čím se vozíte nejradši - pendolino, jančura nebo leo express?
inspirací mi byl dnešní článek na aktuálně.
mendocíno - předražené a později dumpingové, bez elektriky ve 2.třídě, wifi snad měli v některé pětiletce zavádět. ve škaredém baru měli aspoň průmyslovou jelínkovu slivovici, jinak jejich znechucený catering nic moc, klasika českých drah.
jančura - když jsem je potřeboval použít, už nebylo místo, takže neznám.
leo - jezdí to stejně fajně jako mendocíno. nemají bufet, místo toho mi celou cestu neustále třískali za hlavou kovovými šuplíky s jídlem. po té cestě ova-praha už mě to hnětlo, příště si buď vyberu sedadlo daleko od toho kraválu, nebo jinou společnost.
Letos jsem jel vlakem jednou - a to minulou sobotu (jednu zastávku) City Elefantem. Dojel jsem v pořádku, takže jsem spokojený. Zas dlouho nikam nepojedu.
Kdy jsem jel vlakem už ani nepamatuji, ale jeto drahně let tak asi 1980.
Takže i hlasování odpovídá....
Jezdím pokud možno vlaky EuroCity. Některé spoje mají chronické zpoždění (typicky vlaky z/do Maďarska nebo z Polska). Na kvalitu si nestěžuji. Pořád lepší, než běžné rychlíky. Největší výhodu vidím v rychlosti (skoro nikde nezastavuje).
Když už jedu vlakem, tak od nás jezdí akorát počmáraný, podrápaný, močí a spálenýma brzdama smrdící pantografy. Zážitek pro všechny smysly (krom chuti, teda pokud si nekoupím v Brně na roli od rákosníků nějakou tu chálku, jako třeba ty jejich opečený lokše).
Však v Blansku staví i rychlíky, ne?
Ty by si s těma pantorafama mohly potykat, protože jsou to všechno vozy Bdmtee. Občas projede Pinďolíno, ale to tu nestaví.
Aneb Honeckery To je fakt... Vlaky EC tamtudy jezdí často, ale staví jen v Brně, Třebové (ne však všechny) a v Pardubicích.
Tyto mají jen osobáky ne? Aspoň u nás. Rychlíky mají vozy Bdt s kupé.
Vozy s osmimístnými kupátky jsou B. Bdt jsou IMHO velkoprostory...
Jo máš pravdu, jsou to B.
Aneb slavné "koženky" od soudruhů z NDR Stejně tak onen lehátkový vůz, je to odvozenina vozu B. Akorát lehátkový je Bc.
U některých vagónů už proběhla revitalizace. Ale "koženek" jezdí pořád dost..
Jojo, párkrát jsem s tím jel. Koženka je nahrazená plyšem nebo látkou a je nově nabarvený interiér. Je to docela v pohodě, zase na druhou stranu, lidi jsou dobytek tak nechť jak dobytek cestují...
Pohodlně se mi cestovalo ve vozech bývalé řady Beer (pivní vozy).
V letošním roce jsem na delší trasu použil vlak dvakrát. Jednou, na Malou Skálu, rychlík sestávající z modernizované hydry, pohodlné, čisté, dobré.
Podruhé jsem jel lehátkem na východ Slovenska, starým vozem pamatujícím Husáka. Komfort typu klima, wifi a podobně se nekoná. Avšak dobře se tam spalo
Má jedno lehátko na délku aspoň 2 metry? Já tím nejel, jen mě to zajímá. A to jsou 2 nad sebou nebo 3?
Jestli dva metry nevím, já se svými 187 cm se tam vejdu. Ale příliš místa už na délku není...
Těch lehátek je v kupé celkem šest, takže tři nad sebou. To horní lehátko je ale takové, no nechtěl bych tam spát. Vždy si objednávám spodní nebo prostřední. Prostor na zavazadla je nad chodbičkou, nad dveřmi do oddílu. Na prostřední a horní lehátko se leze po žebříku, který je "v pohotovosti" na chodbičce.
Mám o necelých 10 cm víc. Zřejmě by to bylo na těsno. Řekl bych, že tam toho člověk moc nenaspí. Vždyť vlak je za jízdy poměrně hlučný, zvlášť starší vagóny. Ještě když někde zastavuje a ze všech sil skřípou brzdy..
Cestou na Slovensko to jede až do Bohumína po koridoru, takže to nedrncá. Cestou jsem zaspal Česko celé, pamatuji si jen Kolín a pak až Čadcu. Na Slovensku je komfort nižší, ale dá se to. Zase to příjemně houpe Poslední úsek Trebišov - Humenné to jede po staré trati, nejsou tam ani dráty. To už se ale stejně nespí.
Najezdil jsem se tím hodně (Ostrava - Michalovce), ale nikdy jsem neměl problém tam usnout a spát. Bylo to i celkem pohodlné. Jen souhlasím s Dejlem, nejvyšší postel, nic moc. Já jsem akorát nejezdil ve vagónu se 6-ti lůžky, ale pouze se třemi.
Ajznboňáckou terminologií je kupé se šesti postelemi lehátko a se třemi lůžko. Jmenují se tak i příplatky, lehátko je trochu socka, lůžko je nóbl. Do novějších vozů jde koupit příplatek první třídy, kdy je oddíl jednolůžkový.
Já to ve svých 6-ti letech takhle nerozlišoval, ale dobře že to vím. Aspoň nekoupím špatně
V mých šesti letech jsem zažil lehátkový vůz dosyta. Jeli jsme s tím Praha - Budapest (a teď fakt nevím, jestli Keléti nebo Nyugati) - Bucuresti - Varna. Dvě noci jsme v tom strávili... Jako malého mě to ale bavilo
IMHO určitě Nyugati, protože Keleti-Pályaudvar je koncová stanice.
Nygati je taky slepá stanice... Třeba vlaky do Srbska jezdí přes Keléti, přijede to tam ze Slovenska (tažené lokomotivou ZSSK), z druhé strany přijede cosi modrého maďarského a jede se opačně. Železničář by řekl, že vlak vykonal úvrať.
Fakt si to nepamatuju, navíc - z Prahy jsme vyjížděli večer, takže to v Budapešti bylo nejspíš někdy k ránu.
Loni jsem jel s Regiojetem a byl jsem příjemně překvapen.Jezdit to i k nám,tak možná využiji vlak častěji než 1x ročně.
Se zlutakama jsem jeste nejel, ja tak casto cestu na vychod nemam a k nam na jih to nejezdi. Pendolino bylo naprosto desivy, uz bych tim nejel, to delali pro Japonce nebo pro nejaky jiny trpasliky?
Hame nesnasim, zadny jejich vyrobky nekupuju, teda ani jejich vlakem nepojedu. Intercity mi prijde z tech vlaku nejlepsi.
Edit: mimochodem, kdo jezdite se zlutyma, taky ty jejich vlaky vodstavujou na vedlejsi kolej jako je to pravidlem u busu a jak to delaji, kdyz jim to rupne nekde v polich na jednokolejce? Asi nijak, lidi jsou od CD zvykly.
Odvézt uvázlý vlak z trati do nejbližší stanice je povinností každého dopravce,snad je to i v podmínkách licence.A předpokládám,že nějakou obdobu "plánu B" má každý dopravce.
Boubín.
Počkej, vždyť můžeš jezdit Bečvou nebo Vsacanem Aneb prémiovými vlaky ČD
Ano (a na sraz tak i pojedu), nicméně vysokorychlostní penďulína by na našem průchozím nádraží zřejmě vytvořily singularitu.
No, myslím, že infrastruktura na trati přes Vsetín a dál do Púchova by neumožnila pendolínu přílišný rozlet Taky by tomu asi dal zabrat ten krpál na Lideč.
Kup si lístek v Lidlu, mají ho za dvě kila na devátého. Bude to asi masakr, páč si to zase koupí půl republiky
Chápu správně, že za ta dvě kila můžu jezdit jak uhlobaron celý den nezávisle na přestupech a vlacích (osobáky, rychlíky)? Kde je zakopán pes?
v lidlu bude ten den půl miliónu lidí.
asi si vyjednali "hromadnou slevu".
ostatně když můžou dotované dráhy poskytovat zdarma celoroční režijky 2x tolika lidem, než mají zaměstnanců, sleva lidlu je proti tomu moucha.
Už to mám (v lidlu byli tři lidi) . Teď ještě aby "ajznbon" nedělal obstrukce.
Jojo, můžeš jezdit v sobotu 9.11. (případně dvě následující) od 0:00 do 24:00 osobáky, rychlíky, spěšňáky klidně celý den dokola kolem ČR a dvacetkrát přestupovat.
Ostatně - jsou nadšenci, kteří takto cestují. Trumfují se, kolik kdo ujede nejvíc km.
Ajznbon obštrukce dělat nebude, tahle akce bývá celkem pravidelně. Já jsem si to na tuhle sobotu preventivně na nádru vyměnil za síťovou jízdenku dopředu. Vyměníš to buď u pokladny nebo u rozhodčího ve vlaku.
U nás jezdí jen v Německu vyrobený zakrslý vagony,původně určený pro Vietman.Prej tenkrát neměli peníze,zůstalo to stát na našem uzemí a čd je koupil.A protože máme hejtmana zmrda Haška,kterej podepsal s čd minulej rok dohodu na 10 let,že u nás pojedou jen čd,bude to u nás jezdit asi dál.
Vyjímka jsou rychlíky Praha-Brno,ale i to jsou starý kusy, aspon se v nich dá normálně sednout.
V normálním vlaku-takový mini sedačky-prej pro dva
Ta zakrslost má svůj důvod:
Wiki
V našem provedení to znamená, že se až rok po skončení války přijde na to, že je většina vybavení ukradená a nejde to tedy smontovat.
Víme dobře, jak rychle zmizí 23 párů vodičů...
Když se něco nepovede, tak se to alespoň správně odůvodní.
to sedí..
Jo - ty mluvíš o Honeckerech! Ono na druhou stranu nech na hlavě, má to moderní podvozky s kotoučovými brzdami a může to lítat až 160 km/h.
S tím nákupem to bylo asi trochu jinak, údajně jde o kontrakt dojednaný ještě za dob socialismu, vozy byly dodány počátkem devadesátých let. Pořád je to o dvacet let novější než třeba zmíněné koženky. Taky to při brždění nedělá takový kravál jako "tornáda", aneb panťáky zmíněné Prasakem...
Jo, jezdit tím na delší vzdálenosti je za trest.
Na to ale nejsou vozy určené.
Jsem jel asi před třemi roky do Adamova. Přijedu vlakem EC do Třebové a tam na osobáku Třebová - Letovice jela regionova. Po koridoru, elektrifikovaném, se jezdí takovým sráčem. Oproti tomu jsou Honeckery první třída
I v té regionově je IMHO víc místa. Je to ale zase motorák, hlučný, pomalý.. Honeckerem jezdím někdy z Břeclavi do Otrokovic. Většinou večer, kdy už nic nenavazuje na spěšný vlak z Brna. Trvá to cca 1h a je mezi tím 15 zastávek (rychlík má jen 3). K tomu s mými necelými 2 metry se vlezu mezi ty sedáky jen tak tak. Z mého pohledu není nad koženky
Záleží, kde si do toho zprasku (regionova) sedneš. Mně se v tom teda cestuje krajně nepohodlně. Honeckery ale často nejezdím, do Prahy to často nezavítá.
Co se prostoru týče, jsou nejlepší vozy řady AB (první a druhá třída). Vůz má oddílů 9 (čtyři jsou jednička, pět dvojka), zatímco koženka řady B jich má 10, takže místa je v tom královsky. Stejné je to i s vozem A, ten je ale celý první třída a to si asi nikdo moc nekupuje. Jezdí tím z 99% režijkáři.
