Co si jeste pamatujete z hodin CJ?
Celkem zajimavy testik
Pochlubte se vysledkem (a bez podvadeni, jo? )
Ja mam 18/20, zvrtala jsem prizvuk a byliny.
Celkem zajimavy testik
Pochlubte se vysledkem (a bez podvadeni, jo? )
Ja mam 18/20, zvrtala jsem prizvuk a byliny.
Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru
Taky přízvuk, vůbec jsem to nepochopil. Jinak OK.
17 z 20 - blbý je, že si ty chyby nepamatuju a vyhodnocení tam není.
To by chtelo neco na podporu pameti
Ale jo, vyhodnoceni odpovedi by bodlo. Klidne i s vysvetlenim, proc je to spravne.
Spíše vyresetovat, ono je tam toho moc a některé podružnosti se neukládají (zvlášť, když u testu ještě řeším požadavky zákazníků).
No cože, 14 z 20?!? Moje češtinářský sebevědomí je to tam! A to jsem si celkem věřila...
Přišlo mi to fakt docela těžký, třeba to s tim Vieweghem jsem nikdy v životě neslyšela (jaká elipsa??), u přímý řeči mi přišly správný dvě varianty a zaboha jsem nemohla vykoukat, co je na tý jedný špatně... nejvíc mě ale naštvalo, že jsem zvorala Nové Město nad Metují! O bylinách ani nemluvim! věděla jsem, že je to z Ruska, ale to bohužel bylo ve všech možnostech
Zahořel jsem jak papír. 13/20. Jsem sice ještě rozespalý po noční....
Můžete mi někdo vysvětlit tu čtyřku? Tedy proč je správně to, co je správně?
A pokud jde o definici argotu, tak u toho bych se v klidu pohádal. Ta správná odpověď není správná, to je jen upřesnění na typickou skupinu, ale definice to není.
Co byla čtyřka? Já už tam nevlezu
Už mi to došlo, nechal jsem se chytit na maso. Tak tohle přičítám té rozespalosti, to by se mi stát nemělo.
Zjistil jsem, že česky píšu, čtu i mluvím správně, ale na test nestačím.
No ona to byla z vetsi casti taky spis teorie a podobne zaludnosti. Tady docela verim, ze si spoustu veci pamatuje jen malokdo.
Když napíšu, že jsem tady největší p*ča, tak je to argot?
Argot je třeba: "Vzal jsem na tu káču šperhák."
To neni argot, ale vulgarita (to je reakce na IQ37, ne na zabaka).
Kdyz to zjednodusim, tak argot je v podstate druh slangu, konkretne slang "podvratnych zivlu" (podsveti). Viz priklad nade mnou.
Takže to slovo s hvězdičkou ty podmínky splňuje.
Výhrada k bylinám!
Bylina (rusky: были́на, mn. č. byliny, také bylyny nebo stariny) je žánr ruských epických hrdinských básní, které obvykle popisují hrdinské činy bohatýrů
Jen díky té hvězdičce a ne díky tomu, že by ho používalo podsvětí. Ale i tak by to byl výraz dost naivní.
Hlavním rozlišovacím znakem argotu je úmysl zastřít, utajit význam textu před nezasvěcenými. Takže za argotový výraz se dá označit třeba slovo "kapříci", obrat "pět českých na stole" a když jsem se kdysi domlouval se ségrou, že si dojdem pro dramo, tak jsme vlastně také použili argot (byl úplně na hovno, naši ten výraz znali).
Původně argot ve smyslu jazyka nesrozumitelného nezasvěceným používali kabalisté a alchymisté. Pokud se význam argotu jako jazyk spodiny (která ho používala z výše popsaných důvodů) vyučuje i na školách a kašle se na důvod použití argotu (jak naznačují odpovědi v testu - není potřeba vědět, co výraz argot znamená, je potřeba vědět, kdo s ním mluví...), tak se učí pouhou koruptelu - což je úplně k ničemu.
Zkrátka - to že s tím mluví spodina vůbec neříká nic o tom, co to je argot. Jenže tak je to teď se vším.
Feynman by se z toho testu pos...
Otázek týkajících se gramatiky je tam méně než polovina, napočítal jsem jich sedm. Zbytek člověk skutečně znát nemusí. Na co mi v češtině je, že vím, který tatar nemluví ugrofinským jazykem? Náhodou to vím a v rámci češtiny se to skutečně vyučuje, ale co s tím? (A k tomu ještě dodám, že v současné době mám na vznik a rozdělení jazyků hodně specifický názor, který se ani trochu neshoduje s obecně přijímaným.) K čemu mi je, jak se nazývá nějaká jazykovědná disciplína? Atd, atd... jsou to zajímavé otázky, ale o tom, jestli umím dobře češtinu, imho moc nevypovídají.
Podobně. Otázky typu urči, kde je chyba, kde je správný tvar apod. bez problému, ale jak přišlo na typy vedlejších vět a další teorii, tak konec. K ničemu jsem to nikdy nepotřeboval. Nasrat.
Já jsem ze školy pryč už hodně dlouho a hromadu těch termínů jsem nikdy ani neslyšel. My jsme se učili češtinu "normálně" a ne "vědecky". Proto ji ovládám - narozdíl od pozdějších generací.
Nová doba. Nejdůležitější je umět to okecat.
Já mám od maturity 2 roky a my jsme to měli tak půl na půl teorie a pravopis. Z teorie už nevím skoro nic, ale s požadavkem na pravopis se setkávám denně, takže to v hlavě zůstává. Ostatní bylo posláno na /dev/null .
Fail, ani jsem to nedokončil. Přitom při psaní hrubky nedělám... Šedá teorie.
Z hodin mateřštiny mi utkvěla jedna poučka na psaní i/y: Ženy si hrály s tvrdým a muži odcházeli s měkkým.
Taky tak. Teoretický poučky, v praxi nevyužívaný. Není to o znalosti češtiny, ale o našrocených vědomostech (viz otázka na ugrofinský jazyk).
Tak tuhle otázku jsem měl zrovna správně Ale jinak jo, je to o teoretických vědomostech. Jinak ve škole jsem míval z diktátů nejhůře za dvě.
Jo, já taky neměl problém, pokud tam nebyly vyložený chytáky s velkýma písmenama ve víceslovných jménech měst a pod., nebo různý, vzácně užívaný, špeky.
14/20
Od maturity už je to celej věk a navíc: některý pojmy jsem slyšel poprvé.
Tohle ani tak nebyl test na znalosti češtiny (gramatika), ale na jazykovědu. A to k životu fakt nepotřebuju.
Nedodělal jsem to do konce, páč jsem byl v práci. Ale i tak bych asi pohořel jak papír.
Zaujala mě ta přímá řeč. Myslím, že to bylo špatně všechno. Učili jsme se, že přímá řeč začíná uvozovkama dole. V testu byly všechny uvozovky na začátku nahoře. To jsou takový ty "americký" uvozovky. Možná se to teď už takhle píše i podle pravidel čj. Ale to nesleduju. Třeba by mi to mohl někdo, kdo v testu obstál, vysvětlit
Ja bych tipla, ze autori testu "neumi" napsat spodni uvozovky. U nas porad plati to, ze pocatecni uvozovky jsou spodni, ale ty na klavesnici nejsou, klavesovy zkratky si bude pamatovat malokdo a automaticky nahradit je umi snad akorat word. Kazdopadne porad radsi vidim "takovehle" uvozovky nez ,,takovehle" ci dokonce ,,takovehle´´.
Jasně, ale když už někdo píše test tak by to vědět mohl. Takže v podstatě je to tak, že v tom testu byly všechny možnosti blbě . a pak mi chce autor známkovat češtinu... No, ale i tak bych měl za 5
A co zkusit nějakej pravopisnej?
http://zpravy.idnes.cz/soutez_test.aspx?id=302
Heh, 22 bodů, některé otázky jsem trošku nedával a to jsem si říkal, že jsem na tom, co se pravopisu týče, celkem dobře...
No, asy opag je pravtou
první test 13 z 20, idnes 24 z 28.
zbytečné školometské jazykozpytné dotazy mě sraly v obou testech.
být dneska děckem, takovou výuku úplně ignoruju a čtu si raději pod lavicí, udělám líp.
23. Chybělo mi tam babička z lesa šedše, roštivše nesavše.
To se fakt dneska učí čeština latinsky? To za komunistů nebylo. 21 správně.
Kolektivum, pluralium tantum, proprium, hyponymum, kohyponymum... to přece není normální.
26 \o/
(prechodniky a nektere interpunkcni zakernosti jsou zlo zaslouzivsi si plameny pekelne)
Divím se, jaký to byl propadák-8 bodů. Trochu mě naštvala skladba otázek, nechápu, co třeba v testu o češtiny dělají byliny. Zase nám před volbami nutí Rusko.
Ja jsem dokonalej cestin, neuveritelne jsem udelal 14/20.
Nevedel jsem jenom to, co jsem povazoval za blbost a nikdy jsem se to ve skole neucil, nastesti sem mel rozumne ucitele a nenutili me do toho:
-podmet vseobecny
-vedlejsi veta privlastkova
-prizvuk
-jednoduchy slovesny tvar
-spravne zapsana prima rec
-bylina (to jedine jsem mohl vedet, ale nevedel, povazuju to za jedinou chybu)