Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Křižovatky, doprava, provoz...

Ahojte,
troufám si tvrdit, že mám autem Brno celkem projeté a znám velmi dobře většinu křižovatek.
V Praze jsem byl naposledy před deseti lety, vlakem. Letos jsem se tam vydal už po několikáté autem, ono se svištěm to ani jinak nejde, když se objíždí návštěvy a zoo a já nevím co ještě.

Ale co chci říct: měl jsem z řízení po Praze celkem obavy a realita je úplně opačná. Perfektní značení, velmi přehledné křižovatky, široké silnice, dobře seřízené semafory (člověk má fůru času opustit křižovatku)... jezdí se mi tam vždy velmi dobře. Ano, provoz tam je hustší, na druhou stranu mi přijde, že řidiči tam jsou celkově mnohem předvídavější, zvyklejší na provoz a vstřícnější (chci změnit pruh a prakticky hned mě pustí, v Brně aby člověk žebral).

Samozřejmě sem tam se najde debil všude, ale celkový dojem to nemění.

Takže děkuji pražským řidičům. :beer:

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Brno je divoké. Nejdřív mi to vadilo, ale pak mi došlo, že ostřílet se v provozu a zažít absurdní si…
Niko Bellic 10.07.2017 11:50
Niko Bellic
Takze rikate, ze az si budu delat ridicak, radsi mam na Brno zapomenout? :-D
merlouska 11.07.2017 22:13
merlouska
Brno je pohoda. Široké ulice, přehledné křižovatky vesměs. Praha je až na "spěchající nezippery" v p…
touchwood 12.07.2017 11:15
touchwood
Vídeň pohoda, až na jednu výjimku. Blbě jsem chytil v silnějším provozu pruh a táhlo mě to na dálnic… nový
Zarniwúp 12.07.2017 11:55
Zarniwúp
Já dělal řidičák před nějakými 18 roky (to to letí), ale do Brna jsem neměl odvahu jet prvních 5 let…
Prasak 12.07.2017 11:45
Prasak
já dělal řidičák v 18 letech na střední škole v malém městě. Pak jsem asi 6 let nejezdil vůbec a nás… nový
touchwood 12.07.2017 14:29
touchwood
Já taky právě na malým městě, dokonce město s jedinou světelnou křížovatkou na celým okrese :-) Ale… nový
Prasak 12.07.2017 15:49
Prasak
Já trochu podobně. V jednadvaceti řidičák "udělaný" napůl v okresním městě a napůl po různých okresk… nový
Zarniwúp 12.07.2017 20:20
Zarniwúp
Nápodobně, jezdit po rychlých silnicích z dědiny do města v autoškole nebyl problém, ale proto jsme… nový
Prasak 12.07.2017 21:26
Prasak
nezapomenutelný byly křižovatky s předností zprava bejvalo jich naštěstí málo, teď přibejvají. Na O… nový
jirka44 13.07.2017 07:20
jirka44
paradoxně toto je opravdu funkční. Ve Vídni jsou celé čtvrtě řešeny tímto systémem (zejména jihozápa… nový
touchwood 13.07.2017 08:54
touchwood
Ve Vídni jsou celé čtvrtě řešeny tímto systémem v emerice zase pro změnu někde mají na všech čtyřec… nový
jirka44 14.07.2017 07:17
jirka44
Parkoviště u hyper tak bývají řešená běžně. Ne všechna... nový
Zarniwúp 13.07.2017 12:46
Zarniwúp
Krizovatky s prednosti zprava... pred par lety to tusim zavedli v Beroune. A u nas ve vesnici (tak 1… nový
merlouska 13.07.2017 21:28
merlouska
U nás je přednost zprava na parkovišti u Kauflandu. Vždycky se najde někdo, kdo si myslí, že ta příj… nový
Prasak 13.07.2017 21:31
Prasak
Pokud se ještě necítíte, kdo vám brání vyjednat a zaplatit si kondiční jízdu v prostředí, které vám… nový
Yarda 13.07.2017 07:44
Yarda
v té době (cca 20 let zpět) se něco jako kondiční jízdy moc nepraktikovalo, navíc tehdejší tržní kap… nový
touchwood 13.07.2017 08:51
touchwood
Něco podobného se mi stalo, jmenovali mne řidičem - referentem, ani nevím, proč, nijak jsem o to neu… nový
Yarda 13.07.2017 23:36
Yarda
Řidič referent je prakticky každý, kdo alespoň občas jezdí služebně autem. nový
Wikan 14.07.2017 22:30
Wikan
Nevím, jak kde, tam co jsem pracoval se to praktikovalo tak, že "řidič referent" dostal průkazku, mo… poslední
Yarda 16.07.2017 09:17
Yarda
Jak říkal můj tatínek a taky starý Kutuzov: těžko na cvičišti, lehko na bojišti. ;-) nový
touchwood 12.07.2017 14:31
touchwood

Brno je divoké. Nejdřív mi to vadilo, ale pak mi došlo, že ostřílet se v provozu a zažít absurdní situace není na škodu. Člověka už pak překvapí málo co, je předvídavější a jezdí imho bezpečněji. To, co lze zažít v Brně, jsem neměl šanci poznat ve zhruba pětinovém krajském městě, kde jsem dělal autoškolu a pár let jezdil. Do Prahy se zatím nechystám, ale nejspíš mě tedy nemá co překvapit :-D

Brno je pohoda. Široké ulice, přehledné křižovatky vesměs. Praha je až na "spěchající nezippery" v pohodě.

Kdo chce zažít adrenalin, doporučuju Budapešť a Varšavu. Úzké pruhy, podivné značení, šílení řidiči. V Budapešti ale zase skvěle řešené křižovatky (vlevo se odbočuje objetím bloku 3x vpravo), zato maďarština na značkách (úthybák & pihenöhély na dálnicích!). Ve Varšavě agresivní řidiči autobusů.

Naopak na svou velikost je skvělá Vídeň. Německá města projetá moc nemám až na Hannover (skvělé dálnice a organizace dopravy), ale to málo co znám je OK.

Vídeň pohoda, až na jednu výjimku. Blbě jsem chytil v silnějším provozu pruh a táhlo mě to na dálnici, kam jsem tedy nechtěl, protože bych jel někam do tramtárie. I hodil jsem - ještě zdaleka v místech, kde to bylo "legální" blinkr a že změním pruh. Ani hovno, klakson vžum, klakson vžum, klakson vžum, dokud ten pruh nebyl prázdnej a já měnil pruh prakticky až na zebře, kam mě to zaneslo, protože jsem nechtěl brzdit ten předchozí pruh. Zlatá Praha, tohle jsem tam nezažil nikdy, zlatý nezipáči. Ve Vídni jsou kokoti.

Já dělal řidičák před nějakými 18 roky (to to letí), ale do Brna jsem neměl odvahu jet prvních 5 let. Tedy jednou jsem tam byl, spolužák ze střední měl slavnostní vojenskou přísahu na vojenské škole, ale to byl pro mě slušnej adrenalin. Teď už v pohodě, nemusím se soustředit na auto, ale na provoz.
Zjistil jsem, že velmi pomáhá mít na autě velký zpětný zrcátka, při přejíždění z pruhu do pruhu je v nich mnohem víc vidět, než u standardně velkých zrcátek (Octavia).

Já trochu podobně. V jednadvaceti řidičák "udělaný" napůl v okresním městě a napůl po různých okreskách, podle toho kam instruktor potřeboval odvézt (při povinných hodinách s přívěsným vozíkem jsem mu vezl domů pračku a ještě ten pacholek nabral cestou známýho policajta, abych to měl veselejší). A to jsem přitom furt slyšel: "Všichni už to uměj...." (později jsem se dozvěděl, že to cpal každému). Dva roky jsem pak nejezdil, pak jsem si koupil první "plečku" a hurá do Prahy, protože jsem tam tehdy pracoval a přechodně bydlel.

No a teď zrovna nedávno jsem četl diskuzi na Paragraphosu, bavil se tam kdosi, kdo žije v Německu s někým, kdo asi u nás pracuje v autoškole. A nestačil jsem valit oči. Že u nás stojí autoškoly proti Německu za vyliž (no možná stojí.... ale ten důvod..), protože se vůbec nejezdí po státních silnicích a už vůbec ne po dálnici (v Německu jsou nějaké hodiny na dálnici povinné). Že prý protože lidi ty auta nezvládají, tak je instruktoři nechávají na pohodu jezdit po městě, kde mohou jet těch 30-50 a to je lehké.
Na pohodu, po městě! Já nevím, já měl teda pohodu na těch státovkách. :-)
Ale to už je OT...

Nápodobně, jezdit po rychlých silnicích z dědiny do města v autoškole nebyl problém, ale proto jsme jeli do města, abysme se naučili křižovatky, parkoviště (joj, jedno v kopci pod kostelem, tam jsem měl chuť vystoupit a to auto nadzvednout a posunout rukama!), nezapomenutelný byly křižovatky s předností zprava, kde nám intruktor bez milosti dupal na brzdu, pokud jsme nezpomalili a nepodívali se.
Jo a taky jsme jeli minimálně jednou s vozejkem.

Něco podobného se mi stalo, jmenovali mne řidičem - referentem, ani nevím, proč, nijak jsem o to neusiloval. Ale ani jsem proti tomu neprotestoval. Když jsem zašel za vedoucím dopravy, jestli chce vidět můj řidičák, prý ne, že mi věří. Tak jsem jednou vyfasoval dodávku a jel jsem do Vyškova. Hledat při jízdě po dálnici, kterou páčkou se spouští stěrače a ostřikovač, není to pravé ořechové.
Jednou mne švagr poprosil abych někam zajel jeho oktávkou, tak jsem mu musel zavolat, jak se zapínají světla, u auta co s ním obvykle jezdím to je trochu úplně jinak.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru