Třeba Abramovič má protivzdušnou obranu na své jachtě. Kdo na to má, ten má. Kdo nemá, ten zemře. A je jasné, že strategické podniky jsou chráněny. Ať jsou kdekoliv, nebo číkoliv.
Ta protivzdušná obrana je jenom speciální radar pro detekci raket, což dává posádce možnost se jim vyhnout. U staveb by to ale nestačilo.
Ehm...ako sa vyhnes navadzanej rakete prosim ta?
Tak ne všechny rakety musí být naváděné, že? Navíc ani ty naváděné nejsou 100% přesné a už jenom natočením lodi tak, aby měla vůči střele co nejmenší profil, dává šanci se vyhnout.
Nesranduj. Neriadene strely sa odpaluju z vizualnej vzdialenosti, riadene pokial nemas rusicku, tepelne rozpptylovace, ci specialny nater matuci radar tak ta zasiahne. Mat radar ako jedinu protiraketovu obranu je blbost. Btw lod nie je auto neobratis ju na 10m o 180 stupnov, lod sa strele urcite nevyhne.
Btw lod nie je auto neobratis ju na 10m o 180 stupnov, lod sa strele urcite nevyhne.
A kde prosím něco takového tvrdím?
Chces natacat lod, aby mala co najmensi profil...chcel by som vidiet polomer otacanie tej jachty v plne rychlosti.
Tak jen tak pro představu jak dokázaly manévrovat Japonské letadlové lodě (tedy podstatně větší a těžší), aby se vyhly bombarodvání:
Historické okénko pro zájemce: Obrázek je z bitvy o Midway. B-17 bombardovaly z výšky 6km hloupými pumami o hmotnosti 230kg. Americké posádky nezkušené v boji, předvídavý let, nulová koordinace - celkem snadná situace pro elitního admirála Jamagučiho. Ale zase byly B-17 tak opevněné, že je Japonci nedokázali sestřelit (resp. se vyhýbali konfrontaci s nimi... věděli, že jsou pro letadlovky neškodní).
Tak se začalo bombardovat pomocí SBD Dauntless... a to už žádná loď nevymanévruje. :)
Lietadlove lode neboli bombardovane klasickymi bombardermi, pretoze tie by sa za normalnych okolnosti k nim ani nedostali a ochranne stihacky by ich lahko zostrelili. B-17 sice nazyvali lietajucimi pevnostami, ale pre japonske Zera by boli lahkou koristou. Pri Midway sa zucastnili skor ako prieskumne lietadla a to, ze utocili na japonske lietadlove lode bol len akt zufalstva. Oni si vlastne chranili kozu, pretoze v tej dobe zrovna Japonci bombardovali letiska na Midway a na zemi by sa stali lahkou koristou tak ich poslali do vzduchu.
Japanese fighters were reluctant to engage the B-17 because of its heavy defensive firepower
Tuto vetu z clanku povazujem za blbost. B17 bezne davali dole aj nemecke Messerschmitty. Este dodam, ze aj to bol jeden z dovodov preco sa rozhodli vymenili amici v Pacificu B17 za B29 v 1942.
B-17 byly skvělé na bombardování budov, na pohyblivé cíle byly bez pečlivé koordinace a kobercové strategie celkem k ničemu. Piloti s nimi museli níž a pak měli těžké časy...
Bf-109 bylo obratnější a přitom lépe vyzbrojené letadlo ve srovnání s A6M, to může hrát roli v tom, že mohli snáze unikat zásahům ze střílen B-17 a naopak rychleji působit poškození. Netuším, expert na tohle fakt nejsem. :)
B17 bolo urcite dobre lietalo, ale z 10km by nic netrafili;o). Dovolim si oponovat, Zero bolo praveze obratnejsie lieadlo ako BF-109, mali slabsiu vyzbroj a pancierovanie, ale myslim, ze ked napadas tazkopadny bomarder tak tvojou podstatnou vyhodou je prave obratnost. B17 sa bojov so Zerami moc nezucastnili, ono poslat nekryty bombarder proti stihacke je uz logicka blbost....vid straty anglanov a amikov pri bombardovani Nemecka, ked este Nemci mali voci nim co postavit. Bez Mustangov by si tie bombarderi moc neprdli a je jedno ako bombasticky ich amici nazvali. Nakoniec kvality Zera uznavali zo zaciatku aj Americania, takze ten nazov Zero je taky matuci trosku;o).
Čtu si (doufejme) relevantní články k té době a tam je celá řada proměnných a převaha letadel v závislosti na letové výšce se postupně přelévala (např. zde) nehledě na množství variací Bf-109, které se dramaticky lišily hmotností, výkonem motoru atp... Zera byla ze začátku skvělá ale inovace nebyly zdaleka tak rychlé jako u ostatních armád... čistě z pohledu techniky to byla zajímavá doba.
Třeba Abramovič má protivzdušnou obranu na své jachtě. Kdo na to má, ten má. Kdo nemá, ten zemře. A je jasné, že strategické podniky jsou chráněny. Ať jsou kdekoliv, nebo číkoliv.
Ta protivzdušná obrana je jenom speciální radar pro detekci raket, což dává posádce možnost se jim vyhnout. U staveb by to ale nestačilo.
Ehm...ako sa vyhnes navadzanej rakete prosim ta?
Tak ne všechny rakety musí být naváděné, že? Navíc ani ty naváděné nejsou 100% přesné a už jenom natočením lodi tak, aby měla vůči střele co nejmenší profil, dává šanci se vyhnout.
Nesranduj.
Neriadene strely sa odpaluju z vizualnej vzdialenosti, riadene pokial nemas rusicku, tepelne rozpptylovace, ci specialny nater matuci radar tak ta zasiahne.
Mat radar ako jedinu protiraketovu obranu je blbost.
Btw lod nie je auto neobratis ju na 10m o 180 stupnov, lod sa strele urcite nevyhne.
A kde prosím něco takového tvrdím?
Chces natacat lod, aby mala co najmensi profil...chcel by som vidiet polomer otacanie tej jachty v plne rychlosti.
Tak jen tak pro představu jak dokázaly manévrovat Japonské letadlové lodě (tedy podstatně větší a těžší), aby se vyhly bombarodvání:
![[89751-japanese-aircraft-carrier-hiryu-jpg]](https://debaty.net/files/89751-japanese-aircraft-carrier-hiryu-jpg)
Historické okénko pro zájemce:
Obrázek je z bitvy o Midway.
B-17 bombardovaly z výšky 6km hloupými pumami o hmotnosti 230kg. Americké posádky nezkušené v boji, předvídavý let, nulová koordinace - celkem snadná situace pro elitního admirála Jamagučiho. Ale zase byly B-17 tak opevněné, že je Japonci nedokázali sestřelit (resp. se vyhýbali konfrontaci s nimi... věděli, že jsou pro letadlovky neškodní).
Tak se začalo bombardovat pomocí SBD Dauntless... a to už žádná loď nevymanévruje. :)
Více např. zde: https://worldwar2database.com/gallery/wwii1315
Lietadlove lode neboli bombardovane klasickymi bombardermi, pretoze tie by sa za normalnych okolnosti k nim ani nedostali a ochranne stihacky by ich lahko zostrelili. B-17 sice nazyvali lietajucimi pevnostami, ale pre japonske Zera by boli lahkou koristou.
Pri Midway sa zucastnili skor ako prieskumne lietadla a to, ze utocili na japonske lietadlove lode bol len akt zufalstva.
Oni si vlastne chranili kozu, pretoze v tej dobe zrovna Japonci bombardovali letiska na Midway a na zemi by sa stali lahkou koristou tak ich poslali do vzduchu.
Tuto vetu z clanku povazujem za blbost. B17 bezne davali dole aj nemecke Messerschmitty.
Este dodam, ze aj to bol jeden z dovodov preco sa rozhodli vymenili amici v Pacificu B17 za B29 v 1942.
A6M Zero: dostup 10km
B-17: dostup 11km
Bf-109: dostup 12km
B-17 byly skvělé na bombardování budov, na pohyblivé cíle byly bez pečlivé koordinace a kobercové strategie celkem k ničemu. Piloti s nimi museli níž a pak měli těžké časy...
Bf-109 bylo obratnější a přitom lépe vyzbrojené letadlo ve srovnání s A6M, to může hrát roli v tom, že mohli snáze unikat zásahům ze střílen B-17 a naopak rychleji působit poškození. Netuším, expert na tohle fakt nejsem. :)
B17 bolo urcite dobre lietalo, ale z 10km by nic netrafili;o).
Dovolim si oponovat, Zero bolo praveze obratnejsie lieadlo ako BF-109, mali slabsiu vyzbroj a pancierovanie, ale myslim, ze ked napadas tazkopadny bomarder tak tvojou podstatnou vyhodou je prave obratnost.
B17 sa bojov so Zerami moc nezucastnili, ono poslat nekryty bombarder proti stihacke je uz logicka blbost....vid straty anglanov a amikov pri bombardovani Nemecka, ked este Nemci mali voci nim co postavit. Bez Mustangov by si tie bombarderi moc neprdli a je jedno ako bombasticky ich amici nazvali.
Nakoniec kvality Zera uznavali zo zaciatku aj Americania, takze ten nazov Zero je taky matuci trosku;o).
Čtu si (doufejme) relevantní články k té době a tam je celá řada proměnných a převaha letadel v závislosti na letové výšce se postupně přelévala (např. zde) nehledě na množství variací Bf-109, které se dramaticky lišily hmotností, výkonem motoru atp... Zera byla ze začátku skvělá ale inovace nebyly zdaleka tak rychlé jako u ostatních armád... čistě z pohledu techniky to byla zajímavá doba.