D8 do úst neber. Mám to kousek a rozhodně za veškeré průtahy (a teď i za velké komplikace v podobě sesuvu) může zadavatel, tedy stát.
1) všechny protesty, které stavbu zdržují poslední 3 roky se točí kolem nezákonných postupů státu. Je až z podivem, že si úředníci, kteří stavbu administrují nedovedou udělat vše podle zákonů (téhož státu, pro který pracují). Kdyby měli všechny dokumenty podle zákona, nikdo za posledních několik let nemohl podat žádnou stížnost
2) kdyby kraj přijal mnoha odborníky (živodní prostředí, geologové..) doporučovanou stavbu delšího tunelu, která byla asi o 1/3 dražší, než realizovaná varianta, už jsme mohli jezdit (po splnění bodu 1). Stavbu v současné podobě povolili na základě jednoho objenaného kladného geologického posudku (navzdory několika záporným).
Sečteno a podrženo
Do teď stál ten kus dálnice víc, než byla předpokládaná cena dražší varianty a to ještě neřešili sesuv.
Když by nebylo zdržování, tak by sesuv na hotové dálnici mohl také někoho zabít.
Mě z toho vychází, že jen a jen stát nese odpovědnost za prodražení, zdržování a teď i kritickou situaci na stavbě.
Bohužel, nikdo za to trestán nikdy nebude.