Bc vs. Mgr v IT
Zdravím. Dělal jsem bakaláře na VUT FIT a momentálně tam jsem v prvním semetru mgr. studia. Jenže zjišťuji, že mě to vůbec nebaví. Předměty jsou zcela jiného charakteru, než na bakaláři. Spousta suché teorie k ničemu (z mého pohledu) a málo příležitostí něco tvořit. Navíc jsem začal pracovat v jedné firmičce, kde tvořím firmware pro desky s ARM procesory. Baví mě to, spoustu nových věcí se učím a využiju i znalosti ze střední (slaboproudá eletrotechnika). Takže jsem již nejednou přemýšlel, co s tou výškou. Jestli má vlastně cenu se tam trápit.
Chci zeptat, jak jsou na tom v porovnání lidi s bc a mgr v oblasti IT? Mají magistři jiné možnosti co se týče třeba karierního růstu?
Díky.
Tady
http://www.root.cz/
se problém studovat/vy$rat se na to dost často řeší. IMHO máš ideální kombinaci - studuješ a zároveň pracuješ v oboru a můžeš informace co při studiu získáš uplatnit v praxi. Je dobré se nespokojit s tím co vám nalejou ho hlav při normálním studiu, ale snažit se, pokud jsi ve škole, pochytit co nejvíc dalšího. Pedagozi se obvykle nezabývají jen vzděláváním, ale mají i další činnost bokem a můžeš od nich pochytit i leccos užitečného, k čemu by ses dostával jen těžce.
Vytrvej. To co se jeví jako suchopárná nalejvárna je většinou to nejcennější pro praxi - jenže to poznáš až v okamžiku, kdy přestaneš dělat "hračky" v jednomužném týmu (bez urážky) a začneš řídit procesy.
Karierně ti to přímo nepomůže (doby že jsi dostal flek jen za to, žes předložil diplom jsou už dávno pryč), ale nepřímý užitek to má velký, protože se to nebudeš pak muset učit za pochodu.
P.S.: pokud máš možnost volby, pak se orientuj směrem k předmětům jako optimalizace, automatizace apod. Myslím, že s kombinací s praktickými znalostmi by ti to mohlo hodně pomoci.
Takže toto a toto se dá využít v praxi? Konkrétně při čem třeba? Díky.
tak třeba zrovna teorie grafů se používá nejen v IT, ale třeba taky v logistice, navigaci apod., prostě všude, kde existuje vícero řešení a hledá se optimální "cesta" podle zadaných podmínek.
Takže si jsem celkem jistý, že na tuto problematiku v praxi dříve či později narazíš.
Teoria grafov je naozaj uzitocna vec, mali sme to v 4.rocniku, aj ked sa to myslim volalo inak (tusim dopravne systemy) za mojich cias.
Problem bol, ze nas to mal na cviceniach taky nezaivny typek, ze mi cely predmet znechutil a ledva som ho presiel, pritom to mal byt v podstate moj premiovy, pretoze obsahoval to z matiky, co ma velmi bavi.
Nesuhlasim s tebou celkom v tom, ze vytrvat v tom studiu, pretoze naucit sa teoriu grafov mozes aj svojpomocne v buducnosti ak budes chciet. A ak chodis do skoly s nechutou a predmetom len "preplavas" neda ti do zivota nic. Pritom nejde o obtiaznost predmetu, skor o to, ako sa dokazes do neho zazrat.
Na druhej strane je to aj o vyucujucom, zopar razy sa mi stalo, ze lakavo znejuci predmet s dobrymi sylabmi bol totalny prepadak a naopak predmet, z ktoreho som nic necakal som prezil v extaze.
Osobne by som sice (na jeho mieste) este studoval, ale vseobecne by som mozno poradil opak (VS je tak trosku strateny cas, aj ked siel by som tam znovu;o)).
ano, vše se dá naučit "za pochodu" v praxi, ale je to další zátěž a VŠ je právě o tom, že tě předpřipraví předem - nenaučí tě praxi, ale naučí tě vnímat problémy jinak, inženýrsky. Já jsem si třeba na studia vydělával sám, nechtěl jsem být rodičům na obtíž. A i tak to byla skvělá doba.. Teda až na zkouškové...
A ty jsi stíhal komě práce a školy i jiné věci? Ten FIT je bohužel tak náročný, že časem budu muset začít něco šidit a práce to asi nebude, protože si nechci udělat špatnou pověst hned při první zkušenosti.
já chodil spíše do práce a přitom dělal dvě VŠ. Problém byl jen zkouškové, hlavně sladit termity zkoušek na obou fakultách.
Tak to klobouček..
Mně se ty odkazy nechtějí otevírat. Není tam přístup omezený jen pro studenty?
Já už jsem starší ročník
Vzpomínám si, nějaký absolvent si kdysi posteskl, že nám do hlav rvali vysokou matematiku, on dělá mistra na montáži, má tam třicet ženských a z vysoké matematiky si akorát potřebuje spočítat, kdy která odejde na mateřskou.
Ale to je tvůj problém, co si z té školy odneseš. A pokud teď zahneš kramle, může přijít doba, kdy toho budeš litovat.
Každý svého štěstí strojvedoucím.
No, to sice ano, ale dnes na většinu IT pozic, co se dají prohledávat vyžadují minimálně "bachelor's degree" s dovětkem, že je možné zaměstnat i studenta v posledním ročníku. A protože za spoustou těch inzerátů stojí nejprve personální agentru, tak nepřítomnost daného erbovního znamení člověka rovnou diskvalifikuje, aniž by se měl možnost obhájit. Takže já tvrdím, že bakalář začíná být, a v budoucnu nejspíš bude čím dál víc, zásadní. Samozřejmě za předpokladu, že někdo není tak dobrý a známý, že si ho vyhlédnout headhunteři. Pak už se jedná na základě pověsti a ostatní ustupuje do pozadí.
Můj názor je, že teprve na inženýrovi to začalo být zajímavé. To co se jeví jako suchá teorie má v praxi dost výrazný vliv, protože veškerá ta praxe je na tom postavená, i když se ti to možná ze začátku nezdá.
Muj naroz je, ze Mgr. je uplne k hovnu. Firmy stejne zajima, co v dane oblasti umis. Ja jako java developer mam pouze Bc. a zazil jsem presne to stejne, co ty. Zacal jsem pri magisterskem studiu pracovat, a pak uz me skola prestala bavit.
Kamos ma taky pouze Bc (studovali jsme spolu), odstehoval se do Londyna, kde ted dela java developera za 60K liber rocne. Kdybych nemel uz zavazky, hned bych ho nasledoval, ale jsem si nasel job, ktery me nadstandardne uzivi i v CR...
Doporucuji ti se samovzdelavat v IT oblasti, kterou chces delat (cist knihy, clanky na netu) a ve firme se snaz byt inovativni (navrhuj nove a lepsi postupy, reseni - bav se z vedenim, bud videt) a karierni rust na sebe nenecha dlouho cekat.
Vydávám se cestou jako MaSo. Jestli je to dobře nebo špatně se asi uvidí časem..
Tak ať se ti daří!