Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Zimní gumy

Tak se přiznám, že o víkendu už jsem nazul zimáky. Ráno už škrabu tak není, nač čekat. Je tu někdo další podobně opatrný?
Co vlastně kupujete? Osvědčené Continentaly/Micheliny/Dunlopy, nějakou střední třídu Kleber/Nokian/Barum a nebo vezmete první zimáky v místním hobbymarketu?

Já se přiznám, že vybírám hlavně podle přilnavosti na mokru a hlučnosti. Valivý odpor mě až tak nezajímá. Nové gumy vždycky na předek, dozadu putují ojeté (ale stále nad 4mm).
Takže teď mám vepředu Dunlop WinterResponse 2, vzadu Bridgestone Blizzak. Ale loni mě ty Dunlopy skoro vypekly - při hustém sněžení, kdy na silnici bylo 15cm břečky, jsem se skoro nerozjel do ani ne moc prudkého kopečka a to pod tou břečkou nebylo náledí. Takhle blbě se mně ještě žádné zimáky nechovaly a to si myslím, že tohle počasí každou zimu pár dní zažijem.... Příště vezmu něco jinýho.

Předmět Autor Datum
Já mám na Favoritu zimní už asi 5 let celoročně, pořád stejnou sadu. Nějaký lowend, netuším, s přez…
L-Core 31.10.2017 07:19
L-Core
hehe.. byly doby kdy jsem 2000km najel za necelý měsíc. :-) Teď je to až za 6 týdnů... ;-)
touchwood 01.11.2017 09:25
touchwood
Ptát se tebe na zimní gumy je stejný, jako Eskymáka na slunečník.
Prasak 01.11.2017 10:37
Prasak
Já jsem přehodil už včera, když jsem koukal, že i u nás v nížině padalo z nebe cosi bílého. Mám něja…
Yarda 31.10.2017 07:45
Yarda
já platím necelé pětikilo (přehazuju celá kola), ale je to včetně perfektního vyvážení
touchwood 31.10.2017 08:17
touchwood
Myslím, že jedno přezutí 4 kol osobáku (z disku dolů, znovu na disk, vyvážení) je cca za 600 Kč. Má-…
Moas 31.10.2017 08:23
Moas
Tiez som to tak dost dlho robil a potom bol prezut v servise a odvtedy chodim do servisu. Dovodov je…
fleg 31.10.2017 11:18
fleg
Vše je otázka peněz. Jinak mě zaujal ten inertní plyn v pneumatikách. Co je to zač a proč se to dělá…
Moas 31.10.2017 12:06
Moas
Plym ma rozdiel od klasickeho vzduchu by nemal reagovat na zmenu teplot, cize stahovanie a roztahova…
fleg 01.11.2017 20:37
fleg
Prý to má smysl u kamionů, závodních aut a letadel. Nicméně jestli je to pár desetikorun, tak to neu…
Moas 02.11.2017 06:18
Moas
Je to směs na bázi Argonu a Dusíku, podle diskusí má větší molekuly než vduch s kyslíkem, dochází k…
Schizo 02.11.2017 13:30
Schizo
já teda dohušťuju podle potřeby klidně 2 x v týdnu. ::) já za celou sezonu nikdy
jirka44 02.11.2017 14:36
jirka44
Ona to je otázka priorit. Já třeba nechci ničit liťáky ani letní gumy zbytečným každoročním natahov…
touchwood 31.10.2017 14:37
touchwood
Já za kompletní přezutí dal 760Kč. Jestli budou chechtáky, tak na jaře kupuju druhou sadu disků, toh…
Prasak 31.10.2017 09:51
Prasak
Přezouval jsem včera, ale jen díky tomu, že jsem byl už dva týdny dopředu objednán. Jinak vepředu Kl…
jirka44 31.10.2017 07:58
jirka44
Přezuto mám už skoro 14 dní. Zimáky neřeším, mám těch cca 20 tisíc za sadu gum rozpočtenou na 4 roky…
touchwood 31.10.2017 08:15
touchwood
vyčistit, umýt a ošetřit letňáky co se skrývá za touto činností? Já je prostě zakulím do dílny a za…
Moas 31.10.2017 08:25
Moas
Taky gumy hodím do garáže u bráchy a on to tam zaštosuje do komínku s jeho gumama. Nějaký umývání dě…
Prasak 31.10.2017 09:58
Prasak
vyberu z běhounu kamínky a ostré předměty, kola umyju (zejména liťáky a bočnice pneumatik - typicky…
touchwood 31.10.2017 14:40
touchwood
pro Touchwood : Dělám to úplně stejně a ostatní mě mají za blázna a já se jim pak směju jak na jaře…
Schizo 02.11.2017 12:36
Schizo
