Závory
Dneska jsem natočil palubní kamerou v autě následující: https://youtu.be/cHA6JAsybgg - pusťte si to full screen.
(pro rejpaly: Vlak tam skutečně jel, vystřihl jsem ho, ale je to takhle hezké, že?).
Dneska jsem natočil palubní kamerou v autě následující: https://youtu.be/cHA6JAsybgg - pusťte si to full screen.
(pro rejpaly: Vlak tam skutečně jel, vystřihl jsem ho, ale je to takhle hezké, že?).
Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru
I poděkoval.
spěšňák.
Rychlost světla je prostě rychlost světla...
Zajímalo by mne, který koumák a proč zrušil značku "Vlečkový přejezd". Dřív byla třeba i tady:
http://goo.gl/maps/pLdGp
teď je tam značka "Nechráněný přejezd". Když tamtudy jedu, široko daleko žádné železniční vozidlo, vrata do fabriky zavřená, samozřejmě žádné bílé blikací světlo, tak zpomalím na 30, co kdyby v tom nenápadném autě parkujícím poblíž byli cajti a neměli ještě splněný denní plán výběru pokut.
Ale připadám si, jako B. L. Bec.
U jakéhokoliv přejezdu zastavím, podívám se a pak jedu. I kdyby blikalo cokoliv a za mnou troubil kdokoliv. Pravdou je, že železniční přejezdy potkávám pouze při cestách do Podhájské, kam jezdíme vyhřívat kosti
Klobouk a plato vajec? Máš? Ale teď vážně; tohle je zbytečné... Na 90% tratí je vidět ze silnice a bliká-li bílé světlo, lze přejezd přejet rychlostí 50 km/h. Nehody, ke kterým dochází vinou nefunkční signalizace na přejezdech spočítáš na prstech jedné ruky dělníka, který dvacet let makal na pile.
No já nezastavuju, ale rozhlídnu se.. Stejně tak jako na světelných křižovatkách, ikdyž mám zelenou, kouknu zběžně preventivně. To co denně člověk vidí a zažívá v Praze člověka zocelí, zvlášť když jezdí prakticky pořád.
Jasně, že koukám i když mám zelenou (bliká bílá), ale nezastavuju. Někde je i vidět z tratě kilometr na obě strany, tudíž stačí zpomalit na oněch 50 km/h; když ten přejezd znám a není to nějaký skokánek. Třeba na karlovarské u Hořesedel.
znám jeden křišťálově nepřehledný přejezd, kde jsem už několikrát viděl situaci, že i přesto, že svítí bílé světlo, tak jede mašina, a teprve následně šly šraňky dolů i s červenými světly. Vlevo od cesty drážní domek (stojící metr od tratě), napravo hrouda země zarostlá metr dlouhou travou nebo co to je. Je to přejezd v podstatě už na harfě nákladního nádraží.
Kdo mě zná, ví, že jako klobouk rozhodně nejezdím, ale pokud nevidím na trať, tak brzdím taky.
to je pod hotelem step? tam je nějaký přejezd? nebo myslíš harfou úplně něco jinýho?
Představ si větší vlakový nádraží shora a máš harfu jak malovanou.
Neverim. Ze jede vlak, neblika cerveny a zavory jsou nahore - to se stane. Ale ze by blikalo bily svetlo a projel vlak, to povazuju za temer nemozny. A to prosim o zeleznicni zab.zar. vim docela dost.
Aby tohle nastalo, tak by po kolejich musel ject kompletne odizolovany vlak, nebo by musely odejit alespon dva pocitace naprav. Pocitace naprav se moc casto nevyskytujou a vlak zastavit na pisku tak, ze se odizoloval jsem videl - ale za jizdy si to fakt nedovedu predstavit.
Bílé světlo a vlak? Pak není nic jednoduššího, než takový stav natočit mobilem a poslat to na SŽDC. A divím se, že by si tohle lajsli....
Ono s těmi stavy (světly) je to tak, že nebliká-li bílá, tak vlak jet může, bez ohledu na polohu závor. Nemusí blikat ani červené. To je ale něco jiného, než blikající bílá. Když přijíždím k přejezdu, kde nebliká bílá, tak zpomalím a koukám, ne že ne. Když ale bliká bílá a vidím 1 km napravo od silnice a 500 m nalevo, tak není důvod jet pomaleji, než předepsaných 50 km/h, natož stavět. U přejezdu, kde je kříž a značka STOP nemluvím, tam je to jasné.
To ještě nic není. V Mělníce je proslulý přejezd přes kolej, která před i za přejezdem prostě není, je vytrhaná a zbývá jen skrz silnici. Každý se domníval, že přejezd tam zbyl jen proto, že není čas nebo peníze předělat ho na kus plné silnice. Omyl! Umístili tam radarovou kameru a kdo po tomto nesmyslném přejezdu nejede 30, obdrží fotku do památníku včetně pokuty. Přejezd zbyl jako past na řidiče a snadný výdělek pro obecní úřad. Když lidi nadávají, obecní úřad odpoví, že není jejích problémem jestli tam vůbec může vlak jet či ne, ale že značka A26a nařizuje 30 Km/hod. Basta fidli.
Jojo, ten mělnický přejezd byl slavný... Nevím, jak je to tam nyní, ale jednu dobu tam (po vlně odporu) neměřili.
Kamera už je pryč.
Jen jsem o tom přejezdu slyšel. Teoreticky, pokud se to pošle do správního, neměl by mít úřad šanci to vyhrát (a vymoci pokutu) stran chybějícího materiálního aspektu přestupku.
Ale je to jen teorie.
Právě. Vrána vráně oči nevyklove, takže by se kraj postavil za město, ministerstvo za kraj... Leda možná ústavní soud, ale kdo by měl nervy se kvůli tomu soudit deset let? Já tedy asi ne...
Jsou lidi, kteří mají ty nervy se s tím zabývat. Tedy bránit se.
Existuje teorie, podle které mají u těchhle "masových" výběrů desátek (protože popisovaný přejezd nic jiného, než "mýtná brána" na desátek není) lidi, co se brání, dost velkou šanci uspět. Těch, co zaplatí je pořád dost, tak proč by měl ouřad nějak intenzivněji lámat peníze z těch, co se brání.
Já bych na to taky neměl, ale uvažoval jsem o pojistce (například). Ale nejezdím tolik moc, aby se mi to vyplatilo.
Proč by se ouřad bránil a hnal to ad absurdum? No proč ne? Jednak tím, že to u několika vzpurnějších jedinců nechá vyhnít, nebo sleví, poskytuje střelivo i ostatním. Mnohdy lidé, co se brání, si to nenechají pro sebe a najednou je na ouřadě ouzko, poněvadž se nevybere kýžená částka a hledá se, v čem je problém. Tím, že se víc lidí brání a jdou do pře s úřadem ubývá lidí, co bez keců zaplatí.
Ostatně, pražský magistrát výběr pokut zautomatizoval, lidem přijde list a tam výzva k úhradě částky. Ta je obvykle nižší, než by byla pokuta a spousta lidí pro klid zaplatí. Pak ať si ale všichni odpustí ty pindy o bezpečnosti a honech na piráty... Jde prostě o výběr výpalného.
Ouřad to, typicky v tom Mělnickém případě, musí u soudu prohrát. Zkusí to maximálně do druhého kroku a pak se na to s vyhlídkou prohraného soudu vykašle. To jsou jen výdaje a ne zisk. Až se to přestane vyplácet, vymyslí jinde jiný šméčko a tohle zruší (jak už se v Mělníku asi stalo...).
Jde jen o výběr výpalného.
Vždyť je to průhledný jak děravý trenky. Když czech radar pronajímal (ono to zřejmě funguje dodnes, nevím) obcím technologie, tak obce si odhadované částky, co plánovaly vybrat na pokutách, psaly rovnou do příjmové části rozpočtu. Oni si plánovali, kolik vyberou...
Vždyť v tý Praze je to něco podobnýho. Posílají výzvu na nižší částku, je jasné, že podstatné je bezbolestně zkasírovat. Do žádných tahanic se jim nechce, je to jen práce navíc. Navíc vždycky existuje nebezpečí, že i po tahanicích nebudou mít nic. Tohle je prostě optimalizované na co největší výběr s co nejmenší prací, o nic jiného jim nejde.
Svině, nemůžu si pomoct.
ps: Úvodní stránka czech radaru je dobrá, uvítačka z Drupalu.
watch