
Elektrokolobezka - Výkon
Dobrý den, vlastním elektro kolobežku Sencor Scooter ONE 2020, kolobezka je zablokovana omezovacem na 25km/H, tak jako kazda druha, ale vim ze hodne lidi si ten omezovac odblokuje, a pak jezdi po silnici treba 40km/h , nejvice to delaji asi lidi co maji kolobezky od xiaomi a podobne, delaji to tak ze u predniho kola odmontujou kryt na sroubky,a tam se ukryva bilej kabel kterej odpoji, tim se omezovac odblokuje, a kolobezka ma max rychlost napr 40km/h... A proto by jsem se rad zeptal jestli nekdo nevi jak na to u me kolobezky Sencor Scooter ONE 2020? Nikde zadny navod na tuto kolobezku neni, chci jen ze to mam na vyblbnuti na mistech kde nic nejezdi a nikdo neni, (zadna hlavni silnice, chodniky a podobne, takze nejde mi vubec o to nekoho ohrozovat a tak.. ) takze jestli tu nahodou neni nejaky expert co by vedel jak to odblokovat? :) Dekuju.
Akú vzdialenosť celkovo zvládne taká ekolobežka než bude potrebovať servis respektíve vymeniť/opraviť nejakú súčasť(ak sa bavíme o prepravovaní výhradne po asfalte v dobrom stave)? Chápem že je to individuálne pre rôzne typy a tiež podľa ceny ekolobežky čiže ak má niekto dlhšie nejakú konkrétku budem rád za zdieľanie tejto informácie. Stačí len približne či to zvládne 500-1000-1500-3000km alebo aj viac? Vôbec sa v tomto nevyznám čo sa tam vlastne opotrebuje či je tam remeň alebo reťaz alebo napríklad ložiská/kolieska ako veľmi sa opotrebujú atď...
Tak kolobezka myslim odpichovaci na vlastni pohon
mi vydrzela 15 let a to jsem ji jako dite daval zabrat. Elektromotor urcite problem nebude, pokud to teda cinan moc neosidil. Teoreticky teda, za predpokladu,ze bychom se bavili o nejakem kvalitnim vyrobku, tak bych rekl, ze do tech 5 let by mohla odejit baterie.
Urcite, pokud to zvazujes koupit, tak chces vedet prakticke poznatky, tim poslouzit nemohu, ale obecne baterie bude nejvetsi problem, v podstate stejne jako u aut a veskere ostatni prenosne elektroniky.
Elektrokolobežku zvažujem okrajovo už dlhšie. Nepoznám v okolí nikoho kto má, čiže nemám sa koho spýtať ohľadom výdrže/servis. Nemusí to byť presne táto ale približne niečo takéto by som bral https://www.datart.sk/elektricka-kolobezka-bohman-velocifero-extreme-czech-limited-edition.html
S odchádzaním batérie rátam, tak ako to je všade. Myslel som ale na odchádzanie nejakej súčasti. Ložiská, nejaký prevod ak tam niečo také je, gumené kolesá, brzdy alebo čokoľvek iné čo tam zvykne blbnúť. Využíval by som prakticky denne, celoročne s priemernou dennou vzdialenosťou 5-7km, len spevnené cesty s poriadnym asfaltom a nenechával by som ju v lete na priamom slnku a v zime vonku v mraze. keď to prerátam na 1 rok tak to vychádza cca 2500km ročne čo je už riadna diaľka preto hoci aj o tom nič neviem tak beriem do úvahy že to má mrňavé kolesá čiže povedal by som že sa to namaká viac ako bicykel. Veď taký bicykel treba servisovať prakticky každý rok aspoň 1-2x ak sa na tom najazdí tisíce km ročne.
U nás jezdí na koloběžce pošťák. Dokonce střídá dvě koloběžky. Vím že najezdí několik tisíc kilometrů ročně ale přesně nevím kolik. Koloběžku si občas v průběhu šichty i nabíjí na místech kde má víc úřadování. Vím že už měnil gumy. Když jsem viděl vzorek tak jsem mu říkal, že to má obráceně. Jelikož je v kole elektromotor tak to řešil v servisu ale tam mu to nikdo nevyřešil a tak jezdí s obráceně nasazenou gumou na předním kole. Pokud ho zastihnu tak se ho zeptám na podrobnosti.
Tak vopred ďakujem ak to potom sem hodíš. Od pošťáka ktorý najazdí takéto vzdialenosti to budú určite hodnotné informácie. Skúsil som sa pozrieť čo výrobca má pre tieto kolobežky v rámci náhradných dielov či sa z toho dá vyčítať čo má akú životnosť ale je tam vlastne všeličo čiže nedá sa to z toho určiť. Link https://www.ibob.cz/nahradni-dily-pro-kolobezky-bohman-velocifero/page-2/
Ak by som aj niečo nakoniec vybral tak určite si skontrolujem či sa náhradné diely vôbec predávajú. To by bol prúser že sa po rokoch predrie pneu a zistím že náhradnú gumu v tom rozmere na ráfik nekúpim(za predpokladu že tam nie je štandard nejakej veľkosti).
Tak jsem konečně odchytil pošťáka. Má dvě koloběžky, které kupoval před 4 a 3 lety. Jedná se o typ Xiaomi 1S za 10 tisícKč a Xiaomi Pro 2 za 15 tisíc Kč. V současné době jezdí s tou levnější ale má na ní přidělanou externí baterii, kterou mu sestavoval elektrikář (cena cca 5000,-Kč). S tou baterií má tato koloběžka vyšší výkon než ta dražší. Najede ročně 6000 km a dvakrát ročně jí dává do servisu na přehození pneu a celkové seřízení či opravu. Denně najezdí 15 - 20 km. Zátěž okolo 100-110 kg a terén podhorský (žádnou rovinu tu nemáme). Jinak ta levnější koloběžka bez externí baterie v našem terénu vydrží tak 8 km. Dalším žroutem energie je odblokování rychlosti z 25 km/hod. Pokud se to odblokuje tak výdrž baterie rapidně klesá. V zimě když je sníh tak nejezdí. To je vše co jsem z něj vytáhl.
pozar-elektrokolobezka-dobruska-zavada-hasici.A220817_084036_hradec-zpravy_pos
Tyhle zpravy co nic nereknou miluju. Proste "pozar kvuli vadne baterii" a je jedno jestli elektrokolo, elektrokolobezka, elektroauto ci neco jineho. Akorat napisou ze mela zavadu a mela jit do servisu, takze zadna senzace. Casto jsou ty pozary u lacinych baterii pochybne kvality ci spatnem pouzivani (pred par mesici jsem cetl jak nejakej typek brecel ze mu blafla kolobrnda a pak se na konci clanku dozvedel, ze ji dal do nabijecky a odletel na dovolenou).
Jenze spousta tech kolobezek je "cina" pochybne kvality.
---
Ono teda k tomu pozaru, pri momentalnich vedrech, pokud to nekdo necha hodinu na slunicku, tak se ta baterie lehce rozpali tak, ze muze blafnout. Souhlas teda v tom, ze delat z toho vedu neni na miste. Obcas chytne nekomu i vanocni stromek a presto je porad na vanoce zdobime a to ani nema lithiovou baterii.
Presne tak ako píše Dwane Dibbley v prvej vete. Čo tým autor vlastne chcel povedať? Tak ako aj píše RedMaX že rovno zrušíme aj Vianoce...
Ja už dlhé roky hovorím na rôzne kusy elektra čiže v tomto prípade: Aj kolobežka je len človek. Pretože rovnako ako ľudia aj elektronika má svoje prevádzkové teploty. Nie je vhodné ju nechávať v mrazoch a pri vysokých teplotách na slnku a zrovna tie batérie presne ako píše RedMaX sú obzvlášť citlivé na teploty. Nedávno som pri teplote 30C zabudol na návšteve mobil vonku na terase a hodinu sa pražil na čiernom stole. Samozrejme aj mobil čierny a po hodine som mal normálne obavu či ho ešte vôbec zapnem. Dal som ho najprv do tieňa a potom dovnútra a funguje ale typujem že stačilo ešte trocha dlhšie a kto vie možno by aj začal horieť.
Nedelal bych z toho drama, mame tu tema elektrokolobezka, tak sem pastnul video, ze to muze i horet. Ano muze, nikdo proti tomu nic nenamitame, nikoho nas to tu prilis nevzrusilo.
Hmm hlavně že Brusel chce zakázat spalováky, a vnutit nám hořící Li-on auta co ujedou max 150Km a furt to dobíjet jak debil
A když si navíc dovolíš říct, že kdo nemá 650k na výměnu baterky, tak je socka...
BTW: Uz jste nekdo opravoval defekt na Xiaomi Scooter 2 PRO? Ja uz 2x (zadni a predni kolo) a stacilo mi. Dal jsem na oba kola tubeless pneu, protoze to fakt musel navrhovat nejaky kokot. I kdyz nasadit ty tubeless pneu taky nebyl zadny med. Ve predu demontaz motoru, nahrivani pneu v teple vode, tuna WDcka na rafek i pnenu a nasazovani pomoci stanglicek ve sveraku. Snad to chvili vydrzi...
To je vseobecne znama vec, ze na tych kolobejdach je to boj...nastastie som este nemusel riesit.
Btw obcas na bikoch, odkedy prisli kevlary do mody je to kus od kusu. Niektore rafiky vs penu si uplne nerozumeju.
https://www.zpovednice.eu/detail.php?statusik=1202072