No jo, ostatní asi nezaplatili.
Prasak 02.11.2017 12:40
Prasak
Asi jo...já kvůli tomu rozhodně gumy měnit nehodlám, jsem spokojenej, ale je mi líto lidí, kteří tup…
Schizo 02.11.2017 13:19
Schizo
spočítal jsem si teda průměr jenže tuším, že oni dávají různým parametrů různou váhu, takže průměr…
jirka44 02.11.2017 14:37
jirka44
Dobrá, to by vysvětlovalo, proč jsem se nedopočítal, ale z jakého důvodu tedy do puntíku sedí hodnoc…
Schizo 02.11.2017 14:59
Schizo
Momentalne jezdim na 205/55 R16 MICHELIN ALPIN 5 a spokojenost (Kia Ceed SW), prezul jsem dneska.
MaSo 31.10.2017 09:43
MaSo
Přezul jsem včera. Byl jsem objednanej, jinak borec, co přišel bez rezervačky, tak by na něj měli ča…
Prasak 31.10.2017 09:56
Prasak
Souhlas. Za mě zatím vedou Nokiany.
touchwood 31.10.2017 14:41
touchwood
Zvážím je při příštím nákupu. Blbý je, že mám sice všechny 4 gumy stejné značky a typu, ale dvě jsou…
Prasak 31.10.2017 16:09
Prasak
na to je jednoduchá rada, nech 2 sezony ty nové na přední nápravě. Sjedou se na úroveň těch starých.…
touchwood 09.04.2018 15:34
touchwood
Nakonec to dopadlo trochu jinak. Jednu z těch starších gum jsem propíchnul a zničil na obrubníku, ta…
Prasak 09.04.2018 18:09
Prasak
Poznámka: 1. na led (skutečný/hory) patří pneumatiky s hřeby 2. sníh, břečka pneumatika o řád užší…
M-Pol 01.11.2017 03:46
M-Pol
...a o víkendu hurá zpátky na letní. :-)
Moas 05.04.2018 09:16
Moas
Já si počkám. Do práce jezdím mrazivým údolím, navíc v pneuservisech bude narváno. Měl bych si koneč…
Prasak 05.04.2018 10:18
Prasak
Tak pod nulu to snad už nepůjde. A přijde mi, že horší by bylo jet na zimákách odpoledne při plus dv…
Moas 05.04.2018 12:09
Moas
Za dva tejdny si asi vyčlením jedno volný dopoledne a půjdou to přezout.
Prasak 05.04.2018 16:20
Prasak
I tak je čas od času potřeba vyvážit. Závaží ulítnou, příp. kola na tom českém tankodromu bouchneš a…
icepower32 05.04.2018 17:13
icepower32
Já mám letní gumy už od včerejška, mám je na discích, přehazuji si je sám. Skladuji je v garáži v ko…
Yarda 05.04.2018 13:20
Yarda
Děkuji, připoměl jsi mi, že se mám objednat...:beer:
jirka44 05.04.2018 17:34
jirka44
Skor by som povedal, ze je to sposobene vonkajsim tlakom na pneumatiku, ktory je pri zatazi iny ako…
fleg 06.04.2018 08:09
fleg
Já jsem opatrný ;-) Co kdyby se náhle ochladilo? Raději nechávám zimáky pořád. Už asi šestým rokem,…
L-Core 06.04.2018 19:11
L-Core
No, uznávám, že byť nejsem zastánce dojíždění zimních pneumatik v létě, tak při nájezdu 10 tisíc km…
Moas 09.04.2018 06:48
Moas
Když bude škaredě, sníh atd., prostě nikam nemusím jet ;-) Případně použiju autobus.
L-Core 09.04.2018 16:23
L-Core
Mimochodem vypadá to, že mě čeká nákup nových letních gum. Barumky "z donucení" jsou na některých mí…
Moas 09.04.2018 07:09
Moas
jaký rozměr? V posledních testech letňáků (v R16) zvítězily Hankooky a tuším Bridge/Fire-stony.
touchwood 09.04.2018 15:36
touchwood
185/60 R15
Moas 09.04.2018 19:45
Moas
Asi bych volil v tomto rozměru Firestone Multihawk 2 nebo Hankook Ventus Prime 3, který v R16 skonči…
touchwood 10.04.2018 17:33
touchwood
Stačí trošku míň běžnej rozměr a už je cena o 3 kila vyšší na stejné gumě. https://pneumatiky.heurek…
Prasak 10.04.2018 18:34
Prasak
Jsem myslel, že máš oktávku bez tuzingu... ?
Moas 11.04.2018 06:31
Moas
Už pátým rokem Citroen. Oktávka se srala, na servise jsem nechal v průměru tolik, kolik bych dal za…
Prasak 11.04.2018 11:03
Prasak
A citroš pohoda, ne?
touchwood 12.04.2018 14:46
touchwood
Zatím nemám důvod si stěžovat.
Prasak 12.04.2018 16:46
Prasak
