Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Proč se jezdí na dálnici pomaleji?

Poslední dobou jsem jel zase párkrát po dálnici a tohle mi vrtá hlavou, nechápu, čím to je.
Jezdím stále stejně, tachometrových 120-140, podle GPS do 132. Jezdil jsem v pravém, prostředním a jednou za dlouhou dobu levém pruhu, kolem mě lítaly skupinky BMW, Audi a podobných aut jedoucích 200. Letos jako kdyby od začátku roku omezili rychlost na dálnicích na 100. Naposledy jsem jel včera z Prahy k Plzni a zpátky. Všichni se táhnou v pravém pruhu 100, prakticky celou dobu jsem jel v levém pruhu a všichni mi uhýbali předjelo mě JEDNO auto. Něco mi uniklo, nebo co se děje? Je hezky, sucho, benzín meziročně nezdražil na desetinásobek. To už snad sebrali řidičáky všem, co mě předjížděli? Připadám si trochu blbě, když s 44 kW předjíždím (vzhledem k rozdílu rychlosti spíš předlétávám) mnohonásobně výkonnější auta táhnoucí se za kamionem.

A jak jezdíte na dálnici vy? Případně má někdo stejný pocit, jako já?

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Jak jezdím? Pohodově, nespěchám do truhly. Pravda, když někam jedu, tak ne na přesný čas a podobně;…
Dale Cooper 01.03.2014 18:32
Dale Cooper
Já se teď vrátil po R4 a to samé, co včera na D5. Jezdím do kopce i z kopce podle tachometru 140, zp…
Potkan007 01.03.2014 19:55
Potkan007
6,9? To je docela dost, IMHO. Tolik mi při jízdě mimo město chlastal Escort z roku 1992 s motorem 1,…
Dale Cooper 01.03.2014 20:04
Dale Cooper
Na 1.4 8V OHV 44 kW to není špatný. Po Praze s tím jezdím za 7,5 a to je na ten motor taky v pohodě.…
Potkan007 01.03.2014 20:11
Potkan007
Jo ahá, to je ten staletý motor - derivát onoho z embéčka? Nejsem škodovkář, nevyznám se příliš v tě…
Dale Cooper 01.03.2014 20:18
Dale Cooper
Ano, to je ono, má to sice elektroniku, ale blok motoru je z dob MB. Dokonce mám "vzácnější" verzi t…
Potkan007 01.03.2014 20:28
Potkan007
O HTP škoda mluvit, to nemělo spatřit světlo světa...
Dale Cooper 01.03.2014 20:30
Dale Cooper
Vlastni zkusenost?? Nemyslim si, jinak bys tak blbe nekecal. Kdyz chci zavodit a delat machra asi si…
Menfis_cz 01.03.2014 23:14
Menfis_cz
Ano, zkušenost nejen moje. Hodněkrát jsem s tím jel, známý to má, holedbal se, jak to bude úsporné a…
Dale Cooper 02.03.2014 12:39
Dale Cooper
:D Tak urcite. Kdybych v tom kazdej den nejezdil mozna bych ti veril. Ale jelikoz jezdim, tak neveri…
Menfis_cz 02.03.2014 19:56
Menfis_cz
Jasně. Ještě dodej, že po dálnici s tím šviháš 150 kopec nekopec a stejně ti to žere těch šest.
Dale Cooper 02.03.2014 20:02
Dale Cooper
:-/ Me to uz nebavi, to je furt dokola. To auto videlo dalnici trikrat. A proc 150? Vzdyt maximalni…
Menfis_cz 02.03.2014 20:09
Menfis_cz
Jej, tady se někomu šláplo na kuří očko :-) Odvolávám vše, není nad HTP, nedostižný to skvost. Ostat…
Dale Cooper 04.03.2014 22:42
Dale Cooper
No tak vidis, a i tady jsou lidi co ten motor neodsuzuji. Jenomze vy proste vydite ceskej trivalec a… nový
Menfis_cz 05.03.2014 09:55
Menfis_cz
každý na to má svůj názor, ale většina lidí šáhne po 1.4 protože na tom bude lépe se spotřebou a s k… nový
jvdc 05.03.2014 10:21
jvdc
Ac nerad tak s tebou musim souhlasit. Ted uz si nepamatuji jaky je rozdil v cene tech 2 motoru. Ale… nový
Menfis_cz 05.03.2014 10:53
Menfis_cz
jasný. 1.2 se nedá srovnávat s 1.6 a výše. švagrův děda si pořídil právě tu 1.2 a když jsem slyšel t… nový
jvdc 05.03.2014 11:04
jvdc
Mensi objem hold neznamena mensi spotreba, ten motor se nekdy musi trochu vytocit, zvuk ma jinej nez… nový
Menfis_cz 05.03.2014 12:55
Menfis_cz
jasný ten přechod z něčeho silnýho na 1.2 musí být VELMI znát. ale pokud jsi spokojený, tak asi není… nový
jvdc 05.03.2014 12:58
jvdc
Auto je taty. Ale jezdim s nim taky. Necuam si to z prstu. Ja bych to imho nekoupil, je to nejake ce… nový
Menfis_cz 05.03.2014 13:19
Menfis_cz
Hledal jsem něco jiného, padnul jsem na tohle, tak sem připíšu své dojmy a nebudu začínat nové vlákn… nový
Yarda 12.05.2017 10:27
Yarda
Ano suhlasim, ale obcas stane, ze niekoho predchadzam na dialnici a na tempomate mam 140 a v pohode… nový
fleg 12.05.2017 11:34
fleg
Já se vždy nejdřív kouknu do zrcátek, jestli se za mnou neřítí auto co vypadá jako připláclé howno a… poslední
Yarda 12.05.2017 12:53
Yarda

Jak jezdím? Pohodově, nespěchám do truhly. Pravda, když někam jedu, tak ne na přesný čas a podobně; obvykle jedu na výlet, pro dceru a tak. Průměrně jezdím 90-110 km/h, je-li potřeba předjet, tak klidně jedu i 140 km/h, ale ne pořád.
Dnes jsem jel po R6 a taky mi nepřišlo, že by kolem někdo lítal 180 km/h. Provoz byl slabý, jelo se tak nějak kolem těch 110-130 km/h.

Já se teď vrátil po R4 a to samé, co včera na D5.
Jezdím do kopce i z kopce podle tachometru 140, zpomaluju jenom, když už auto do kopce nejede. Na spotřebu to je nejlepší, když jedu 100, do každého kopce auto skoro tlačím silou vůle a spotřeba je klidně přes 8 litrů, když jedu rychleji, je to to samé. Při té ideální rychlosti jsem se podle natočených litrů dopočítal k 6,9 na 100, což není na 1.4 MPI na dálnici při těch rychlostech vůbec špatné.

Na 1.4 8V OHV 44 kW to není špatný. Po Praze s tím jezdím za 7,5 a to je na ten motor taky v pohodě. Tyhle starší MPI jsou známý tím, že žerou, ale vydržej všechno a věčnost, autoškolák, s kterým jsem jezdil, už má skoro 400 000 km autoškolovou jízdou (vytáčení, chcípání, občas někdo přepočítá zuby v převodovce) a do servisu jezdí prakticky jenom na pravidelnou údržbu.
Porovnáváš silnější auto s koncepčně o půl století modernějším motorem.

Jo ahá, to je ten staletý motor - derivát onoho z embéčka? Nejsem škodovkář, nevyznám se příliš v těch motorizacích. Pravda, v tom Escortu byl motor se čtyřventilovým rozvodem, MPI a kdesi cosi. Po městě chlastal deset... V roce 1992 to byl výkřik poslední techniky :-)
V tom Fusionu je de facto to samé, co bylo v Escortu, jen menší objem a jiné vstřikování.
Na autoškolové auto je to solidní výdrž. To je snad o level níže, než jsou bývalé taxíky :-)

Ano, to je ono, má to sice elektroniku, ale blok motoru je z dob MB. Dokonce mám "vzácnější" verzi toho motoru, která se vyráběla. Většina Fabií s tím samým motorem má 50 kW, ale první roky, než začali montovat v základu HTP, používali jako nejslabší motorizaci tu 1.4 přiškrcenou na 44 kW. Tohle je koupené už v době, kdy začínaly tříválce, naštěstí dědu přemluvili, aby si koupil místo 3 válců přiškrcené 4 a jsem za to rád. Žere víc, ale lepším zpřevodováním za sebou celkem s přehledem nechá i nepřiškrcenou verzi, o HTP s papírově vyšším výkonem nemluvě. ;-)

No tak vidis, a i tady jsou lidi co ten motor neodsuzuji. Jenomze vy proste vydite ceskej trivalec a hned: je fuj hnus linej, chybi tomu jeden valec, tohle nemuze fungovat. Na dalnici me predjizdi kazdej dvoulitrovej bavorak kterej potkam. Motorky si me davaj jako nic ... to je postaveny na palici. Ten motor je v pohode a kdyz od nej cekas jen to na co je konstruovanej nemuzes na nej nadavat. Jiste kdybych jezdil kazdej den Praha-Brno asi bych zvolil jinej motor. Ale 50, 90, 120 to jede tak kde je k*rva fix problem. Jestli jsem nervni hovado co musi kazdyho na silnici predjet kdyz jede trosku pod limitem maximalni rychlosti, tak to urcite neni problem auta. Jo uz aby se zavedly psychotesty na vsechno co jezdi po silnici i na ty debilni cyklisty ktery ani predpisy neznaj - nemusej znat, hlavne kdyz pak brecej ze je rozjebnul kamion.

jasný. 1.2 se nedá srovnávat s 1.6 a výše. švagrův děda si pořídil právě tu 1.2 a když jsem slyšel tu spotřebu, tak jsem si říkal, že je něco špatně v řidiči, ale když jsem s ním jednou jel, tak jsem změnil názor. s tím motorem a tam kde on jezdí ta spotřeba odpovídá. a ta spotřeba.... 6,6 !!!
A to jezdil opravdu klidně.

Hledal jsem něco jiného, padnul jsem na tohle, tak sem připíšu své dojmy a nebudu začínat nové vlákno.
Už dávno se nerozčiluji nad řidiči aut co mne na dálnici předjíždějí mnohem větší rychlostí než je těch povolených 130 a zmizí daleko vepředu. Ale v poslední době, třeba o velikonocích se prohlašovalo, že ti co pomáhají i ti co chrání budou přísně dohlížet na silnicích (BTW: Tam co jsem jel já, jsem nezahlédl nikoho kdo by pomáhal ani nikoho kdo by chránil) a asi proto na dálnici většina řidičů co jsem tam viděl tu stotřicítku úzkostlivě dodržovala. Tak to vypadalo, když jsem dojel něj¨koho komu tachometr ukazoval o něco víc než byla jeho skutečná rychlost a někdo ho zrovna tou správnou stotřicítkou předjížděl, tak se v levém pruhu za ním seřadil štrůdl dalších předjíždějících. Když se rozhodnu předjíždět já, kouknu dopředu, kouknu dozadu a když je v levém pruhu volno a za mnou nikdo kdo by chtěl předjet mne, tak zařadím čtyřku a plný plyn, abych předjel co nejrychleji (na tachometr se přitom raději nakoukám) a levý pruh zase co nejdřív uvolnil a když už nemohu vybrzdit předjížděného, srovnám rychlost na tu povolenou. Doufám, že mne přitom neuvidí a nevyfotí někdo z pomáhačů a chráničů. Ale pokud bych tu 130 dodržoval i při předjíždění a za mnou by se seřadil štrůdl, necítil bych se vůbec bezpečně.

Ano suhlasim, ale obcas stane, ze niekoho predchadzam na dialnici a na tempomate mam 140 a v pohode si obieham a zrazu mam na sebe nalepeneho blbca, co prikvitol ku mne 200kou a tlaci sa mi na zadok. Podla tvojej teorie by som mal zrychlit a uhnut sa mu, ale mne sa akosi nechce ist na 150-160 len kvoli tomu, ze panovi za mnou zavadziam.

Já se vždy nejdřív kouknu do zrcátek, jestli se za mnou neřítí auto co vypadá jako připláclé howno a jestli stačím předjet než se přiřítí. A pokud se skutečně přiřítí než stačím vyklidit levý pruh, tak hodím pravý blinkr, jako že mu uhnu, až to půjde a přestanu si ho všímat. Jde o to, že se snažím nevytvářet potenciálně nebezpečné situace a takovým situacím se vyhýbat. Koneckonců jde o moje plechy co bych si musel nechat spravovat.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru