
Kam spěje automobilový průmysl?
Na začátek uvefu, že nejsem odpůrce elektromobility, ale nemyslím si, že jsme už ve stavu, kdy můžeme zrušit spalovací motory.
Velká Britanie chce zakaz prodeje aut se spalovacími motory od 2030.
EU chce od 2025 zavést normu Euro 7, která v podstatě znamená konec spalovacích motorů.
Možná budete argumentovat dotacemi na elektromobiy, koupí ojetých elektromobilů atd.
1. Dotace na elektromobily se financují z daní aut se spalovacími motory. Země, které dotace dosud poskytovaky od nich pomalu ustupují a dotace nejsou dlouhodobě udržitelné.
2. Ojetý elektromobil, treba 6-7 let starý znamená, že kromě ceny auta, která je srovnatelná s cenou ujetiny klasického auta budete muset zainvestovat do nové baterie, což venu ojetiny prodraží o dalších min.100k
3. Nepripravena infrastruktura, teď nemyslím jen počet dobijecich stanic, ale rozvody a elektrárny. Fakt jsme schopni při současném zavírání elektráren na fosilní paliva a jaderných elektráren pokrýt zvýšenou spotřebu?
4. Velkou část příjmů státního rozpočtu tvoří spotřební daň z benzínu a nafty. Tento vypadek se pokryje čím?
5. Tristní dojezd, v zimě ještě podstatně zkrácený, protože v elektromobilu topite elektřinou, nevzniká žádné teplo z motoru jako u klasických aut. Mráz likvuduje baterie, takže je treba u venku zaparkovaného elektromobilu vyhřívat baterii. Čím? Elektřinou z baterie. Alternativou je vytápěná garáž.
6. Problémy výrobců automobilů, včetně všech napojenych služeb a výroby - to se dotkne fakt velkeho počtu pracovních mist. To souvisí s menším prodejem elektromobilů, menšími požadavky na servis, náhradní díly,...
K čemu to povede?
Možná jsem moc velký pesimista a přesvědčíte mě, že to vidím moc černě a budoucnost je růžovo-zelená
IMHO je dobře, že elektromobily a další alternativní pohony vyšly z laboratoří do normálního provozu. Ale teď jsou ve stádiu, kdy se teprve ukáže, jestli je to k něčemu nebo jestli se dojde ke konstatování: "Tak tudy ne, přátelé".

Na jiné poradně je popsán případ, že kdosi kamsi jel, podle palubního počítače měl dost elektriky na cestu tam i zpátky, při jízdě zpátky počítač upřesnil, že domů už nedojede, ale ke známému po cestě, kde by mohl dobít ještě dojede.
A nedojel, musel zavolat odtah.
Nic nepotěší víc než smůla druhého.
Perfektní nápad na podnikání - powerbank pro elektrická auta!
Anebo otroka do kufru...
Hurá, Britové mají velkokapacitní stanici 70km od Londýna
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3239218-britove-si-nabiji-elektromobily-v-prvni-velkokapacitni-stanici-budou-pry-po-cele-zemi
Nějak mi to nevychází. kapacita je 350kW a nabije současně až 36 aut za 20 minut. Nebudeme troškařit a současně budeme nabíjet jen 35 aut.
Takže 350 / 35 = 10kW na jedno auto. Budu nabíjet 20 minut, takže do auta dostanu 3kWh. Jestli na 3kWh ujedu 300 km, tak takové auto beru hned.
Moc počítáš a málo věříš!
Emisní norma Euro 7 může přinést konec spalovacích motorů
Když vás tak čtu všechny, nechápu proč tady někdo nezmíní palivové články. Ty mět v autě, tak nemusím řešit nabíjení baterek a naprostá pohoda. Jenže tahle technika tam jen tak nebude, protože by to zničilo ropné společnosti a také ty co vyrábějí baterky že...
Přesně. Technologie jsou, ale lobby je silnější.
Tohle je cesta:
https://vid.pr0gramm.com/2020/12/28/2cde17fcf1d8e9d2.mp4
Dalsi zajimavy článek
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/expert-rika-ze-elektromobily-jsou-nejhorsi-formou-boje-proti-klimatickym-zmenam/
A jeste citace z jineho clanku
Nikdo to sem zdá se nedal, tak jen pro zpřesnění - Euro 7 bylo upraveno, takže i když představuje výzvu, tak je dosažitelné se spalovacími motory.
S tou elektromobilitou to nie je take horuce...tie terminy, ktore si stanovila EU, staty a rozne automobilky su nedodrzatelne...na tom nemusim byt Einstein, aby som videl, ze su nerealne.
Takze je logicke, ze sa budu robit taketo ustupky.