
Povinné ručení - segway, elektrokoloběžky
Tak jsem ráno v rádiu zaslechl, že se v EU chystá povinné ručení pro segway a elektrické koloběžky. Tuším budou muset být nad 8 kilo hmotnosti a konstrukční rychlostí 25 kmh+.
Důvodem je narůstající počet nehod způsobených uživateli těchto vehiklů.
Mělo by to být podobně drahé/levné jako u mopedu - pětistovka ročně.
Nechápu, proč z toho vyjmuli elektrokola - tam je to na jednotlivých státech, jestli budou nebo nebudou chtít.
Osobně bych spíš uvítal existenci nějakého "light řidičáku", který by museli mít všichni cyklisti, koloběžkáři a elektrokolisti. Čistě zaměřeného na znalost pravidel silničního provozu a značek a se zaměřením právě na specifika, která tato vozítka mají. Nemusí znát zdravovědu, technické věci atp. Kdo by takový light řidičák neměl, ten by měl zakázáno se pohybovat mimo obec po silnicích druhé třídy a vyšších.
Pretoze s nimi nechodis po pesich zonach a chodnikoch, ale po cestach, kde nezabijas chodcov.
Máš pravdu, mělo by to platit i pro elektrokola a normální cyklisty kvůli dopravním nehodám na silnici.
Tie nehody s chodcami sa nestavaju na na cestach, ale na chodnikoch a pesich zonach, kde bicykle bezne naozaj nechodia.
Neporovnaval by som to s nimi.
A to já budu porovnávat s chutí. Za rok zapříčinili cyklisté 2 603 nehod, což bylo 64 % ze všech nehod s účastí cyklistů. Jinými slovy pokud je v dopravní nehodě zamotán cyklista, je většinou viníkem.
A zatímco pokud je vinen řidič, tak je škoda hrazena z povinného ručení, tak v případě viny cyklisty se můžeš hojit akorát na tom cyklistovi - pokud není pracháč nebo nemá komerční pojištění, tak jsou to soudní tahanice na roky.
Čili ano, i cyklisté by měli platit povinné ručení jakožto regulerní účastníci silničního provozu.
To neříkám proto, že bych chtěl jakkoliv cyklisty ze silnice vyštípat - patří tam stejně jako motoristé a jsem k nim vždy ohleduplný.
Proč ne chodci? Jsou taky účastníci silničního provozu, jenom ať se prohnou!
Za chvíli bude každý platit každému i za pouhé pozdravení. Doba je v prdeli a dobře vám tak.
Rozumná úvaha, chodců se to taky týká. Dalo by se to řešit zavedením nehodové daně, která by byla jakýmsi pojistným a stát by se tak zaručil, že když někdo utrpí trvalé následky díky ožralovi, který mu spadl před motorku, tak bude finančně v krátké době kompenzován.
A nebo na to jít ještě jinak a zrušit povinné ručení i u aut - nechat to na dobrovolnosti. Kdo nemá, ať počítá s tím, že při způsobení nehody bude hradit škodu. Nebude-li na to mít, bude vystěhován do unimobuňky a makat v uranovém dole za stravu, dokud to nesplatí.
To dobrovolný pojištění už tady bylo. A právě proto se udělalo povinný, protože z těch nepojištěných jsi často nic nedostal, nic neměli a když bys je dostal do toho uranovýho lágru, tak náhradu škody stejně neuvidíš. Pokud by to za ně hradila Asociace pojišťoven a následně vymáhala, tak následkem bude zdražení pojistek pro ostatní, protože mnoho pohledávek by bylo nedobytných a taky by se nám asi množili bezdomovci, či sociální případy.
Pokud jde o pojištění chodců a cyklistů, tak tohle by mi měla pokrývat pojistka domácnosti. Nejsem si úplně jist, co všechno tam mám, musel bych se podívat, případně předělat, ale je tam něco takovýho, že když moje děcko v obchodě shodí regál s chlastem, tak bych na to mohl tu pojistku uplatnit. Ovšem výjimky jsou běžný a bicykl tam v té výjimce klidně může být. Měl bych se na to podívat.
Jenomže pojistka domácnosti není pro cyklisty povinná, takže bez soudu z nich nedostaneš nic, když se šprajcnou.
Čert nikdy nespí:
Pět zraněných po srážce elektrokoloběžky a tří aut v Příboře
Řidička koloběžky stála a dávala přednost, byla v tom nevinně. Jinak v jiném článku se píše o 6 zraněných. Pět lidí bylo odvezeno do nemocnic šestý byl ošetřen na místě.
Stojici elektrická koloběžka se tam srazila se třemi osobními auty.
Jo, to je jeste lepsi.
Aspon vidíš, jak jsou ty ďáblovy stroje nebezpečné![]:)](https://static.poradna.net/images/smiley/evilsmile.gif)
Az se bojim pomyslet co by se stalo, kdyby se rozjela.
A přestav si situaci kdyby tam byl místo auta pandur.
Ten se bojí Fábií.
Na vojně v roce 1976 se nám srazila Praga V3S s OT 64. Vejtřaska bez problémů odjela, pro OT musel přijet jeřáb, kterej táhnul takovej festovej podvozek s nápravou co měla plná kola a OT odtáhnout do dílen. Osobně si myslím že OT 64 by ve válce nebyly co platný, proto se pak začalo přecházet na pásová BVP.
Ono to OT bylo asi dost dražší, takže nechtěli riskovat další poškození. Ale je přece jen s podivem, že ta korba nic nevydrží, ani na Pandurovi a po jednom šťouchnutí je na generálku.
Korba vydržela ale náprava to odnesla. Uchycení bylo asi převzaté z normálních nákladních vozidel a to nevydrželo.
https://kutilska.poradna.net/questions/3088657-ebike-odblokovanie
Co dodat? Raději nic.

Yardo to neřeš. Pokud se mu to povede tak si někde rozbije hubu a bude vyřízeno. EL. pohon ti pomáhá do 25 km/h ale z kopce můžeš jet klidně 60 km/h, takže je to jedno.
Něco na odlehceni
http://www.novarepublika.cz/2021/07/jizdni-kolo-je-pomala-smrt-planety.html
Díky za pobavení. Ještě tam nenapsal poplatky za emise a STK, peníze za řidičák, za myčku, také dvakrát víc za pneumatiky, nekupuje každé dva roky lékárničku, nepotřebuje po 65 roku věku vyjádření lékaře že se může účastnit silničního provozu a tak bych mohl pokračovat dále.
Ale má to druhou stránku věci - víš, kolik peněz se protočí na stavbách cyklostezek?
Něco o tom vím. Kam se ale hrabou za našima dálnicemi. Jen si vezmi, že každý most je projektován jiným architektem a je stavěn vždy jinak. Pokud by to byla modulární stavba dalo by se používat jedno bednění a bylo by to daleko levnější. Pokud jsou na obci rozumní konšelé tak cyklostezku spojí např. s obslužnou komunikací nebo se to postaví v rámci komplexních pozemkových úprav. Těch možností je více.