
Učit se nebo vzdělávat se?
Dnešní vzdělávací systém je na mizerné úrovni. Dnes se upřednostnuje zapsat si do hlavy presne informace, kterym zak/student nemusi rozumet, staci je udrzet do nejblizsiho testu, a pak informace vypustit. Vsimnete se prosim, ze jsem v predchozi vete nepouzil slovicko "ucit se". O uceni se nejedna, jedna se jen o to mit dokoncenou ZS, maturitu, titul. Tomu ja rikam "vzdelavat se". Nebo-li postupovat v zebricku vzdelani.
Uceni chapu jako proces, kdy si osvojuji nebo zdokonaluji vedomosti a dovednosti. Sem nepocitam zdokonalovavani schopnosti si pamatovat informace, ktere za den zapomenu, takze argument, ze sprtarna je taky uceni, neobstoji.
Čemu dáváte přednost Vy? Chcete, aby Vaše dítě mělo dobré známky nebo aby mělo dovednosti a schopnosti?
Omlouvám se, že mi někde chybí čárky a hacky, až budu u počítače, tak to kdyžtak upravím (pokud to půjde)
deti-s-hendikepem-by-nemely-byt-ve-tride-s-temi-bez-nej-rekl-zeman-sklidil-kritiku--1444002
j
Jsem toho názoru, že děti s fyzickým hendikepem, ale jinak duševně v pořádku by měly být normálně se zdravými dětmi ve třídě. Tam nevidím žádný problém. Odděleně vzdělávat spíš děti, které jsou v nějakém ohledu pomalejší a ostatní by zdržovaly. Ale to už se tak děje, pokud vím. Zeman to řekl moc obecně a zřejmě tím urazil tu první skupinu..
Já Zemana pochopil tak, že myslel jen ty, co nejsou duševně v pořádku - z tohoto výroku:
Nedovedu si představit situaci, kdy je pro třídu neštěstím, pokud je v ní fyzicky postižené dítě. To spíš hrozí u duševně nemocných - které na hodinách vyrušuje, tím na sebe upozorní, učitel s ním má problémy, zbytek třídy s ním má problémy....
Nevím jestli teď, ale před šesti až devíti lety na mé ZŠ pár takových duševně nemocných dětí bylo.
Přesněji řečeno, měl jsem takový pocit, že byly...
Pozor na pojmy. Dusevne nemocne dite muze byt neco uplne jineho nez dite s mentalni retardaci.
A k Zemanovi - pokud mel na mysli skutecne pouze deti s vaznejsim intelektovym handicapem, tak to mel specifikovat, protoze to jeho vyjadreni zni hodne obecne.
Ok, myslel jsem spíše děti s menší "mentální" vyspělostí - nevím jak to přesně definovat - prostě když se chovají jako zvířátka, která nelze učit ani nijak pořádně rozvíjet :) Ne někoho, kdo je jako Hawking, který má rozumové schopnosti v pořádku. Ani nevím, jestli to, co má Hawking se bere jako duševní nemoc nebo jako fyzické postižení.
To, co ma Hawking (ALS), je 100% fyzicke postizeni.
To uz jsou ale spise deti s hlubokou mentalni retardaci, zpravidla umistovane v ustavech - deti navstevujici zakladni skoly prakticke a specialni jeste vzdelavatelne jsou (samozrejme ze ne standardnim tempem) a do zviratek maji docela daleko
Jeste k tomu Zemanovi:
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Retardovane-a-asocialni-deti-rusi-vyucovani-Nektere-vazne-zaclenit-nejde-zapojuje-se-reditelka-vyjimecne-skoly-do-debaty-o-vyroku-Zemana-355023
Tyjo, ja nevim, co presne ma za zkusenosti, ale nektery jeji vyroky mi prijdou trosku naivni..
Mama taky uci na zvlastni skole. Tech hodin pracovniho vyucovani "mnoho" fakt neni (pod pojmem mnoho si predstavuju aspon 8-10 hodin), ne vsechny deti v techto skolach jsou manualne zrucne a krome toho tam velice casto jsou zaci, kteri jakymkoli vzdelanim absolutne opovrhuji .. a manualni cinnosti jeste vic :D