
Povinné ručení - segway, elektrokoloběžky
Tak jsem ráno v rádiu zaslechl, že se v EU chystá povinné ručení pro segway a elektrické koloběžky. Tuším budou muset být nad 8 kilo hmotnosti a konstrukční rychlostí 25 kmh+.
Důvodem je narůstající počet nehod způsobených uživateli těchto vehiklů.
Mělo by to být podobně drahé/levné jako u mopedu - pětistovka ročně.
Nechápu, proč z toho vyjmuli elektrokola - tam je to na jednotlivých státech, jestli budou nebo nebudou chtít.
Osobně bych spíš uvítal existenci nějakého "light řidičáku", který by museli mít všichni cyklisti, koloběžkáři a elektrokolisti. Čistě zaměřeného na znalost pravidel silničního provozu a značek a se zaměřením právě na specifika, která tato vozítka mají. Nemusí znát zdravovědu, technické věci atp. Kdo by takový light řidičák neměl, ten by měl zakázáno se pohybovat mimo obec po silnicích druhé třídy a vyšších.
Čert nikdy nespí:
Pět zraněných po srážce elektrokoloběžky a tří aut v Příboře
Řidička koloběžky stála a dávala přednost, byla v tom nevinně. Jinak v jiném článku se píše o 6 zraněných. Pět lidí bylo odvezeno do nemocnic šestý byl ošetřen na místě.
Stojici elektrická koloběžka se tam srazila se třemi osobními auty.
Jo, to je jeste lepsi.
Aspon vidíš, jak jsou ty ďáblovy stroje nebezpečné![]:)](https://static.poradna.net/images/smiley/evilsmile.gif)
Az se bojim pomyslet co by se stalo, kdyby se rozjela.
A přestav si situaci kdyby tam byl místo auta pandur.
Ten se bojí Fábií.
Na vojně v roce 1976 se nám srazila Praga V3S s OT 64. Vejtřaska bez problémů odjela, pro OT musel přijet jeřáb, kterej táhnul takovej festovej podvozek s nápravou co měla plná kola a OT odtáhnout do dílen. Osobně si myslím že OT 64 by ve válce nebyly co platný, proto se pak začalo přecházet na pásová BVP.
Ono to OT bylo asi dost dražší, takže nechtěli riskovat další poškození. Ale je přece jen s podivem, že ta korba nic nevydrží, ani na Pandurovi a po jednom šťouchnutí je na generálku.
Korba vydržela ale náprava to odnesla. Uchycení bylo asi převzaté z normálních nákladních vozidel a to nevydrželo.
https://kutilska.poradna.net/questions/3088657-ebike-odblokovanie
Co dodat? Raději nic.

Yardo to neřeš. Pokud se mu to povede tak si někde rozbije hubu a bude vyřízeno. EL. pohon ti pomáhá do 25 km/h ale z kopce můžeš jet klidně 60 km/h, takže je to jedno.
Něco na odlehceni
http://www.novarepublika.cz/2021/07/jizdni-kolo-je-pomala-smrt-planety.html
Díky za pobavení. Ještě tam nenapsal poplatky za emise a STK, peníze za řidičák, za myčku, také dvakrát víc za pneumatiky, nekupuje každé dva roky lékárničku, nepotřebuje po 65 roku věku vyjádření lékaře že se může účastnit silničního provozu a tak bych mohl pokračovat dále.
Ale má to druhou stránku věci - víš, kolik peněz se protočí na stavbách cyklostezek?
Něco o tom vím. Kam se ale hrabou za našima dálnicemi. Jen si vezmi, že každý most je projektován jiným architektem a je stavěn vždy jinak. Pokud by to byla modulární stavba dalo by se používat jedno bednění a bylo by to daleko levnější. Pokud jsou na obci rozumní konšelé tak cyklostezku spojí např. s obslužnou komunikací nebo se to postaví v rámci komplexních pozemkových úprav. Těch možností je více.