Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Nové vozy rychlíků ČD v provozu

Dnes v podvečer jsem vyrážel z Brna rychlíkem R 815, který měl kromě klasických starých "koženek" zapřahlé i dva nové vozy (nemyslím teď ty řídící jednotky, ty už jezdí dlouho). Vznikly prej z osobáků (asi Honeckery), mají teda lepší podvozek no a hlavně interiér je překopaný. Lepší sedačky, dál od sebe, dveře na tlačítko (za jízdy blokované). Akorát je to velkoprostor, což já vítám, ale věřím, že je dost lidí, kterým vyhovovalo v rychlících kupé. Tady je pár obrázků. Moc jsem toho nepořídil, byla tma. Z venku to vypadá jako běžný vůz 2. třídy co jezdí v EC.

[313-20140926-201404-jpg]

[314-20140926-200526-jpg]

[315-20140926-200702-jpg]

Na dveřích bylo napsáno, že je v testovacím provozu do xx.10.2014, už přesně nevím.

Jaký na to máte názor? Je to lepší, než staré koženky? Já myslím že určitě ano.

loading...
Předmět Autor Datum
No pěkné, o tom žádná. Ale kdo jezdí vlakem pokaždé ve čtyřech? To opravdu nejde udělat dvojsedadla…
mif 26.09.2014 22:49
mif
Takové uspořádání býva ve vlacích EC a máš pravdu, je to lepší když jede člověk sám.
Niko Bellic 26.09.2014 22:54
Niko Bellic
To mi připomnělo Š+G: Seděl sám v přeplněném kupé.
IQ37 27.09.2014 01:31
IQ37
A toho místa na nohy... Prostě idioti šetří místem a nakonec jim v tom "dobytčáku" jede jen pár lidí…
Chocholoušek 27.09.2014 04:42
Chocholoušek
Pro nohy v těchhle vagonech snad nebylo místo nikdy. Jak jsou sedačky naproti sobě, tak konečná.
Zarniwúp 27.09.2014 12:06
Zarniwúp
Jo, je to jen renovace. Okna posunout nejdou, takže ani sedačky se nedají v tomto uspořádání moc pos…
Niko Bellic 27.09.2014 12:24
Niko Bellic
S nedostatkem místa problémy nemám, ač nejsem nejmenší (187 cm). V tomto směru je ale nedostižný vůz…
Dale Cooper 27.09.2014 21:59
Dale Cooper
Dneska jsem jel a byl tam právě nový vagon tohoto typu (první a druhá třída oddělená uprostřed dveřm…
Niko Bellic 28.09.2014 23:01
Niko Bellic
Podobné sedačky jezdí u nás na osobákách (a tam jsou přítomné i řady dvojsedaček za sebou), ale pro…
JR_Ewing 29.09.2014 08:20
JR_Ewing
V sobotu jsem čekal na vlak s plánovaným odjezdem 18:06 v Řečanech nad Labem. Asi ve čtvrt na sedm j…
Kurt 29.09.2014 09:27
Kurt
To se někdy stává. Máš pravdu, že reagovat na to by mohli rychleji. Kdysi jsem čekal na rychlík, kte…
Niko Bellic 29.09.2014 10:01
Niko Bellic
Pokud to čekání není dlouhé, tak by mělo být možné (pokud celá trasa není našponovaná) dohnat zpožde…
JR_Ewing 29.09.2014 10:58
JR_Ewing
Třeba na koridoru to je u nás úplně neřešitelná věc, ve všední dny tam jezdí těch vlaků tolik, že do…
Kurt 29.09.2014 11:38
Kurt
Ale taková věc, která se mi posledních několik týdnů udávala často, ta by se tím řešit dala: Situac…
JR_Ewing 29.09.2014 12:35
JR_Ewing
Na tom hlášení zpoždění něco bude - přesně to odpovídá zkušenosti, kterou jsem popsal výše. Bordel?…
Kurt 29.09.2014 13:34
Kurt
To je naopak první. Mám možnost cestovat do práce dvěma cestami (dá se koupit jízdenka, že mohu využ… poslední
JR_Ewing 29.09.2014 14:47
JR_Ewing

No pěkné, o tom žádná. Ale kdo jezdí vlakem pokaždé ve čtyřech? To opravdu nejde udělat dvojsedadla za sebou (a čtyřku třeba jen jednu ve vagonu)? Kdo má celou cestu čumět do ksichtu jakémusi náhodnému spolucestujícímu? Tohle fakt vymyslel magor.

Jo, je to jen renovace. Okna posunout nejdou, takže ani sedačky se nedají v tomto uspořádání moc posunout. Aspoň jsou užší, tím se získal nějaký prostor navíc. Tehdá to prostě navrhli blbě.
Mě se nejvíc líbí velkoprostory, co jsou v rakouských vagonech ÖBB na trase Wien - Warszawa. Tam je panečku místa. Z toho by si měly vzít ČD příklad.

S nedostatkem místa problémy nemám, ač nejsem nejmenší (187 cm). V tomto směru je ale nedostižný vůz 1. a 2. třídy řady AB. V oddílech druhé třídy je místa královsky, tyto jsou stejně velké jako oddíly jedničky. Navíc je jich oproti klasickému vozu druhé třídy méně (řada A a AB - 9 oddílů, řada B - 10 oddílů), tak je místo.
Ale tohle je v pohodě. Jestli se chceš rozvalovat, kupuj si první třídu :-)

Podobné sedačky jezdí u nás na osobákách (a tam jsou přítomné i řady dvojsedaček za sebou), ale pro rychlík to moc pohodlné není. Stejně jako v Elefantech, po delším čase (desítky minut) to sezení začíná být nepříjemné a pracovat při tom s notebookem na klíně je ještě horší. Člověk za chvíli neví, kam si položit nohu, aby to bylo pohodlné. To jsem v koženkových vagonéch (a to na ně nadávám kudy chodím) nebo jinýnch vysloveně rychlíkových vozech nepociťoval.

V sobotu jsem čekal na vlak s plánovaným odjezdem 18:06 v Řečanech nad Labem. Asi ve čtvrt na sedm jsem se z hlášení dozvěděl, že vlak bude asi o 25 minut opožděn, o dalších 20 minut později jsem se dozvěděl, že bude opožděn o hodinu z důvodu poruchy na lokomotivě - nakonec jsem z Řečan odjížděl v 19:14, což bylo mimochodem 8 minut po plánovaném odjezdu dalšího spoje. Ne, že bych v té kose nebyl rád za to, že aspoň jeden Elephant přijel, ale upřímně, nečekal jsem takový problém sehnat při víkendovém provozu v Kolíně náhradní soupravu a vypravit ji místo zdechlého stroje.

To se někdy stává. Máš pravdu, že reagovat na to by mohli rychleji. Kdysi jsem čekal na rychlík, který postupně nabral 120 min. zpoždění. Musel jsem jet osobákem. Tehdy to ale způsobil skokan.
Mě ale nejvíc nasere, když zpoždění mého rychlíku způsobí nějaký úplně jiný vlak, protože ten rychlík na něho musí čekat. A ten rychlík pak způsobí i zpoždění všech osobáků na celé jeho trase, protože ty zase musí čekat na něj. Když jede všechno na čas, tak je to dobré, spousta vlaků na sebe navazuje. Ale stačí aby mělo něco zpoždění a jejich systém se rozsype. Na druhou stranu, kritizuje se lehce, ale jiné řešení mě nenapadá. Buď vlaky na sebe navazovat nebudou a cestující budou nasraní, nebo navazovat budou, ale občas bude jeden čekat na druhý, což je také nasráníhodné. :-)

Pokud to čekání není dlouhé, tak by mělo být možné (pokud celá trasa není našponovaná) dohnat zpoždení vyšší rychlostí. Pochopitelně, dvě hodiny se drtí dost špatně.

Ostatně, přijel jsem jednou do Paříže se šesti hodinama zpoždení, a to nebyly České dráhy. Problém se může přihodit komukoli.

Ale taková věc, která se mi posledních několik týdnů udávala často, ta by se tím řešit dala:

Situace - výluka, konkrétněji pomálá jízda na asi pěti kilometrech před přestupní stanicí. Ve výlukách ČD není uvedena, ačkoly to zpoždění ty vlaky dostaly se železnou pravidelností. Prý podle ČD není nutné (s odkazem na nějaké směrnice či zákon) uvádět. V přestupní stanici odjede následný spoj (rychlík) s odůvodněním, že za 13 minut jede osobák. Jenže osobák staví v každé řiti a do cílové stanice jede o 25 minut déle, než ten rychlík. A hle, najednou je z pěti minut na přestupní stanici čtyřicet minut na příjezdu. Ale nikde není ani zmínka o tom, že taková situace může nastat (a že se mi nestala jednou). A mimochodem, oboje rychlíky.

PS: při korespondenci s ČD (je s podivem, že odpověděli, neboť dříve, když jsem si stěžoval se ani nenamáhali odpovědět). Zajímavá informace pro mě byla, že někteří cestující prý dokonce vyžadují koženkové vagony (tak takového člověka bych chtěl poznat, to musí být dobrý exot). Co mě ale nadzvedlo, tak to bylo prohlášení, že podle nějakého drážního zákona zpoždění 5 minut hlásit nemusí a že zpoždění mohou ohlásit až po pěti minutách (kdy ten vlak už měl odjet a všem je jasné, že má zpoždění). A to i přes to, že na webu je zpoždění vedené v minutách a tu informaci dráhy mají stále.

Na tom hlášení zpoždění něco bude - přesně to odpovídá zkušenosti, kterou jsem popsal výše. Bordel? Jistě!
K těm koženkám - nepochybuji o tom, že alespoň 2 šotouši budou vzpomínat na ty koženky s nostalgií a slzou v oku - prostě z principu, nebo proto, že v něm zažili první (či poslední) sex.
V tom popisovaném případě máš prostě smůlu, proto je dobré nejezdit posledním spojem (já vím, že se to snadno řekne).

To je naopak první. Mám možnost cestovat do práce dvěma cestami (dá se koupit jízdenka, že mohu využívat obě cesty) a tímto jezdím, že jsem v práci brzo a relativně brzo i doma. Místo abych vocasil o 40 minut dýl ve vlaku, mohl jsem si půl hodiny přispat a jet druhou tratí a časově bych to bylo nastejno.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru

loading...