Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Preco nemame radi USA?

Pri ranajkach zvyknem citavat internetovu tlac a kedysi som mal rad aj diskusie.
Uz nemam. Preco? Nech je tema akakolvek po par prispevkoch je to uz o tom, ze USA su zli, Zidia nas vsetkych ovladaju a pod. Proste odpad nesuvisiaci s temou.
Ale pred nedavnom som sa zamyslel nad tym preco ludia nenavidia USA?
Ja amikov moc nemusim, ich system skolstva mi pride tupy, vychovava blbcov a stadovite typy ludi, ich system zdravotneho poistenia je u mna na urovni rozvojovych krajin....atd . Je to paradoxne...USA vznikli z odpadu z EU (trestanci, darebaci, ludia, co sa v EU nevedeli presadit...atd) a napriek tomu vybudovali najsilnejsiu mocnost sveta. Celkom im zavidim tu ich tupu hrdost na to, ze su z USA, pretoze USA je naozaj jedina krajina sveta, ktora je schopna sa postavit za svojich obcanov (aj ked to robia ciastocne pre efekt), takze myslim si, ze maju byt na co hrdi. Naopak pride mi smiesne ak je sa niekto bucha do prs, ze je Slovak, pretoze na rozdiel od Cechov nemame byt na co hrdi z minulosti, kedze ziadnu nemame.
Spat k USA. O co mi ide. Samozrejme mozem nesuhlasit (aj nesuhlasim) s napadnutim Iraku, s intervenciou v Afganistane a pod. Ale to je politika ado jej pozadia moc nevidime. Ale preco by som mal nenavidiet Ameriku a za vsetkym vidiet jej dielo, pripadne dielo CIA?
Je velmi zaujimave ako pri konflikte Ukrajiny vacsina obyvatelstva (aspon z diskusii to tak vyzera) sa postavila na stranu Ruska (co dodnes nechapem, prieci sa to mojej logike) a Ukrajincov vyhlasili za fasistov ovladanych z USA. Cim to je, ze za vsetkym vidime pracu CIA a USA? Zavidime im ich moc? Demonizujeme si ich? Preco? Ublizili priamo konkretne Amici niekedy SR alebo CR? Pokial viem nie, naopak bojovali v Europe aj ked nemuseli a pomahali oslobodzovat nase uzemie. Cim to je, ze uzemie oslobodene zapadom po vojne vzkvetalo a uzemia ovladane Rusmi sli do kytek?
Cim to je, ze naopak inklinujeme k Rusom? Rusi nam niekedy nejako v minulosti pomohli? Nie, naopak ak nam niekto niekolkonasobne ublizil boli to prave Rusi. Ci uz dosadenim a podporou komunizmu alebo v 68. Co dobre nam v historii ti Rusi spravili, ze ich mame tak radi a tych zlych amikov, co tu umierali vo vojne nenavidime?
Normalne ma to az fascinuje ako sa ukazuje na tomto ludska povahovo. Pocitacovo vzate by to malo byt presne naopak (fakty nepustia), ale v skutocnosti je tak ako to je. Je to propagandou? ALebo pocitom, ze Rusi su k nam blizsie ako vzdialena Amerika?

loading...
Předmět Autor Datum
Myslím, že příznivců Ruska není více, jen ty diskusní žumpy jsou jich plné (věřím, že mnohdy multini…
JR_Ewing 21.10.2014 11:25
JR_Ewing
Tak nějak. Vasa vacua maxime sonant.
Kurt 21.10.2014 11:44
Kurt
buď placení provokatéři Přijde mi nesmysl, aby někdo někoho platil za produkování sraček v diskuzíc…
Niko Bellic 21.10.2014 11:47
Niko Bellic
"... Veřejné mínění se lépe ovlivňuje jinak...." Diskuze bych nepodceňoval. Osobně se přikláním k ná…
Jack 22.10.2014 10:38
Jack
A myslis, ze nekteri prispevatele tady na debatach jsou taky motivovani nejakym prospechem? :-D Nek…
merlouska 22.10.2014 11:50
merlouska
Jo, mají ušaté avatary! :-D
IQ37 22.10.2014 13:58
IQ37
Neumím si představit, že by někdo za to mohl někoho platit. Kdyby měl diskutér třeba účelově zmiňova…
Niko Bellic 22.10.2014 16:58
Niko Bellic
Ne kvůli zpeněžení, ale kvůli "ideologické diverzi". Úmyslná dezinformace, většinou motivovaná polit…
IQ37 22.10.2014 17:09
IQ37
Však i Fleg uvádí, že má z toho dojem, že je to většina. A když je někdo snadno ovlivnitelný většino…
JR_Ewing 22.10.2014 19:18
JR_Ewing
- Osobne proti Spojenym statum nemam nic, kazdy at si ve vlastni zemi dela co chce, od toho maji vol…
CoCoChanel 21.10.2014 11:30
CoCoChanel
Jsem kapitalista pravicak. Vítej do klubu :-)
Niko Bellic 21.10.2014 11:38
Niko Bellic
Jsem kapitalista pravicak To se máš čím chlubit :-D
Chocholoušek 21.10.2014 11:58
Chocholoušek
- Nevidím za co bych se mēl stydēt. - Drzím se vlastních názoru a zkuseností, nez názoru druhych, ne…
CoCoChanel 21.10.2014 12:32
CoCoChanel
- Kazdy má právo mít svuj politicky nazor a pohled, nejsme jiz nákou dobu v post komunistickém rezim…
Chocholoušek 21.10.2014 12:42
Chocholoušek
- Svobodnē se dēlit s kym chci, mi nikdy problém nedēlalo a dēlat nebude.
CoCoChanel 21.10.2014 12:56
CoCoChanel
Právě proto musely být zavedeny daně. :-)
Chocholoušek 21.10.2014 13:02
Chocholoušek
Stejně tak má každý právo svobodně v mezích zákona odsuzovat politický názor druhých. Využívají toho…
Mnauik 21.10.2014 13:40
Mnauik
nejsme jiz nákou dobu v post komunistickém rezimu Určitě? Já bych řekl, že teď je stále ještě postk… poslední
IQ37 27.10.2014 01:47
IQ37
No kruci.... Čím to sakra asi tak může být? http://stoces.blog.idnes.cz/c/34900/Byly-spojenecke-nale…
Chocholoušek 21.10.2014 12:23
Chocholoušek
Ono nejde tak ani o to, jestli máme rádi USA. Spíš o naše vymatlance - dřív jsme sledovali sovětský…
Yarda 21.10.2014 13:16
Yarda
Myslím, že všechno může vypadat jinak než je. Stejně jako říct, že za nás USA bojovalo v Evropě za 2…
Mojmír 21.10.2014 13:30
Mojmír
Ale soudit za jednoho zmrdskýho prezidenta přidej... :-D
Chocholoušek 21.10.2014 13:36
Chocholoušek
Mně vadí americký terorismus a to hraní si na policajta, když se kolikrát chovaj hůř než teroristé (…
Mnauik 21.10.2014 13:46
Mnauik
Preco nemame radi USA? Já si myslím, že hlavním důvodem té všeobecné "nenávisti" či neoblibě USA, j…
IQ37 21.10.2014 15:12
IQ37
Je velmi zaujimave ako pri konflikte Ukrajiny vacsina obyvatelstva (aspon z diskusii to tak vyzera)…
L-Core 21.10.2014 17:26
L-Core
Napsal jsi nezapomenutelnou větu! :-) Dlouhodobější pobyt za velkou louží pohled našince docela ryc…
IQ37 21.10.2014 19:11
IQ37
Já si za tím stojím - to jen ty čteš nějak divně mezi řádky :-) Myslel jsem třeba zdejší urban lege…
L-Core 21.10.2014 20:26
L-Core
Já jsem nečetl mezi řádky, jenom jsem zneužil správná slova. :-D
IQ37 21.10.2014 20:37
IQ37
A tys tam byl pytlíku, že máš tak jasno...? :-D
Roker 21.10.2014 20:39
Roker
Dlouhodobější pobyt za velkou louží pohled našince docela rychle mění. svatá pravda. Dva roky mi st…
jirka44 21.10.2014 19:12
jirka44
A to u nás kdekdo žbrblá, jak je to tady na hovno. IMHO se tu máme vcelku dobře, není to dokonalý, a…
Prasak 21.10.2014 20:07
Prasak
Jsou i lidé, kteří nebudou spokojeni do doby, než budeme mít všichni plus mínus stejně, ať to vypadá…
Roker 21.10.2014 20:13
Roker
Já to beru tak, že se všichni dívají, co mají ostatní, tedy velký baráky, velký auta a ne jedno a on…
Prasak 21.10.2014 20:47
Prasak
Je zvláštní, že takové názory mají především ti majetnější, kteří bídu nepoznali a nežijí od výplaty…
Chocholoušek 21.10.2014 20:50
Chocholoušek
Protože chudobní jsou příliš zainteresováni sami sebou a nevidí (nebo nechtějí vidět) věci s nadhled…
Niko Bellic 21.10.2014 20:58
Niko Bellic
Naopak, studentíku. To majetní se pohybují v myšlenkách úplně mimo mísu a ti chudí ryjí držkou v zem…
Chocholoušek 21.10.2014 21:02
Chocholoušek
Nikoliv. Realita je taková, jakou popsal Prasak.
Niko Bellic 21.10.2014 21:06
Niko Bellic
Z pohledu studenta jehož jedinou starostí je, co si koupí za nový PC nebo mobil to opravdu sedí...
Chocholoušek 21.10.2014 21:15
Chocholoušek
- A ty dēlás co v zivotē? - Pracující nebo nezamēstnany? - Nebo snad jestē u rodiču? To ze nēkdo st…
CoCoChanel 21.10.2014 21:24
CoCoChanel
Jistě, neřeším vlastně nic jiného..
Niko Bellic 21.10.2014 21:25
Niko Bellic
Záleží jakého studenta. Student, který studuje a chce dále studovat a nestuduje rozdávarnu titulů, t…
Mnauik 21.10.2014 21:50
Mnauik
Ale vždyť je to tak jednoduché... Opravdu chudí sem (ani na žádné jiné diskuze) nechodí, mají dost s…
Roker 21.10.2014 21:08
Roker
Jako sorry, ale tyhle tvoje příspěvky fakt nechápu. I když bych žil od výplaty k výplatě (zažil jsem…
Dale Cooper 21.10.2014 22:20
Dale Cooper
Ano, baví mě, když jsem tady přesvědčován o tom, jak se mám vlastně super oproti Nigérii nebo Senega…
Chocholoušek 22.10.2014 04:03
Chocholoušek
Hm. Tvá představa toho, jak by to mělo být?
Dale Cooper 22.10.2014 09:40
Dale Cooper
Jeho představa je přece jasná. Maximálně delegovat vlastní odpovědnost na stát. "Tady mě máte a star…
Niko Bellic 22.10.2014 09:58
Niko Bellic
Obávám se, že máš pravdu.
Dale Cooper 22.10.2014 10:10
Dale Cooper
Ano, další "moralista", co se chová ke svým podřízeným jako k dobytku (pokud ještě nějaké má)...
Chocholoušek 22.10.2014 10:20
Chocholoušek
Místo odpovědi na dotaz a rozvedení nastíněné teorie - útok. Nesouvisející s tím, o čem se zde bavím…
Dale Cooper 22.10.2014 10:23
Dale Cooper
Tvá "nastíněná teorie" si bohužel opět příliš nezadá s osobním útokem na mou maličkost, pane pošťák.…
Chocholoušek 22.10.2014 10:32
Chocholoušek
Byl jsem zvědavý, jestli to nějak rozvedeš. Ale to ty ne, jen prudit. Když tě to baví... A když pořá…
Dale Cooper 22.10.2014 10:56
Dale Cooper
Byl jsem zvědavý, jestli to nějak rozvedeš. No, tak jsem ti TO rozvedl. Povolání - servisní technik…
Chocholoušek 22.10.2014 11:16
Chocholoušek
Jsi nemocný.
Dale Cooper 22.10.2014 11:22
Dale Cooper
Tak zdravý jako řípa už taky fakticky nejsem, no...
Chocholoušek 22.10.2014 11:29
Chocholoušek
Asi tak no..
Niko Bellic 22.10.2014 11:32
Niko Bellic
Povolání - servisní technik. Kanalizací?
Niko Bellic 22.10.2014 11:39
Niko Bellic
Jen tak pro zajímavost... Kdo ti platí školu? Kolik už jsi odvedl státu na daních, na sociálním a zd…
Chocholoušek 22.10.2014 10:17
Chocholoušek
Vzhledem k tomu, že se po škole nehodlám nikam odstěhovat, budu platit daně zde. Na všechny nemakače…
Niko Bellic 22.10.2014 10:39
Niko Bellic
budu platit daně Aha... a jsme doma ;-)
Chocholoušek 22.10.2014 11:17
Chocholoušek
To nic nemění na tom, že nemám rád vyžírky.
Niko Bellic 22.10.2014 11:34
Niko Bellic
Tak to se musíš nenávidět.
Chocholoušek 22.10.2014 11:36
Chocholoušek
Ne, mám se rád :-)
Niko Bellic 22.10.2014 11:40
Niko Bellic
Pleteš se, coby děcko jsme si jako rodina nemohli nijak zvláště vyskakovat a moje manželka naopak mo…
Prasak 22.10.2014 00:21
Prasak
...není to dokonalý, ale vůči valné části světa je to furt super. Tvoje slova. By mě zajímalo, co…
Chocholoušek 22.10.2014 03:56
Chocholoušek
Jako dítě závislé na rodičích nemohla ovlivnit životní situaci rodiny. Pozadí té situace nebudu roze…
Prasak 22.10.2014 07:33
Prasak
Když už jsi s tim začal, tak to prosim dokonci. Jinak to nemá smysl.
Mnauik 22.10.2014 08:23
Mnauik
Já nechápu, jak to souvisí s USA - a navíc, nic ti po tom není :) Tys nikdy neslyšel, že jsou lidi b…
L-Core 22.10.2014 08:49
L-Core
Njn, souhlasím. Koneckonců jsem to tady již vícekrát psal, že do bídy to tady má mnohdy daleko (i kd…
Roker 21.10.2014 21:03
Roker
no jo, nenažraní a zazobaní američani, to jsou svině, že se mají tak dobře Částečně se určitě na to…
IQ37 21.10.2014 21:53
IQ37
Nechápu, co bych měl obyčejnému Amíkovi závidět. Státní dluh? Obecně proti rozumnému člověku, který…
Chocholoušek 21.10.2014 22:01
Chocholoušek
Zato my si mozky vymýt nedáme, nikdy a nikým. ANO, bude líp.
karel 21.10.2014 22:07
karel
Prostě vám je vymyjeme. [dbikt.jpg]
Mnauik 21.10.2014 22:13
Mnauik
ANO, bude líp. Prostě to nařídíme.
Dale Cooper 21.10.2014 22:21
Dale Cooper
[dbj61.jpg]
Mnauik 21.10.2014 22:24
Mnauik
Ono snad už je, ne? Nebo žeby pětadvacet let a NIC?! :-D
IQ37 21.10.2014 22:29
IQ37
Snad si nemyslíš, že jsem volil miliardáře za koblihu, jako většina Pražáků :-D
Chocholoušek 21.10.2014 22:49
Chocholoušek
Píšeš to přesně. Lidi znají realitu ameriky jen z nereálných filmů.
Prasak 21.10.2014 22:13
Prasak
"skutečně svobodná země" :D svobodná země nemůže být skutečná, protože je to utopie.
Mnauik 21.10.2014 21:17
Mnauik
Taky jsem už diskuze pod články přestal číst. Někteří rusáci jsou prostě svině a někteří američani j…
Jack 22.10.2014 10:36
Jack
Nenávist plodí jen nenávist. Ostatně tady se našli také jedinci, kteří už nenávistně poslali do plyn…
Chocholoušek 22.10.2014 10:40
Chocholoušek
Ano, máš pravdu. A to jsem tam chtěl s nimi jen pokecat, nebavit se o politice a ostatních choulosti…
Jack 22.10.2014 10:49
Jack
Odznelo tu par postrehov, s ktorymi suhlasim. ANo od chudoby mame daleko a predsa kopec ludi furt re…
fleg 22.10.2014 10:54
fleg
ale ze mame tak v oblube tych Rusov, ktori nam preukazatelne ublizili "preukazatelne ublížili"? Kdy…
IQ37 22.10.2014 13:46
IQ37
Debata s clovekom, ktory tvrdi, ze vpadnutie cudzich vojsk na uzemie spriatelenho statu je vlastne b…
fleg 22.10.2014 14:23
fleg
Sám jsi správně uvedl, že to byla "spojenecká vojska", ne že nás "Rusi obsadili". Každý se na tu his…
IQ37 22.10.2014 14:40
IQ37
A pohádkám o tom, jak někomu "vyhrožovali", když nepůjde do Pionýra, SSM nebo KSČ nevěřím (mám s tím…
Zarniwúp 22.10.2014 15:10
Zarniwúp
Myslíš, že podle toho, jak láskyplně se zde vyjadřujek tomu režimu, že by přiznal jakékoli jeho poch…
Roker 22.10.2014 15:50
Roker
Kdy to bylo? V roce '68, kdy nějaký opilec spadl pod tank? No to si silně přepískl! Bratrská pomoc…
M-Pol 22.10.2014 16:02
M-Pol
Nevybral jsi zrovna nejvhodnější video. Čekal jsem, že tam bude ten zastřelený člověk. "Uvádí se, že…
IQ37 22.10.2014 17:01
IQ37
Fleg nehadz vsetkych do jedneho vreca :D Amerika uz to slovo posobi velkomozne.. ja by som velmi rad…
kingdomcome1 22.10.2014 15:57
kingdomcome1
Nemám nic proti USA a běžným amíkům. Sere mě dlouhodobě jejich politická reprezentace. Mimochodem, b…
cejna 22.10.2014 16:45
cejna
Jasná "náhoda". Lítají na Měsíc, bombardují drony vybrané baráky, ale "omylem" zásobují obě strany k…
IQ37 22.10.2014 17:05
IQ37

Myslím, že příznivců Ruska není více, jen ty diskusní žumpy jsou jich plné (věřím, že mnohdy multinick), buď placení provokatéři, nebo ti, co nemají co na práci jiného.

Jakmile ovšem položíš otázku typu "Proč tady ještě žiješ, máš svobodu, proč už nežiješ v Rusku?" nebo "Čemu dáš přednost, životu v USA nebo životu v Rusku?", tak na ní nedostaneš přímou odpověď. Odpovědí jsou vytáčky, odvádění tématu jinam, nebo napadání. Tím pro mě končí jakákoli diskuse a člověk, jakkoli křičící, je jen provokující debil.

buď placení provokatéři

Přijde mi nesmysl, aby někdo někoho platil za produkování sraček v diskuzích. Nemá to žádný zaručený účinek. Veřejné mínění se lépe ovlivňuje jinak.

nebo ti, co nemají co na práci jiného

To spíš. Až mě někdy fascinuje, kolik mají někteří lidi času procházet net, číst si konspirační teorie (z pochybných zdrojů) a pak tím zasírat diskuze. Člověk by řekl, že je ta chudoba a tak, lidi pracují od rána do večera.. A ono ne :-)

- Nevidím za co bych se mēl stydēt.
- Drzím se vlastních názoru a zkuseností, nez názoru druhych, nebo priblblych politicky oblbujících článku.
- Kazdy má právo mít svuj politicky nazor a pohled, nejsme jiz nákou dobu v post komunistickém rezimu, aby kazdy musel zít v socialistickém vzoru.

- Kazdy má právo mít svuj politicky nazor a pohled, nejsme jiz nákou dobu v post komunistickém rezimu, aby kazdy musel zít v socialistickém prostredí a dēlit se nebo spís prispívat z vlastího (v nekterych prípadech tēzce vydēlanymy penezi)i s tēmi co nedēlají, nepracují a jen berou.

Aha, tak proto se zachraňujou banky a bankéři z peněz chudých... Nemusíš se dělit, neděl se! Ale nepočítej s tím, že se někdo bude dělit s tebou, až to budeš potřebovat. Ale ty to přece jako správný kapitalista a pravičák nikdy potřebovat nebudeš, viď?

Stejně tak má každý právo svobodně v mezích zákona odsuzovat politický názor druhých. Využívají toho obě skupiny, jak antikomunisté, tak antikapitalisté.

Jinak, dělení levice a pravice je přežitek a stejně to k ničemu nevede. Slyšel jsem už názor pravičáka, který místo toho, aby řekl, že ODS udělala pěknou pitomost, tak radši řekne, že ODS není pravicová strana. Proto se vykašleme na dělení levice a pravice a zaměřme se na to, co strany nabízí, ne na to, za co se prohlašují. Mně vadí komunista asi tak jako kapitalista (pro méně bystré, tzn. nevadí mi ani jedno :D )

Ono nejde tak ani o to, jestli máme rádi USA. Spíš o naše vymatlance - dřív jsme sledovali sovětský vzor, teď pro změnu lezeme do americké (_!_) a máme z toho být šťastni.
A co se týká Ukrajiny - já to vidím tak, že amíci tam šťouchli klackem do spícího medvěda a ten se ohnal tlapou.
Mně by se taky nelíbilo, kdybych sousedovi se kterým jsem byl zadobře daroval zahradní domek a teď by tam jiný nájemník pořádal diskotéky. A ještě mi zůstával dlužen za elektřinu co jsem tam zavedl.

http://www.knihovnicka.net/kniha/49538-vybusnina-steven-stewart/obsah-dila/

Myslím, že všechno může vypadat jinak než je. Stejně jako říct, že za nás USA bojovalo v Evropě za 2.sv.v. a umíralo za nas? to snad rusové taky, ale USA těm jsme byli ukradení než na ně zautočili.. šli bojovat do Evropy aby ukázali sílu Ose, ne aby nám pomohli řekl bych. Další věc jsou války na dálném východě kvůli surovinovu bohatsví. Četl jsem dost konspiračních teorií a vypadá to, že Bushova administrativa provedla strašné věci v čele s 11. září. Ale soudit za jednoho zmrdskýho prezidenta celý stát nebudu. Určitě nemám rád víc rusy, než američany. Na rusy mám dokonce trochu alergii a to šaškování teď na ukrajině to je síla.

Mně vadí americký terorismus a to hraní si na policajta, když se kolikrát chovaj hůř než teroristé (nepočítejme do toho IS, to je trochu jiný level)

Američané nepotřebují být chytří, na to mají Evropu a Asii, oni jen založí firmu a nechají ty chytré pracovat za ně. Možná jsou to trochu vychcánci, ale fakt je takový, že takovou možnost má každý. Nejen američané (viz southkorean Samsung, který má nejlepší tablets a smartphones) :)

Preco nemame radi USA?

Já si myslím, že hlavním důvodem té všeobecné "nenávisti" či neoblibě USA, je zklamání. Zklamání z toho, jak propastný může být rozdíl od "země zaslíbené" (spíše vylhané či vysněné), k realitě. Lidem se po 89' logicky časem otevřely oči a s úžasem hledí na to, čeho je ta "jejich vysněná" země schopná. Jejich politika nebyla nikdy druhu "nevinná ovečka", ale nenažraný a zákeřný vlk. A vlk se prostě "odkopal" a je na něj vidět. Vyústění v odpor je pak už jenom logický důsledek.

A afro Bombama to asi dorazil! :-D

Je velmi zaujimave ako pri konflikte Ukrajiny vacsina obyvatelstva (aspon z diskusii to tak vyzera) sa postavila na stranu Ruska (co dodnes nechapem, prieci sa to mojej logike)

Mně to naopak připadá logické. Na jedné straně bezkonfliktní dodávky plynu, na druhé nějací Ukrajinci, na které se stejně roky dívalo přes prsty (vymahači, drogy, práce načerno..). Lidi nehledají nějaké vzletné fráze o svobodě, nechtějí v zimě mrznout.

Ad USA: Informace, které si tady navzájem předávají US_hateři, jsou notně zkreslené. Dlouhodobější pobyt za velkou louží pohled našince docela rychle mění.

Já si za tím stojím - to jen ty čteš nějak divně mezi řádky :-)

Myslel jsem třeba zdejší urban legend o vyžraných Američanech. Ve skutečnosti mám dojem, že my Češi s pivními bicepsy jsme (průměrně!) bachratější než oni. Jo, potkáš tam dvěstěkilového řízka asi častěji než u nás.

A to u nás kdekdo žbrblá, jak je to tady na hovno. IMHO se tu máme vcelku dobře, není to dokonalý, ale vůči valné části světa je to furt super.

Já to beru tak, že se všichni dívají, co mají ostatní, tedy velký baráky, velký auta a ne jedno a oni to nemají. Ale snad každej tady má mobil v kapse, počítač s internetem, teplo v bytě, venku či dokonce v garáži auto (navíc vcelku levně sehnatelný) máme tu dokonce i funkční zdravotní a sociální systém, právní systém a stejně jim to nestačí. Tohle nemá polovina světa. Dívají se na to, co nemají a zapomínají na to, co všechno mají. Bohužel, některým lidem nebude nikdy čehokoliv dost, budou chtít ještě víc.
K USA - IMHO nenávist některých lidí může pramenit z prosté závisti - "no jo, nenažraní a zazobaní američani, to jsou svině, že se mají tak dobře".

Ale vždyť je to tak jednoduché... Opravdu chudí sem (ani na žádné jiné diskuze) nechodí, mají dost starostí sami se sebou. Chudé si berou do svých úst pouze vychcanci, co potřebují šířit třídní nenávist, staví se do rolí jánošíků, rádi by rozhodovali, přerozdělovali a "zachraňovali" ty chudé z peněz druhých. A pak už zbývá jen jedna otázka "cui bono" :-) Odpověď je asi nasnadě...

Pleteš se, coby děcko jsme si jako rodina nemohli nijak zvláště vyskakovat a moje manželka naopak moc dobře poznala, co to je nemít nic do huby a to doslova. Takže o to víc si vážíme toho co máme a co jsme si vydobyli. Nikdo nám nic nedal, začínali jsme oba s téměř holými zadky. Přesto neremcáme, jak je všechno na hovno, ale snažíme se s tím něco dělat.

Jako dítě závislé na rodičích nemohla ovlivnit životní situaci rodiny. Pozadí té situace nebudu rozebírat na internetu.

Njn, souhlasím. Koneckonců jsem to tady již vícekrát psal, že do bídy to tady má mnohdy daleko (i když nepopírám, že nikdo není opravdu chudý, pak je ale zase na diskuzi, kolik procent z nich si za to může samo). Ono nejde ani tak o to mít pro sebe, těmto lidem, ale o to aby neměli druzí.
Vidíš to krásně třeba na diskuzích OSVČ vs zaměstnanci. Nikdy jsem neslyšel "snižte nám zaměstnancům daně" (bezohledu na to, že zaměstnanec žádné daně neplatí, ale platí jej za něj jeho zaměstnavatel - a to říkám jako zaměstnanec :-) ), ale vždy jen "zvyšte živnostníkům odvody, kurvy, parazitují na nás" :-D Takže jak říkám, jen a jen závist (já ani tak nepožaduji víc, ale spíš seberte mu, mu a tamtomu = česká klasika), ale oni to jako závist samozřejmě nevidí... No komedie.

no jo, nenažraní a zazobaní američani, to jsou svině, že se mají tak dobře

Částečně se určitě na tom negativním názoru na USA podílí i ta závist. Dovolím si ovšem mírně polemizovat s tím koncem citace. Oni se "mají tak dobře" jenom v amerických filmech a seriálech. Realita je ale jiná, ta se u nás v médiích ukazuje jenom omylem, natož aby se propagovala.

USÁci jsou například nejtlustší národ na světě, ale ne proto, že by se měli tak skvěle, ale proto, že se cpou laciným a "nezdravým" šuntem. Teoreticky by měli být nejtlustší ti nejbohatší, ale opak je pravdou. O jejich životní úrovni tady až donedávna kolovaly zvěsti hodné Starých pověstí českých.

Píšeš to přesně. Lidi znají realitu ameriky jen z nereálných filmů.

Taky jsem už diskuze pod články přestal číst. Někteří rusáci jsou prostě svině a někteří američani jsou jen rusáci s hodinkama.
Nedávno jsem ale zabrousil na nějaký ruskojazyčný obecný chat. Ze srandy jsem zkusil oprášit svou ruštinu a debatující jsem předem upozornil, že nejsem rodilý rus, ani ruština není mým mateřským jazykem a bukvy píšu přes Google, nemaje ruskou klávesnici ani font. Poznal jsem, že postoj západu k Rusku asi už opravdu přináší ovoce. Tak negativní reakce a posílání na anglicky píšící fóra jsem už dlouho neviděl. Z každého příspěvku kapala nenávist.

Říká se, že češi jsou blbci, potřebují pevnou ruku a vzhlížet k nějakému idolu. Dobře nám tak, ale návrat normalizačních vojsk bych nerad zažil.

Odznelo tu par postrehov, s ktorymi suhlasim. ANo od chudoby mame daleko a predsa kopec ludi furt remca, ze sa maju zle. Nadavaju an politikov a spominaju na zlaty komunizmus. Nerozumiem tomu ako mozu mat taku kratku pamat a nepamataju si dlhe rady v obchodoch, podpultovy tovar, tazke technicke zaostavanie za zapadom, nemoznost cestovat, prejavit svoj nazor verejne apod. Preco tak rychlo zabudaju?
Takisto sa radi vezu na popularnej celosvetovej vlne, ze za vsetko moze zle USA. USA je synonymom blahobytu, nenazranosti, bohatstva, proste toho, co nemame. A preto zavidime a (pritom nie je velmi co, ja by som tam zit nechcel) a za vsetko zle na svete vinime ich.
Toto by som este aj chapal, ma to logicke vysvetlenie, co nechapem je, ale ze mame tak v oblube tych Rusov, ktori nam preukazatelne ublizili...a nielen nam, sak ked sa pozriem do minulosti, kde boli Rusi tam bolo a je zle. AKo moze niekto obracat svoj pohlad na maticku Rus a dufat, ze nam to nieco dobre prinesie?
Ci zatoze Rusi maju plyn a ropu tak budu nasi kamosi?

ale ze mame tak v oblube tych Rusov, ktori nam preukazatelne ublizili

"preukazatelne ublížili"? Kdy to bylo? V roce '68, kdy nějaký opilec spadl pod tank?

V toce '89 ti bylo (pokud vím) cca 15 roků... a nakrmili tě hlavně tím, jak nám Rusko (SSSR) ublížilo. Měli tě spíše taky přikrmit rokem 1945 a tím, že jsou to Slované, jako my. Nevypadá to, že bys byl krmený z této strany talíře. :-)

Debata s clovekom, ktory tvrdi, ze vpadnutie cudzich vojsk na uzemie spriatelenho statu je vlastne bratska pomoc a ze o nic neslo to len nejaky opilec spadol pod tank je velmi tazka.
Rusi ukazali celemu svetu, ze to vedia. Vsetky staty, ktore ovladali museli zmenit rezim a dohanat zapad vdak svojmu zaostavaniu. Je zaujimave, ze v ziadnom zo statov oslobodenych spojencami sa rezim menit nemusel. Preco asi?
Ano moj vek si pamatas dobre a nikto ma nicim nekrmil. Uz ako dietatu mi totizto prislo divne chodit na skolskom ihrisku dokolecka a vykrikovat Mier detom celeho sveta a Nech zije KSC a podobne divne zvraty. Uz ako dietatu mi bolo divne preco nemozeme cestovat von, ploty, hradby a zatarasy som chapal vzdy, ze sluzia na obranu zvonku, ale drzat vlastnych obyvatelov zamknutych vo vnutri? To mi neslo do hlavy uz ako dietatu. Nechapal som preco su nase hracky take fadne a bez napadu a tie zo zapadu take pekne a leskle. Preco sa u nas nepredava Pepsi v plechovke a nase auta su vsetky rovnake a vyzeraju divne. Ano nemal som rad komunistov uz vtedy, do SZM som odmietol vstupit hoci sa nam este stihli vyhrazat, ze budeme mat v skole problemy. A mohol by som pokracovat samozrejme aj dalej, ale pre teba budem aj tak asi len krmena ovca amickou propagandou.

Sám jsi správně uvedl, že to byla "spojenecká vojska", ne že nás "Rusi obsadili".
Každý se na tu historii díváme svýma očima. A když se já zpětně podívám na rok 68, tak jsem vlastně rád, že oddálili (byť jenom teoretický pokus) o kapitalismus v ČSSR o dvacet let! Já jsem taky nebyl nadšený přítomností cizích vojsk na území státu, ale několikrát jsem se s těmi "okupanty" potkal a mluvil. Byli to běžní lidičkové, kteří nijak nemohli ovlivnit politiku ani jejich, ani našeho státu.

A pohádkám o tom, jak někomu "vyhrožovali", když nepůjde do Pionýra, SSM nebo KSČ nevěřím (mám s tím vlastní zkušenosti). Tyhle informace šířili a dodnes šíří lidé, kteří z toho chtěli či chtějí vytřískat nějaký kapitál (nemusí jít nutně o peníze).

Rusi ukazali celemu svetu, ze to vedia.

Abychom nebyli pořád od tématu: Rusové to dokázali tehdy, USA to dokazovaly vždy a dokazují to dodnes!

A pohádkám o tom, jak někomu "vyhrožovali", když nepůjde do Pionýra, SSM nebo KSČ nevěřím (mám s tím vlastní zkušenosti). Tyhle informace šířili a dodnes šíří lidé, kteří z toho chtěli či chtějí vytřískat nějaký kapitál (nemusí jít nutně o peníze).

Jak kde. To že s tím zrovna ty máš jiné, vlastní zkušenosti neznamená, že je to pohádka.

Nevybral jsi zrovna nejvhodnější video. Čekal jsem, že tam bude ten zastřelený člověk.
"Uvádí se, že první mrtvý z ruské okupace byl právě v Liberci." To nevylučuje toho ožralu, ani Rusa. :-)
Navíc - každá revoluce má svého Martina Šmída.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru

loading...