
Zase mi přišel emajl abych kliknul jak jsem byl spokojený
se službou ešopu co jsem si tam cosi objednal. Odepsal jsem, že jsem dostal co jsem si objednal a už jsem si to vyzkoušel, tak nejsem nespokojený. Ale že co jsem kliknul na odkaz v emajlu co se tvářil jako od zákazníka a zaviroval jsem si pracovní počítač na odkazy v nevyžádaných emajlech od neznámých odesilatelů zásadně neklikám.
Vrátilo se mi to jako nedoručitelné a to v adrese nebylo "noreply".
Kdysi co jsem ještě jezdil s autem do autorizovaného servisu mi takové emajly chodily a ještě šmudlové měli to drzost mne upomínat když jsem nereagoval. Tehdy jsem v servisu povídal že mne to otravuje, kdybych byl nespokojený tak bych tam nejezdil, případně bych to řešil s nimi. Po nějakou dobu mi ty otravné emajly přestaly chodit ale pak zase začaly.
Víte někdo, k čemu je to dobré? Zřejmě to neposílají ty firmy co se jich to týká ale nějaká agentura co se tím (asi dobře, jinak by se na to vy$rala) živí.
Tak prostě na nic neklikej a nikam nepiš a eshop bude mít o jedno hodnocení míň. Možná jsi jen při objednávce přehlédl možnost zatrhnout volbu Nezasílat dotazník spokojenosti nebo tak podobně nebo jsi naopak nechal předvolené Zasílat. A každý slušný mail má dole upozornění, že se můžeš odhlásit z odběru nabídek. Případně je dáš do spamového filtru. Kontaktní maily najdeš na stránce eshopu v Kontakty nebo obchodních podmínkách a ne si psát s nějakým robotem.
Já to zase vnímám jako dobrou věc - při nákupu pozorně sleduji jak hodnocení obchodu (abych nenakupoval u někoho s malým počtem zákazníků nebo s mizernou reputací) tak jednotlivého výrobku (abych nekoupil nějaký šmejd), takže vyplnění dotazníku spokojenosti beru jako oplátku a pomoc dalším lidem, co budou potřebovat něco nakoupit.
Hodnocení autoservisu mi také chodí, rovněž nemám problém vyplnit.
On je tam jeden problém. Většina nepíše zkušenosti s výrobkem, ale jen zda to došlo. Dávat 5 hvězdiček, jen za to, že mi výrobek došel je trochu zvláštní.
Každý dotazník spokojenosti, který jsem vyplňoval, měl dvě části - samostatně hodnocení obchodu (tj. jak obchod komunikoval, kdy a jak to došlo, apod.) a samostatně hodnocení výrobku.
Dotazníky mají účel, zda má vedení shopu pojebat zaměstnance, že se málo usmívali. Zvláště Datart mě sere, po každým nákupu mi chodí e-mail, jestli byl nákup orgastický. Trpělivě to mažu, ale stále posílají. Kdyby to byla záležitost jednoho dvou kliknutí, ale ono chtějí anketu jak školní písemku. Na to jim seru. V jednoduchosti je síla.
Mně ani tak nejde o to, že mne to otravuje, dřív mi zatelefonoval někdo živý a pokud jsem měl čas a náladu, tak jsem s ním (spíš s ní) slušně pokecal (taky už je potřeba si na to dát pozor, aby mi před barákem nezastavil stěhovák, že jsem si to všechno telefonicky objednal). Ale v době kdy se BFU nabádají aby zbytečně na nic neklikali a pak se nedivili že jim někdo vyluxuje konto dočista do čista jsou takovéhle zbytečné dotazy s klikacími okénky kontraproduktivní.



Dneska už bys v 99 případech ze sta kecal s AI...
Tak mne napadlo, přímo v hlavě vybavit automatické kasy v hyperqelbech umělou inteligencí. Když platím tak na mne mluví a já si s nimi nemohu pokecat.


Není to spíš orgasmický, to by mohla být funce za příplatek, Něco jako prodloužžená záruka a tak.
Krám by na to měl specialistu/tku.
Na toby potřebovali nějakou schopnější kur.., ale tu nezaplatí. Ve službách pracují většinou netáhla bez zájmu o práci a zákazníka.
Nepřítelem většiny starších lidí jsou Windows. Přítelem většiny starších lidí je Linux. Důvody pro Linux jsou prosté - bezpečnost, bezpečnost a bezpečnost. Dále je nutné písemně odmítat marketing a obchodní sdělení. Pro objednávky si vždy zřídit novou e-mailovu adresu. To je spolehlivě prozradí, když s ní budou kupčit bez souhlasu. Pak stačí dát stížnost na ÚOOÚ a oni je setnou. Opakovaně úspěšně ověřeno v praxi.
Mezi ty starší/staré nepochybně patřím.
Nesouhlasím ani s tím Linuxem, ani s tím písemným odmítáním marketingu, ani tím nesmyslným zakládáním dalších a dalších schránek. Copak není jednodušší ty maily ignorovat, mazat, přidat odesilatele do spamfiltru, případně někde dole kliknout na "odhlásit se z odběru"? No a když to bude chodit dál, proč bych měl ztrácet čas nějakým vypisováním na ÚOOÚ, chodit po soudech, zabývat se tím? Čas od času kliknout na "smazat spam a vysypat koš" zabere pár vteřin.
Nepřítelem části starších lidí je bohužel jejich naivita, naletí na jakoukoliv nabídku něčeho super-duper. Před tím je neochrání žádný OS.
Jak pomůže Linux starším lidem v tom, že jim nebudou chodit reklamní sdělení do schránek, které mají většinou na centrum.cz, seznam.cz apod. a přistupují k nim z prohlížeče?
To, že je Linux přítel starších lidí a Windows nepřítel je podobné tvrzení, jako že pes je přítel člověka a kočka je nepřítel člověka.
Tak a teď sem s typy, kde se dá dneska založit "odpadní" email. Seznam ani centrum vám ho bez ověření českého telefonního čísla nezaloží (možná akceptují ještě slovenské). Seznam navíc prudí s nějakou dentitou, zatím je nepovinná, ale co víme co bude třeba za 10 let (před 10 lety bylo telefonní číslo taky nepovinné). Takže zbývá nějaký ten 10 minute box, který po 10 minutách nebo nastavené době přestane existovat a tam neni potřeba nějaké spamy řešit.
Linux to je na samostatnou diskuzi, mám ho rád, roky ho už používám na několika počítačích (kromě ntb, ze kterého teď píšu, kde jsou desítky, tak na všech nových počítačích od roku 13 používám právě linux, protože osmičky ani devítky jsem nechtěl, nechtěl jsem ani desítky a nechci ani jedenáctky ani třináctky; ono to v sumě představuje tak 2 nebo 3 počítače, ostatní jsou starší). Neviděl bych v tom úplnou spásu světa. Zase setkal jsem se, když jsem chodil na angličtinu, tak jedna starší pani říkala, že něco neumí, už nevím co to bylo. Tak jsem se zeptal co má, nějaký windows, ale verzi nevěděla daly ji to tam děti (tehdy přicházelo do úvahy cokoliv od XP po sedmičky a v každém byl postup trochu jiný). No tak jak z toho, tak se ptám, co se ukazuje při startu počítače. Popsala mi to a já říkám, to je linux mint, a popsal jsem ji příslušný postup, už ani nevím čeho. Ale pointa je, že ani nevěděla, že nemá windows, ale linux.