Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Čínské auto míří do Evropy

http://auto.idnes.cz/crashtest-cinske-auto-qoros-d17-/automoto.aspx?c=A130926_093046_automoto_fdv

Jelikož je tady první vlaštovka, která prošla crash testy s dosti dobrým výsledkem, nicméně dle popisu se na jeho vývoji podíleli odborníci převážně z Evropy, tak mě to zas až tak nepřekvapuje. Nicméně dát tolik peněz za auto z Číny, nevím, nevím... Většina z nás má Čínu spojenou se sice levným, ale dosti nekvalitním zbožím. Nicméně je tady obrovský rozdíl svěřit svůj život do něčeho vyrobeného v Číně a do něčeho vyrobeného v Evropě. Osobně bych si už raději koupil Dacii než ten čínský Qoros. Nemám důvěru ani v korejské automobilky jako je Hyundai nebo Kia, i když za design se stydět rozhodně nemusí. Ale čínské auto bude novinkou i pro vyznavače těchto značek. Pro případné zájemce nezbude nic jiného než doufat, že při sériové výrobě dalších kusů nezačnou šetřit na materiálu a kvalitě práce, jak mají v oblibě u všeho :-)
Jenom čekám, kdy Čína začne vyrábět stavební materiál a na vše dávat své oblíbené CE, což je pro ně zkratka China Export :-D

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Neviděl bych to tak tragicky, nikdo nikoho nenutí to kupovat. Před dvaceti lety měla stejnou pověst…
Dale Cooper 27.09.2013 09:26
Dale Cooper
Na tom něco bude, já bych si před dvanácti lety taky korejce nekoupil a dnes o tom vcelku vážně uvaž…
Prasak 27.09.2013 14:26
Prasak
Nebud blazen, udelali za posledni roky velkej krok kupredu, ale jeste mnoho kroku je ceka, nez dozen…
Schizo 27.09.2013 18:20
Schizo
já znám zase zoufalce s Oktávkou, který kempuje v servisu Škoda. :-) Z toho plyne jediný závěr: zme… nový
touchwood 04.10.2013 10:51
touchwood
Dýchají, ovšem jako po astmatickém záchvatu. (je to podobné jako česnek z Číny- "levný" nákup - pint…
M-Pol 27.09.2013 14:58
M-Pol
Kolikrát si v nějakém Hjondé jel? Že to nevydrží? Ale kdeže... Dnes jsou auta stejný šunt všechna, j…
Dale Cooper 27.09.2013 21:22
Dale Cooper
1. nikde jsem nepsal, že to nevydrží 2. jel a opravoval je velký rozdíl 3. skládat/montovat a vyvíje…
M-Pol 28.09.2013 06:39
M-Pol
No, ono je to v podstate jedno. Všechno to jsou strepy. Mam k dispozici 2 vozidla - Hyundai Accent… nový
gd 04.10.2013 12:46
gd
vymena svicek v Octavii II z duvodu skvele pristupnosti zabere asi hodinu. Octavia první generace,… nový
Prasak 04.10.2013 13:40
Prasak
Octavia II je už poněkud problémová. Mám již několik let Octavii I Combi 2.0 s faceliftem a v LPG a… nový
Craft 10.10.2013 19:38
Craft
Přední žárovky v Octavii I nejsou problém, místa vcelku dost. Ale pro jistotu vozím v autě svítilnu… nový
Prasak 10.10.2013 22:31
Prasak
V zivote si z automobiloveho prumyslu nekoupim nic jineho nez Skodovku. At si to ty cinani nechaj pr…
Menfis_cz 29.09.2013 22:46
Menfis_cz
V zivote si z automobiloveho prumyslu nekoupim nic jineho nez Skodovku. to je nějaké postižení? :-… nový
touchwood 04.10.2013 10:50
touchwood
Ne to je vlastenectví a nes*r :-D nový
Menfis_cz 06.10.2013 23:24
Menfis_cz
Ne nadarmo se říká, že Škodovky mají v ceně zahrnutou daň z patriotismu. Za hranicema by za to ty pr… nový
Prasak 07.10.2013 00:22
Prasak
Horší je, že ta daň se přenáší i na ojetiny.:-| nový
Moas 07.10.2013 06:10
Moas
Horší je, že ta daň se přenáší i na ojetiny Bohužel, proto zvažuji, že pokud bych někdy kupoval jin… nový
Craft 10.10.2013 19:43
Craft
Taky nemusej, v zahraničí jí prodávaj podstatně levnějc. Před časem někde bylo srovnání. Nejdražší Š… poslední
Tomix 14.10.2013 16:51
Tomix
Ale můžu mít alespon pocit že sedív v kdysi české značce. nový
Menfis_cz 08.10.2013 00:37
Menfis_cz
dobrý pocit: k NEZAPLACENÍ! ;-) nový
touchwood 08.10.2013 22:23
touchwood
Přesně tak, děkuju. nový
Menfis_cz 09.10.2013 00:49
Menfis_cz

Nebud blazen, udelali za posledni roky velkej krok kupredu, ale jeste mnoho kroku je ceka, nez dozenou Evropskej standard.

Rikam to proto, ze Korejcomilove mam v praci dva a jeden uz nikdy vice a druhej uvazuje o necem jinym.

Kia Picanto se ten zazrak jmenuje, kterej si koupil. Na servisnich opravach za prvni 3 roky tam nechal majland a kdykoliv s tim neco bylo, cekal mesice na nahradni dily !! ::) V 21. stoleti je to celkem ulet ne ?
To ze vyrabej sracky me potvrdil, kdyz s tim vloni hupnul do prikopa v zime. Tomu autu na prvni pohled nic nebylo, naraznik, svetlo, praskla pneu...bylo to v 50ti a fakt jen zklouznul do skarpy... jenze ta sracka se cela zkroutila, musela na stolici a jeste mu to ty inzenyri z KIA odborne strikli tak, ze rozdil je patrnej na 20 m :-D

Ted se mu na palubce rozsvitila porucha motoru a ty dementi v KIA si s tim nevedi rady, oprava : Ma jezdit pomalu :)):-D

Nee fakt neblbni, naprosto souhlasim s M-Polem, novyho Korejce a max po 3 letech pryc s tim..

Ten druhej je zase Hnůjdajofil, ma Elantru a Getze. Ty Elantra je 2005, ja mam Octu 2001, ale reknu ti, ze proti ty Korejsky ... je to super kara, Tady se musej kurevsky ucit, kurevsky.
Apropos, Octavia nebyla a snad i dnes neni Stredni trida ( oni ji prirovnavaj podle velikosti, ale to nejde )

Korejci naji predrazenej a nedostupnej servis a porad vyrabeji hrachivinu.

Kolikrát si v nějakém Hjondé jel? Že to nevydrží? Ale kdeže... Dnes jsou auta stejný šunt všechna, je jedno, jestli Evropa nebo Korea (stejně jsou ta auta vyráběná v Evropě).
A Škodovka? Že má auru něčeho lepšího? Velké hovno, jedno velké naleštěné nic. Úroveň to má, ale nikterak to neční nad srovnatelnou produkci ostatních automobilek. Ty ceny jsou úplně mimo.

No, ono je to v podstate jedno. Všechno to jsou strepy.

Mam k dispozici 2 vozidla - Hyundai Accent (1,4, 2008, 65 000) a Skoda Octavia II (1,6MPi, 2007, 102 000).

Pohodli v Octavii je bezesporu lepsi, neni potreba se v ni prat s volantem na nasich cestach.

Opravy:

Accent: prohnil chladic klimaticace, vlnovec je na odchodu.

Octavia:

1) od zacatku problemy s topenim. Behem zaruky furt prehravali SW, ale po 14 dnech to proste v zime topilo na heslo, ktere bylo tajne. Nespolehlive dodnes (narozdil od korejce). Vsechny komponenty v testech i rucnim mereni byly v poradku (na par dalsich tydnu, kdy pak zase vse fungovalo...)

2) prohnil chladic a zacal vytekat - to ze S 120L neznam za celou zivotnost vozidla.

3) když je vlhko jede na 3 valce dokud se neohreje motor. Zrejme se dostala voda do civek (nezmeritelna zavada bez specialniho vybaveni, kor kdyz blok civek obsahuje elektroniku). Palubni pocitac nebyl schopen zaregistrovat, ze jede na 3 valce. Uz vim jake je to jezdit v traktoru, ale co bude s katalyzatorem netusim, kdyz ve vyfukovych plynech sel citit benzin.

Toliko ke spolehlivosti. Neopravuji auta, obcas se staram jen o diagnostiky. Pokud je to nove, je to dobre. Nezalezi na vyrobci. Pozdeji je to jen otazkou casu, kdy bude potreba neco opravit. Hlavne u novych modelu, ktere maji cim dal vice "kurvitek". Proste v jednoduchosti je sila (treba Octavia v prvni generaci s minimem elektroniky). Lituji toho, kdo si koupi III. verzi Octavie. Dokud to pošlape, bude v pohode, ale pak... A to je se vsema vyrobcema.

PS: vymena svicek v Octavii II z duvodu skvele pristupnosti zabere asi hodinu. O vymene prednich zarovek bez vhodnych nastroju ani nemluvim... Alespon nema plastove "zapekaci" svetlomety jako Mazda.

vymena svicek v Octavii II z duvodu skvele pristupnosti zabere asi hodinu.

Octavia první generace, motor 74kW - výměna svíček též na hodinu, nebo už to nechávám na servisu, bo kvůli svíčkám se musí sundat celý parohy na sání, jinak se k nim nedostaneš. Když jsem to dělal naposledy sám, začal blbnout chod motoru. V servisu pak zjistili, že jsem asi zmáčknul jedno těsnění a profukoval tam falešnej luft. Přístup ke svíčkám jak k penězům.

Ohledně elektroniky v autech - dost na oblibě Dacií i v Německu má podíl to, že jsou to jednoduchý auta s minimem elektroniky, tudíž je mnohem menší šance, že se to posere.

Octavia II je už poněkud problémová. Mám již několik let Octavii I Combi 2.0 s faceliftem a v LPG a max. spokojenost. Za tu dobu jsem měnil akorát brzdové obložení a kotouče u všech 4 kol. Denně je v provozu. Kamarád má II a furt nějaký problém. Cipatý přístup k žárovkám u předních světlometů je záměr více automobilek, aby lidé jezdili více do servisu. Ale u Octavia I to jde s trochou šikovnosti vyměnit i bez nutnosti sundávat přední masku.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru