Jak komunikuje Český rozhlas s plátci poplatků
Včera mi přišel e-mail. Píše mi nějaká paní Toulová, že prý dlužím rozhlasový poplatek. Celý e-mail však budí spíše dojem dalšího pokusu o podvod (že by po různých phishingových pokusech napodobit e-maily bankovních institucí či exekutorů přišel nový, tentokrát Česko-rozhlasový?) - tedy podle předmětu jde o e-mail přeposílaný, podle adresátů hromadný a podle odesilatele neověřitelný (pracuje Toulová Jana v Českém rozhlasu?).
Bohužel, ani v těle zprávy není čeho se chytnout - není tam moje jméno, e-mail, ani žádný jiný údaj, který by dal možnost domnívat se, že e-mail skutečně patří mně (naopak mne v něm ale vyzývají, abych uvedl "přidělený variabilní symbol, jméno a datum narození osoby, která byla v přihlášce uvedena" - proč?).
Volat se jim tedy nechystám, odpověděl jsem, že mi mají sdělit, zda je e-mail autentický a pokud ano, pak komu je určen.
Je to nějaké divné, kde by vzali tvůj mail? Přijde mi to jako spam, možná někde koupili databázi adres a tak to hromadně rozeslali, že se třeba někdo chytně za šňupák. Z toho kouká průser
BTW, a jak to platíš?
Já (a předpokládám že většina lidí) to mám jako součást SIPO..
Ty jsi na těch www vytvářel nějaou přihlášku? To je prostě nějaká bouda - spam.
Protože z emailu vůbec není zřejmé, kdo by měl být poplatník - žádné jméno, adresa ani variabilní symbol a pod. - nevidím nejmenší důvod proč ten email zcela neignorovat.
Jo, to jsem zapomněl napsat, já se tam před Uherákem registroval, protože nemám (a nechci mít) SIPO. Čili e-mailovou adresu na mě mají. Taky jsem tam registroval mámu, což může být klidně ten šutr úrazu. Ale opravdu netuším, komu to psali a jestli to řešit.
Co zavolat přímo na infolinku Č. rozhlasu? Ne na to číslo, co tam uvádějí, bo by mohlo být falešné.
Takže výsledek:
e-mail byl skutečně určen mně (resp. mojí matce) a to sice z toho důvodu, že jsem ji registroval na stejnou e-mailovou adresu, jako sebe. Tím pádem se mi po přihlášení na tom webu objevilo jako číslo poplatníka (a tedy variabilní symbol pro platbu) stejné číslo, jako mám já. Asi tušíte, k čemu došlo - ano, na účet ČRo došly 2 poplatky se stejným VS. Nyní jsem si to vyjasnil po e-mailu se "specialistou rozhlasových poplatků" a změnil VS v trvalém příkazu na správný.
Pro příště už vím, že ne všechno, co se tváří jako podvodný e-mail je podvodný e-mail (no, a pak se v tom vyznejte).
Pokud se nejednalo o podvodný email, není mi jasné, proč byl zaslán na skryté adresy příjemců.
Zjevně je to jejich standard. Pošlou hromadný e-mail a čekají, kdo se chytí.