Autoškola sk.C a práce řidiče
Ahoj
Je mi 18 a studuji třetím(posledním) ročníkem obor automechanik. Mám zdarma ŘP B a C.
Co se týče toho céčka tak mám už 4 jízdy za sebou a celkem sleduji pokrok, co mi ale dělá občas problémy tak je řazení. To ale nebude moc mnou jelikož tam jsou v háji synchrony a u některých rychlostí to prostě chrastí hlavně při podřazení, instruktor mi radil ať tam tu rychlost dávám zvolna ale to fungovalo předminulou jízdu teď už ani tohle není moc učinný a akorát za to dostávám seřváno. Že by to odešlo ještě víc? Taky mi říkal že uplně nejlepší je řadit s dvojím vyšlápnutím a meziplynem. To je ale zase činnost navíc a nevím jestli bych to zvládal, každopádně vím zhruba jak na to.
Hodně přemýšlím o tom že bych v budoucnu dělal řidiče. Zajímalo by mě jak se člověku pojede s naloženým náklaďákem jestli je to nějaký obrovský rozdíl, na stabilitu a težiště to vliv mít bude určitě.
Začínal tu někdo z touto prací?
Děkuji za odpovědi :)
Ja som robil vodicak na V3S a tam ziadna sychronna prevodovka nie je, takze medziplyn je povinny. Nebud rozmaznany novsimi autami, nie je to nic strasne.
Keby si daval pozor tak by si vedel, ze samozrejme plne nalozene auto ma ine spravanie na ceste ako prazdne. ma nizsi tah, vyrazne dlhsiubrzdnu drahu a v zakrute sa vplyvom odstredivej sily moze menit tazisko. To sa moze menit aj ked ked mas zle nalozeny naklad, nakoniec uz si videl urcite par nehod sposobene prave tymto.
Takisto vybrzdovanie kamionov na dialnici s naslednym zlisovanim vybrzdovaca, ktory si vo svojej debilite neuvedomuje aku dlhu brznu drahu ma prazdny, ci nebodaj plne nalozeny kamion je na YT viac ako pozehnanie.
Byt tebou zacnem jazdi v nejakej prepravke s dodavkou, je to praca narocna na cas, ale zase ziskas tam vela skusenosti pre prechodom na vacsie auta. S certsvym vodicakom a v tvojom veku ti aj tak asi nikto neda do ruky nic vacsie.
Vzhledem k věku (ještě studuje) bych na jeho místě odjezdil pár desítek tisíc kilometrů osobákem, později dodávkou a teprve potom zkusil náklaďák. Velký auto není prdel a s nezkušeným řidičem to je vražedná zbraň. Zaměstnavatel, který by takovýho kluka s mokrým řidičákem posadil do náklaďáku, je nezodpovědný šílenec.
Prosim?
Dnes celkem běžná praxe že kluci v 18 jezdí C+E, zákon to umožňuje tak není co řešit... Každopádně na kamion bych se ještě nehrnul.
No právě, mladí hrdinové za volantem. Minulej tejden mě jedna taková královna silnic rozstřelila. A to měla "jen" Fabii.
Za hrdinu se nepovažuju a přistupuji k tomu s velkým respektem Vím o jakém typu mlaďasů mluvíte...
Třeba o tomhle:
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/nehoda-bmw-hluboka-nad-vltavou-tragicka-srazka.A200528_120440_budejovice-zpravy_mrl
Tihle mě děsí nejvíc. Mladej idiot (podívej se na nápis na zadním nárazníku) ve starým šrotu, svařeným ze dvou kusů, plyn na podlaze. Ten chlap proti němu měl štěstí, že měl velký a robustní auto.
Jsi v autoškole, tak kdo by ti asi měl poradit líp?
Podle mě by se zkouška na náklaďák měla stále dělat na Vejdě.
PS: Nenašels teď někdy ve sklepě poklad?
Dřív ten kdo udělal v 18 C šel na vojnu. Tam většinou jezdil většinou dva roky s Pragou V3S maximálka 65 km/hod. Pokud chtěl jezdit jako profík tak většinou jezdil s Tatrou nebo Liazkou a až za hodně dlouho se dostal na dálkovou přepravu. Tak by to mělo v podstatě probíhat i nyní. Bohužel nyní na to není čas. Největší problém je jezdit s návěsem v zimě. Nikdo si neuvědomuje, že chlapi táhnou s koníkem který má 5 tun návěs, který má 30 tun. Každýmu chytrákovi říkám ať si za osobák v zimě zapřáhne vozík s dvojnásobnou váhou a vyjede do sněhu a náledí.