Kdysi jsem vlezl do toho vozu AB a překvapil mě ten prostor. Jsem si myslel, že jsem v první třídě a průvodčí mě vyhodí..
Při svých cestách jsem za ně byl rád, bylo tam místa hodně. Co je naopak na delší cestu méně pohodlné jsou vozy přeznačené na řadu B z lehátek. Úprava spočívá v tom, že ta lehátka jsou přišroubována na pevno a na chodbičkách nejsou žebříky. Tam je díky skládacím sedadlům místa ještě méně. Těchto vozů ale naštěstí nejezdí moc...
Kdysi, když jsem byl ještě na vojně, tak na rychlíku do Sušice (Otava se to jmenovalo) jeden čas jezdila souprava sestávající z jedniček, jen to bylo přeznačené na dvojky. To se cestovalo
Vlakem asi hodně dlouho nepojedu, ale naposledy jsem jel Leo Expressem. Musím říct že se mi ten vlak líbí i stewardi dělají svojí práci dobře, trošku mi vadí ten nepořádek, který tam dělali děti, pobíhali sem a tam, ale jaké dítě dokáže posedět na jednom místě, škoda že u nás už nebude stavět
Zda se to neuveritelny, ale trasa Praha-Brno je taky takovej Boubin.
Takze ja jezdim bud zlutobusem nebo EC/Ex. Pokud jedu EC, tak se snazim jezdit tema, co zacinaji v Praze, nebo jedou z Rakouska. Ty aspon nebyvaji zpozdene.
A jinak se jeste tu a tam svezu City Elefantem z/do Berouna. Taky prijemny vlacek. Nejvic jsem valila oci v lete, kdyz jsem zjistila, ze to dokonce ma klimatizaci
Jezdím někdy EC Hungaria. Ten má někdy takové zpoždění, že vypraví z Prahy náhradní vlak, který končí v Břeclavi. Jezdí tím i hodně Slováků, kteří pak oprávněně nadávají. Z Rakouska jezdí EC většinou spolehlivě, to máš pravdu. Max. 5 - 10 min. zpoždění.
Hungaria jezdí zpožděná z Německa, něco tam pořád překopávají na kolejích...
Zásadně létám (nízko) svým bombardovacím autobusem..
TJJNBV tiše závidí
Koženkové rychlíky do pěti let skončí, slibují České dráhy
To už tady bylo tolikrát...
Koženkou jsem jel před dvěma týdny (Praha - Mariánské Lázně a zpět), tedy, tou "humanizovanou", kdy je červená koženka nahrazena modrou látkou. Když není kupé plné (8 lidí), tak se zase na těch seslích dá docela pohodlně rozvalovat. Což jde v šestimístném kupé blbě. Navíc se docela rozlejzají velkoprostory a to já docela nerad... Kupé je lepší.
Jo, to je fakt, že v tom osmimístným kupé je to ve čtyřech opravdu luxus.
Ještě větší luxus nastane v půleném voze (řada AB), kdy jsou čtyři oddíly první třída a pět oddílů druhá. Oddíly jsou širší, poněvadž je jich na vůz jen devět (vs. deset u normální druhotřídní koženky, anžto řady B) a na nohy je místa fakt mraky.
Tak tím jsem snad nikdy nejel (nebo si toho nejsem vědom), bo tak často vlakem nejezdím a na cestě z/do práce nám snad pokaždý, když už jsme jeli rychlíkem, přijely koženky v běžné cestovní třídě.
Mě docela vyhovují, když jedu sólo. Pokud mám na výběr, tak jdu raději do velkoprostoru, než do kupátka.
Záleží jak je vlak narvaný. Když hodně, tak je to na pytel jak v kupé tak i ve velkoprostoru. Na delší trasy ale jednoznačně kupé. Velkoprostor je půchoďák, za cestu vyslechneš nepočítaně telefonických hovorů, kňourání a bulení nějakých nezvedených šklíbáků a podobně.