Pozdě, ale přece.
Měl jsem čtyři roky Fabii s 1.4 MPI pod kapotou ve verzi přiškrcené na 44 kW jako první auto. Obecně motorově pro klidného řidiče naprosto v pořádku. Po městě svižné, váží málo, na okreskách i s příjemnou spotřebou, jen dálnice nebyla žádný zázrak. Tachometrově byla schopná na rovině vytáhnout po delší době 190, ale to byl potom vír v nádrži. 140 se s tím dalo udržet i do dálničního kopce, když se člověk rozjel. Problémy byly dva - nájezdy na dálnici a lidi, co mě přibrzdili v kopci aby se následně opět svižně rozjeli.
Motor je téměř bezúdržbový, po roce výměna oleje, filtrů a jezdilo se dál, za ty roky mě zastavil jen jednou v zimě nedobíjející alternátor cestou do školy, vyřešeno výměnou řemenu.
Koupil ji ode mě instruktor autoškoly, dostala druhé pedály, LPG, nalítala zhruba 70 000 za rok a kousek, projevila se jako bezproblémové auto i pod takovou zátěží.
Než názor majitele by mě zajímal názor bývalého majitele. Tak tedy, přešel jsem na jistý koncernový hatchback, téměř 200 koní po kapotou, dvouspojková převodovka, decentně snížené (předek o 4 cm dolů, zadek o 6,5). Na Fabii vzpomínám jen v dobrém, občas mám náladu, že bych se s ní nejradši projel. Ovladatelnost mi připadá na rok a kategorii velmi slušná, auto má hezky předvídatelné chování, ani při ostřejší jízdě mě ničím nezaskočilo. Příjemné řazení, posilovač tak akorát, dobrý pocit z jízdy. Vybírat druhé auto k aktuálnímu, klidně se poohlédnu opět po Fabii s 1.4 MPI.
edit: A operací se neboj, objíždím s někým auta každou chvíli, všichni se vždycky vyděsí, co všechno musí, ale nakonec to není zas tak strašné a když s tím budete oba dva počítat, dá se přepis zvládnout ještě ten den.