Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Archivace vína

Rád bych věděl, která vína je vhodné archivovat pro pozdější lepší chuť a která je lepší ihned vypít. (jakostní piju hned)
Občas se mi sejdou lahvinky přívlastkových vín a jelikož nejsem velký odborník přes víno, tak si je ve sklepě uchovávám pro vhodnější chvilky, ale byl bych nerad, aby ztratili přílišným čekáním na jejich otevření. Jak dlouho je vhodné je skladovat, aby měli nejlepší chuť?

Předmět Autor Datum
Mám za to, že archivovat se dají všechna vína... nemyslím si, že by jakémukoliv vínu archivace uškod…
Moas 21.09.2014 13:36
Moas
Ne všechny odrůdy se hodí pro archivaci. Navíc se na archivaci používají ročníky, které se povedou -…
Jan Fiala 22.09.2014 13:33
Jan Fiala
Vyber je dobrej, vino bey privlastku nema cenu archivovat a kabinetni bych taky vyradil. No ale co s…
bahno 21.09.2014 19:43
bahno
A máš vinný sklep? Nebo kde to chceš skladovat? Mně stará vína nechutnají, takže za sebe hned vypít…
L-Core 22.09.2014 13:48
L-Core
Znalec vín jsem asi takový jako ty. Jednou jsem se začetl do nějaké knížky o víně, abych se připovzd…
Yarda 22.09.2014 16:59
Yarda
Jaká archivace? Co můžeš vyžrat dneska, neodkládej na zítřek! :-D Kdysi jsme v práci dělali bezinko…
IQ37 23.09.2014 01:54
IQ37
Dobré víno se dá udělat také z hroznů.
Moas 23.09.2014 07:26
Moas
...."Mýmu strýcímu to zkysalo. A von je takovej, von by to bejval vylil, mně to bylo lítalo, tak mu…
Zarniwúp 23.09.2014 09:46
Zarniwúp
pre skladovanie je dôležitá poloha aj teplta flašiek s vínom,u každého typu je optimálnosť iná,v pod… poslední
audax 23.09.2014 19:43
audax

Vyber je dobrej, vino bey privlastku nema cenu archivovat a kabinetni bych taky vyradil.
No ale co se tyce doby, to je mnohem, mnohem horsi. Obvykle se to resi naskladnenim nekolika kartonu a jednou za rok se jedna lahev otevre a zjisti se, jestli jde nahoru nebo uz dolu.