Kúpa prvého auta
Ahojte,
kupujem prvé auto - ojazdené a rád by som sa Vás opýtal, čo je potrebne si pri kúpe všímať z technického hľadiska a pri skúšobnej jazde. Taktiež aké dokumenty je potrebné k tomu riešiť (okrem odhlásenia majiteľa, prihlásenia mňa (prepis). Má zmysel aj kúpno-predajná zmluva ?
Chcem kupovať fábiu combi na plyn no čo mi viacerí vraveli, že sú u nich typické hrdzavenia v zadu pri logu značky. Je drahá oprava hrdzy karoséria v malom rozsahu ?
Ako platiť na účet alebo v hotovosti ?
Ďakujem krásne za rady
Sežeň si někoho zkušeného a vezmi ho sebou. Někoho kdo zvládne zjistit zda není stočený tachometr či auto není svařené ze dvou kusů. Smlouvu v každém případě. Ideální vzít sebou někoho kdo ty vozy opravuje a ví co se na nich podělává.
U auta na plyn bacha - obvykle se majitelé takovýho auta zbaví až tehdy, kdy se to začne sypat, tj. jsou s ním problémy. Měl jsem kdysi Oktávku na LPG, pár let dobrý, ale když to mělo už asi 15 let, tak začalo 1000 malých bolestí a v průměru každý 3 měsíce muselo do servisu a začínaly čím dál větší závady. Když začal chcát olej z řízení, prodal jsem to za pár korun.
Teď mám opět auto na LPG a dám to pryč až tehdy, až to bude zase v poločase rozpadu. Jasně, protože i když kupuji nejdražší plyn v okolí, tak to stejně stojí méně než polovinu benzínu.
A nemusí být problém jen se samotným autem, ale i s plynovým systémem, někdy trpí závadami, které se špatně hledají + může končit revize nádrže (nutná investice) a taky notně opotřebené vstřikovače (taky dost peněz). Takže to, co vypadá jako výhodná koupě, může způsobit hodně trápení. Takže nějaký rezivění plechů může být to poslední, co ti bude na autu vadit.
Mimochodem - to je Fabia první generace? No nevím, ale to už je dnes dost starý auto a pokud je na LPG, tak už jsem se k tomu vyjádřil, bude hodně starý a hodně jetý.
Ano prvej generacie, nadrz je nova o to sa nebojim no kupa s 300 000km uz asi moze sposobit problemy. No zhanam auto na Ukrajinu o ktore sa nemusim bat. Radsej ist do Octavie 1 ci dvojky alebo fabie ?
U ojeté plynové Fabie 1. generace bych se bál spousty věcí a nějaký rezavý flek na karoserii by byl tou poslední. To auto je staré aa jak už psal Prasak, taková auta se prodávají až tehdy, kdy se začnou už hodně sypat. Samotná Fabia je bytelně udělané auto ale čas nezastavíš a čím to trápil předchozí majitel taky vědět nemůžeš. Pokud koupíš z bazaru tak o autě nevíš prakticky nic a stejně budeš muset nechat vyměnit aspoň rozvody a zkontrolovat podvozek na vůle. Bylo by fajn mít poslední protokol z STK a podívat se na výsledky, stejně tak u emisí, jestli je všechno v pohodě. Zfalšovat jde sice všechno ale buďme realisti, u vyžilé hujdy to nikomu za to nestojí.
Je úplně jedno jestli koukáš na Fabii 1 nebo Octavii 1 nebo 2... ani kilometry nejsou až tak podstatné, důležitý je u takto starých aut reálný stav. Ideálně vzít s sebou k prodeji automechanika (servisy to často nabízejí jako službu - lepší je vzít mechanika ze vzdálenějšího servisu od bazaru, aby nebyli domluvení) a kupovat tam, kde nemají problém dát auto na rampu. Mechanikovi je jedno, jestli to koupíš nebo ne, řekne ti co všechno mu přijde zralé na výměnu a kolik to cca stojí.
OK vdaka za rady, jasne ze je idealne dat auto na montaznu jamu no chce to dost vybavovaciek, nie je to take jednoduche aspon tu kde byvam. Chcel som sa len opytat na take zakladne komponenty na ktore sa mam opytat a skontrolovat, ktore by ma v pripade opravy stali najviac, lebo po inzeratoch aspon u nas pise vacsin o filtroch o svieckach a o naplniach (spojkovej, oleji, v prevodovke klime atd) no to si mylsim su celkom lacne veci.