Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Kam spěje automobilový průmysl?

Na začátek uvefu, že nejsem odpůrce elektromobility, ale nemyslím si, že jsme už ve stavu, kdy můžeme zrušit spalovací motory.

Velká Britanie chce zakaz prodeje aut se spalovacími motory od 2030.
EU chce od 2025 zavést normu Euro 7, která v podstatě znamená konec spalovacích motorů.

Možná budete argumentovat dotacemi na elektromobiy, koupí ojetých elektromobilů atd.

1. Dotace na elektromobily se financují z daní aut se spalovacími motory. Země, které dotace dosud poskytovaky od nich pomalu ustupují a dotace nejsou dlouhodobě udržitelné.

2. Ojetý elektromobil, treba 6-7 let starý znamená, že kromě ceny auta, která je srovnatelná s cenou ujetiny klasického auta budete muset zainvestovat do nové baterie, což venu ojetiny prodraží o dalších min.100k

3. Nepripravena infrastruktura, teď nemyslím jen počet dobijecich stanic, ale rozvody a elektrárny. Fakt jsme schopni při současném zavírání elektráren na fosilní paliva a jaderných elektráren pokrýt zvýšenou spotřebu?

4. Velkou část příjmů státního rozpočtu tvoří spotřební daň z benzínu a nafty. Tento vypadek se pokryje čím?

5. Tristní dojezd, v zimě ještě podstatně zkrácený, protože v elektromobilu topite elektřinou, nevzniká žádné teplo z motoru jako u klasických aut. Mráz likvuduje baterie, takže je treba u venku zaparkovaného elektromobilu vyhřívat baterii. Čím? Elektřinou z baterie. Alternativou je vytápěná garáž.

6. Problémy výrobců automobilů, včetně všech napojenych služeb a výroby - to se dotkne fakt velkeho počtu pracovních mist. To souvisí s menším prodejem elektromobilů, menšími požadavky na servis, náhradní díly,...

K čemu to povede?
Možná jsem moc velký pesimista a přesvědčíte mě, že to vidím moc černě a budoucnost je růžovo-zelená

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
IMHO je dobře, že elektromobily a další alternativní pohony vyšly z laboratoří do normálního provozu…
Yarda 25.11.2020 12:04
Yarda
Perfektní nápad na podnikání - powerbank pro elektrická auta! :-D nový
jege 29.12.2020 13:09
jege
Anebo otroka do kufru... nový
IQ37 29.12.2020 18:43
IQ37
Hurá, Britové mají velkokapacitní stanici 70km od Londýna https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3239218…
Jan Fiala 11.12.2020 09:37
Jan Fiala
Nevim kde to uz funguje nebo testuje, ale uz jsou i dobijeci silnice. Silnicni pas ktery dobiji auto… nový
HPET 11.12.2020 16:04
HPET
A jaká asi bude účinnost přenosu energie (pás -> aku) na vzdálenost desítek cm? Nic moc. A zbytek je… nový
Pavel 11.12.2020 16:38
Pavel
Protoze ty vis jak to funguje ? Taky bych chtěl umět přizpůsobovat fyzikální zákony svým přáním, pa… nový
HPET 11.12.2020 16:57
HPET
Pokud je to bezkontaktní, pak tipuju, že jde o přenos magnetickým polem. A účinnost přenosu bude níz… nový
Pavel 11.12.2020 17:04
Pavel
Myslim ze je to ve svedsku a na japonske technologii. Nevim jestli slo o WiTricity nebo VF modulátor… nový
HPET 11.12.2020 17:07
HPET
Když to bude kontaktní, něco jako trolej, je to OK: První silnice na světě umí dobíjet auta za jízdy… nový
Pavel 11.12.2020 17:09
Pavel
Asi na to jdes dobre, protoze jsi blyzko tveho pohledu. Tady je jeden ten clanek, bohuzel musis zvol… nový
HPET 11.12.2020 17:14
HPET
Tady je podobnej článek česky: Qualcomm ukázal dynamické napájení vozů přímo ze silnice, ale o účinn… nový
Pavel 11.12.2020 17:22
Pavel
Matne sa mi marí, že niečo také bolo vo Francúzsku a tuším z toho bol dosť veľký prúser, rentabilita… nový
Hastrman 11.12.2020 16:58
Hastrman
Myslis ITER? nový
HPET 11.12.2020 17:01
HPET
Myslel som asi toto. https://www.caradvice.com.au/552197/wireless-charging-road-demonstrated-in-fran… nový
Hastrman 11.12.2020 17:16
Hastrman
Moc počítáš a málo věříš! :-) nový
IQ37 11.12.2020 18:02
IQ37
Emisní norma Euro 7 může přinést konec spalovacích motorů Evropské státy už ohlásily data, kdy plán…
Pavel 11.12.2020 14:41
Pavel
Když vás tak čtu všechny, nechápu proč tady někdo nezmíní palivové články. Ty mět v autě, tak nemusí… nový
jezekhifi 12.12.2020 20:24
jezekhifi
Přesně. Technologie jsou, ale lobby je silnější. nový
Jan Fiala 12.12.2020 22:20
Jan Fiala
Tohle je cesta: https://vid.pr0gramm.com/2020/12/28/2cde17fcf1d8e9d2.mp4 nový
Moas 29.12.2020 11:44
Moas
Dalsi zajimavy článek https://www.autoforum.cz/zajimavosti/expert-rika-ze-elektromobily-jsou-nejhor… nový
Jan Fiala 24.04.2021 07:25
Jan Fiala
Nikdo to sem zdá se nedal, tak jen pro zpřesnění - Euro 7 bylo upraveno, takže i když představuje vý… nový
Moas 25.04.2021 22:28
Moas
S tou elektromobilitou to nie je take horuce...tie terminy, ktore si stanovila EU, staty a rozne aut… poslední
fleg 26.04.2021 08:29
fleg

IMHO je dobře, že elektromobily a další alternativní pohony vyšly z laboratoří do normálního provozu. Ale teď jsou ve stádiu, kdy se teprve ukáže, jestli je to k něčemu nebo jestli se dojde ke konstatování: "Tak tudy ne, přátelé".
Na jiné poradně je popsán případ, že kdosi kamsi jel, podle palubního počítače měl dost elektriky na cestu tam i zpátky, při jízdě zpátky počítač upřesnil, že domů už nedojede, ale ke známému po cestě, kde by mohl dobít ještě dojede.
A nedojel, musel zavolat odtah.
Nic nepotěší víc než smůla druhého.
:beer:

Hurá, Britové mají velkokapacitní stanici 70km od Londýna
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3239218-britove-si-nabiji-elektromobily-v-prvni-velkokapacitni-stanici-budou-pry-po-cele-zemi

Nějak mi to nevychází. kapacita je 350kW a nabije současně až 36 aut za 20 minut. Nebudeme troškařit a současně budeme nabíjet jen 35 aut.
Takže 350 / 35 = 10kW na jedno auto. Budu nabíjet 20 minut, takže do auta dostanu 3kWh. Jestli na 3kWh ujedu 300 km, tak takové auto beru hned.

Nevim kde to uz funguje nebo testuje, ale uz jsou i dobijeci silnice. Silnicni pas ktery dobiji auto zachodu (imho jde spis o udrzeni energie jako dobijeni takove), ale myslim ze to bude pro plynuly chod, k prodlouzeni trasy stejne jedine reseni jak zastavovat a dobijet. Az FR spusti nejvetsi mikrovlnku tak to budou milardove obraty v prodeji eneregie jestli jen 30% lidi prejde na EL.

Sebevrazi to ted budou mit holt tezsi bez vyfuku :)

A jaká asi bude účinnost přenosu energie (pás -> aku) na vzdálenost desítek cm? Nic moc. A zbytek je co? Ztráty. A kde všude se ty pásy budou instalovat, jak dlouho vydrží, z čeho se budou napájet?

Taky bych chtěl umět přizpůsobovat fyzikální zákony svým přáním, panečku, to by byl svět!

Protoze ty vis jak to funguje ?

Taky bych chtěl umět přizpůsobovat fyzikální zákony svým přáním, panečku, to by byl svět!

Tak tem vyvojarum, doktorum, fyzikum napis, ze je to blbost a ty to vis prece lip.
Ani nevis o co jde a uz pises o přizpůsobovani fyzikálních zakonu.

Když to bude kontaktní, něco jako trolej, je to OK: První silnice na světě umí dobíjet auta za jízdy. Otevřeli ji ve Švédsku

Když to bude bezkontaktní, magnetickým polem, je to kravina; bezdrátový nabíjení mobilu, když ho doslova položíš na nabíječku, má účinnost 72 %: Qi (standard bezdrátového nabíjení) Dej si tam nějakou podložku, aby byl mobil deset cm nad tou dobíjecí stanicí a máš účinnost jakou? Škoda mluvit. No a mezi autem a silnicí bude jistě pár decimetrů.

Asi na to jdes dobre, protoze jsi blyzko tveho pohledu. Tady je jeden ten clanek, bohuzel musis zvolit preklad :
https://www.futura-sciences.com/tech/actualites/technologie-renault-teste-route-recharge-voitures-electriques-33574/

Pisou, ze kdyz auto jede v tom kolidoru, tak to dokaze dobit 20kW pri 100Km/h.
Nekde jsem zahledl, ze psali o stonasobnem zesileni, kde by jsi mel take pravdu. Pak jak je na tom vyvoj dnes, nebo co japonci zmenili nevim, stale na testovaci urovni.
Ale tak ci tak, dobijeci silnice budou i tak, jelikoz by to nabizelo reseni hned na nekolik problemu.

Myslel som asi toto.
https://www.caradvice.com.au/552197/wireless-charging-road-demonstrated-in-france-planned-for-israel/

Niekde som už ale čítal, že náklady na vybudovanie cesty (a jej prevádzkovanie) stále presahujú náklady za ušetrenú, hm, čo vlastne, ekologickú záťaž? Energiu? Či čo tým vôbec chceli ušetriť?

EDIT: Asi jednoducho sa ukázalo, že efektivita takej cesty je úplne mizivá. Pohľadám neskôr nejaké údaje k tomu ak sú.

Dalsi zajimavy článek

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/expert-rika-ze-elektromobily-jsou-nejhorsi-formou-boje-proti-klimatickym-zmenam/

A jeste citace z jineho clanku

koronavirus má totiž ještě jeden dopad, o němž se zatím nemluvilo. Zejména zvýšená poptávka po gumových rukavicích způsobuje nedostatek kaučuku, který se začíná týkat i automobilek. Jednak jsou tu samozřejmě pneumatiky, ale to se výrobců aut týká jen zprostředkovaně, problémem jsou ale i těsnění a další pryžové součásti, kterých je v autech požehnaně. Není tak vyloučeno, že po nedostatku čipů bude výrobu aut omezovat nedostatek gumových komponentů.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru