Jak zavíráte kapotu u auta?
Nedávno jsem se bavil na tohle téma a zjistil jsem, že jsou dvě skupiny vyhraněných lidí, co do zavírání kapoty na autě, každá má svoji pravdu a odmítá druhou metodu. Jedna skupina ji zásadně pustí z výšky, kdy se zabouchne, druhá ji opatrně položí a potom se o ni opře, aby zacvakla. Kdo zabuchuje, říká, že si nechce vymačkat důlky do plechu, kdo zamačkává, tvrdí, že bouchnutí z výšky je příliš bezohledné k pantům, těsněním a vlastně všemu okolo.
Ve které skupině jste? Já osobně pouštím z výšky, ale jen z nutně potřebné pro zabouchnutí, asi 15 centimetrů, nechci zbytečně skákat po laku, aby se kapota dovřela.
Chybí mi tam volba "tam radši nelezu", tak jsem dal "zabouchnout z výšky", protože tak to dělám, když tam výjimečně lezu
Tak tak. V tomhle ti dá za pravdu i zdejší módní guru; ten taky neleze pod kapotu, neboť by si mohl ušpinit oblek
Mám to stejně. Lezu tam akorát dolít kapalinu do ostřikovačů, pak kapotu pustím asi z výšky 20 - 30 cm, jak mi doporučil prodejce.
Položím a zamáčknu. Puštění z výšky mi přijde moc barbarské.
Jaké důlky, proboha? Kapota je prohnutý kus plechu, který je zespodu vyztužen a i laciné škodovky ji mají pevnou dost, aby se důlky neudělaly. Navíc boucháním dřív či později někde prdne lak. Kromě toho trpí gumové dorazy a u lepších značek s plynovými výztuhami s tím třísknout ani snad není možné.
Když jsem si odvážel z autoqelbu nové auto, tak mi prodavač co mi ukazoval, která páčka je na co, radil, abych kapotu NIKDY nezavíral, že bych ji shora zamáčknul, ale jen tak, že ji z malé výšky pustím. Ono dnes se už nedělají auta z důkladného plechu jako například wartburgy - když někde na silnici byla nějaká zácpa, tak jsem si mohl stoupnout na blatník a kouknout co se vepředu děje. Teď se používají tenčí plechy a pokud to má mít nějakou tuhost, tak se zespodu přiboduje nějaká vzpěra.
reálně jde jen o to, aby se kapota správně zavřela, tj. zacvakla jak bezpečnostní pojistka, tak standardní zámek ovládaný právě tou páčkou. Slušné auto jde zavřít pomocí jemného přitlačení, nedokážu si představit, že tu 50kg těžkou "poklici" pouštím byť jen z 5 cm výšky.
50kg? No jo, to dělali kapoty ještě kováři na kovadlině, dnešní auta to maj skoro z papíru, aby to bylo co nejlehčí, nebo i hliníkový (Peugeot 208). Na mým C3P je haubna maličká, takže to má tak 5kg. Přesto jen pustím z nějakých 20 cm, plynový vzpěry to nemá. Ono je to možná i popsáno v návodu.
I dveře jsou papíráky, stačí troška a je v nich dolík. Jen pevná konstrukce potažená plechem. Když jsem ještě měl jedničkovou oktávku, tak to ještě byl kus pevnýho plechu.
můj poloamerický koráb těch 50kg v kapotě má.
Pouštím z výšky 20-30cm nebo chytnu za spoiler a prásknu s těmi dveřmi dolů. Poškození se neobávám
Z výšky nějakých 20cm.Toto mi kdysi povídal technik,když jsem přebíral první nové auto,prý je na to navrženo.Jist si tím nejsem,ale dělám to tak.
Zavíráte dveře prásknutním či jemným zavřením pomocí kliky? Takže asi tak.. Rozhodně položit a přimáčnknout, cvakne to a hotovo.
U auta? Zabouchnutím, ještě jsem neviděl nikoho je zavírat klikou.
Kapotu
Byly myšleny dveře jako takové, ne u auta
Jenže kapota nemá kliku. A dveře u auta, ač mají kliku, se též zavírají přibouchnutím.
Jasně že se dveře u auta zabouchávaj... to je snad logické.
očividně to nikdo nechápe, tak řeknu co tím chtěl básník říci:
Že se člověk k tomu autu chová ohleduplně, tudíž nepráská s tím jako humpolák.
jinak to práskání kapotou má zažito spousta lidí ještě když měli wartburgy, žigulíky, škochtle, kde to snad ani normálně zavřít nešlo...
Ale je rozdíl kapotou prásknout a pustit ji z 20 cm výšky. Oni to tak doporučují i výrobci. Si natrénuj výšku, ze které se kapota při puštění nezaklapne a ze které už jo a máš jistotu, že s tím netřískáš víc, než je nutný. Navíc je kolem dokola gumový těsnění, který funguje jako tlumič dorazu. Tím, že to na to těsnění spadne, to padne vlastní vahou na celou plochu rovnoměrně, zatímco při ručním domačkávání kapotu ohýbáš (okem to asi vidět není, ale fyzický rozložení sil takový bude).
ne, pokud tlačíš v místě, kde je úchyt pro zámek, nemůžeš kapotu ohýbat.
Na dvere aj kapotu mám rovnakú metódu. Prásknuť s tým (kapotu teda stačí pustiť) a ak to náhodou nezacvakne, tak plán B - zaútočiť silou.
Ono je to vlastne úplne logické! V príručkách núdzového prežitia v divočine je tiež jasne napísané, že treba pracovať rozumne, šetriť vlastné sily a všetko čo sa dá, nechať na gravitáciu.
Do nedávna jsem pouštěl z výšky,ale když jsem onehdá viděl kolegu v práci jak mu prasklo světlo,tak jsem zavírací mechanismus řádně promazal a už jinak než jemným domáčknutím na střed haubny nezavírám.Takže asi taky záleží na typu auta.
Mám Xsaru 2 s né moc inteligentně navrženým vachrlatým uchycením plastové masky. Předchozí majitel nejspíš kapotu zavíral přibouchnutím, tudíž byla maska uvolněná. Musel jsem ji přilepit. Proto raději kapotu lehce položím a zamáčknu. K promáčknutí dojít nemůže, protože v místě, kde tlačím, tak je ohyb plechu a prolis. A přijde mi to šetrnější a ne tak barbarské.
Můj názor je, že lidi co pouští kapotu z výšky mají třeba pocit většího bezpečí že se haupna neotevře za jízdy. Ikdyž to má pojistku ale dělával jsem v tomhle oboru a na pár takovejch případů jsem narazil že při zamáčknutí kapota pořádně nezacvakla. Obzvlášt u starších aut. Ale je to určitě otázka názorů. Za mě oboje. U starých boucnout a u nových zamáčknout.
Zrovna včera jsem to zkoušel. Mám nový auto a zamáčknout to jemným stiskem nešlo. Pustil jsem to z výšky 10 cm a bylo zaklapnuto. A hlavně, jako se vším - svoje dílo si zkontroluju, takže stejně tak, jako když zamknu auto a ještě raději zkusím chytnout za kliku, tak zaklapnu víko a zkusím, jestli drží.
Navíc nový auta mají opravdu tak tenký plechy, že bych měl strach, že to promáčknu.
U bagru jsem měl dokonce i předepsáno pouštět z výšky, a tam je haupna tvrzenej plast. Kvůli týhle debatě si snad koupím návod na zavírání kapoty . Však to každý stejnak bude dělat tak, jak se mu bude chtít.
Především by se to mělo dělat tak, jak to určí výrobce toho kterého vozidla. Popsáno to jest v návodu k použití od toho kterého vozidla.