Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Proč se jezdí na dálnici pomaleji?

Poslední dobou jsem jel zase párkrát po dálnici a tohle mi vrtá hlavou, nechápu, čím to je.
Jezdím stále stejně, tachometrových 120-140, podle GPS do 132. Jezdil jsem v pravém, prostředním a jednou za dlouhou dobu levém pruhu, kolem mě lítaly skupinky BMW, Audi a podobných aut jedoucích 200. Letos jako kdyby od začátku roku omezili rychlost na dálnicích na 100. Naposledy jsem jel včera z Prahy k Plzni a zpátky. Všichni se táhnou v pravém pruhu 100, prakticky celou dobu jsem jel v levém pruhu a všichni mi uhýbali předjelo mě JEDNO auto. Něco mi uniklo, nebo co se děje? Je hezky, sucho, benzín meziročně nezdražil na desetinásobek. To už snad sebrali řidičáky všem, co mě předjížděli? Připadám si trochu blbě, když s 44 kW předjíždím (vzhledem k rozdílu rychlosti spíš předlétávám) mnohonásobně výkonnější auta táhnoucí se za kamionem.

A jak jezdíte na dálnici vy? Případně má někdo stejný pocit, jako já?

Jsou zobrazeny jen nové příspěvky. Zobrazit všechny
Předmět Autor Datum
Hledal jsem něco jiného, padnul jsem na tohle, tak sem připíšu své dojmy a nebudu začínat nové vlákn…
Yarda 12.05.2017 10:27
Yarda
Ano suhlasim, ale obcas stane, ze niekoho predchadzam na dialnici a na tempomate mam 140 a v pohode…
fleg 12.05.2017 11:34
fleg
Já se vždy nejdřív kouknu do zrcátek, jestli se za mnou neřítí auto co vypadá jako připláclé howno a… poslední
Yarda 12.05.2017 12:53
Yarda

Hledal jsem něco jiného, padnul jsem na tohle, tak sem připíšu své dojmy a nebudu začínat nové vlákno.
Už dávno se nerozčiluji nad řidiči aut co mne na dálnici předjíždějí mnohem větší rychlostí než je těch povolených 130 a zmizí daleko vepředu. Ale v poslední době, třeba o velikonocích se prohlašovalo, že ti co pomáhají i ti co chrání budou přísně dohlížet na silnicích (BTW: Tam co jsem jel já, jsem nezahlédl nikoho kdo by pomáhal ani nikoho kdo by chránil) a asi proto na dálnici většina řidičů co jsem tam viděl tu stotřicítku úzkostlivě dodržovala. Tak to vypadalo, když jsem dojel něj¨koho komu tachometr ukazoval o něco víc než byla jeho skutečná rychlost a někdo ho zrovna tou správnou stotřicítkou předjížděl, tak se v levém pruhu za ním seřadil štrůdl dalších předjíždějících. Když se rozhodnu předjíždět já, kouknu dopředu, kouknu dozadu a když je v levém pruhu volno a za mnou nikdo kdo by chtěl předjet mne, tak zařadím čtyřku a plný plyn, abych předjel co nejrychleji (na tachometr se přitom raději nakoukám) a levý pruh zase co nejdřív uvolnil a když už nemohu vybrzdit předjížděného, srovnám rychlost na tu povolenou. Doufám, že mne přitom neuvidí a nevyfotí někdo z pomáhačů a chráničů. Ale pokud bych tu 130 dodržoval i při předjíždění a za mnou by se seřadil štrůdl, necítil bych se vůbec bezpečně.

Ano suhlasim, ale obcas stane, ze niekoho predchadzam na dialnici a na tempomate mam 140 a v pohode si obieham a zrazu mam na sebe nalepeneho blbca, co prikvitol ku mne 200kou a tlaci sa mi na zadok. Podla tvojej teorie by som mal zrychlit a uhnut sa mu, ale mne sa akosi nechce ist na 150-160 len kvoli tomu, ze panovi za mnou zavadziam.

Já se vždy nejdřív kouknu do zrcátek, jestli se za mnou neřítí auto co vypadá jako připláclé howno a jestli stačím předjet než se přiřítí. A pokud se skutečně přiřítí než stačím vyklidit levý pruh, tak hodím pravý blinkr, jako že mu uhnu, až to půjde a přestanu si ho všímat. Jde o to, že se snažím nevytvářet potenciálně nebezpečné situace a takovým situacím se vyhýbat. Koneckonců jde o moje plechy co bych si musel nechat spravovat.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru