do portfolia Rapida.
Nový Hyundai mám na mysli auta poslední doby, tedy řady i.
Ke spolehlivosti - jeden kolega si koupil slavnou Octavii s TSI motorem. Měl to furt posraný, škodovka se k tomu nechtěla nijak čelně postavit, takže to honem prodal a šel do Hondy. Takže to není jen o značce, ale i o kusu.
Motory 1,2 TSI jsou strasny sracky, bohuzel , ( nadavalo se na haťapky, ale proti tomu to byly etalony spolehlivosti :) ) ty rozvody nevydrzej ani 90 000 v lepsim pripade 120 000, pritom je tam retez, coz by melo bejt zaruka dlouholetosti . Je to koncern VW, takze se s tim sveze, bohuzel.
To jak se k tomu Skodovka stavi je tragedie, ale podle me je na majitelich, aby si to vydupali. V bazarech se temhle motorum vyhnout..
No tam byl průser ještě v tom, že to auto bylo na leasing, takže skutečný majitel byla leasingová společnost, které bylo u prdele, zda auto jezdí, či stojí v servisu, hlavně když chodí měsíční splátky. I proto se nedalo se škodovkou domluvit.
já znám zase zoufalce s Oktávkou, který kempuje v servisu Škoda.
Z toho plyne jediný závěr: zmetek vyrobí čas od času ve všech automobilkách.
Dýchají, ovšem jako po astmatickém záchvatu.
(je to podobné jako česnek z Číny- "levný" nákup - pintlich spočítaná životnost)
Nechceš snad tvrdit, že evropský auta nemají plánovanou životnost? Kdeže...
Jistě že mají, ovšem daleko vyšší, už jenom tím, že jsou přizpůsobeny materiálově našim podmínkám.
(Korejec se vyplatí pro toho kdo "točí" auta tak tři roky a šup do frcu)
Podívej se na ceny n.d Škoda - Japonec.
To právě nechápu, za co Škodovka chce takový prachy. Minulej tejden jsme cestovali dvojkovou Oktávkou. Ač asi základní výbava, tak nechápu, proč má takový auto (střední třída) plastový páčky na otvírání dveří, vzadu okna na kliku a různý materiály stejnýho typu v jednom autě (měkčený plasty na předních dveřích, ale vzadu všechno tvrdý jak šutr). Tomu říkají auto střední třídy? U střední třídy bych už v tom základu čekal všechna okna v elektrice. Všechno je za příplatek.
A ty jejich Fabie se směšnýma HTP motorama? Proboha, to má snad jen škodovka, auta s výkonem 44kW! I to pitomý Hyundai i20 má 63kW.
Papírové posuzování je u aut zavádějící, je lépe si to zkusit v reálu s konkrétním modelem a třeba zjistíš, že nějakých 60-70 koní je proto levné auto k normálnímu používání dostačující.
(on to částečně napoví i parametr váha/výkon)
Ale porovnej si to v ceníku. Za cenu slušně vybavené i20 dostaneš holou škodovku, resp. s tím nejhorším motorem. Motory jsou dnes hodně podobný.
S i20 jsem týden jezdil do práce a s dalšími 3 osobami na palubě to jelo velmi svižně. Lepší dynamika, než moja stará 74kW Oktávka (ten motor se moc nepovedl, pokud jde o výkonovou křivku, dobře to táhne až od 3,5k otáček).
Dobře, ale na druhou stranu kolik si najezdil za ty roky s Oktávkou a vsadím čepici, že to Korejec bez problémů/oprav nezvládne.
(je to moje pracovní zkušenost po třiceti létech se všelikými "železnými krávami" a to včetně závodních)
S Oktávkou jsem najezdil přes 60 tisíc km. A zkušenosti mám takový, že peněz to chtělo dost, asi 1Kč na 1km, ale to tam počítám i montáž LPG a běžně opotřebený díly (brzdy...). Ale protože už to chcípá na věk, půjdu příště do novýho auta a ne ojetiny, protože to stejně ojedu do osmi let.
Mám v rodině Škoda Octavia 1.9 TDI - najeto 580 000KM - běžná údržba, vyměněná spojka, kotouče, ložiska v nápravách, čepy, brzdy - kotouče, vstřikovací trysky, dvakrát praštěná na předek a stále funkční.
Jsem dalek někomu radit co si má či nemá pořídit, zrovna tak jako u HW do PC, vždy je to jen návrh co bych si pořídil sám.
580k km? Tak to je mazec, ta moja má zatím jen necelých 200k km, ale počítám, že to k těm 300 tisícům vytáhnu, než půjde manželka zase do práce a už nebudu potřebovat kombíka kvůli děckám. Ale letos už to auto má 15 let, takže víc než 3 další roky to držet nechcu, protože se to začne rozpadat věkem (hadice, lanka, plasty...), nikoliv opotřebením.
Kolikrát si v nějakém Hjondé jel? Že to nevydrží? Ale kdeže... Dnes jsou auta stejný šunt všechna, je jedno, jestli Evropa nebo Korea (stejně jsou ta auta vyráběná v Evropě).
A Škodovka? Že má auru něčeho lepšího? Velké hovno, jedno velké naleštěné nic. Úroveň to má, ale nikterak to neční nad srovnatelnou produkci ostatních automobilek. Ty ceny jsou úplně mimo.
1. nikde jsem nepsal, že to nevydrží
2. jel a opravoval je velký rozdíl
3. skládat/montovat a vyvíjet/navrhovat/vyrábět - komponenty je opět velký rozdíl
4. nemá žádnou cenu se dohadovat s někým, kdo je jen běžný uživatel a "pod kapotu nevidí"
No, ono je to v podstate jedno. Všechno to jsou strepy.
Mam k dispozici 2 vozidla - Hyundai Accent (1,4, 2008, 65 000) a Skoda Octavia II (1,6MPi, 2007, 102 000).
Pohodli v Octavii je bezesporu lepsi, neni potreba se v ni prat s volantem na nasich cestach.
Opravy:
Accent: prohnil chladic klimaticace, vlnovec je na odchodu.
Octavia:
1) od zacatku problemy s topenim. Behem zaruky furt prehravali SW, ale po 14 dnech to proste v zime topilo na heslo, ktere bylo tajne. Nespolehlive dodnes (narozdil od korejce). Vsechny komponenty v testech i rucnim mereni byly v poradku (na par dalsich tydnu, kdy pak zase vse fungovalo...)
2) prohnil chladic a zacal vytekat - to ze S 120L neznam za celou zivotnost vozidla.
3) když je vlhko jede na 3 valce dokud se neohreje motor. Zrejme se dostala voda do civek (nezmeritelna zavada bez specialniho vybaveni, kor kdyz blok civek obsahuje elektroniku). Palubni pocitac nebyl schopen zaregistrovat, ze jede na 3 valce. Uz vim jake je to jezdit v traktoru, ale co bude s katalyzatorem netusim, kdyz ve vyfukovych plynech sel citit benzin.
Toliko ke spolehlivosti. Neopravuji auta, obcas se staram jen o diagnostiky. Pokud je to nove, je to dobre. Nezalezi na vyrobci. Pozdeji je to jen otazkou casu, kdy bude potreba neco opravit. Hlavne u novych modelu, ktere maji cim dal vice "kurvitek". Proste v jednoduchosti je sila (treba Octavia v prvni generaci s minimem elektroniky). Lituji toho, kdo si koupi III. verzi Octavie. Dokud to pošlape, bude v pohode, ale pak... A to je se vsema vyrobcema.
PS: vymena svicek v Octavii II z duvodu skvele pristupnosti zabere asi hodinu. O vymene prednich zarovek bez vhodnych nastroju ani nemluvim... Alespon nema plastove "zapekaci" svetlomety jako Mazda.
Octavia první generace, motor 74kW - výměna svíček též na hodinu, nebo už to nechávám na servisu, bo kvůli svíčkám se musí sundat celý parohy na sání, jinak se k nim nedostaneš. Když jsem to dělal naposledy sám, začal blbnout chod motoru. V servisu pak zjistili, že jsem asi zmáčknul jedno těsnění a profukoval tam falešnej luft. Přístup ke svíčkám jak k penězům.
Ohledně elektroniky v autech - dost na oblibě Dacií i v Německu má podíl to, že jsou to jednoduchý auta s minimem elektroniky, tudíž je mnohem menší šance, že se to posere.
Octavia II je už poněkud problémová. Mám již několik let Octavii I Combi 2.0 s faceliftem a v LPG a max. spokojenost. Za tu dobu jsem měnil akorát brzdové obložení a kotouče u všech 4 kol. Denně je v provozu. Kamarád má II a furt nějaký problém. Cipatý přístup k žárovkám u předních světlometů je záměr více automobilek, aby lidé jezdili více do servisu. Ale u Octavia I to jde s trochou šikovnosti vyměnit i bez nutnosti sundávat přední masku.
Přední žárovky v Octavii I nejsou problém, místa vcelku dost. Ale pro jistotu vozím v autě svítilnu (drátová, do zásuvky zapalovače s 20W žárovkou), protože jak na sviňu tu žárovku musím měnit zrovna ve chvíli, kdy je venku tma.
Okrem volva dalši chang hua zhen min kug che kuo....
Čína umí vyrobit kvalitní zboží, bohudík se jeho cena (když započtete dopravu atp.) dostane blízko kvalitnímu zboží vyrobenému v Evropě. Proto musí vyrábět kšunty, aby to v Evropě bylo za nízkou cenu.
Samozřejmě cena lidské práce v Číně je nižší (ale už to taky není, co to bývalo), takže evropsky srovnatelné zboží z Číny bude o něco málo levnější i na evropských trzích, ale ten rozdíl bude v podstatě zanedbatelný.
Nebojím se, že by Čína mohla dominovat v oblastech, kde jde o lidské životy. Paradoxně si uškodila svým dosavadním přístupem, resp. pozicí levné montovny levných šmejdů. Vybudovat důvěru nebude snadné.
At mi vyrobi auto za 100.000,- a beru to, ale proc bych mel za cinana davat pul mega, kdyz za tu cenu mas vyborna evropska auta?
Nejhorsi je, ze ikdyz da clovek tak nehorazny prachy za tyhle pseudo auta, tak stejne nema jistotu, ze ho to nekde nenecha, nebo ze v servise necha majland.
Viz treba Hnůjdaj SantaFe, jako auto za 850 tisic, 2,2 Diesel prakticky v plny nalozi a sere se to jako prase... ne diky, nenecham se ukolebat tema Korejskejma kecama.
jee, znama ma to samy auto a ma ho furt v servisu. tak to je asi klasika.
Edit: Jen nevim, jestli ma Diesel, myslim, ze ma benzinaka.
No aspoň, že ta 1,6 v benzínu je turbo.
A co třeba Trabant RS?
http://www.novinky.cz/auto/tuning/314529-trabant-rs-vychodonemecke-mini-s-vykonem-220-koni.html
V zivote si z automobiloveho prumyslu nekoupim nic jineho nez Skodovku. At si to ty cinani nechaj pro sebe. Co maj vubec za drzost cpat to sem k nam??
to je nějaké postižení?
Ne to je vlastenectví a nes*r
Ne nadarmo se říká, že Škodovky mají v ceně zahrnutou daň z patriotismu. Za hranicema by za to ty prachy nedali.
Horší je, že ta daň se přenáší i na ojetiny.
Bohužel, proto zvažuji, že pokud bych někdy kupoval jiné auto, šel bych už raději do Opel Insignia.
Taky nemusej, v zahraničí jí prodávaj podstatně levnějc. Před časem někde bylo srovnání. Nejdražší Škodovky v Evropě - u nás.
Ale můžu mít alespon pocit že sedív v kdysi české značce.
dobrý pocit: k NEZAPLACENÍ!
Přesně tak, děkuju.
Jak bylo řečeno, zatím nevidím důvod proč do qorose jít, je to slátanina všech možných aut za půl mega. Za ty prachy si koupim raději něco evropskýho. Ještě nedávno bych nešel ani do korejce, právě v tý době jsem si vybral svoje první dělo, neboli krásnou ibizku. Musim zaklepat zatím mě nikde nenechala a to denně najezdim pár hezkejch kilometrů.
Abych se vrátil k těm korejcům. Babka si koupila hyundai i30, nějakou dobu už tim taky lítá a zatím žádnej štych, když jsem se s tím byl projet, tak musím uznat, že to je srovnatelný s dvojkovou oktávkou (s tou novou jsem ještě nejel). Nebyla to špatná jízda, vzal jsem to s přítelkyní do chorvatska a jelo to krásně, po týhle zkušenosti bych do těch korejců klidně i šel. Každopádně čínu zatím vynechávám, třeba se to časem změní. Teď jsem rád za ibizku, budu rád když budu moct myslet na nový až za takovejch deset let, pokud se nic nepodělá mohlo by to vyjít...
já bych to tak černě neviděl. Kvalita se samozřejmě projeví až po delší době, ale ta cena je docela dobrá v poměru k tomu, co za to člověk výbavově dostane. Je třeba si uvědomit, že podobně vybavený superb bude stát 2x tolik, a přitom kvalita nebude nic moc (levné, nekvalitní plasty v interiéru - osobní zkušenost, zůstala mi v ruce páčka od ovládání výdechu, atd.).
A nic si nenamlouvejte, "kvalita" práce Poláků ve Škodovce nebo Turků v DE bude přibližně stejná jako Číňanů (spíše nižší, protože žlutokožců je jak šlupek a za dobrou práci u pásu budou makat jak šroubci; u nás je práce u pásu naopak pokládána za to nejhorší...). Takže je to všechno jen o konstrukci a materiálech.
Z mého pohledu má smysl kupovat evropské zboží už jen kvůli patriotismu, a i potom je dost velká šance, že evropský bude možná jen ten obal