to je ještě furt dobrý.. já jezdím tyhle: https://pneumatiky.heureka.cz/goodyear-efficientgrip-perfo…
touchwood 12.04.2018 14:50
touchwood
Dík, asi zkusim ty Hankooky, ještě jsem je neměl, tak uvidíme. 400 Kč oproti Continentalům je už zaj…
Moas 11.04.2018 06:32
Moas
Tak jsem na léto opravdu měl Hankook a opravdu mi přišly lepší, než papírově lepší Dunlopy. Nicméně…
Moas 31.10.2019 15:09
Moas
Já už taky přehodil na zimu. Však ono to přijde, neboj.
Prasak 31.10.2019 16:56
Prasak
Já minulý pátek. Ale Favorita už nemáme.
L-Core 31.10.2019 17:19
L-Core
Tak doufám, žes to prodal za slušný fufníky: https://www.idnes.cz/auto/historie/skoda-favorit-nejdra…
Prasak 31.10.2019 18:47
Prasak
Dneska se škrabalo... :-) A kdo jezdí brzo ráno, nebo opačně pozdě večer, zimáky užije i při současn…
touchwood 31.10.2019 21:44
touchwood
Manželka ráno hlásila -4°C.
Prasak 31.10.2019 23:24
Prasak
V úterý přezuto, jsem líný, takže v pneuservisu. Vždy za 500, na jaře za 600 (všech 5), včilek napos…
Fuente v práci 01.11.2019 04:17
Fuente v práci
Tip: členem Autoklubu ČR se může stát každý jen za registraci, jako bonus je tam sleva 33% na Michel…
Fuente v práci 01.11.2019 04:32
Fuente v práci
počkej, co myslíš tím "všech 5" ? Ty přezouváš jakože i rezervu?
Moas 01.11.2019 07:39
Moas
No jasně, k čemu je mi rezerva s letní gumou na náledí? Zkus se nabourat s letní gumou a chtít něco…
Fuente už doma 01.11.2019 12:26
Fuente už doma
A není jednodušší mít rezervu furt zimní? Na ten dojezd v léto to vyhoví taky.
Prasak 01.11.2019 15:47
Prasak
Jasně, že jo. Ale když už mám i pátou letní originál Michelin netknutou, tak si i v létě ji jebnu ja… poslední
Fuente už doma 06.11.2019 23:56
Fuente už doma
No snad kvůli té pojišťovně, ale zimní guma na náledí je ti prd platná. (na led a náledí jsou pneu s…
M-Pol 01.11.2019 16:05
M-Pol
To záleží, co je pro tebe rezerva. Jestli ji nasadíš místo píchlé a jezdíš s ní a ta píchlá se po op…
Moas 05.11.2019 11:48
Moas
Jo, taky jsem si zpozoroval, že přezutí je rok od roku dražší a ne o málo, takže jsem koupil druhou…
Prasak 01.11.2019 10:19
Prasak
Kámoš to má fajn, jeho známý 2x ročně vytáhne Avii, kde nastěhuje vybavení na přezouvání gum včetně…
Fuente už doma 01.11.2019 12:32
Fuente už doma
C3P - rok 2013, model po faceliftu. Už jsem nalítal 120 tisíc km, jediná větší "závada" byl výfuk. S…
Prasak 01.11.2019 15:47
Prasak
No tak asi spokojenost u tebe... Když jsem kupoval auto, tak mě všichni od toho odrazovali, sám jsem…
Fuente už doma 06.11.2019 23:46
Fuente už doma
jak dotahuješ matice? Máš momenťák, nebo to riskuješ bajvoko?
touchwood 03.11.2019 22:16
touchwood
Ručně. Už dvacet let. Těm pneuutahvákům ze servisu se taky nedá věřit, že to mají nakalibrovaný, pos…
Prasak 04.11.2019 10:23
Prasak
nene, dotahuje se vždy ručně, právě s momenťákem. https://www.autodilna-naradi.cz/klice-momentove/m…
touchwood 04.11.2019 18:05
touchwood
No jo, spěchají, především v přezouvací sezoně, takže se s tím neserou, dotáhnou to pneumatikou a se…
Prasak 04.11.2019 18:37
Prasak
nejde o to, že ti upadne, ale o to, že si vymačkáš přetaženými šrouby uložení kola.
touchwood 06.11.2019 22:50
touchwood
Mám plecháče. Ocelový.
Prasak 06.11.2019 23:12
Prasak
Jan Cech napsal: Na generálkách AŠ 82 dělal jistý kovaný straník B. Ten měl o sobě představu, že je…
bahno 05.11.2019 14:29
bahno
Kolik vážil? Třeba byl nastavený dobře. :-D
Zarniwúp 06.11.2019 17:11
Zarniwúp
já dotahoval celý život taky ručně. Pak jsem si pořídil momenťák kvůli občasné údržbě brzd atp. a ta…
Moas 05.11.2019 11:41
Moas

Já mám na Favoritu zimní už asi 5 let celoročně, pořád stejnou sadu.

Nějaký lowend, netuším, s přezutím to stálo 4 tisíce.

Mám to ale jednoduché - sníh u nás skoro vůbec není, do hor nejezdím. A když náhodou navalí sníh, někam mimo obec mohu přinejhorším autobusem - nebo počkat půl dne, až to roztaje, uhrnou, posypou nebo posolí. A nejezdím divoce. Klasický strýc v klobouku a s platem vajec na zadním sedadle.

Roční nájezd tipuji (?, nechce se mi dolů do auta do "servisní knížky") kolem 2000-3000 km, většinu v nezimním období.

Já jsem přehodil už včera, když jsem koukal, že i u nás v nížině padalo z nebe cosi bílého. Mám nějaké barumky co mi nabídli v servisu kam jezdím. Mám je na discích, tak nemusím řešit, kdy se objednám do servisu na přezutí, abych to stihnul než to bude nařízené.

BTW:
Kolik tak stojí přezutí v servisu? Já to dělám už desátý rok (dvakrát ročně - přezutí na zimní a na letní gumy), tak abych věděl kolik už jsem ušetřil.
Taky mne tehdy napadlo, pokud bych si ty gumy koupil bez disků, jestli by se sundávání a nandávání na disky dvakrát ročně nemohlo nepříznivě projevit na životnosti pneumatik (pro případné rejpaly - za těch deset let už jsem samozřejmě pořizoval nové sady pneumatik).

Myslím, že jedno přezutí 4 kol osobáku (z disku dolů, znovu na disk, vyvážení) je cca za 600 Kč.
Má-li člověk tu trochu místa ve sklepě nebo dílně, tak cokoliv jiného než koupě druhé sady disků a přezouvání doma výměnou "kolo za kolo" nedává smysl.

Je to příjemná rozcvička, člověk má aspoň možnost v klidu omrknout destičky, kotouče, manžety homokinetického kloubu, zalomcovat tyčkami stabilizátoru...

Tiez som to tak dost dlho robil a potom bol prezut v servise a odvtedy chodim do servisu.
Dovodov je viacero, napriklad skooro vzdy aj ked mam gumy na diskoch po sezone tie kolesa vyvazuju. Ked som si par sezon prezuval sam mal som gumy zjazdene nerovnomerne, ale to mohla byt aj chyba geometrie,
Dalej mi v servise naplnia gumy inertnym plynom, co sa predsa len chova trosku inak ako vzduch. Mozno mala vyhoda, ale predsa len.
Pekne mi to umyju a za 20min odchadzam.
Doma by mi prezuvanie trvalo min 1-2h a viem si predstavit stravit cas aj inak ako chodenim okolo auta.
A mozno som len lenivy, ale mne pride servis ako lepsi napad.

Vše je otázka peněz.
Jinak mě zaujal ten inertní plyn v pneumatikách. Co je to zač a proč se to dělá?
Já mám v pneumatikách 78 procent inertního plynu, to mi stačí.

Kolega v práci dává auto do pneuservisu, protože se mu nechce lomcovat s klíčem a tahat s kolama. Má pak prý víc času věnovat se sportu a posilovně. :))

Je to směs na bázi Argonu a Dusíku, podle diskusí má větší molekuly než vduch s kyslíkem, dochází k menším únikům..nezahřívá se tolik....neobsahuje žádnou vlhkost...zabraňuje stárnutí pneu...
Já osobně tomu teda nevěřim, jak se to pak dohušťuje ?? Zase u někoho s tím plynem ?? Jak řešit když vezu narvany auto a pak zase jezdím 2 měsíce sám...já teda dohušťuju podle potřeby klidně 2 x v týdnu.

Ona to je otázka priorit.

Já třeba nechci ničit liťáky ani letní gumy zbytečným každoročním natahováním na skřipec. Krom toho na zimu mám levné a na léto originální disky, takže k těm zimním nemám citový vztah a nevadí mi, když je ničí sůl. Další věc je ta, že nemám čas na důležitější věci (resp. mám i jiné povinnosti), tudíž raději zaplatím za výměnu, kterou mi udělají v pneuservisu do 20 minut a pořádně (např. nemám doma momentový klíč). A poslední věc je, že gumy se musí vyvážit. Když každá váží s diskem cca 40 kg, je jakákoli excentricita docela poznat na jízdních vlastnostech.

Přezuto mám už skoro 14 dní. Zimáky neřeším, mám těch cca 20 tisíc za sadu gum rozpočtenou na 4 roky, zimní gumy kupuju vždy střední třídu (aktuálně Nokian), kola prohazuju přední/zadní na začátku každé sezony (nájezd je sice mírně vyšší než těch cca 10 tisíc, kdy se měly prohodit i v rámci sezony).

No a v zimě to klouže i se zimními pneu, zvlášť pokud nejsou nové... ;-)

P.S.: to mi připomíná, že o víkendu musím vyčistit, umýt a ošetřit letňáky + je uložit k zimnímu spánku.

vyberu z běhounu kamínky a ostré předměty, kola umyju (zejména liťáky a bočnice pneumatik - typicky od šmíru, prachu z destiček apod.) a finálně aplikuju kondicionér na gumu, aby zůstala měkká a nepopraskala.

BTW auto dělají kola, když se o ně staráš, tak i stará popelnice vypadá k světu. ;-)

pro Touchwood : Dělám to úplně stejně a ostatní mě mají za blázna a já se jim pak směju jak na jaře / v zimě nadávaj, že když si přehazujou gumy jsou od nich jako prasata :D

Aktuálně mám taky NOKIAN WR D4 a zatím nejlepší guma co jsem měl ( už jsem je měl vloni )
Jen mě tedy hnuli žlučí ve Světě motorů, kde otiskli test ADACu rozměr 195/65 R 15 a WR D4 je asi 9. ze 13cti...nedalo mi to a spočítal jsem si teda průměr, kterej měl bejt 3.1 a světe div se, vyšlo mi 2.4 :D
Kromě prvních 3 míst ta známka nesedí u jediné gumy !! :O

Jsou to paka.

Přezul jsem včera. Byl jsem objednanej, jinak borec, co přišel bez rezervačky, tak by na něj měli čas až za 10 dní.

Gumy jsem koupil Barumky. Musel jsem volit poměr cena/výkon, jelikož mám méně běžný (=nekoncernový) rozměr 195/55 R16, takže gumy stejnýho typu v tomto rozměru vyjdou každá o 3 kila víc, než na Oktávku/Fabii. Příští gumy zkusím koupit nějaký lepší, protože jsem spočítal, že na zimácích najedu minimálně stejně, jako na letních - letos jsem přezouval kola až v květnu. Jezdím do práce hlubokým údolím, kde se ranní teploty dlouho drží okolo nuly.

Ale ať mám na autě cokoliv, jezdím opatrně, sebelepší guma na ledu nezachrání. Stejně nemám závodní auto.

Zvážím je při příštím nákupu. Blbý je, že mám sice všechny 4 gumy stejné značky a typu, ale dvě jsou o dva roky mladší (dvě jsem totiž zničil). Takže jestli to prostě dojezdit všechno, nebo každý dva roky koupit dvě nový zimní gumy. Na druhou stranu, nebyla by to taková raketa, jako kupovat všechny najednou.

Nakonec to dopadlo trochu jinak. Jednu z těch starších gum jsem propíchnul a zničil na obrubníku, takže obě šly do kopru. Jelikož se to stalo před Vánocama, kdy rozpočet byl napjatý, tak místo tradičních Barumek jsem zkusil Sava Eskimo. Stály stejně. No, zpočátku jsem měl pocit, že zadek auta "plave", ale časem si to sedlo a zbytek zimy seděly dobře. Ale kvůli tomu počátečnímu plavacímu pocitu už si je znovu nekoupím.

Poznámka:
1. na led (skutečný/hory) patří pneumatiky s hřeby

2. sníh, břečka pneumatika o řád užší a vyšší o proti používaných letních, navíc s tvrdším bokem a měkčím běhounem s více lamelami/používají se diagonální

3. každá guma stárne/tvrdne, pneu tři roky staré mají změněné jízdní vlastnosti oproti novým, takž i při nákupu je důležité nekupovat ležáky

Jinak pro šťourali, stačí se podívat/zajímat na čem se jezdí severské rally, navíc osobní zkušenost ze soutěžních aut.

Já mám letní gumy už od včerejška, mám je na discích, přehazuji si je sám. Skladuji je v garáži v komínku, naspodu je pneumatika co mi zbyla od škodovky, aby ty pneumatiky co teď používám neležely na betonové podlaze.
Když jsem je dofukoval (pak jsem je dával vyvážit, stálo mne to 150Kč za všechny čtyři), všimnul jsem, že všechny letní pneumatiky mají asi o tři desetiny nižší tlak než na jaký je hustím. A vzpomínám si, že při výměně ty uskladněné musím dofukovat vždy nebo skoro vždy. Když je mám namotované a občas je kontroluji, tak tlak drží, maximálně je dofouknu tak o jedniu desetinu, zřídkakdy (samozřejmě je kontroluji když vyjedu z garáže a jsou ještě studené). Nevíte, čím by to mohlo být? Že by to způsobovalo, že uskladněné pneumatiky leží na boku?

No, uznávám, že byť nejsem zastánce dojíždění zimních pneumatik v létě, tak při nájezdu 10 tisíc km za 6 let bych asi taky nepřezouval a nechal zimáky non stop.
Akorát že jejich "zimní výkonnost" už půjde docela dolů a případná nehoda ve Favoritu bude docela bolet.

Mimochodem vypadá to, že mě čeká nákup nových letních gum. Barumky "z donucení" jsou na některých místech sjeté na minimum (geometrie je přitom v pořádku). Váhám, jestli jít do klasiky Continental nebo se snažit nějak pošetřit chechtáky...

V úterý přezuto, jsem líný, takže v pneuservisu. Vždy za 500, na jaře za 600 (všech 5), včilek naposledy za 900?
To u stejného servisu, mno. Gumy vybírám podle výsledků ve více testech, které skončí max. do třetího místa
a následuje hledačka na netu, dost se to vyplatí. Vpředu Continental Conti Winter TS 860, zbylé 3 TS 850,
měl jsem 4x TS 850 jednu sezónu, pak díra v gumě a zrovna v té době vyšly TS 860 a jedna 850 vyšla snad na 2600,
kdežto 2x 860 v akci pod 3100, tak nebylo co řešit. Ze sundaných gum vyšťourám kamínky a zakonzervuju sprejem (pod 100 Kč).
Šup s tím k tetě do sklepa a následuje rallye po kastrolech v její kuchyni. Moc rád tam jezdím...

No jasně, k čemu je mi rezerva s letní gumou na náledí?
Zkus se nabourat s letní gumou a chtít něco po pojišťovně...
Letní mám teď Dunlop BluResponse, sjeté 4 Michelinky od výrobce jsem odevzdal,
pátou netknutou z rezervy mám jako rezervu pořád, ještě voní novotou, takže 5+5 gum.

To záleží, co je pro tebe rezerva.
Jestli ji nasadíš místo píchlé a jezdíš s ní a ta píchlá se po opravě přesune do pozice rezervy.
Nebo jestli rezervu použiješ pro nouzové dojetí do místa, kde dojde k opravě.

- Jako plnohodnotná rezerva může sloužit, pokud je stejné konstrukce, rozměrů, značky a typu dezénu jako ostatní kola.
- Jako rezerva se může použít i pneumatika jakékoliv konstrukce s libovolným dezénem, ovšem pouze na dojetí do místa, kde se defekt opraví. Při použití dočasné rezervní pneumatiky jiné konstrukce nesmíte překročit rychlost 50 km/h.

Kámoš to má fajn, jeho známý 2x ročně vytáhne Avii,
kde nastěhuje vybavení na přezouvání gum včetně vyvažování
a prostě jezdí až "do bytu". Mno, do toho bych asi nešel...

Ty máš co za Citróna? Já starý model C4 (2010). Spokojenost?

C3P - rok 2013, model po faceliftu. Už jsem nalítal 120 tisíc km, jediná větší "závada" byl výfuk. Sám o sobě byl v pořádku, ale uhnily úchyty. Moc jsem pod auto nelezl, takže jsem to zjistil, až když začal cinkat o zem. Prej to PSA má trošku divný, výfuky kvalitní, ale úchyty na levačku. Jinak jen běžná údržba, brzdy, náplně, filtry...

No tak asi spokojenost u tebe... Když jsem kupoval auto, tak mě všichni od toho odrazovali,
sám jsem myslel, že žabojedi mají problémy, design prostě rozhodl jednoznačně, jinačí nebudu.
Ve stylu koupě zkušeností kdysi s Romeo Alfa, velká srdcovka s předem potížemi.
Zatím za 10 let s C4 nula poruch a nula výměn v servisu, brzdy minule po té době na 70%,
což znamená jediné, včil 90 000 km a čeká mně výměna kdovíčeho, no a co, prdím na to.
Patrně s tím dojezdím do bezvědomí, prodejní cena je dost pod 100 000 a to nechci prostě.
Silně pořád uvažuji o FIAT Tipo edice Italia za 300 pro jak design, tak motor atmosféra ještě
čtyřválec bez turba, chvála rozumu. Neváhal bych, akorát děda ještě jezdí a hlavně se mi líbí kastla.
Kurnik za chvíli budou jen tříválce turbo, to hovořím jen o benzínu, nafta je do města na...

No jo, spěchají, především v přezouvací sezoně, takže se s tím neserou, dotáhnou to pneumatikou a serou na to. I když - ne všichni, ale pamatuji si takový hovada, co to dělají pneumatikou. Asi naberou brigádníky na přezouvací měsíce a podle toho to vypadá.
Dělám to ručně a bez momenťáku. Ještě mi kolo neupadlo.

Jan Cech napsal:

Na generálkách AŠ 82 dělal jistý kovaný straník B. Ten měl o sobě představu, že je komunistický superman, a vůbec se s námi neprověřenými a v opovržení drženými nebavil. Jeho vrcholným číslem bylo dotahování spony, která spojovala klikové hřídele obou hvězd motoru. Šroub byl velký tisícihran, který se dotahoval momentovým klíčem, respektive se měl dotahovat momentovým klíčem. V motorárně se používal speciální „momentový klíč“, který jsme nazvali „kovaný dělník B. na dvoumetrové tyči“. Tento pán nasadil na šroub klíč, na něj nasadil dvoumetrovou trubku, postavil se na ponk, chytil se za trubku a s výkřikem „moment!“ skočil dolů. Inu, strana mu dala důvěru…

Inspirativni.

já dotahoval celý život taky ručně. Pak jsem si pořídil momenťák kvůli občasné údržbě brzd atp. a tam nechci nic podcenit.
Takže utahuju momenťákem už i kola.

Jen očistím šrouby drátěným kartáčem a v pohodě našroubuju. Vždy bez oleje - utahovací moment se v tomto případě stává bezcenným (resp. byl spočítán "nasucho" - moment je stále stejný, ale pevnost spoje se změní).

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru