Bonzaci v radiu.
Ahoj. Chtel bych se vas tady zeptat jaky mate nazor na bonzaky v ruznych radiich, kteri jen co vidi hlidku PČR hned volaji do radia a dejte si pozor blablabla... . Ikdyz z meho predchoziho tematu vim ze moc radia neposlouchate ale i tak se na to zeptam protoze me to docela rozciluje a asi bych za to daval minimalne pokuty. Schvalne, jaky nazor na to mate vy?
Fízlové se hlásit musí.
Mělo by to být kvalifikováno jako zločin maření úředního výkonu. Lidi, co by měli dostat pokutu za rychlou jízdu až by zčernali, pojedou na malém úseku pomalu a budou si hrát na slušňáky, jakmile budou za policajtama šlápnou na to tuplem a budou ohrožovat daleko víc lidí. Divím se, že nikoho z těch ohlašovatelů dosud nesebrali, v rádiu musí mít jejich telefonní číslo k dispozici. Totéž je s antiradary. Jel jsem s jedním pitomcem, jel jak šílenec po dálnici 160, mimo obec 140. Jakmile mu to zakvákalo, tak ze sebe dělal poslušného občana. To je nepřípustné a mělo by se to též přísně stíhat.
Pro pana Krala: Nejsou to fízlové, ale lidé těžce pracující a bdící nad naší bezpečností na silnicích.
No a kde teda byli, když jsi s tím prďolou ujížděl rychlostí 160 a 140 km/h?
Měření rychlosti není úřední výkon.
Je svoboda projevu. Nikde to zatím zakázané není a myslím, že nikdy nebude.
Ale ti co jezdí 140km/h tam kde je 90km/h mě taky štvou, ale více mě překračování rychlosti rozčiluje tam kde je 50.
Taky se mi to nelíbí, ale na druhou stranu, můžeš tam zavolat nahlásit někde falešný policajty , když si myslíš, že někdě lidi jezděj jak prasata (nebo tam můžou volat sami ti policajti, aby zmátli nepřítele).
Konečně jsi odhalil vztah policajt-občan!
Jezdím denně a právě rádio mě mnohokrát zachránilo před pokutou. Stejně tak já tam občas zavolám a upozorním na silniční hlídku nebo alespoň bliknu na protijedoucí auto, že tam ta hlídka je a ať si dá pozor. Nepřijde mi na tom nic špatného, ale zrovna nedávno jsem nad tímhle přemýšlel. Divil jsem se, že to ještě není zakázané.
K tomu dodržování rychlostí... Ve vesnicích a městech rychlost dodržuji téměř vždy, opravdu málokdy padesátku přesáhnu. V mém autě mě to upozorní na překročení povolené rychlosti, takže se mi už nestává ani to, že jsem na rychlost úplně zapoměl. Mimo města a vesnice devadesátku málokdy dodržuji, jen když vím, že tam často stojí. Když mám volnou silnici klidně si těch 120 - 130km/h jedu. Především v místech kde to znám a cestu bych mohl jet možná i poslepu. Na dálnici si na ten plyn také rád šlápnu - samozřejmě s mírou.
Takže můj názor na "bonzáky" v rádiu? Jsem za ně rád
blikání je zakázáno, za to jsou pokuty, když tě chytnou.
Osobně jsem za to měřit (a vynucovat dodržování předpisů) na místech, kde jsou časté havárky, nebo např. u frekventovaných předchodů, škol, apod.
Jezdím rychleji, ale obce zásadně 50 a u škol raději preventivně 40.
To zalezi na situaci. Me zastavili, co ze to blikam. Tak jsem odvetil, ze jsem rad, ze jejich kolega tam za neprehlednou zatackou stoji uprostred silnice, ze me to prijde hrozne nebezpecny a ze upozornuji na prekazku, zcela v souladu se zakonem. A jestli by to nemohli resit... Nijak dal to reseny nebylo.
Pro IQ37: No právě, tam co byli, jel jak mílius. Už k tomu šílenci v životě do auta nesednu, vylezl jsem zpocený strachem o život všech okolo.
Proč by za to byly pokuty? Je to přestupek?
Je to v pořádku. Efektu - pomalé jízdy - je dosaženo a to přece jde, no ne?
Na všechno pokuty, no bodejď, ordung musí být.
Někdo tady zmínil "blikání dálkovými". Prosím vás, používejte to všichni a kdykoliv si na to vzpomenete, zvýšíte tím bezpečnost silničního provozu a nebo ten zlozvyk, falešné solidarity, zdiskreditujete.
PS. Ale zase na druhou stranu se říká: "Denně jeden mrtvý navíc, přináší nám větší krajíc". Tak nevym.
Zminuju to tu proto, ze to potom postrada veskery smysl. Kazdej z nas kdyz uvidi organy nebo o nich bude vedet bude se chovat 100% podle predpisu, nebo se o to aspon snazit. Ja tedy umyslne predpisy neporusuju nevidim duvod jezdit za obci 140, predjizdet na dvojity plny atd. jenom proto ze muzu, to je podelanej hazard. Jiste, nekdy jsou ty omezeni postaveny na hlavu treba 30 na rovny silnici kde neni ani fabrika ani skola proste nic. To ale neni uplne to o cem bych se tu chtel bavit. Ano je svoboda projevu, ale mozna by zase az takova svoboda bejt nemusela.
Kdo orgána uvidí, ucítí nebo o něm uslyší, bude se chovat podle předpisu. O to snad jde, jen ty předpisy se nějak množí.
Můžeš mi říct, co je tedy smyslem, který to podle tebe postrádá?
Proste toho blbce co se na silnici chova jak idiot vybodovat (kdyz uz tak pitomej system mame) a sebrat papiry. V jezdeni autem mu to sice nezabrani ale pak uz pokutu asi nedostane.
Takže nejde o to, aby jezdil slušně (ve smyslu podle předpisů), ale aby nejezdil vůbec a i v tomto případě je efekt nejistý. Co ho při třetím přestupku zastřelit?
No vidis to by snad i slo. Ale asi ne tady v Evrope. Byla by to jedina definitivni vec.
Prvním krokem ke schválení hovadiny je zmínit existenci hovadiny.
Nechapu, nechces si jit radsi rejpat do piskoviste nez do me?
Třeba by to chtělo prosadit zákon proti rejpalům.
Ono je zakonu co by se chtelo prosadit cela rada.
A celá řada dalších, co by se mohly zrušit. Je to subjektivní.
Nemůžeme všechno nařizovat/omezovat zákony. Taky by mohl být zákon na to, že se ráno musíš jít vysrat, nebo dostaneš pokutu.
Presne tak. No o rannim srani jsem se tu bavit nechtel. Ale treba taky zakaz koureni na verejnosti by taky nebyl od veci. Kdyz jsme u toho co by kdyby .
A taky bych zakázal nošení knírů. Historie ukázala, že nošení knírů zabíjí lidi, např. Hitler, Stalin.
To rozhodně. Projde kouření na veřejnosti, to zlotřilce utvrdí v tom, že je nedotknutelný. Začne si troufat víc a víc a může to skončit u něčeho hrozného, třeba zpochybní globální oteplování.
Taky bych zakázal na veřejnosti kašlat, kýchat a smrkat. Co bacilů se tím dostane do vzduchu! Mělo y to primárně chránit naše děti. No a kdyby jeden jediný život tohle zachránilo, tak to má smysl!
Problém je jednak se samotným zákazem, jednak s vymahatelností. Vybavuje se mi, že ve firmě co jsem měl to potěšení být až do důchodu zaměstnán, byl vyhlášen zákaz kouření (mně jako nekuřákovi to nevadilo). Ale kouřilo se tam dál a ne tak, že by kuřáci své neřesti holdovali někde v koutku, aby je nikdo neviděl, ale normálně si zapálili v hale, kde na ně bylo zdaleka vidět. A dokonce se kouřilo i ve skladu, kde byly balicí papíry a dřevěné bedny a palety.
A no tak rejpu, no.
Podívej, proklamovaným smyslem měření rychlosti je bezpečnost schovaná v tomto případě za rychlostní limity. U školy je třicítka, tak tam budem měřit třicet, v obci padesát, budem tam měřit padesát (já ještě pamatuji 60 a v nočních hodinách myslím 80...)), mimo obec 90 ( v Rakousích kupříkladu mají 100 a jede se tam úplně jinak, než u nás). Ale krucipísek je to jen číslo, s bezpečnou jízdou to souvisí jen mírně.
U nás tě za 105 vyberou, v Rakousku ne. Mají snad v Rakousku jinou bezpečnost? Máme snad jiná auta? Máme jiné řidiče? Ne. Je to jen číslo. (Zrovna tak by tam mohlo být omezení na 80, ale je z toho vidět, že je to jen číslo, od kterého se odvíjí desátek.
Teď si ty kliftoni někam stoupnou a co mají zajistit? Bezpečnost, tedy v této realitě rychlostní limity. A je lepší, když o nich lidi vědí a jedou v limitu rovnou, než když tam přiletí a zaplatí bakšiš. Lepší pro "bezpečnost". Horší pro policajty, protože míň vyberou. Ve světě pokut je idea, že po prožitku odvedení desátku jede dál řidič podle předpisů - ale zlatý voči, kamaráde. Policajti byli tady, dál už nebudou....
Co na to prasata, co prasí 140 v obci (nazdar Ficko) ti dole píše Potkan. Kdo to zaplatí ti taky píše Potkan (zaplatí to tydýt, co ujel o 5-10km, což je vlastně na týden žaláře, že jo.
Teď tak přemýšlím, jezdím autem cca 25 let a kolik jsem těch prasičů 140 v obci potkal? Jo, furt o nich čtu, to jo.... Je to stejná sorta dvaceti lidí, co za plotem čeká na práci.
Co jsem zatím měřiče potkal, tak to bylo téměř vždy na nějakém přehledném úseku, kde akorát přišli k výdělku. Tam, kde to smysl má, jsem je ještě neviděl, protože tam prd vyberou. Češi nejezdí obecně jako prasata, Češi, podle mě a mých zkušeností, jezdí poměrně opatrně, předvídatelně a kupodivu dost často i plynule. Kdo má zkušenosti, že Češi jsou za volantem bezohledný, by se měl možná zamyslet sám nad sebou, jestli náhodou sám neřídí jako debil a ty bezohlední okolo nejsou jen zpětná vazba. Pirátama jsme akorát zmagořený méééédiama, potkávám je minimálně a furt je jich procentuelně míň, než kreténů ve státě. (Čest výjimkám a modrým Fabiím I )
A musí být opodál dobrý místo na zastavování. Já denně jezdím přes jednu dědinu, spíš jen ocas dědiny, kde moc lidí nechodí, ale vede tama hlavní tah k Brnu. Připojuje se to kolmo k hlavní silnici. A na tomto přípoji to všichni hasí (až ke křižovatce) asi 80km/h. Policajti tam nikdy nestáli, protože co jsem slyšel údajný slova jednoho policajta, tak i kdyby tam měřili, nemají tam odstavnej flek na zastavování aut. Zastavili by jedno auto a ucpali by celej pruh. Takže tam nikdy neměří.
Z mého pohledu jsem za hlášení rád, kvůli některým jiným řidičům ale ne, takže jsem radši, když o nich neví nikdo.
Je totiž dost zásadní rozdíl, když jede kamarád 120 ve městě a já 55 na úplně rovném a přehledném úseku, když zrovna nehypnotizuju očima tachometr. Ty šílence totiž nikdo stavět nebude, pro hlídku je pohodlnější zastavit toho, co jede normálně, jen o trochu překračuje rychlost. Známého takhle zastavili, když na 90 předjížděl asi 110. Bral to tak, že porušil zákon a nedá se nic dělat, tak se jich jenom zeptal, proč nezastavili i toho, co ho začal okamžitě předjíždět a jel minimálně 150. Prý už ho nestihli zastavit, jel moc rychle.
Je mi to u prdele. Kolik % řidičů, kteří daným místem s lokalizovanou policejní hlídkou projíždějí, má puštěný rádio, má naladěnou zrovna tu konkrétní stanici a věnuje pozornost tomu, co zrovna nějakej šulda v rádiu říká? Odhadem tak 5%. No a ten zbytek pojede podle svýho, takže policajti stejně svoje vyberou.
Asi tak, je mi to naprosto u zadele, ať si říkají v rádiu co chtějí. Stejně poslouchám v 90% CD (při delších jízdách) a jezdím spíše v souladu s předpisy; rozhodně se obcemi neřítím stovkou.
Tam, kde jezdím, stejně vím, kde stojí :)
V autě poslouchám Hvězdu, tam taková hlášení nejsou. Stejně to nepotřebuji. V obci 50, mimo obec 90, více stejně nejedu. Na dálnici (když jsem tama ještě jezdil), tak 100-105, u tanku mě přesto jednou haltovali, když jsem jel z Makra a musel jsem jim lízat na nějakou tyčinku, zda jsem nepožil kokain či co
Na nikoho neblikám.
WTF? Tohle vysílalo před plyšákem, ne? Kdovíco tam máš za rádio a kdovíco to chytá
Zajímavé. Pán v nejlepších letech ve fagotu? To by si měly líznout spíš ty švestky...
Tak Radiožurnál, ČRo 1, či jak se to jmenuje. Prostě ta základní rozhlasová stanice
Možná jste jim byl nápadný, že jste dodržoval rychlost, tak si mysleli, že nechcete vzbudit jejich pozornost. Takže si vás proklepli.
Jednou se mi stalo, že jsem jel na otočku po dálnici do Hradce Králové. Od Hradce na dálnici byl dost dlouhý úsek, kde byla osmdesátka a tam byli cajti, na konci kde to bylo připojené k dálnici měli zastavovací místo a uprostřed toho úseku byl radar. Tak když jsem jel zpátky, jsem měl jedno oko upřené na tachometr, aby neukazoval nic navíc. Taky mne stopli - ale obešlo se to bez ztráty kytičky. asi jsem jim byl jen nápadný.
No a nebo chtěli jen buzerovat?
U nás, když měří městapo na třicítce (kde by rychleji jel jen dement, je tam přechod a velký pohyb lidí, dětí, psů a vůbec) a jedu kolem nich (a nikdo za mnou), tak na just kolem nich jedu krokem. Co nejpomaleji to jde. Vždycky čumí jak péra, ale nestaví mě. Oni taky městapáci můžou kontrolovat maximálně občanku.
Před pár lety, když jsem jel z Roudnice, takovým tím kopcem nahoru, tak za mnou jeli městapáci. Na just jsem se k ceduli coural čtyřicítkou, byli z toho očividně celí nervní. Ale předjet nemohli, bo plná čára a auta proti. Maják zaplý neměli, to by byla jiná a samozřejmě bych jim uhnul.
Nazor? Radio prispiva bezpecnosti provozu vic nez cajti na silnici. Takze pozitivni.
Policajti sú väčšinou tam, kde ich netreba. Pokúty dávať vedia, (niektorí sú vymastení hajzli, môžem potvrdiť) zastaneš, pýtajú si doklady, v poriadku, potom si pýtajú hento, ďalej si obzerajú auto, pneumatiky, dovtedy kmotrili, aby konečne našli nejakú závadu, bohužiaľ všimli si že veľmi slabo svieti zadné ľavé svetlo, bác pokuta To by sa dalo prežiť ale akú sumu za to pýtali, človeku sa srdce zastaví, rád by som bol keby radšej dbali na pomoc ľudí, ktorí to potrebujú a nie ožobračovať ľudí za každú pikotinu.
Stáť skrytý s radarom a vybehnúť dobre že nie na stred cesty
Takze spravne by jako bylo kdyby slabe svitici svetlo ignorovali?? No to by bezpecnosti naramne pomohlo.
A nebo by to mohli resit proste lidsky domluvou. Jestli museli auto podrobne zkoumat, aby objevili, ze to sviti slabjeji nez silne, tak to nebylo nijak zvlast zjevne a uz vubec ne nebezpecne. Cili chybi materialni aspekt a pokud o tom ridic nevedel, tak chybi i zavineni, cili by to nemelo byt trestano (dle nasich zakonu).
Problem pochopitelne je, ze spousta policajtu byla zrizena jen za ucelem vyberu pokut pro danou obec a tudiz jejich cilem neni bezpecny provoz, to by nevybrali nic a byli jako nevydelecny zruseni, ale naopak najit misto, kde se da natolik bezpecne jet rychleji, nez je nejaka znacka, ze to spousta lidi udela a oni vyberou dost penez. Samozrejme nejlip misto prehledne, kde se jim bude dobre merit a kde pujde auta snadno zastavovat a kasirovat. Neprehledne misto je nezajima, tak jezdi lidi pomalu a opatrne, tam by moc nenaryzovali. Skvelou prilezitosti je treba padesatka z duvodu omezeni hluku na dalnici vedle startovaci drahy letadel. Nebo padesatka na dalnici jen tak, aby videli, zda to budou lidi dodrzovat (dle jejich slov). Cili s bezpecnosti to nema spolecneho nic a pokud nekdo vcas informuje, kde se chystaji pasti, tak dobre dela. Chapu, ze policajty musi priserne srat kdyz nekdo naschval dodrzuje predepisy, ale to neni muj problem.
Nevím, jak je to teď, za totáče prý ty pokuty šly do rozpočtu obcí, obce s tím v rozpočtu počítaly a cajti měli naplánováno, kolik musí vybrat. Prý se stalo, že podnikové auto jelo na služebku, chytli je cajti a napařili jim pokutu, nějakou velkou. Řidič se s nimi nehádal, přestupek uznal, ale neměl u sebe tolik peněz, ať mu dají složenku, že to zaplatí až doma. Ale pokuta ze složenky by šla jinam a ti cajti by to nemohli vykázat, tak se domluvili na podstatně nižší pokutě, kterou byl řidič ochoten zaplatit na mistě. Tak asi nemá cenu se s cajty hádat, něco si vždy najdou. Mně se jednou stalo, že mne lapli na silnici, kde snad jednou za týden projel volský potah. Našli, že na krabičce s lékárničkou je prošlé datum. Tak jsem zaplatil, ale doma (auto bylo půjčené) jsem zjistil, že v lékárničce jsou vyměněné komponenty s platným datem a kdybych to věděl, tak bych to asi uhádal.
S těmi telefonáty - slyšel jsem historku, že nějaké rádio hlásilo, že někde mají cajti radar. Ti cajti to taky slyšeli, tak do toho rádia zavolali, že zrovna jedou kolem, a cajti ten radar už balí
Ostatně - pokud bydlíte někde u frekventované silnice, co vám brání zavolat do rádia, že tam cajti měří a vybírají - jen tak pro ověření, jestli to bude mít nějaký efekt?
Efekt bude minimální - kolik % tama projíždějících řidičů bude mít zrovna puštěný rádio s tou stanicí, do které zavolám?
Hlášení do rádia je blbost. Používejte navigaci Waze (nebo jen jí mějte puštěnou), hlašte tam cajty a vyžívejte hlášení ostatních. Rychlé, účinné, aktuální.....
- Já s tím Souhlasím, né ze jenom ti to usetrí na pokutē, ale nekterí jezdí jako prasata a po informaci v rádiu ze je v okolí hlídka, tito bezohlední ridiči zpomalí, coz múze nēkomu zachránit ZIVOT!!!!
- Radēji v Rádiu poslouchat bonzáky, nez číst v novinách ze bylo zase prejeto dítē!!! (z toho je mi opravdu nanic!!!)