Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Přechody u kruhových objezdů

Není to trochu nesmysl? Řidič chce na daném výjezdu kruhový objezd opustit, v tom mu tam vejde chodec, musí zastavit, za řidičem musí zastavit i další vozidla, která pak v kruhovém objezdu zavazí. Všímám si toho často jak z pozice řidiče, tak chodce. Jako chodec si dávám pozor, jestli mě řidič vidí a hodlá zastavit. Leckdy se stane, že řidič objezd opouští a nesleduje chodce vůbec, nebo si všimne příliš pozdě a pak nedá přednost, nebo musí prudce brzdit. Postupem času začínám nabývat dojmu, že tyto přechody jsou nebezpečnější než jiné. Imho by prospělo, kdyby ty přechody byly od kruhových objezdů dál, aspoň tak na 3-4 délky auta a v blízkosti objezdu už žádné "rušení". Nebo je nedávat do blízkosti vůbec. Co si myslíte?

Předmět Autor Datum
Nemám s nimi problém. Ani jako řidič ani jako chodec.
Wikan 09.04.2017 21:22
Wikan
V našem maloměstě je asi 150 metrů od kruháče, ležícího na hlavním průtahu městem, vlaková zastávka.…
Prasak 09.04.2017 21:40
Prasak
Ještě si pamatuju, než zastávku před lety rekonstruovali, jak vlaky zastavovaly přímo na přejezdu a…
Moas 11.04.2017 07:05
Moas
Ty semafory tam byly jako pokus. Vypadalo to divně, až směšně, ale mělo to právě usměrnit chodce, ab…
Prasak 11.04.2017 08:57
Prasak
Zrovna včera jsem málem trefil zadek auta, který zastavilo kvůli chodci a já chtěl najet na kruháč.…
Prasak 11.04.2017 08:58
Prasak
Stává se no. Často řidiči zastavují náhle.
Niko Bellic 11.04.2017 16:25
Niko Bellic
Já se vyhýbám tomuhle přechodu https://goo.gl/maps/rzQ4o4CcjKw řidič co sem chce vyjet z kruháku cho…
Yarda 11.04.2017 09:33
Yarda
se zpožděním rozsvítí zelená i chodcům S tím se dá setkat docela často. Rozsvítí se zelená, řidič v… poslední
Niko Bellic 11.04.2017 16:28
Niko Bellic

V našem maloměstě je asi 150 metrů od kruháče, ležícího na hlavním průtahu městem, vlaková zastávka. Ve špičce tam jezdí vlaky každých 15 minut, od zastávky se vyvalí dlouhej štrůdl lidí z vlaku a hrnou do města a na přechodu samozřejmě mají přednost, takže se kruháč blokne a na všech ramenech kruháče kolona až do řiti.
A to není všechno - když jsou šraňky dlouho dole, tak se před nima vytvoří další štrůdl, tentokráte z aut a ten je občas tak dlouhej, že ucpou i ten kruháč. A dokud neodjede vlak a nezvednou šraňky, tak se to nehne. Jenže pak se vyvalí cestující z vlaku....

Ještě si pamatuju, než zastávku před lety rekonstruovali, jak vlaky zastavovaly přímo na přejezdu a lidi nastupovali kolem závor...
Pak taky pamatuju chaos, jak měli na kruháči provoz řízený semafory....
Podchod pod tratí, kterým nikdo nechodí...
Samá nekonvenční řešení.

Ty semafory tam byly jako pokus. Vypadalo to divně, až směšně, ale mělo to právě usměrnit chodce, aby se necourali přes přechod po jednom, ale nahoufovali se a mezitím mohla doprava plynout. Dd té doby se zvýšil počet vlakových spojů na dvojnásobek, takže teď je to s chodcama ještě horší, než předtím.
V plánu města je nadjezd přes vlakovou trať, takže alespoň se uleví od ucpanýho kruháču v důsledku spuštěných závor. Už vykupují pozemky.

Já se vyhýbám tomuhle přechodu
https://goo.gl/maps/rzQ4o4CcjKw
řidič co sem chce vyjet z kruháku chodce vidí až v posledním okamžiku. Dřív ten přechod byl v místech, kde jsou teď litinové sloupky a řetěz, tam řidič na kruháku viděli.
Případně ještě tady, kruhák to není, ale to časování semaforu vymyslel nějaký myslitel
https://goo.gl/maps/t9WvS8XP1112
Autům se rozsvítí zelená, chodci ještě mají červenou, ale když se auto rozjede a zatáčí doprava, tak se se zpožděním rozsvítí zelená i chodcům.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru