Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Nové vozy rychlíků ČD v provozu

Dnes v podvečer jsem vyrážel z Brna rychlíkem R 815, který měl kromě klasických starých "koženek" zapřahlé i dva nové vozy (nemyslím teď ty řídící jednotky, ty už jezdí dlouho). Vznikly prej z osobáků (asi Honeckery), mají teda lepší podvozek no a hlavně interiér je překopaný. Lepší sedačky, dál od sebe, dveře na tlačítko (za jízdy blokované). Akorát je to velkoprostor, což já vítám, ale věřím, že je dost lidí, kterým vyhovovalo v rychlících kupé. Tady je pár obrázků. Moc jsem toho nepořídil, byla tma. Z venku to vypadá jako běžný vůz 2. třídy co jezdí v EC.

[313-20140926-201404-jpg]

[314-20140926-200526-jpg]

[315-20140926-200702-jpg]

Na dveřích bylo napsáno, že je v testovacím provozu do xx.10.2014, už přesně nevím.

Jaký na to máte názor? Je to lepší, než staré koženky? Já myslím že určitě ano.

loading...
Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
V sobotu jsem čekal na vlak s plánovaným odjezdem 18:06 v Řečanech nad Labem. Asi ve čtvrt na sedm j…
Kurt 29.09.2014 09:27
Kurt
To se někdy stává. Máš pravdu, že reagovat na to by mohli rychleji. Kdysi jsem čekal na rychlík, kte…
Niko Bellic 29.09.2014 10:01
Niko Bellic
Pokud to čekání není dlouhé, tak by mělo být možné (pokud celá trasa není našponovaná) dohnat zpožde…
JR_Ewing 29.09.2014 10:58
JR_Ewing
Třeba na koridoru to je u nás úplně neřešitelná věc, ve všední dny tam jezdí těch vlaků tolik, že do…
Kurt 29.09.2014 11:38
Kurt
Ale taková věc, která se mi posledních několik týdnů udávala často, ta by se tím řešit dala: Situac…
JR_Ewing 29.09.2014 12:35
JR_Ewing
Na tom hlášení zpoždění něco bude - přesně to odpovídá zkušenosti, kterou jsem popsal výše. Bordel?…
Kurt 29.09.2014 13:34
Kurt
To je naopak první. Mám možnost cestovat do práce dvěma cestami (dá se koupit jízdenka, že mohu využ… poslední
JR_Ewing 29.09.2014 14:47
JR_Ewing

V sobotu jsem čekal na vlak s plánovaným odjezdem 18:06 v Řečanech nad Labem. Asi ve čtvrt na sedm jsem se z hlášení dozvěděl, že vlak bude asi o 25 minut opožděn, o dalších 20 minut později jsem se dozvěděl, že bude opožděn o hodinu z důvodu poruchy na lokomotivě - nakonec jsem z Řečan odjížděl v 19:14, což bylo mimochodem 8 minut po plánovaném odjezdu dalšího spoje. Ne, že bych v té kose nebyl rád za to, že aspoň jeden Elephant přijel, ale upřímně, nečekal jsem takový problém sehnat při víkendovém provozu v Kolíně náhradní soupravu a vypravit ji místo zdechlého stroje.

To se někdy stává. Máš pravdu, že reagovat na to by mohli rychleji. Kdysi jsem čekal na rychlík, který postupně nabral 120 min. zpoždění. Musel jsem jet osobákem. Tehdy to ale způsobil skokan.
Mě ale nejvíc nasere, když zpoždění mého rychlíku způsobí nějaký úplně jiný vlak, protože ten rychlík na něho musí čekat. A ten rychlík pak způsobí i zpoždění všech osobáků na celé jeho trase, protože ty zase musí čekat na něj. Když jede všechno na čas, tak je to dobré, spousta vlaků na sebe navazuje. Ale stačí aby mělo něco zpoždění a jejich systém se rozsype. Na druhou stranu, kritizuje se lehce, ale jiné řešení mě nenapadá. Buď vlaky na sebe navazovat nebudou a cestující budou nasraní, nebo navazovat budou, ale občas bude jeden čekat na druhý, což je také nasráníhodné. :-)

Pokud to čekání není dlouhé, tak by mělo být možné (pokud celá trasa není našponovaná) dohnat zpoždení vyšší rychlostí. Pochopitelně, dvě hodiny se drtí dost špatně.

Ostatně, přijel jsem jednou do Paříže se šesti hodinama zpoždení, a to nebyly České dráhy. Problém se může přihodit komukoli.

Ale taková věc, která se mi posledních několik týdnů udávala často, ta by se tím řešit dala:

Situace - výluka, konkrétněji pomálá jízda na asi pěti kilometrech před přestupní stanicí. Ve výlukách ČD není uvedena, ačkoly to zpoždění ty vlaky dostaly se železnou pravidelností. Prý podle ČD není nutné (s odkazem na nějaké směrnice či zákon) uvádět. V přestupní stanici odjede následný spoj (rychlík) s odůvodněním, že za 13 minut jede osobák. Jenže osobák staví v každé řiti a do cílové stanice jede o 25 minut déle, než ten rychlík. A hle, najednou je z pěti minut na přestupní stanici čtyřicet minut na příjezdu. Ale nikde není ani zmínka o tom, že taková situace může nastat (a že se mi nestala jednou). A mimochodem, oboje rychlíky.

PS: při korespondenci s ČD (je s podivem, že odpověděli, neboť dříve, když jsem si stěžoval se ani nenamáhali odpovědět). Zajímavá informace pro mě byla, že někteří cestující prý dokonce vyžadují koženkové vagony (tak takového člověka bych chtěl poznat, to musí být dobrý exot). Co mě ale nadzvedlo, tak to bylo prohlášení, že podle nějakého drážního zákona zpoždění 5 minut hlásit nemusí a že zpoždění mohou ohlásit až po pěti minutách (kdy ten vlak už měl odjet a všem je jasné, že má zpoždění). A to i přes to, že na webu je zpoždění vedené v minutách a tu informaci dráhy mají stále.

Na tom hlášení zpoždění něco bude - přesně to odpovídá zkušenosti, kterou jsem popsal výše. Bordel? Jistě!
K těm koženkám - nepochybuji o tom, že alespoň 2 šotouši budou vzpomínat na ty koženky s nostalgií a slzou v oku - prostě z principu, nebo proto, že v něm zažili první (či poslední) sex.
V tom popisovaném případě máš prostě smůlu, proto je dobré nejezdit posledním spojem (já vím, že se to snadno řekne).

To je naopak první. Mám možnost cestovat do práce dvěma cestami (dá se koupit jízdenka, že mohu využívat obě cesty) a tímto jezdím, že jsem v práci brzo a relativně brzo i doma. Místo abych vocasil o 40 minut dýl ve vlaku, mohl jsem si půl hodiny přispat a jet druhou tratí a časově bych to bylo nastejno.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru

loading...