Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem První auto - Fabia 1.4MPI Vaše zkušenosti.

Ahoj všem,
nechtěl jsem to zadávat do poradny, protože nežádám radu, jen bych si rád poplkal o autech. :-)

Jelikož nadešel čas mého prvního auta na které se teda ku*va těším, tak jsem se chtěl zeptat, co asi tak mohu očekávat od tohoto životního břemené, které má od mládí na krku snad každý normální chlap.

Můj cenový strop byl 60 000Kč. Za tyto peníze mi bylo doporučeno auto viz. popisek. Protože od malička mám velice kladný vztah k Fabiím obecně, tak je to můj sen už od páté třídy. Moje představa byla 1.9TDi, ale od toho mě lidé s tímto cenovým rozpočtem spíše odrazovali, vzhledem k počtu najetých kilometrů. V jádru jsme se tedy dohodli, že nejlepší volba bude 1.4MPi.

Auto budu převážně používat na vesnické couračky, jednou za čas delší trasa po D1 (Humpolec-Praha).

Mám možnost koupit od ověřeného prodejce káru se 133 000km v základní výbavě s cenovkou okolo 45k korun.

Co by mě zajímalo je to, zda-li někdo z Vás má zkušenost s tímto motorem. Doposud jsem jezdil s půjčenou feldou 1.3 40kw, což mi přišlo, že je dostačující. Ovšem už je to výběhovka, která má 250 000, bere 10l/100. Když jsem v tom seděl sám, nebyl problém na rovince vytáhnout 100km/h, ale víc už jsem se bál kvůli nestabilitě podvozku, kterou by ta moje Fábka mohla mít o něco lepší.
Zajímalo by mě, jestli se s tím dá v jednom jet po D1 rozumně 130km/h, nebo jestli budu nucen kvůli výkonu jezdit s kamionama v jedné lajně. Po D1 jsem v životě nalítal tak 4000km s Octavií combi ver.1 1.9TDi 105kw chip, což je dělo a umí to držet cestovní rychlost i do těch největších kopců plně naložený... Ve zkratce - je schopen svým výkonem mě motor 1.4MPi dopravit normálně z Humpolce do Prahy po dálnici??

Jak je to s údržbou auta? Jelikož jediný motor, který znám dobře je Jawa 21 a Jawa 535, tak pojmy jako rozvody, palivové/olejové filtry, servo, čepy, ložiska, jsou pro mě teď už 10 dní každodenním studiem. Z hlediska nákladů opět vychází tento jednoduchý motor jako oukej oproti třeba Fordu Focusovi, kterého jsem chtěl ze všeho nejvíc. Všichni mě ale odradili...

Díky za příspěvky! :-)

