Přidat aktualitu mezi oblíbenéZasílat nové komentáře e-mailem Tak kdo vlastně může do hospody?

V čem je problém? Že si tu klientelu nemůže určit provozovatel podniku. Podobnost s nekuřáckými restauracemi daných zákonem je čistě náhodná. Zde nemůže provozovatel sám vyloučit z klientely uřvaný sviště, tam si nebude moci sám určit, zda kuřáky či nekuřáky. Bude mu dáno tak, jako v tomto případě. Bude mu dáno jak má vlastně podnikat.
Obecně je těžké určit, jestli má na vyloučení maminek s dětmi z provozu právo. Na první pohled to působí, jak kdyby restauraci spravoval Herodes. Ale je to jeho restaurace. Já jsem toho názoru, že to právo má. Vezměte mu ho a nemá nikdo nic. O zrušení stavební firmy se dá pochybovat, tohle zřejmě přehání, aby dodal svým slovům váhu - nevím. O zrušení prodělečné restaurace pochybovat netřeba, byl by magor, provozoval-li by charitu. Zmizí klientela, na kterou je hotel zaměřen - není důvod to táhnout dál.

Ano, jest to hnusný kapitalista, místní hasičárna pro všechny by byla lepší, tam by nebylo co závidět.

(Shodou okolností znám tu vesnici rozrůstající se díky Škodovce i restauraci s hotelem prosperující díky témuž. Jinak tam chcíp pes.)

Předmět Autor Datum
Samozřejmě s Tebou souhlasím... Já osobně bych to sice ne 100% srovnával s kouřením (tam zkrátka kuř…
Roker 13.11.2014 23:40
Roker
Jo, větu o kapitalistovi jsem si mohl odpustit. Měla to být ironie.
Zarniwúp 13.11.2014 23:55
Zarniwúp
Já to samozřejmě pochopil, i kam a jak byla mířena, taky mám tyto sklony a musím se hamovat (ne vždy…
Roker 14.11.2014 00:06
Roker
Já jsem taky zastáncem toho, že musí mít právo si určit, koho si pustí do provozovny. Na ples tě pře…
Kurt 14.11.2014 09:35
Kurt
Na ples tě přece v teplákách taky nepustí Proc by nepustili? Kdyz te pustej na predavani statnich v…
merlouska 14.11.2014 13:22
merlouska
2699209 1 1
jirka44 14.11.2014 18:19
jirka44
Souhlasím s názorem, že do svého podniku bych si měl pustit jen toho, koho chci. A je mi úplně jedno…
L-Core 14.11.2014 18:44
L-Core
Tak "ojebat" by to asi šlo docela snadno, ostatně když ti do prodejny přijde "problémový jedinec", k…
Roker 14.11.2014 21:31
Roker
Pokračujeme... Existují ovšem pánské kluby, fitness centra pro ženy. Některé bary dávají třeba jed…
Zarniwúp 14.11.2014 21:48
Zarniwúp
Ten rozhovor jsem četl... Smutné čtení.
Dale Cooper 15.11.2014 09:43
Dale Cooper
Toto je jedna z nevyhod demokracie...proste sa to uz prehana. Pritom logicky zmyslajuci clovek preds…
fleg 21.11.2014 08:26
fleg
Jen aby nebylo ještě hůř...
Dale Cooper 21.11.2014 15:36
Dale Cooper
Domů si nastěhuješ Lojzu s Máňou.. Tohle tu ale už bylo. V padesátých letech.
Zarniwúp 21.11.2014 16:46
Zarniwúp
No a nebezpečí návratu toho zase vzrůstá. Ne dramaticky ve smyslu že to bude zítra nebo pozítří, ale…
Dale Cooper 21.11.2014 17:56
Dale Cooper
No, pokud je i u nás trend nechat děti, ať se svobodně rozvíjejí a když si rodič dovolí rozjívené dí… poslední
Yarda 25.01.2015 18:36
Yarda

Samozřejmě s Tebou souhlasím... Já osobně bych to sice ne 100% srovnával s kouřením (tam zkrátka kuřák nemůže mít "hodnou cigaretu", která nejen že neobtěžuje, ale zároveň neničí zdraví ostatním + obsluze, narozdíl od dítěte), takže tam bych trochu rozdíl viděl, ale je principiálně pravda, že by si to měl rozhodnout majitel podniku (znova ale říkám, u cigaret je trochu i jiný aspekt).
Co se divíš, jde to všechno v souladu s přesocializovanou a přehumanizovanou dobou, nic víc, nic méně. Každý má právo, každému musí být vyhověno, dokonce jsem si pustil video z nějaké konference z "TV solidarita" (to je taky dobrá banda "pachatelů dobra") a dozvěděl jsem se v diskuzi o zde již probíraném nepodmíněném příjmu, že tento bude zajišťovat "důstojný život každého člověka, bez ohledu na to, zda si to zaslouží, protože toto si není třeba zasluhovat". K posrání, že? Takže v překladu, každý má právo na nějaký standart, jenom proto, že udělal ten obrovský výkon,že se narodil jako člověk a ne jako kůň například. No a ti, co mají snahu mu to prostě zaplatí...
Je to tedy všechno jenom v souladu se směrem kráčení této společnosti.

Ano, jest to hnusný kapitalista, místní hasičárna pro všechny by byla lepší, tam by nebylo co závidět.

Zrovna tady bych tu ironii nepřeháněl, že je to "zasraný kapitalista" si tu myslí 2-3 jedinci, co to mají buď od vrchu gumené, nebo je to jejich koníček (trollení), takže na ně bych se z vysoka vysral... Zbytek, bych řekl, takto nepřemýšlí a je schopen diskuze na úrovni, byť názory mohou býti protichůdné...

Já to samozřejmě pochopil, i kam a jak byla mířena, taky mám tyto sklony a musím se hamovat (ne vždy mi to jde). Jen jsem si říkal, že by snad nebylo na škodu, kdyby určití mozkoví kastráti nenabývali dojmu, že jsou snad nějak extra důležití, bo i když to tak není, tak tyto naše ironické poznámky takto mohou velmi ochotně pochopit... ;-)

Já jsem taky zastáncem toho, že musí mít právo si určit, koho si pustí do provozovny. Na ples tě přece v teplákách taky nepustí, tak kde je problém?
Jenže to je u nás nereálné, protože prý máme právo na hospodu. V tom případě bude asi řešení udělat z pajzlu uzavřený klub a pouštět jen držitele registrační karty (na golfovém hřišti taky nemůžeš hamtat, když nemáš kartu a zaplacený fee-time).

Na ples tě přece v teplákách taky nepustí

Proc by nepustili? Kdyz te pustej na predavani statnich vyznamenani v tricku a fleecove mikine... :-D

Ale jinak k tematu.. taky si myslim, ze ho urady zbytecne buzerujou. Kdyz tam nechce deti, mel by mit pravo je tam nepoustet. Je to jeho podnik, tak mu prece stat nebude prikazovat, koho si tam smi pustit. A jak je v tom clanku napsane, on v podstate dojel na to, ze to vyhlasil na rovinu, zatimco ostatni kdyz vidi navstevniky s detickama, tak "maji vsechna mista zarezervovana". To mi prijde celkem smutne.

Souhlasím s názorem, že do svého podniku bych si měl pustit jen toho, koho chci. A je mi úplně jedno, že je to diskriminace.

Třeba by to možná šlo nějak zaonačit s těmi 18 lety. Někde do vestibulu vrazit nějakou hanbatou věc, která by mohla narušovat mravní vývoj mládeže či tak nějak. Do pornoobchodů také děcka nesmí.

Tak "ojebat" by to asi šlo docela snadno, ostatně když ti do prodejny přijde "problémový jedinec", kterého znáš a víš o co mu jde, taky nemůžeš říct "jsi jen vychcaný, provokatérský kkt a neobsloužím tě" (nebo by si alespoň neměl, hlavně pokud je tam nějaký svědek), ale vždycky se dá říct "Nemáme, neumíme, nevedeme". Bohužel, pokud řekneš pravdu, budeš popotahován.
No a myslím si,že tomuto pánovi šlo (po napomenutí a započetí sporu) mimo jiné, také o princip... Což docela chápu.

Pokračujeme...

Existují ovšem pánské kluby, fitness centra pro ženy. Některé bary dávají třeba jednou týdně dívkám slevy na koktejly. Není záležitostí podnikatele, jak si nastaví pravidla?

Samozřejmě, že je to také jeho záležitostí. Ale zde to byla restaurace spojená s hotelem a před ní stálo nějaké dětské hřiště. Nic speciálního tam provozovatel nastaveno neměl. Pokud je povolen vstup jen pro děti od šesti let v doprovodu rodičů, tak tím jsou diskriminovány všechny srovnatelné subjekty. To znamená i dospělé osoby, které by ale měly mít naprosto rovné postavení.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/soudkyne-nygrinova-o-diskriminaci-v-restauracich-fvt-/domaci.aspx?c=A141114_174013_domaci_mlb
::)
Tak jsem asi úplnej magor. On tam nic speciálního nastaveno neměl. Až na to, že tam tedy měl speciálně nastaveno "vstup pro děti od šesti let a pouze v doprovodu rodičů". (To dětské hřiště je součástí pozemku hotelu a v majetku provozovatele toho hotelu. To jen tak pro pořádek. Nestojí jen tak před restaurací, což má snad evokovat, že jde o obecní hřiště, či kýho čerta... :-? )
Ono je to snad ještě horší, než jsem čekal. Zbytek rozhovoru se dá shrnout do jedné věty: Pan podnikatel to vidí moc dramaticky... prostě si tam ty děcka jednou pustil, tak ať drží hubu a krok.

edit: Já si zkusím soukromě po novém roce (tedy až se tam zase dostanu a budu mluvit s boleslaváky a "přilehlými") zjistit, o co tam vlastně jde. Mám čím dál větší pocit, že o ta děcka jde jen v prvním levelu....

Toto je jedna z nevyhod demokracie...proste sa to uz prehana.
Pritom logicky zmyslajuci clovek predsa nemoze pozadovat od majitela podniku, aby si nestanovil podmienky, za ktorych si ho chce prevadzkovat.
Navyse mat na podniku len takuto tabulku...preboha ako na tom niekto moze vidiet nieco diskriminujuce?

Zpět na aktuality Přidat komentář k aktualitě Nahoru