Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Hypermarket: škatulata, škatulata, hejbejte se!

Klasika v našem super-hyper. Člověk po příchodu zjistí, že je zase všechno jinak. Že zase netuší, kde je ocet, tatranka, hajzlpapír, kečup, cukr. Protože nějaký moudrý managor usoudil, že "…když všechno přehážeme, zákoši budou bloudit a koupí nejen to, co (ve slevě) chtěli, ale i další předražené věci".

Opravdu oni mají dojem, že kupující jsou takoví pitomci, aby jim to žrali a ještě se to pochvalovali, že díky takovéto změně objeví i jiné důležité věci, které by jinak zapomněli koupit? Opravdu si myslí, že když na barevně odlišenou cedulku k nějakému předraženému výrobku dají nápis "diskontní cena", "akce", že zákazník za 49,90 bezmyšlenkovitě koupí, když jinde stojí 27,90 (moje konkrétní včerejší zkušenost)?

Připadají mi úsměvné ty jejich marketingové zásady (např.: nejlépe se prodává zboží v regále ve výšce očí), ta jejich škatulata. Mě tedy takovéto manévry jednoznačně znechutí a než abych každou věc hledal po celé prodejně, koupím to nakonec jinde. Ale možná většina lidí to má jinak, jsem možná jenom chyba v systému.

Nebo je nás chyb více?

loading...
Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Vůbec neměj strach, že by nevěděli, co dělají :) Marketing a psychologie prodeje jsou dneska už velm…
helemese 25.10.2016 20:28
helemese
Jsem prostě chyba v systému. Když jdu sám do obchodu, potřebuji od manželky přesný seznam toho, co… nový
L-Core 26.10.2016 07:50
L-Core
vzorce chování nakupující většiny Nejsi nakupující většina, ty seš jen doprovod, nakupuje tvoja man… nový
Prasak 26.10.2016 12:16
Prasak
potřebuji od manželky přesný seznam já k tomu potřebuju ještě překlad. Příkaz "kup šlehačku" nezpra… poslední
jirka44 26.10.2016 18:58
jirka44

Vůbec neměj strach, že by nevěděli, co dělají :) Marketing a psychologie prodeje jsou dneska už velmi propracované. Kdekdo si myslí, že reklama nefunguje, ale opak je pravdou. Ono by firmy nedávali miliardy do reklamy, kdyby to nefungovalo.

A psychologie prodeje funguje taky. Samozřejmě...inteligentní člověk jim na to tak lehko neskočí a dokáže si udělat vlastní názor a nepůsobí to na něj tak, jak na některé jiné lidi. Já jdu do obchodi s tím, že vím, co chci koupit a to koupím. Ale takových je menšina. Většina lidí jsou idioti, kteří dělají přesně to, co se po nich chce :)

Jsem prostě chyba v systému.

Když jdu sám do obchodu, potřebuji od manželky přesný seznam toho, co a kolik koupit. Když je na seznamu 27 položek, koupím 27. Žádné přemýšlení, fantazírování. Nakupování mě nijak netěší, nebaví. Ničeho - a uplně nejvíce nesnáším obchody s hadrama; ideální je, když mi manželka něco koupí beze mě (což u triček, mikin, tepláků, fuseklí, slipů a nočních košelí jde velmi jednoduše :-)

vzorce chování nakupující většiny

Nejsi nakupující většina, ty seš jen doprovod, nakupuje tvoja manželka a právě na ni cílí psychologie prodeje. Cílová skupina nejsou "lovci", ale "sběrači". Tak je to už od pravěku, kdy muž - lovec šel do lesa a ulovil jelena a toho přitáhnul do jeskyně. Zatímco ženy, jakožto slabší pohlaví, nechá lov mužům a jde do lesa sbírat co kde najde, tedy bobule, ořechy, houby, tudíž je sběračka. Tvoje chvání v obchodě je typický lovec - jdeš pro něco, ulovíš, svoji trofej odneseš a hrdě předvedeš doma manželce. Žena naopak brousí po obchodě (po lese) a sbírá do košíku vše, co by se mohlo doma hodit/použít.
BTW - seš v tomto stejnej, jako můj tata, ten taky jde do obchodu jen pro konkrétní věci co má na seznamu a pokud to nenajde, tak to prostě neuloví. Nic navíc nepřinese. Já už jsem se za ty roky společnýho nakupování naučil i sbírat.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru

loading...