Předmět Autor Datum
Zkus se optat spíš někde na Fabia forech, popřípadě na facebooku Škoda Fabia Club. Tady, co jsem tak…
Kolikos 14.10.2016 02:22
Kolikos
Co se týká údržby auta, tak u novějších aut se BFU legálně dostane akorát k příčurkám, kde o údržbě…
Yarda 14.10.2016 10:08
Yarda
Fabie je docela blbuvzdorná. Každý, ať už jen trochu zručný člověk si dokáže udělat na fabii dost vě…
Kolikos 14.10.2016 17:29
Kolikos
Tak to seš první, pro koho je Fobia vlhkej sen. Jakej má výkon ten tvůj vyhlídnutej kousek? Párkrát…
Prasak 15.10.2016 10:41
Prasak
1.4 som mal a najazdil asi 80k na nej. Bolo to v tej dobe nase jedine rodinne auto, takze zvladala v…
fleg 15.10.2016 11:37
fleg
Nevím, co přesně u Fabie spadá pod označení "základní výbava". Má to aspoň posilovač řízení? ABS? Kl…
Moas 17.10.2016 10:23
Moas
Tak ja neviem, nemal som pocit, ze mam nejaku extra vybavu, ale klimu, airgaby a abs som na Fabii ma…
fleg 17.10.2016 15:04
fleg
za 60 tisíc je fábka dobrá volba, protože do těch lepších kár dáš jen na začátku dobře dalších 15-20…
touchwood 30.10.2016 15:03
touchwood
1.4 MPi by ti asi stačila, ale celkově je to lína a docela užraná mrcha, bral bych spíš německou 1.4…
afroman 17.10.2016 17:56
afroman
Za 60 tisíc by se dala sehnat pěkná, s nájezdem do 130 tkm. Chtěl jsi napsat "se 130 tisíci na tac…
Prasak 17.10.2016 20:03
Prasak
to je samozřejmě blbost s tou spotřebou. Já měl dlouhodobě spotřebu okolo 7-7,4 litru, a to jsem s t…
touchwood 30.10.2016 15:09
touchwood
Všem děkuji za názory. Na auto pořád čekám. Vypadá to na Fabii 1.4MPI. Jediné, co mě trochu zarazilo…
storny 20.10.2016 12:14
storny
Pozdě, ale přece. Měl jsem čtyři roky Fabii s 1.4 MPI pod kapotou ve verzi přiškrcené na 44 kW jako…
Potkan007 31.10.2016 22:33
Potkan007
Ahoj, děkuji za zkušenost. Auto už mám přes týden a naprostá spokojenost. Spotřebu nevím/neřeším. Na…
storny 01.11.2016 11:50
storny
silentbloky, v horším případě stabilizační tyčky řízení. Nic cenově likvidačního, doporučuju vyměnit…
touchwood 01.11.2016 20:52
touchwood
A silentbloky můžou způsobovat uvedené vibrace? Myslel jsem, že způsobují (ošoupáním gum) Jen lehké…
storny 02.11.2016 10:55
storny
Pracovní den je po-pá nikoliv víkend, ani svátek který byl 28.9.
icepower32 02.11.2016 13:01
icepower32
Z toho nejspíš, pokud nejsem úplný blázen, plyne, že mohu ještě o víkendu v rámci přemisťování auta…
storny 02.11.2016 13:37
storny
vibrace, pokud nejdou za koly, bývají způsobeny vůlí, takže bloky (urvané apod.), tyčky, čepy. Co se…
touchwood 03.11.2016 21:10
touchwood
Definuj prosím za koly, tomu moc nerozumím, jako že na vině nejsou kola?. Auto mi lehce točí doprava…
storny 04.11.2016 13:31
storny
Definuj prosím za koly, = vyměníš kola, ustanou vibrace
jirka44 04.11.2016 16:42
jirka44
jak píše Jirka - "chyba jde za koly" = na vrub kol. Podle mě máš minimálně načaté silentbloky.
touchwood 04.11.2016 20:41
touchwood
Možná už je pozdě, ale přidám zkušenost. Jednu Fábii 1,6MPI máme v rodině. Koupena nová, najeto cca… poslední
MulishA 22.11.2016 08:55
MulishA

Co se týká údržby auta, tak u novějších aut se BFU legálně dostane akorát k příčurkám, kde o údržbě dostane univerzální radu "...a navštivte autorizovaný servis."
Pokud o ojeťáku je známo, že ten servis navštěvoval nějak často, tak od takového bych dal ruce pryč.

BTW: Než se definitivně rozhodneš, zkus obejít příbuzné a velmi dobré známé, jestli se nechtějí zbavit ještě dobrého auta, aby si uvolnili garáž pro nové.

Tak to seš první, pro koho je Fobia vlhkej sen.
Jakej má výkon ten tvůj vyhlídnutej kousek? Párkrát jsem jel v nějaké 1,4, ale asi v té nejslabší, protože jsem nepoznal rozdíl, když jsem z pětky podřadil na čtverku a dal plnej knedl.
Jedničkový Fabie měly celkově tristní motorizace, takto slabý motory dávali do aut snad jen ve Škodovce.
Výhodou je, že je spraví kusem šutru v každým servisu a náhradních dílů najdeš na každým vrakovišti hromadu.
Jen nečekej, že tě to po dálnici pěkne sveze, spíš jen odveze.

1.4 som mal a najazdil asi 80k na nej.
Bolo to v tej dobe nase jedine rodinne auto, takze zvladala vsetko aj plne nalozene 2 dospeli + dieta + batozina.
Dialnicu som v 130-140 daval v pohode, ale to som chodieval sam vacsinou.
Na obiehanie to moc nebolo, len ked fakt neslo nic oproti.
Spotreba asi 7-8 litrov priemer.
Ja som ju kupoval s najazdom asi 30k, od prveho majitela a za tych par rokov si vyzadovala viacmenej len beznu udrzbu (brzdove oblozenia, silent bloky a pod).

Nevím, co přesně u Fabie spadá pod označení "základní výbava". Má to aspoň posilovač řízení? ABS?
Klimu to předpokládám nemá a to je fail.

Radši než osekanou Fabii bych se porozhlédnul jinde, kde se za ty peníze dá pořídit i klima, ABS, airbagy.

Nic proti Fabiím nemám, jsou to fajn auta se spoustou předností. Jen mají zbytečně vysokou hodnotu (lokální patriotismus je sviňa).

za 60 tisíc je fábka dobrá volba, protože do těch lepších kár dáš jen na začátku dobře dalších 15-20 tisíc (rozvody, většinou i brzdy, atd.) Pro jednomužné osazenstvo je to IMHO optimální.

Jinak já F1 1,4MPi měl, byla to verze 50kW s klimou. Najezdil jsem na tom necelých 200 tisíc, pak se to začalo srát - klima, centrál a takové ty "neživotně důležité" věci, které tě donutí to poslat do prdele a jít si pro nové. Motor jsem si zajel dobře, a tak nebyl problém s tím lítat >160km/h a prodával jsem to (motoricky) ve velmi dobrém stavu. Jízdně to odpovídá malému autu s úzkýma pneu, tj. po rovnině OK, zatáčky už tak skvostné nebyly, ale auto zase bylo celkem nezáludné.

1.4 MPi by ti asi stačila, ale celkově je to lína a docela užraná mrcha, bral bych spíš německou 1.4 16V, je to sice trochu složitější motor, ale výkonově o trochu lepší a mín žere.
A co místo fábie jedničkovou oktávku 1.6 74kw ? Za 60 tisíc by se dala sehnat pěkná, s nájezdem do 130 tkm. Sice staršího data výroby ale když pominu případnou ekodan tak to neni na škodu...

to je samozřejmě blbost s tou spotřebou. Já měl dlouhodobě spotřebu okolo 7-7,4 litru, a to jsem s tím lítal. A co ušetříš na PHM u 16V, to zaplatíš na servise. 1,4MPi je geniální v tom, že to je v podstatě převrtaný motor z Feldy, tj. údržba spočívá jen ve výměně oleje. Nákladově jsou to ty nejlepší motory a stačí se s nimi naučit jezdit a nepoznáš rozdíl od té 16V, která měla jen o 5kW víc.

1,6 74kW v Octavii je sice papírově silnější motor, ale Octavia je taky krapítek těžší o nějakých 300kg. A když přepočítáš hmotnost na kW, tak zjistíš, že sis vůbec nepomohl.

Všem děkuji za názory. Na auto pořád čekám. Vypadá to na Fabii 1.4MPI. Jediné, co mě trochu zarazilo je množství operací, které se musí udělat před tím, než bude auto moje a než s ním budu moci vyjet... Hrozná byrokracie. Ale aspoň je to nějak ošetřené, že každé auto má jasného majitele...

Pozdě, ale přece.
Měl jsem čtyři roky Fabii s 1.4 MPI pod kapotou ve verzi přiškrcené na 44 kW jako první auto. Obecně motorově pro klidného řidiče naprosto v pořádku. Po městě svižné, váží málo, na okreskách i s příjemnou spotřebou, jen dálnice nebyla žádný zázrak. Tachometrově byla schopná na rovině vytáhnout po delší době 190, ale to byl potom vír v nádrži. 140 se s tím dalo udržet i do dálničního kopce, když se člověk rozjel. Problémy byly dva - nájezdy na dálnici a lidi, co mě přibrzdili v kopci aby se následně opět svižně rozjeli.
Motor je téměř bezúdržbový, po roce výměna oleje, filtrů a jezdilo se dál, za ty roky mě zastavil jen jednou v zimě nedobíjející alternátor cestou do školy, vyřešeno výměnou řemenu.
Koupil ji ode mě instruktor autoškoly, dostala druhé pedály, LPG, nalítala zhruba 70 000 za rok a kousek, projevila se jako bezproblémové auto i pod takovou zátěží.
Než názor majitele by mě zajímal názor bývalého majitele. Tak tedy, přešel jsem na jistý koncernový hatchback, téměř 200 koní po kapotou, dvouspojková převodovka, decentně snížené (předek o 4 cm dolů, zadek o 6,5). Na Fabii vzpomínám jen v dobrém, občas mám náladu, že bych se s ní nejradši projel. Ovladatelnost mi připadá na rok a kategorii velmi slušná, auto má hezky předvídatelné chování, ani při ostřejší jízdě mě ničím nezaskočilo. Příjemné řazení, posilovač tak akorát, dobrý pocit z jízdy. Vybírat druhé auto k aktuálnímu, klidně se poohlédnu opět po Fabii s 1.4 MPI.

edit: A operací se neboj, objíždím s někým auta každou chvíli, všichni se vždycky vyděsí, co všechno musí, ale nakonec to není zas tak strašné a když s tím budete oba dva počítat, dá se přepis zvládnout ještě ten den.

Ahoj, děkuji za zkušenost. Auto už mám přes týden a naprostá spokojenost. Spotřebu nevím/neřeším. Nalil sem do toho, co se dalo a zatím to beru u krku. Výkon po okrskách ve srovnání s tou feldou, co jsem jezdil dříve nesrovnatelný. Jediné, co mě trošku trápí je nějaká vada nejspíš v přední nápravě. Při akceleraci mezi 75-105km/h mi auto lehce vibruje. Zkoušel jsem vyvážit/přezout na zimní, problém přetrvává. Motoricky zcela oukej. Technickou to prošlo bez závad. Sehnal jsem ji poměrně za levno se serviskou, kde je všechno německy. Doma to musím ještě nastudovat. Mám to na převozce, tak to ještě není plnohodnotné, ale mám s tím 300km a zatím maximální spokojenost. Jen to u mechanika doladit a skvělé. Uvnitř je to jako nové.

silentbloky, v horším případě stabilizační tyčky řízení. Nic cenově likvidačního, doporučuju vyměnit co nejdříve.

To výše je snad jediná "typická závada" jedničkových Fábek. Silentbloky jsem měnil cca co 60 tisíc km. Se současným autem mám už 150 tisíc a vše původní, jezdím přitom stále stejně (spíše rychleji).

edit: jinak přeju hodně šťastných a bezpečných kilometrů. :-)

A silentbloky můžou způsobovat uvedené vibrace? Myslel jsem, že způsobují (ošoupáním gum) Jen lehké ranky, jak do sebe naráží kov na kov. Poznají to v servisu? A silentbloky jsou IMHO daleko větší závada, než stabilizační tyčky, které vyměním během pár minut po sundání kola, ale nechci rozumovat. Vyveď mě kdyžtak z omylu. :-) Díky!

Jinak ještě jedna otázečka. Když jsem dostal v pondělí 24.10. převozku, můžu s ní jezdit do pátku? Je na ní napsané "platí 10 pracovních dnů"... Pro mě je pracovní den Pondělí-Pátek, ale někde jsem slyšel, že se do toho počítá i víkend. Přemýšlím, že zítra nechám auto doma, ale potřebuji ho k práci. Dědek na úřadě byl značně nepříjemný a na mou žádost, doprovázenou vlídným pozdravem a splněnými všemi kritérii slušných mravů odvětil "dejte mi číslo, až to bude zavoláme vám... máme na to 30 dní, nashledanou."

Díky za odpověď :-)

Definuj prosím za koly, tomu moc nerozumím, jako že na vině nejsou kola?. Auto mi lehce točí doprava, ale jen někdy. Chová se to jako špatně zkalibrovaný volant u PC (nevím, jak lépe to popsat). Když otočím plné rejdy doprava doleva, pak jede rovně. Zdá se mi, že když je velké chladno a auto je studené, vibrace se značně umírní.

Možná už je pozdě, ale přidám zkušenost.

Jednu Fábii 1,6MPI máme v rodině. Koupena nová, najeto cca 350 000 Km. Mění se pouze olej, baterky, no prostě spotřební věci. Na karoserii nebylo měněno nic, zatím žádná rez. Co se týká motoru, nedávno se akorát opravovala netěsnost hlavy, nic víc.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru