Skandál v Senátu: Senátorka na koberečku kvůli romským dětem.
„Ostuda a rasismus,“ bouří politici.
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/739845/skandal-v-senatu-senatorka-na-koberecku-kvuli-romskym-detem-ostuda-a-rasismus-bouri-politici.html
To se jim to bouří, kritizuje, odsuzuje...
Ale napadlo mne, přímo v hlavě, jaký by asi měli názor, kdyby se to mělo týkat i jejich dětí. A asi nejen politici.
Samozřejmě diskuse u článku veškerá žádná.
BTW:
Jaký byl tehdy výsledek toho zkoumání?
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/dobes-da-stamiliony-z-eu-na-romske-deti-taji-na-co/r~i:article:706069/
Co myslis tim "kdyby se to melo tykat i jejich deti? Jakoze delat ridy jen pro deti politiku nebo jak?
Delat tridy jen pro cikany je naprosta hovadina co nema v 21. stoleti co delat. Navic by to dopadlo tak, ze by je nechtel nikdo ucit a v dlouhodobem horizontu by slo prakticky o vyrazeni romu ze spolecnosti. Ale tahle logika "vyradit skupinu lidi ze spolecnosti a pak jim nadavat ze jsou neprizpusobivi" me u nekterych jedincu neprekvapuje.
A ze je zatrhla diskuze je naprosto normalni, protoze by se tam ihnes sletla jista skupina lidi kteri by tam akorat zmenili v soutez o to kdo vic nenavidi cikany.
Delat tridy pro cikany je nesmysl. Na druhou stranu soucasna inkluze je druhy extrem, ktery je taky nesmyslny.
A ta "soucasna inkluze" je co presne? Co vim tady v okoli jsou proste tridy s cikanama a nikde o zadnych vyraznach problemech nevim. Normalne fungujou jako ostatni, nekteri samozrejme jsou problemovi, ale stejnetak vim o problemovych "necikanech". Takze by me zajimalo co je to tem extrem "soucasne inkluze".
Nemusí být nutně jiný etnikum, ale děcko má nějakou "vadu" (nenapadá mě v tuto chvíli adekvátní výraz). Máme osobní zkušenost - synek má ve třídě spolužáka, bohužel pomalejšího. Nejen, že takoví dostávají osobní asistenty (takže výuka takovýho děcka stojí plat dalšího člověka, prakticky je to investice s nulovou návratností), ale bohužel ten kluk zabírá učitelce až příliš velký procento pozornosti a tím méně se věnuje zbytku třídy. Ve výsledku máme jednoho nevzdělatelnýho jedince a dalších dvacet nedoučených.
Priklad kolegy. V synove tride je zak, ktery potrebuje asistenta, nezvladne hodinu, ve tride behem hodiny vykrikuje a rusi ostatni. O prestavce s nim asistent neni a on bezduvodne fyzicky napada ostatni. Kdyz mu to nekdo vrati, jsou za to dutky.
A protoze nestiha vyuku normalnim tempem, musi se mu zbytek tridy prizpusobit.
Tohle je nesmyslna nucena inkluze
Za mého života byla v každém větší městě zvláštní škola. Ve třídách základní školy se normálně propadalo a nikdo to moc neřešil. Je pravda, že u mých dětí jsem to podcenil a až druhého syna jsem po páté třídě nechal přeřadit na jinou školu, jelikož by na té první zakrněl. Škola byla vyloženě v dělnické čtvrti a nároky učitelů byli tím pádem nižší než na jiných školách ve městě. Bohužel i na této škole byl učitel blb, který syna chtěl nechat propadnout z tělocviku a až po intervenci mé manželky se uklidnil a syn z tělocviku nepropadl.
Naprosto přesně stejný, jako u nás. Jeden retard dělá peklo všem ostatním.
Teď jsi uhodil hlavičkou o hřebík.
Kdyby romské (nebo cikánské) děti byly jako ti ostatní, tak by se to nemuselo řešit. Samozřejmě se to týká i necikánských a neromských fakanů (a jejich rodičů) co ostatním dělají ze školy peklo.
Věřím, že jsou i děti z toho etnika co zvláštní péči nepotřebují. Ať je jich co nejvíc.
BTW: Tenhle problém přestane existovat, až přijdu k doktorovi doktor bude z toho etnika a mne to nijak nepřekvapí.
A asi by se hodně státních peněz ušetřilo. Kolik neziskovek je přisáto na státní cecek.
Kouknul ses na ten odkaz v mém dotazu? Tady jsem o něm diskutoval:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=45219
BTW: Viděl jsem na webu mzdový výměr učitele ještě z dob totality, měl tam příplatek že má ve třídě i (asi dva, už si to nepamatuji) cikány.
To bude tehdy, až bude poměr "etnikum" : "neetnikum" v poměru nejméně 1:1, což je děsná představa.
Anebo budou všichni "etničtí" doktoři.
Nejde o etnickou příslušnost, to děcko je prostě vývojově ustrnulý někde ve školce. Což je ve čtvrté třídě problém. A ne, není to cikán, jen je to prostě poloretard. Inkluze byla myšlena tak, že ty pomalejší děcka budou motivovány těmi lepšími, ale to musel vymyslet někdo, kdo do školy snad nikdy nechodil. Blbcům bylo vždy u prdele, jaký mají známky.
Mám ze svých mladých let zkušenost s takovou nepřímou inkluzí. Na základní škole jsme byli v ročníku 3 třídy, tudíž nás bylo dost, abychom na výuku němčiny měli dvě skupiny. Rozdělili nás mezi rychlejší a pomalejší. Bohužel, pomalejších bylo asi víc, takže jednoho dali k nám do rychlejších. No, brzdil ostatní docela parádně, učitelka mu musela věnovat nadmíru času. Ale i tak jsme se naučili hodně.
Na střední škole už bylo jen dělení angličtina a němčina. Takže v hodinách němčiny jsme byli společně s těmi, co jim jazyky vůbec nešly. Výsledek? Za 4 roky výuky němčiny na střední škole jsem se nenaučil nic novýho, zůstalo mi v hlavě jen to, co jsem si přinesl ze základní školy z té "rychlejší" skupiny. Blbci se nenaučili nic novýho, bohužel ti jazykově nadanější taky nic. Všichni jsme zůstali tam, kde jsme byli. Za 4 roky!
Inkluze byla myslena tak, ze napr. telesne postizeny (jinak myslenim v poradku) bude moct normalne studovat. Ale pokud zaradis dite, ktere neni mentalne v poradku mezi ostatni deti a vsichni kvuli jednomu to odnaseji, pak to v poradku neni. Tohle je bez ohledu na barvu, prislusnost...
Ano, u tělesného postižení nemám problém, i takový ve škole máme, hlavu mají v pořádku. Stephen Hawking je zářný příklad.
Když je však nemocná hlava, trpí celá třída.