Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Proč se kupují hlavně horská kola?

Jezdím na MTB a když se bavím s někým dalším, nebo jim ukazuju záběry z kamery, označují mě za šílence, magora, sebevraha. To mě přivedlo na myšlenku, proč si lidé kupují horská kola. Znám jenom dva s jiným druhem kola.
Jedu po asfaltové cyklostezce a potkávám jednoho člověka za druhým na MTB, všichni pláště minimálně 2,1 na šířku a jezdí na tom po asfaltu, v lepším případě po štěrkové cestě. Co je na tom proboha za módu? Kola mají jako nová, evidentně je nikdy nevzali do terénu, přece by se jim daleko lépe jezdilo na trekovém / krosovém kole.
Já jezdím na horském, využívám jeho možnosti na hraně, dokud mám kam, pokračuju v jízdě, jezdím sjezdy lesem mimo cesty, lehce skáču, na lesních cestách často dosahuju rychlostí až kolem 50 km/h, výjimečně i víc, projíždím řeky po kolena ve vodě, sjíždím schody a spoustu dalšího. Jenže lidi nechápou, že když vyřadím rádoby horská kola z hypermarketu, tak přesně na to je stavěný ten jejich stroj jezdící jen po asfaltu a příležitostně pomalu a opatrně po polní cestě.
Všímáte si toho taky? Mě to prostě štve už z důvodu, že když se vracím a mám bahno až pod helmou, tak jsem za toho nenormálního, přitom jsem podle mě jeden z mála, který chápe, co si koupil.

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Horské kolo je "ďáblův vynález" který ničí hory. Rozježděné stesky, včetně pasek s borůvčím, odpadky…
M-Pol 27.07.2014 12:02
M-Pol
Rozježděné stesky, včetně pasek s borůvčím, odpadky všeho druhu Nemas upal? Nebo si opravdu myslis,…
RedMaX 27.07.2014 18:42
RedMaX
Upal máš asi ty, nebo jsi v horách nikdy nebyl. Jedno trdlo s kolem tu paseku neudělá, ovšem bohužel…
M-Pol 27.07.2014 19:06
M-Pol
Vynimocne stojim za Redmarxom. Ja sice uz nejazdim lebo hladam vyhovorky, ale ked dostavam budu na n…
fleg 27.07.2014 21:41
fleg
Ono je to daleko složitější. Na horách jsem vyrůstal a pod horama žiju, takže jasně vidím, ty rozdíl…
M-Pol 28.07.2014 05:49
M-Pol
Taky po horach chodim, tim ze provozuju jak turistiku, tak cykloturisticku, myslim, ze mam nejake zk… nový
RedMaX 28.07.2014 18:13
RedMaX
Je to trend, tím je určeno téměř vše. Podobná otázka by mohla být, proč si každý kupuje inlajny a ne…
Kurt 28.07.2014 14:49
Kurt
inlajny - slengove: brusle, ktere maji ctyri kolecka za sebou koleckove brusle - brusle, ktere maji… nový
RedMaX 28.07.2014 18:20
RedMaX
A co teprve, až se více prosadí zatím aktuálně nové kodaňské kolo :-) Odvěký sen svátečních ciklistů… nový
JR_Ewing 28.07.2014 19:09
JR_Ewing
To nevyrobi z kopce stejne energie jako spotrebuje do kopce, takze tam furt bude muset bejt poradna… nový
RedMaX 28.07.2014 19:20
RedMaX
Neno to perpetum mobile, to snad pochopi kazdy zak zakladni skoly :-) Nemyslim tim, ze se porad pove… nový
JR_Ewing 28.07.2014 19:41
JR_Ewing
Tady jde o to, ze zadny cyklista to chtit nebude, proc taky, ta zabava je to slapani a me treba bavi… nový
RedMaX 28.07.2014 20:43
RedMaX
Prechazi se na elektrokola docela masove a na 100km/den to linyho cykloturistu nesoupne, spis tak 70… nový
bahno 29.07.2014 15:59
bahno
80km to uz bude hodne tezka baterka, nedelaji se rovnou nejake elektromotorky? (Obycejnou benzinovou… nový
RedMaX 29.07.2014 18:09
RedMaX
Ta baterka má dojezd na 50km bez šlapání, 80 by měla vydržet v pohodě a pokud je rozumný majitel (a… nový
JR_Ewing 29.07.2014 18:12
JR_Ewing
to perpetum mobile, to snad pochopi kazdy zak zakladni skoly :-) Myslíš? Já bych tak optimistický n… nový
Zdenál 29.07.2014 10:26
Zdenál
Tak nasravaci, dneska jsem byl behat a bezim po silnici a prede mnou tekl pres silnici takovy potuce… poslední
RedMaX 19.08.2014 19:30
RedMaX

Horské kolo je "ďáblův vynález" který ničí hory.
Rozježděné stesky, včetně pasek s borůvčím, odpadky všeho druhu a vyvalený řítící se kolista z kopců je pohled za všechny prachy.
Brejličky, helmičky, křiklavé papouškovské trikotky, všeliké brzdiče/chrániče kolen, loktů pokud se kutálí po svahu a v neposlední řadě digitální tachometr je absolutní povinná výbava tohoto "sportovce".
To, že vlastně přitom kalupu nic z hor nevnímá je fuk, hlavně když se někde v"občerstvovně", může s podobnými magory srovnávat najeté km při svém horském výletě.

Rozježděné stesky, včetně pasek s borůvčím, odpadky všeho druhu

Nemas upal? Nebo si opravdu myslis, ze kolo je tak tezke, ze dokaze neco rozjezdit? ::) To si asi pletes s terenni motorkou, to je ale neco jineho nez horske kolo.

Ve Vysokych Tatrach zadne horske kola nejezdi, presto tam je neuveritelny bordel, oni totiz odpadky neodhazuji majitele horskych kol, ale predevsim Cesi, uplne jedno, jestli sedi na jakemkoli kole nebo jdou pesky. Bohuzel. :-/

Upal máš asi ty, nebo jsi v horách nikdy nebyl.
Jedno trdlo s kolem tu paseku neudělá, ovšem bohužel pokud tím místem projede třeba stovka..... těch magorů a je po dešti, tak je to jako by tam prošlo "stádo slonů".
Vsadím čepici, že to poznáš i ty ač se ti to líbí nebo ne.
Je kolo dopravní prostředek?
Je a to do lesa do hor, vskutku nepatří!
(jen se podívej jak třeba vypadá park, když se tam pořádají cyklokrosové závody)

Vynimocne stojim za Redmarxom. Ja sice uz nejazdim lebo hladam vyhovorky, ale ked dostavam budu na naradie donesiem si cestak aj horske a zacnem...slubujem:-).
Teraz k veci, jazdit po lesnych cestickach na horskom bicykli je vlemi prijemny zazitok. Som odchovancom cesty, horaky som zacal jazdit asi az v 17 a celkom ma to chytilo aj ked cesta vzdy prevazovala.
Kecy o erozii pody a niceni priorody asi najekologickejsim vozitkom ake ludia vymysleli snad ani nemozete mysliet vazne. To uz zakazme aj tych pesich, ked je poda maksia aj pesi turisti sposobuju eroziu, pretoze posobia cca rovnakou vahou. A je ich ovela viac ako ludia na bicykloch.
Takze v skratke, je to ekologicke, je to zdrave a skodi to minimalne, takze co tak trosku ohladuplnosti?

Ono je to daleko složitější.
Na horách jsem vyrůstal a pod horama žiju, takže jasně vidím, ty rozdíly.
(před módou horských kol a nyní)
Poměr pěších a bicyklistů se díky té módě obrátil, alespoň tam, kam to sváží hromadná doprava z měst.
(pro naprostou většinu, taky "sportovců", je naprosto nepředstavitelné, aby těch 10-15km si pěkně do hor vyšlapali, do kopce, ač mají horské krámy, jim to jaksi nešmakuje)
Znám místa kde se stačí posadit na balvan/skálu a o zábavu je postaráno.
Za zoufalého skřípění brzd, se "horský sportovec" řítící se z kopce a snaží zatočit na uzounké pěšině a tím odvrátit návštěvu potoka či nárazu do skály.
Leč síly, umění a znalost terénu jim vice méně nepřejí a polovic jich končí stejně na tlamě.
(pokud jich je skupina tak se o své kámoše a pochroumané stroje postarají, ovšem jedinci se jen tak pomoci nedočkají, už párkrát jsem, ač nerad, pomohl frajerovi na "nohy")
To je asi tak pohled z druhé/mé strany.
(spousta známých se už proto místům kde se "cyklorodina" může vyskytnout prostě vyhýbá nebo si počká na "lepší počasí")

Taky po horach chodim, tim ze provozuju jak turistiku, tak cykloturisticku, myslim, ze mam nejake zkusenosti z obojiho. Je pekny si nejaky ten kopec vyslapnout, proc ne, ale od doby kdy jsem zacal jezdit na horaku, me bavi spis ty na kole nezvladnutelne kopce. Tam kde to jde je super to vyjet na kole, uz z toho duvodu, ze toho clovek proste stihne vic a nejsem v duchodu, abych mel more casu. Spousta kopcu je na horskem kole vic narocna nez to vyjit pesky. Ze to smerem dolu jede rychle je vcelku logicke, je to kolo. A ke kolu patri i pady, vcelku normalni zalezitost.

Jinak ale co se tyka cyklistu, ti jsou obvykle v pohode a malokdy navstivi potok nebo narazi do skaly, rekl bych, ze ty mluvis o cykloturistech, tyto dva pojmy je nutne velmi rozlisovat. Ti prvni na tom kole jezdi pravidelne a vetsinou vedi co si mohou dovolit a nefrajeri. Naopak cast cykloturistu tedy tech, kteri sednou na kolo jednou za rok o dovolene, na tom kole ani poradne neumi, ale velmi casto se pres noc stavaji mistry sveta a podle toho to pak taky dopada, jedna takova krava srazila otce na stezce pro chodce a cyklisty.

Je to trend, tím je určeno téměř vše. Podobná otázka by mohla být, proč si každý kupuje inlajny a ne kolečkové brusle.

Mě to prostě štve už z důvodu, že když se vracím a mám bahno až pod helmou, tak jsem za toho nenormálního, přitom jsem podle mě jeden z mála, který chápe, co si koupil.

Tedy při vší účtě, je ti úplný shit po tom, co si kdo koupí a co s tím dělá. I kdyby to kolo tlačil.

inlajny - slengove: brusle, ktere maji ctyri kolecka za sebou
koleckove brusle - brusle, ktere maji dve a dve kolecka vedle sebe

Je vcelku logicke, ze inlajny lidi bavi vic, protoze to jede rychleji a je to zabavnejsi, hodne se to podoba klasickemu brusleni na lede. Jinak ale takove to obdobi boomu zacina opadat, aspon to ruzne okolo sebe vidim, ze se situace dostava do normalu.
Jinak co se tohoto tyce, tak me fascinuji prave horska kola, od chvile, kdy zacaly byt IN uz uplynula hezka radka let, vlastne nastoupily hned po surfech, ktere uz dnes nikoho nezajimaji a inlajny, kde se situace zklidnuje nastoupily az po nich, ale horska kola jsou tu porad a naopak cykloturistu stale pribyva, sice uz malym tempem, ale zajem stale je, uzasne.

To nevyrobi z kopce stejne energie jako spotrebuje do kopce, takze tam furt bude muset bejt poradna baterka a ty jsou nastesti porad hodne tezke. Ale musim rict, ze tyhle elektrokola predjet na rovine je docela drina, do kopce jim zmizis pred ocima behem vteriny.

Neno to perpetum mobile, to snad pochopi kazdy zak zakladni skoly :-) Nemyslim tim, ze se porad poveze, slapat se musi, ale nebude to tak narocne. Diky aplikaci je to schopne dokonce se ucit (tvoji kazdodenni trasu) a vybrat presne profil (kdy pomahat, kdy dobijet), aby to pasovalo. Muzes si menit jizdni rezimy :-) Z kopce te to muze brzdit abys musel stale slapat, do kopce zase pomahat, aby to slapani bylo porad stejne. Takovy rovnomerny treningovy rezim v jakekoli krajine :-). U parametru toho kola pisou 25km/h max 50km (zrejme bez slapani). Je v tom Lithiovka.

Tady jde o to, ze zadny cyklista to chtit nebude, proc taky, ta zabava je to slapani a me treba bavi slapat hlavne do kopce. Problem je ale i u cykloturisty, kolo je dneska stavene tak, aby bylo co nejlehci, takze kola pod 10 kg neni zadna vyjimka, naopak, no a jak tam mas elektromotorek + baterku, tak tu hmotnost dost navysujes, takze potom ten cykloturista potrebuje do kopce motor naplno, protoze on kopec tak jako tak nezvladne a navic kvuli te vysoke hmotnosti potrebuje aby mu motorek pomahal i na rovine, to ze to bude rekuperovat energii z kopce to zase tak moc nezachrani, jiste oproti dnesnim elektrokolum bude moct bejt baterka o neco mensi a lehci, ale ne o moc.
Nerikam, ze je to uplna blbost, cast cykloturistu na to urcite prejde, ale rozhodne si nemyslim, ze by misto soucasnych 30km dokazali najet 100km. To je nesmysl.

Tak nasravaci, dneska jsem byl behat a bezim po silnici a prede mnou tekl pres silnici takovy potucek, no potucek, to byla takova louzicka, kterou jsem probehl a ani jsem si nezacakal nohy. Predjel me frajer na horskym kole, pred louzi zabrzdil, slez z horaka, prenes ho pres louzi, nasednul a jel dal. Musel jsem ti to hned napsat, rikal jsem si, ze te to urcite potesi. :-D (Bylo to silny kafe i na me. ;-))

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru