Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem DOL (pruplav Dunaj-Odra-Labe)

Tak jak jste na tom? Podporujete vystavbu pruplavu Dunaj-Odra-Labe?
Ja jsem zastance, byt je mi jasny ze takova stavba k tunelovani rozpoctu laka az prilis. Ale jinak vidim pouze pozitiva - vodni cesta je velkokapacitni a pri rozumnem provedeni velmi ekologicka, na liniovou stavbu zapada do krajiny velmi dobre. A myslim, ze napojeni na Dunaj, co by velmi vyznamnou trasu obchodu, by nam velmi pomohlo.

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Mě by se to docela líbilo. Sice by to vyšlo pekelně draho, ale potom by to bylo k užitku. Nelze se d…
Kráťa 19.09.2013 21:59
Kráťa
Můžou třeba ti lidé stavět hladovou zeď, nebo opravovat silnice. To by dalo taky hodně lidem práci a…
Dale Cooper 19.09.2013 22:02
Dale Cooper
No, ma to dva aspekty. Cisla co reknu, sou od az nekritickejch priznivcu, ale: 35000lidi na 10 let z…
bahno 19.09.2013 22:20
bahno
Nejspíš máš pravdu, resp. se jí blížíš. Jenže zkušenosti se stávajícími stavbami (mají rozsah kadibu…
Dale Cooper 19.09.2013 22:26
Dale Cooper
D8 do úst neber. Mám to kousek a rozhodně za veškeré průtahy (a teď i za velké komplikace v podobě s…
JR_Ewing 20.09.2013 10:20
JR_Ewing
OK, ale ve finále je výsledek tentýž. Lze se domnívat, že při stavbě kanálu tomu bude jinak? Ono - k… poslední
Dale Cooper 20.09.2013 21:40
Dale Cooper

No, ma to dva aspekty. Cisla co reknu, sou od az nekritickejch priznivcu, ale: 35000lidi na 10 let zamestna stavba samotna - to je ta hladova zed, docasnost. Ale dalsich 5500 zamestna ten pruplav a okoli - hlavne pristavni delnici, lodnici, servismani, obsluhy komor... No a pak je otazka, kolik lidi dal bude mit praci. V tomhle punktu si netroufam odhadnout vubec nic. Prumysl je ted v utlumu, ale to nemuze jit do nekonecna, jednoho dne se zase neco tady bude vyrabet a ta vyroba, ktera bude tezit z levny dopravy, ta by mohla zamestnat spoustu lidi.

Nejspíš máš pravdu, resp. se jí blížíš. Jenže zkušenosti se stávajícími stavbami (mají rozsah kadibudky, přirovnáme-li je k tomu kanálu) ukazují, že tohle všechno je z říše snů. Jen deset let bude trvat, než se změní územní plány, vydají stavební povolení. Kolikpak pozemků farmářek Havránkových to má v cestě? Kolika lokalitami, kde žije nějaká chráněná splešťule? Potřebnost stavby se jeví jinak dnes, jinak se bude jevit za 20 let a jinak za 50.
Vzpomeňme D8 přes České středohoří, D11 u Hradce, Tunel Blanka v Praze (kde není jisté, zda se to nezakonzervuje a ende)...
Tady se neví, co bude za měsíc po volbách a řeší se stavba na třicet let.

D8 do úst neber. Mám to kousek a rozhodně za veškeré průtahy (a teď i za velké komplikace v podobě sesuvu) může zadavatel, tedy stát.

1) všechny protesty, které stavbu zdržují poslední 3 roky se točí kolem nezákonných postupů státu. Je až z podivem, že si úředníci, kteří stavbu administrují nedovedou udělat vše podle zákonů (téhož státu, pro který pracují). Kdyby měli všechny dokumenty podle zákona, nikdo za posledních několik let nemohl podat žádnou stížnost

2) kdyby kraj přijal mnoha odborníky (živodní prostředí, geologové..) doporučovanou stavbu delšího tunelu, která byla asi o 1/3 dražší, než realizovaná varianta, už jsme mohli jezdit (po splnění bodu 1). Stavbu v současné podobě povolili na základě jednoho objenaného kladného geologického posudku (navzdory několika záporným).

Sečteno a podrženo

Do teď stál ten kus dálnice víc, než byla předpokládaná cena dražší varianty a to ještě neřešili sesuv.
Když by nebylo zdržování, tak by sesuv na hotové dálnici mohl také někoho zabít.

Mě z toho vychází, že jen a jen stát nese odpovědnost za prodražení, zdržování a teď i kritickou situaci na stavbě.

Bohužel, nikdo za to trestán nikdy nebude.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru