Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem První auto - Fabia 1.4MPI Vaše zkušenosti.

Ahoj všem,
nechtěl jsem to zadávat do poradny, protože nežádám radu, jen bych si rád poplkal o autech. :-)

Jelikož nadešel čas mého prvního auta na které se teda ku*va těším, tak jsem se chtěl zeptat, co asi tak mohu očekávat od tohoto životního břemené, které má od mládí na krku snad každý normální chlap.

Můj cenový strop byl 60 000Kč. Za tyto peníze mi bylo doporučeno auto viz. popisek. Protože od malička mám velice kladný vztah k Fabiím obecně, tak je to můj sen už od páté třídy. Moje představa byla 1.9TDi, ale od toho mě lidé s tímto cenovým rozpočtem spíše odrazovali, vzhledem k počtu najetých kilometrů. V jádru jsme se tedy dohodli, že nejlepší volba bude 1.4MPi.

Auto budu převážně používat na vesnické couračky, jednou za čas delší trasa po D1 (Humpolec-Praha).

Mám možnost koupit od ověřeného prodejce káru se 133 000km v základní výbavě s cenovkou okolo 45k korun.

Co by mě zajímalo je to, zda-li někdo z Vás má zkušenost s tímto motorem. Doposud jsem jezdil s půjčenou feldou 1.3 40kw, což mi přišlo, že je dostačující. Ovšem už je to výběhovka, která má 250 000, bere 10l/100. Když jsem v tom seděl sám, nebyl problém na rovince vytáhnout 100km/h, ale víc už jsem se bál kvůli nestabilitě podvozku, kterou by ta moje Fábka mohla mít o něco lepší.
Zajímalo by mě, jestli se s tím dá v jednom jet po D1 rozumně 130km/h, nebo jestli budu nucen kvůli výkonu jezdit s kamionama v jedné lajně. Po D1 jsem v životě nalítal tak 4000km s Octavií combi ver.1 1.9TDi 105kw chip, což je dělo a umí to držet cestovní rychlost i do těch největších kopců plně naložený... Ve zkratce - je schopen svým výkonem mě motor 1.4MPi dopravit normálně z Humpolce do Prahy po dálnici??

Jak je to s údržbou auta? Jelikož jediný motor, který znám dobře je Jawa 21 a Jawa 535, tak pojmy jako rozvody, palivové/olejové filtry, servo, čepy, ložiska, jsou pro mě teď už 10 dní každodenním studiem. Z hlediska nákladů opět vychází tento jednoduchý motor jako oukej oproti třeba Fordu Focusovi, kterého jsem chtěl ze všeho nejvíc. Všichni mě ale odradili...

Díky za příspěvky! :-)

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Všem děkuji za názory. Na auto pořád čekám. Vypadá to na Fabii 1.4MPI. Jediné, co mě trochu zarazilo…
storny 20.10.2016 12:14
storny
Pozdě, ale přece. Měl jsem čtyři roky Fabii s 1.4 MPI pod kapotou ve verzi přiškrcené na 44 kW jako… nový
Potkan007 31.10.2016 22:33
Potkan007
Ahoj, děkuji za zkušenost. Auto už mám přes týden a naprostá spokojenost. Spotřebu nevím/neřeším. Na… nový
storny 01.11.2016 11:50
storny
silentbloky, v horším případě stabilizační tyčky řízení. Nic cenově likvidačního, doporučuju vyměnit… nový
touchwood 01.11.2016 20:52
touchwood
A silentbloky můžou způsobovat uvedené vibrace? Myslel jsem, že způsobují (ošoupáním gum) Jen lehké… nový
storny 02.11.2016 10:55
storny
Pracovní den je po-pá nikoliv víkend, ani svátek který byl 28.9. nový
icepower32 02.11.2016 13:01
icepower32
Z toho nejspíš, pokud nejsem úplný blázen, plyne, že mohu ještě o víkendu v rámci přemisťování auta… nový
storny 02.11.2016 13:37
storny
vibrace, pokud nejdou za koly, bývají způsobeny vůlí, takže bloky (urvané apod.), tyčky, čepy. Co se… nový
touchwood 03.11.2016 21:10
touchwood
Definuj prosím za koly, tomu moc nerozumím, jako že na vině nejsou kola?. Auto mi lehce točí doprava… nový
storny 04.11.2016 13:31
storny
Definuj prosím za koly, = vyměníš kola, ustanou vibrace nový
jirka44 04.11.2016 16:42
jirka44
jak píše Jirka - "chyba jde za koly" = na vrub kol. Podle mě máš minimálně načaté silentbloky. nový
touchwood 04.11.2016 20:41
touchwood
Možná už je pozdě, ale přidám zkušenost. Jednu Fábii 1,6MPI máme v rodině. Koupena nová, najeto cca… poslední
MulishA 22.11.2016 08:55
MulishA

Všem děkuji za názory. Na auto pořád čekám. Vypadá to na Fabii 1.4MPI. Jediné, co mě trochu zarazilo je množství operací, které se musí udělat před tím, než bude auto moje a než s ním budu moci vyjet... Hrozná byrokracie. Ale aspoň je to nějak ošetřené, že každé auto má jasného majitele...

Pozdě, ale přece.
Měl jsem čtyři roky Fabii s 1.4 MPI pod kapotou ve verzi přiškrcené na 44 kW jako první auto. Obecně motorově pro klidného řidiče naprosto v pořádku. Po městě svižné, váží málo, na okreskách i s příjemnou spotřebou, jen dálnice nebyla žádný zázrak. Tachometrově byla schopná na rovině vytáhnout po delší době 190, ale to byl potom vír v nádrži. 140 se s tím dalo udržet i do dálničního kopce, když se člověk rozjel. Problémy byly dva - nájezdy na dálnici a lidi, co mě přibrzdili v kopci aby se následně opět svižně rozjeli.
Motor je téměř bezúdržbový, po roce výměna oleje, filtrů a jezdilo se dál, za ty roky mě zastavil jen jednou v zimě nedobíjející alternátor cestou do školy, vyřešeno výměnou řemenu.
Koupil ji ode mě instruktor autoškoly, dostala druhé pedály, LPG, nalítala zhruba 70 000 za rok a kousek, projevila se jako bezproblémové auto i pod takovou zátěží.
Než názor majitele by mě zajímal názor bývalého majitele. Tak tedy, přešel jsem na jistý koncernový hatchback, téměř 200 koní po kapotou, dvouspojková převodovka, decentně snížené (předek o 4 cm dolů, zadek o 6,5). Na Fabii vzpomínám jen v dobrém, občas mám náladu, že bych se s ní nejradši projel. Ovladatelnost mi připadá na rok a kategorii velmi slušná, auto má hezky předvídatelné chování, ani při ostřejší jízdě mě ničím nezaskočilo. Příjemné řazení, posilovač tak akorát, dobrý pocit z jízdy. Vybírat druhé auto k aktuálnímu, klidně se poohlédnu opět po Fabii s 1.4 MPI.

edit: A operací se neboj, objíždím s někým auta každou chvíli, všichni se vždycky vyděsí, co všechno musí, ale nakonec to není zas tak strašné a když s tím budete oba dva počítat, dá se přepis zvládnout ještě ten den.

Ahoj, děkuji za zkušenost. Auto už mám přes týden a naprostá spokojenost. Spotřebu nevím/neřeším. Nalil sem do toho, co se dalo a zatím to beru u krku. Výkon po okrskách ve srovnání s tou feldou, co jsem jezdil dříve nesrovnatelný. Jediné, co mě trošku trápí je nějaká vada nejspíš v přední nápravě. Při akceleraci mezi 75-105km/h mi auto lehce vibruje. Zkoušel jsem vyvážit/přezout na zimní, problém přetrvává. Motoricky zcela oukej. Technickou to prošlo bez závad. Sehnal jsem ji poměrně za levno se serviskou, kde je všechno německy. Doma to musím ještě nastudovat. Mám to na převozce, tak to ještě není plnohodnotné, ale mám s tím 300km a zatím maximální spokojenost. Jen to u mechanika doladit a skvělé. Uvnitř je to jako nové.

silentbloky, v horším případě stabilizační tyčky řízení. Nic cenově likvidačního, doporučuju vyměnit co nejdříve.

To výše je snad jediná "typická závada" jedničkových Fábek. Silentbloky jsem měnil cca co 60 tisíc km. Se současným autem mám už 150 tisíc a vše původní, jezdím přitom stále stejně (spíše rychleji).

edit: jinak přeju hodně šťastných a bezpečných kilometrů. :-)

A silentbloky můžou způsobovat uvedené vibrace? Myslel jsem, že způsobují (ošoupáním gum) Jen lehké ranky, jak do sebe naráží kov na kov. Poznají to v servisu? A silentbloky jsou IMHO daleko větší závada, než stabilizační tyčky, které vyměním během pár minut po sundání kola, ale nechci rozumovat. Vyveď mě kdyžtak z omylu. :-) Díky!

Jinak ještě jedna otázečka. Když jsem dostal v pondělí 24.10. převozku, můžu s ní jezdit do pátku? Je na ní napsané "platí 10 pracovních dnů"... Pro mě je pracovní den Pondělí-Pátek, ale někde jsem slyšel, že se do toho počítá i víkend. Přemýšlím, že zítra nechám auto doma, ale potřebuji ho k práci. Dědek na úřadě byl značně nepříjemný a na mou žádost, doprovázenou vlídným pozdravem a splněnými všemi kritérii slušných mravů odvětil "dejte mi číslo, až to bude zavoláme vám... máme na to 30 dní, nashledanou."

Díky za odpověď :-)

Definuj prosím za koly, tomu moc nerozumím, jako že na vině nejsou kola?. Auto mi lehce točí doprava, ale jen někdy. Chová se to jako špatně zkalibrovaný volant u PC (nevím, jak lépe to popsat). Když otočím plné rejdy doprava doleva, pak jede rovně. Zdá se mi, že když je velké chladno a auto je studené, vibrace se značně umírní.

Možná už je pozdě, ale přidám zkušenost.

Jednu Fábii 1,6MPI máme v rodině. Koupena nová, najeto cca 350 000 Km. Mění se pouze olej, baterky, no prostě spotřební věci. Na karoserii nebylo měněno nic, zatím žádná rez. Co se týká motoru, nedávno se akorát opravovala netěsnost hlavy, nic víc.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru