
Čínské auto míří do Evropy
http://auto.idnes.cz/crashtest-cinske-auto-qoros-d17-/automoto.aspx?c=A130926_093046_automoto_fdv
Jelikož je tady první vlaštovka, která prošla crash testy s dosti dobrým výsledkem, nicméně dle popisu se na jeho vývoji podíleli odborníci převážně z Evropy, tak mě to zas až tak nepřekvapuje. Nicméně dát tolik peněz za auto z Číny, nevím, nevím... Většina z nás má Čínu spojenou se sice levným, ale dosti nekvalitním zbožím. Nicméně je tady obrovský rozdíl svěřit svůj život do něčeho vyrobeného v Číně a do něčeho vyrobeného v Evropě. Osobně bych si už raději koupil Dacii než ten čínský Qoros. Nemám důvěru ani v korejské automobilky jako je Hyundai nebo Kia, i když za design se stydět rozhodně nemusí. Ale čínské auto bude novinkou i pro vyznavače těchto značek. Pro případné zájemce nezbude nic jiného než doufat, že při sériové výrobě dalších kusů nezačnou šetřit na materiálu a kvalitě práce, jak mají v oblibě u všeho
Jenom čekám, kdy Čína začne vyrábět stavební materiál a na vše dávat své oblíbené CE, což je pro ně zkratka China Export
Neviděl bych to tak tragicky, nikdo nikoho nenutí to kupovat. Před dvaceti lety měla stejnou pověst korejská auta a nyní? Pěkně dýchají evropským automobilkám na záda...
Dýchají, ovšem jako po astmatickém záchvatu.
(je to podobné jako česnek z Číny- "levný" nákup - pintlich spočítaná životnost)
Kolikrát si v nějakém Hjondé jel? Že to nevydrží? Ale kdeže... Dnes jsou auta stejný šunt všechna, je jedno, jestli Evropa nebo Korea (stejně jsou ta auta vyráběná v Evropě).
A Škodovka? Že má auru něčeho lepšího? Velké hovno, jedno velké naleštěné nic. Úroveň to má, ale nikterak to neční nad srovnatelnou produkci ostatních automobilek. Ty ceny jsou úplně mimo.
1. nikde jsem nepsal, že to nevydrží
2. jel a opravoval je velký rozdíl
3. skládat/montovat a vyvíjet/navrhovat/vyrábět - komponenty je opět velký rozdíl
4. nemá žádnou cenu se dohadovat s někým, kdo je jen běžný uživatel a "pod kapotu nevidí"
No, ono je to v podstate jedno. Všechno to jsou strepy.
Mam k dispozici 2 vozidla - Hyundai Accent (1,4, 2008, 65 000) a Skoda Octavia II (1,6MPi, 2007, 102 000).
Pohodli v Octavii je bezesporu lepsi, neni potreba se v ni prat s volantem na nasich cestach.
Opravy:
Accent: prohnil chladic klimaticace, vlnovec je na odchodu.
Octavia:
1) od zacatku problemy s topenim. Behem zaruky furt prehravali SW, ale po 14 dnech to proste v zime topilo na heslo, ktere bylo tajne. Nespolehlive dodnes (narozdil od korejce). Vsechny komponenty v testech i rucnim mereni byly v poradku (na par dalsich tydnu, kdy pak zase vse fungovalo...)
2) prohnil chladic a zacal vytekat - to ze S 120L neznam za celou zivotnost vozidla.
3) když je vlhko jede na 3 valce dokud se neohreje motor. Zrejme se dostala voda do civek (nezmeritelna zavada bez specialniho vybaveni, kor kdyz blok civek obsahuje elektroniku). Palubni pocitac nebyl schopen zaregistrovat, ze jede na 3 valce. Uz vim jake je to jezdit v traktoru, ale co bude s katalyzatorem netusim, kdyz ve vyfukovych plynech sel citit benzin.
Toliko ke spolehlivosti. Neopravuji auta, obcas se staram jen o diagnostiky. Pokud je to nove, je to dobre. Nezalezi na vyrobci. Pozdeji je to jen otazkou casu, kdy bude potreba neco opravit. Hlavne u novych modelu, ktere maji cim dal vice "kurvitek". Proste v jednoduchosti je sila (treba Octavia v prvni generaci s minimem elektroniky). Lituji toho, kdo si koupi III. verzi Octavie. Dokud to pošlape, bude v pohode, ale pak... A to je se vsema vyrobcema.
PS: vymena svicek v Octavii II z duvodu skvele pristupnosti zabere asi hodinu. O vymene prednich zarovek bez vhodnych nastroju ani nemluvim... Alespon nema plastove "zapekaci" svetlomety jako Mazda.
Octavia II je už poněkud problémová. Mám již několik let Octavii I Combi 2.0 s faceliftem a v LPG a max. spokojenost. Za tu dobu jsem měnil akorát brzdové obložení a kotouče u všech 4 kol. Denně je v provozu. Kamarád má II a furt nějaký problém. Cipatý přístup k žárovkám u předních světlometů je záměr více automobilek, aby lidé jezdili více do servisu. Ale u Octavia I to jde s trochou šikovnosti vyměnit i bez nutnosti sundávat přední masku.
Přední žárovky v Octavii I nejsou problém, místa vcelku dost. Ale pro jistotu vozím v autě svítilnu (drátová, do zásuvky zapalovače s 20W žárovkou), protože jak na sviňu tu žárovku musím měnit zrovna ve chvíli, kdy je venku tma.
V zivote si z automobiloveho prumyslu nekoupim nic jineho nez Skodovku. At si to ty cinani nechaj pro sebe. Co maj vubec za drzost cpat to sem k nam??
to je nějaké postižení?
Ne to je vlastenectví a nes*r
Ne nadarmo se říká, že Škodovky mají v ceně zahrnutou daň z patriotismu. Za hranicema by za to ty prachy nedali.
Horší je, že ta daň se přenáší i na ojetiny.
Bohužel, proto zvažuji, že pokud bych někdy kupoval jiné auto, šel bych už raději do Opel Insignia.
Taky nemusej, v zahraničí jí prodávaj podstatně levnějc. Před časem někde bylo srovnání. Nejdražší Škodovky v Evropě - u nás.
Ale můžu mít alespon pocit že sedív v kdysi české značce.
dobrý pocit: k NEZAPLACENÍ!
Přesně tak, děkuju.