Na tom nie je nic tazke ak si pamatas z matiky zakony nasobenia a delenia.
Já Bohu žel anglicky neumím (snažil jsem se, ale nebylo mi dáno) a koukáním na video nebudu marnit čas, tak co kdyby autor debaty pár slovy vysvětlil, wo co go? Vím že jsou jednoduché příklady, když je spočítám na kalkulačce tak pokud počítám na jednoduché, vyjde mi jiný výsledek než když ji spočítám na vědecké co umí prioritu matematických operací. Ale ta priorita je něco co jsme si vymysleli my a kdybychom to vymysleli jinak, třeba že sčítání a odečítání se bude počítat nejdřív, kdo nám v tom bude bránit?
6/2x3 mas oba operatory se stejnou prioritou. Zacinas teda od zacatku, 6/2=3 a 3x3 = 9. Jenze driv se uplatnovalo pravidlo stran a teda horni cast zlomku 6 je jedna strana a spodni cast zlomku 2x3 je druha strana. Takze 2x3=6 a 6/6=1. Vysel jiny vysledek.
Mimochodem na tom jejich zapisu me vytaci to zkracovani zapisu, kde tam "chybi" pred zavorkou x, nevim, kdo to vymyslel.
ešte je tu pravidlo že implicitné násobenie má prednosť pred delením...
multiplication denoted by juxtaposition (also known as implied multiplication) is interpreted as having higher precedence than division, so that 1 ÷ 2n equals 1 ÷ (2n), not (1 ÷ 2)n.
takže by to aj tak bolo 6/(2*4) podľa príkladu tazatele
IMHO by nebylo od věci když se furt mluví jestli učit žáčky programovat, že by bylo dobré do matematiky dát úplný základ jak v programu zadávat matematické operace aby tomu program a počítač rozuměl a správně to přechroustal. Kdeže zlaté časy BASICů jsou.
Diskutoval jsem jinde:
... Kdybych teď chtěl napsat jednoduchý prográmek typu 10 print "ahoj" 20 goto 10 run tak bych se nejdřív musel chytit levou rukou za pravé ucho a zakokrhat.
Mě jednoduše chodí třeba tohle
while true; do echo "ahoj"; done
prostě napíšu, odentruju a už ahojuje (do stisknutí Ctrl+C)
Na Youtube si u toho můžeš zapnout titulky. Druhá ikonka vpravo dole.
Ono je tady vidět, jak by si každý zúčastněný rád spočítal výplatu tak, jak se mu to hodí. Záleží ale na pozici: zaměstnavatel - zaměstnanec. Gouglí mi udělal takovouhle - při zadání 6:2(1+3)=.
No a o takových věcech se tu můžete dohodovat jen proto, že používáte Arabské číslice. Při používání Římských číslic by k žádnému dohadování nedošlo. Já to beru jako skrytou propagaci islamismu.
že používáte Arabské číslice
ale ony jsou původem z Indie.
Všechno je Boží dílo.
A boh bol vytvorený blbými ľudmi, čo si nevedeli vysvetliť prečo prší, prečo fúka, prečo sneží, prečo búrka je, tak si povedali že za všetko môže boh.
Pri tom sú to normálne fyzikálne (a teda prírodné) javy.
Len blbý ľudia si nevedeli to vysvetliť...
takže boh vznikol v mysli blbých ľudí...
takže vlastne všetko je dielo blbých ľudí...
jen proto, že používáte Arabské číslice
S temi římskými se moc nenasobilo ani nedělilo. Schválně, kolik je: X - VII - III =
= nullae
Nojo, ale napiš nulu římskou číslicí. Ale jinak je to správně, nullae znamená nic. Nebo třeba jak se píšou mocniny římsky?
Nula v římských číslicích neexistuje, ta byla zavedena (jako číslo) až mnohem později.
Já vím, proto to nazývali jako nullae=nic.
jak se píšou mocniny římsky?
Tyto operace v říši římské neznali. A jestli si chceš pohrát, najdi si jak počítali staří Egypťané.
Ti museli znát úplně všechno, když postavili pyramidy, do kterých vtělili ludofovo číslo i hvězdnou mapu a naprosto všechno. A vůbec je zajímavé, co všechno na ně vymýšlejí, včetně zeměpisné polohy rovnající se na hodně platných cifer rychlosti světla (to je obzvlášť pikantní, nepoužívali ani metry ani sekundy a i kdyby se jejich jednotky (včetně úhlových) nějak pokrátily (délkové jednotky měly snad také navázané na velikost Země jako my) pořád pochybuju, že by používali pro měření polohy WGS84).
42. V šechno je 42.
Převážně neškodná
Ale i tak: Dík za ryby.
otázka podle jaké posloupnosti se jede (ano známe jich víc) podle PEMDAS by to bylo jako 6:2x4 takže 12 a podle BEDMAS jako 6:(2(1+3)) takže 6/8 osobně se přikláním k druhému výsledku protože za mě pokud před závorkou není znaménko tak má přednost a aby se jednalo podle standartu že u násobení/dělení se jede z prava doleva tak by to muselo vypadata takto 6:2x(1+3) sami si rozhodněte co je správně
Moc složité.
Co přímo 6:2x3= ?
A čo 1+1...
Tohle uz je dost stary.
Na tom nie je nic tazke ak si pamatas z matiky zakony nasobenia a delenia.
Já Bohu žel anglicky neumím (snažil jsem se, ale nebylo mi dáno) a koukáním na video nebudu marnit čas, tak co kdyby autor debaty pár slovy vysvětlil, wo co go?
Vím že jsou jednoduché příklady, když je spočítám na kalkulačce tak pokud počítám na jednoduché, vyjde mi jiný výsledek než když ji spočítám na vědecké co umí prioritu matematických operací. Ale ta priorita je něco co jsme si vymysleli my a kdybychom to vymysleli jinak, třeba že sčítání a odečítání se bude počítat nejdřív, kdo nám v tom bude bránit?
6/2x3 mas oba operatory se stejnou prioritou. Zacinas teda od zacatku, 6/2=3 a 3x3 = 9. Jenze driv se uplatnovalo pravidlo stran a teda horni cast zlomku 6 je jedna strana a spodni cast zlomku 2x3 je druha strana. Takze 2x3=6 a 6/6=1. Vysel jiny vysledek.
Mimochodem na tom jejich zapisu me vytaci to zkracovani zapisu, kde tam "chybi" pred zavorkou x, nevim, kdo to vymyslel.
ešte je tu pravidlo že implicitné násobenie má prednosť pred delením...
takže by to aj tak bolo 6/(2*4) podľa príkladu tazatele
IMHO by nebylo od věci když se furt mluví jestli učit žáčky programovat, že by bylo dobré do matematiky dát úplný základ jak v programu zadávat matematické operace aby tomu program a počítač rozuměl a správně to přechroustal.
Kdeže zlaté časy BASICů jsou.
Diskutoval jsem jinde:
Mě jednoduše chodí třeba tohle
prostě napíšu, odentruju a už ahojuje (do stisknutí Ctrl+C)
Na Youtube si u toho můžeš zapnout titulky. Druhá ikonka vpravo dole.
Ono je tady vidět, jak by si každý zúčastněný rád spočítal výplatu tak, jak se mu to hodí.
Záleží ale na pozici: zaměstnavatel - zaměstnanec.
Gouglí mi udělal takovouhle - při zadání 6:2(1+3)=.
No a o takových věcech se tu můžete dohodovat jen proto, že používáte Arabské číslice. Při používání Římských číslic by k žádnému dohadování nedošlo. Já to beru jako skrytou propagaci islamismu.
ale ony jsou původem z Indie.
Všechno je Boží dílo.
A boh bol vytvorený blbými ľudmi, čo si nevedeli vysvetliť prečo prší, prečo fúka, prečo sneží, prečo búrka je, tak si povedali že za všetko môže boh.
Pri tom sú to normálne fyzikálne (a teda prírodné) javy.
Len blbý ľudia si nevedeli to vysvetliť...
takže boh vznikol v mysli blbých ľudí...
takže vlastne všetko je dielo blbých ľudí...
S temi římskými se moc nenasobilo ani nedělilo. Schválně, kolik je:
X - VII - III =
= nullae
Nojo, ale napiš nulu římskou číslicí. Ale jinak je to správně, nullae znamená nic.
Nebo třeba jak se píšou mocniny římsky?
Nula v římských číslicích neexistuje, ta byla zavedena (jako číslo) až mnohem později.
Já vím, proto to nazývali jako nullae=nic.
Tyto operace v říši římské neznali.
A jestli si chceš pohrát, najdi si jak počítali staří Egypťané.
Ti museli znát úplně všechno, když postavili pyramidy, do kterých vtělili ludofovo číslo i hvězdnou mapu a naprosto všechno. A vůbec je zajímavé, co všechno na ně vymýšlejí, včetně zeměpisné polohy rovnající se na hodně platných cifer rychlosti světla (to je obzvlášť pikantní, nepoužívali ani metry ani sekundy a i kdyby se jejich jednotky (včetně úhlových) nějak pokrátily (délkové jednotky měly snad také navázané na velikost Země jako my) pořád pochybuju, že by používali pro měření polohy WGS84).
42. V šechno je 42.
Převážně neškodná
Ale i tak:
Dík za ryby.
otázka podle jaké posloupnosti se jede (ano známe jich víc)
podle PEMDAS by to bylo jako 6:2x4 takže 12
a podle BEDMAS jako 6:(2(1+3)) takže 6/8
osobně se přikláním k druhému výsledku protože za mě pokud před závorkou není znaménko tak má přednost a aby se jednalo podle standartu že u násobení/dělení se jede z prava doleva tak by to muselo vypadata takto 6:2x(1+3)
sami si rozhodněte co je správně