Doručování zásilek ze zahraničí - vaše zkušenosti po "změně" od 1. 7. 2021
Hezký den,
doručování zásilek ze zahraničí se komplikuje a prodražuje, protože "změna legislativy od 1. 7. 2021". Východ na to snažlivě zareagoval, ale stejně je to nejasné, nejisté a s rizikem, že adresáta zásilka vyjde dost draho. Absurdní jsou situace z důvodu svévolného rozhodnutí "státního úředníka" o zpracování zásilky v celním řízení, aniž by adresát rozhodl kdo celní řízení provede.
Levá ruka neví, co dělá pravá. Jaké máte po změně zkušenosti vy? Jak se vypořádáváte s obvyklou argumentací "národního přepravce", že adresát nemůže reklamovat? Proč může reklamovat pouze odesílatel? Běžné je, že až na přímou žádost o informace jak situaci řešit, adresátovi sdělí, že může podat "podnět" nebo "stížnost".
Cílem diskuse je vzájemná výměna v praxi ověřených informací a podělení se o nabyté zkušenosti.
Proto prosím... jasně, stručně a bez invektiv. Děkuji.
https://www.celnisprava.cz/cz/stranky/search.aspx?k=od 1. 7. 2021
https://www.celnisprava.cz/cz/clo/Stranky/aktuality-z-celni-problematiky.aspx
Už se řeší zde:
https://pravo.poradna.net/questions/3094860-aliexpres-uhrazene-dph-chce-celni-urad-znova
Četl jsem to. Jednalo se pouze o konkrétní a specifický případ bez praktického závěru k 9. 9. 2021. Individuální případy si klidně můžou řešit jinde. Smysl má samotné vlákno, kam lidé napíšou své zkušenosti až po doručení zásilky.
Host: Je to volba admina, ale tohle by mělo být na očích IT z pc.poradna.net, protože zde to může zapadnout. Příště prosím vysvětlit důvod uzamknutí. Všiml jsem si, že nejprve to zamkl Host a pak Jan Fiala, kterému děkuji za trpělivost a slušnost.
Co chceš na tom vysvětlovat? Jak souvisí doručování zásilek s počítačema? Jak sám píšeš, chceš diskutovat, poradna je na doitazy.
Já jsem doplnil odkaz na existující téma, protože to do PC poradny opravdu nepatří. Pa jsem to opět zamknul.
Nedodržení smlouvy může logicky reklamovat pouze ten, kdo ji uzavřel. Což adresát není.
Záleží na konkrétní situaci. Jsem toho názoru, že pokud je adresát účastníkem procesu, a to včetně celní mašinérie do které byl vmanipulován svévolným rozhodnutím národního dopravce (běžná situace), tak adresát musí mít možnost chybný proces rozporovat a reklamovat. Bylo by naivní si myslet, že to udělá odesílatel z východu. Prakticky vzato, "celní zátěž" leží na bedrech adresáta, chybná rozhodnutí ČP také.
edit:
Toto dostatečně varuje: Nabádáme zákazníky, aby při celním projednání zásilky nadále upřednostňovali zastoupení Českou poštou, s. p.
Nemam zkusenosti, neobjednavala jsem posledni dobou.
Ale kdyz uz tu to tema je, ma nekdo predstavu, jak to funguje s dorucenim zbozi z UK? Chci si tam neco objednat a zajima me, jestli se u zasilek z UK buzeruje uplne stejne jako u zasilek z Ciny. Jako ja nemam problem s pripadnym doplacenim DPH, ale opravdu se mi nechce platit jeste nejake nesmyslne castky poste za to, ze me zastupuje v celnim rizeni.
Info zde
Co čeká zásilky ze zemí mimo EU od 1. 7. 2021?
od 22 do 150 EUR pro soukromé účely
Vyměření CLA - ANO
Příklad výpočtu cla https://bit.ly/3l8ghT9
Adresát může absolvovat celní řízení a nemusí se nechat zastupovat.
Admina prosím o opravu druhého odkazu v zadání. Bylo to tam správně, ale nějak se to rozbilo. Děkuji. https://debaty.net/discussions/3099821-dorucovani-zasilek-ze-zahranici-vase-zkusenosti-po-zmene-od-1-7-2021
Akorat si vice vybiram od koho nakupovat. Nemel jsem jeste problem najit prodejce ktery garantuje cenu bez dalsich cel a dph (vetsinou to proveze do nektere zeme EU, kde nema problem to "propasovat" a pak jen presmeruje kam v EU potrebuje). Nekteri maji i moznost posilat "ze skladu v EU" (casto treba spanelsko nebo polsko).